ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Z-Brush یا MudBox



b3dnet
25-01-2009, 12:23
با سلام به همگی
خوب من دیروز متوجه برنامه ی برنامه ی MudBox شدم که تولید خوده شرکت Autodesk هستش میخواستم بدونم که Z-brush قویتره یا Mudbox....

اینم اطلاعاتی در مورد Mudbox


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

3d-meysam
25-01-2009, 12:34
راستش zbrush خیلی قوی تره و تمرینات بیشتری هم داره
ولی من خودم از zbrush زیاد خوشم نمیاد (واسه محیط کسل کنندشه) :13:و دوست دارم با mudbox کار کنم:20:
اما چون zbrush قوی تره مجبورم :27:
موفق باشی :11:

hadi665
25-01-2009, 13:24
خوب از نظره قوی بودنو کارایی بیشتر zbrush قوی تره اما چون آبجکت های پیچیده ای رو که توی زیبراش میسازیم برای وارد کردنشون به مکس یا مایا مشکل داریم و سخته اونا رو انیمیشن کنیم
بعضیا میگن مودباکس بهتره و با محیط خوده مکس سازگار تره


اما من فکر میکنم اگه با دیسپلیس و نرمال بامپ مدلو توی مکس یا مایا بیاریم مشکلی نباشه

SSS_HHH_OOO
25-01-2009, 13:28
خوب منم همین سوال رو داشتم...متوجه شدم کلا مودباکس خیلی مونده که به زبراش برسه...

مودباکس کامپیوتر خیلی قویتری هم میخواد برای کار...چون مثل محصولات دیگه autodesk برپایه polygon کار میکنه...ولی زبراش با سیستم کاملا متفاوتی کار میکنه...

ولی خوب من از مودباکس خوشم میاد...برام جالبه.....چون به قول میثم محیطش خیلی بهتر از زبراشه....

b3dnet
25-01-2009, 18:40
ممنون از همگی
لطف کردید

mcsg
25-01-2009, 22:10
دوستان خواهش میکنم اگر کسی در مورده یه موضوعی نظر میده با دلیل و برهان نظر بده اگه کسی میگه فلان برنامه از فلان برنامه قوی تره حتما دلیلشم بگه اینم کلی گفتم و مختص به این نظر خواهی نیست ممنون

mcsg
25-01-2009, 22:12
سایت اصلی و نمونه کارای mudbox به نظر من که واقعا حرفه ای کار شدن



برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

mcsg
25-01-2009, 22:16
-عملکرد و سطح کارایی این نرم افزار از جهت محاسبه تعداد polygon ها بالا رفته و حالا می توانید به راحتی با 25 میلیون polygon مدل خود را subdivide (نرم) کرده و روی آن جزئیات اضافه کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
-محیط کاری نرم افزار (preview) بصورت بی سابقه ای قوی شده ، شما می توانید تمام عناصری را که قبلا در محیط رندر می توانستید ببینید حالا در محیط کار (preview) به صورت real-time ببینید. هم اکنون هنگام کار بر روی مدلتان سایه ها، بافتها، بازتابها، حتی عمق میدان (depth of field) و نورهای محیطی HDRI و Ambient Occlusion بروی viewport در خدمت شماست. حالا از کارتان بدون رندر خروجی بگیرید!.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
Dave Cardwell در مورد افزایش کارایی این نسخه مادباکس می گوید: ما کلا engine و ساختار الگوریتمی محیط کارِ رندری نرم افزار را دوباره برنامه ریزی و طراحی کردیم و همچنین به طور اساسی سیستم براش (Brush) آن را گسترش دادیم. همچنین در ادامه می افزاید مشکل اساسی دیگری که خیلی از کاربران از آن رنج می بردند حجم فایل های ذخیره شده توسط این نرم افزار بود که باعث می شد حجم زیاد و غیر منطقی از هارد دیسک اشغال شود ، که ما این مشکل را هم تا حد زیادی رفع کردیم.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نکته قابل توجه دیگر در صحبت های آقای کارول این بود که برای حل مشکل خشک بودن حرکات stamp آن ها آمده اند از الگوریتم نرم افزار Alias StudioPaint استفاده کرده اند، پس از این به بعد حرکات brush شما بسیار نرم تر خواهد بود همچنین می توانید کنترل واضح و روشنی از فاصله ای که میان stamp های شما می افتد داشته باشید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
در آخر وقتی مصاحبه کننده از آقای کارول می پرسد آیا این ورژن هنوز احتیاج به یک سخت افزار قوی دارد؟ آقای کارول جواب می دهد: احتیاج به یک عَبر کامپیوتر.. ندارد !؟ و مانند تمام محصولات دیگر autodesk باید یک سیستم معقول در حد اسم کاری که داری انجام می دهی داشته باشی. همچنین می افزاید به خاطر طراحی خاصی که در مورد گرافیک محیط کاری (preview) آن انجام شده ، کارت گرافیکتان بسیار تاثیرگذار خواهد بود همچنین من خودم با لپ تاپ Dell 1520 که کارت گرافیکش 8600 mobile می باشد کار کردم وهیچ مشکل سخت افزاری در آن نداشتم.
در آخر هم آقای کارول می گوید: نمیخواهد خودتان را به سخت افزار محدود کنید، در هر صورت کامپیوتر های امروزی به اندازه کافی ارزان هستند.
نویسنده علیرضا ساعی از انجمن سایت :sat2sat.org

Dark Kingdom
28-01-2009, 23:49
سلام :)

من خیلی با MudBox کار کردم ولی بنظرم Zbrush ابزارها و آزادیه عمل بیشتری داره . . . . .