PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش ریگ کردن بوسیله ی Biped و Physique توسط خودم



Dark Kingdom
19-01-2009, 00:39
سلام خوبین ؟ :)
میدونم خیلی مقدماتیه ولی به بزرگیه خودتون ببخشید :)

اول از قسمت System یک Biped ایجاد کنید :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

سپس از قسمت Motion روی گزینه ی Figure Mode کلیک کنید :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با استفاده از تنظیمات . باید شکل و فرم بایپد رو مثل کاراکتر در بیارید :
(اینجا من از دسته آقای قاضی استفاده میکنم:27:)
برای تنظیمات از اینجا میتونین برین :
(بعد از انتخاب بایپد)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وقتی به اندازه ی کافی انگشت اضاف کردین و تغییر دادین . با استفاده از Rotate و . . . بایپد رو توی آبجکتتون جا بدین :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

بعد از جا سازی . کاراکتر یا آبجکت رو انتخاب کنید . از منوی Modify روی Physique کلیک کنید .
از قسمت Physique . روی Attache To Node کلیک کنید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا از قسمت Select By Name روی Bip01 Pelvis کلیک کنید و بعد از باز شدن پنجره Physique Intializtion .روی Intialize کلیک کنید . ماوس به شکل یک فنجان قهوه :31: در میاد .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حالا با استفاده از ابزار Rotate میتونید اعضای بایپد و کاراکتر رو جا به جا کنید . به این صورت :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

تموم :)

آموزش انیمتش هم میذارم . . .
فعلا"

Dark Kingdom
19-01-2009, 01:59
سلام :)

خوب . واسه انیمیت کردن بایپد (راه رفتن) :

ابتدا Biped رو انتخاب کنید و از قسمت Motion روی Footstep Mode کلیک کنید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با انتخاب Create Footsteps append میتونین به دلخواه تعداد و مکان قدم هارو مشخص کنید :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


به این صورت :


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


بعد از ایجاد قدم ها . گزینه ی Create Keys For Inactive Footsteps را بزنید . Biped یهو تغییر شکل میده :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


دکمه ی Play رو بزنید . کاراکتر شروع به راه رفتن میکنه . به این صورت :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


از این قسمت هم میتونین تعیین کنید که کاراکتر راه بره یا بپره یا بدو ـه :)


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

ehsan_wwe
19-01-2009, 15:29
خیلی آموزش خوبی بود دستت درد نکنه
بی نهایت
استفاده بردیم

ehsan_wwe
20-01-2009, 19:10
بازم ممنون با این روش کراکترو خیلی سازه متحرک کردم فقط یک سوال . چطوری میشه کاری کرد که پای کراکتر از تو لباس بیرون نزنه ( یکم پا دامن کراکترو تکون میده اما بعد از چند فریم پا از دامن رد میشه . و همون سیکلشو ادامه میده

Dark Kingdom
21-01-2009, 00:38
بازم ممنون با این روش کراکترو خیلی سازه متحرک کردم فقط یک سوال . چطوری میشه کاری کرد که پای کراکتر از تو لباس بیرون نزنه ( یکم پا دامن کراکترو تکون میده اما بعد از چند فریم پا از دامن رد میشه . و همون سیکلشو ادامه میده

خواهش میکنم . شما باید دامن رو یا به کاراکتر یا به Biped لینک کنی . . .

Excel-VB
25-01-2009, 10:29
[quote=Dark Kingdom;3402808]سلام خوبین ؟ :)
میدونم خیلی مقدماتیه ولی به بزرگیه خودتون ببخشید :)

اول از قسمت System یک Biped ایجاد کنید :

از اینجا میتونین برین :
(بعد از انتخاب بایپد)

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

با سلام
دوست عزيز شما دست بالا (روي شكل) را از كجا آورده ايد؟؟ بايد ساخت يا آماده وجود دارد يا...؟
متشكرم

MRHArtsClube
27-01-2009, 07:39
سلام
Excel-VB جان عزیز اون دست و پا رو باید خودت بسازی البته آمادشم هست ولی خودت بسازی با جون و دل تر کار می کنی :46::10:

Excel-VB
27-01-2009, 08:17
سلام
excel-vb جان عزیز اون دست و پا رو باید خودت بسازی البته آمادشم هست ولی خودت بسازی با جون و دل تر کار می کنی :46::10:


-===============================-
سلام دوست من
با تشكر از پاسخ شما ...
منظورم اين بود كه اگر دست بالا را بسازيم ديگر چه نيازي به استخوان پاييني دارد؟؟؟ مگر نمي توان همان را فرم و شكل داد؟؟
با احترام
كاويان

3d-meysam
27-01-2009, 09:42
اینجا منظور متحرک کردن دسته نه مدلسازی
اگه میخوای به یه شکل ثابت باشه خوب همونطور ثابت مدلسازی کن و اگع میخوای متحرک کنی استخوان بندی کن
موفق باشی