مشاهده نسخه کامل
: کسی میدونه اینجور بامپی رو چجوری میسازن ؟
سلام
میخواستم بدونم اینجور بامپی رو چجوری میشه ساخت ؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
SSS_HHH_OOO
10-12-2008, 17:39
خوب به این میگن نرمال بامپ...
برای ساختش مدیفایر uwarp uvw map رو به جسم بده...
بعد شروع کنی به uv کردن...طوری که هیچ قسمت از جسم رو قسمت دیگه نیافته....بعد برو دکمه edit رو بزن..
حالا برو تو منوی tools/render uvw template
این پنجره باز میشه...
تنظیمات زیر رو انجام بده و رندر کن.....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون شهاب جان
ولی منظور من چیز دیگه ای بود .
مثلا من یه استوانه دارم که میخوام اونو به یه لاستیک تبدیل کنم خب اول تابع uvw map رو بهش میدم بعد گیزموش رو تنظیم میکنم بعد مادیفایر unwarp uvw بهش نسیت میدم بعد شکل گیزمو رو انتخاب میکنم و بعد edit و فیس ها رو کنار هم میچینم مثل شکل زیر :
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا میخوام اون عکس تایر رو بصورت بامپ بندازم رو کار .
واسه این کار روشی وجود داره .
ممنون
SSS_HHH_OOO
10-12-2008, 18:07
آها...
خوب برای این کار nvidia یه پلاگین کمکی برای فتوشاپ ساخته که عکس رو اینطوری میکنه..
اسمش رو نمیدونم...در ضمن یه برنامه هم هست که اینکار رو میکنه...لینک دانلودش رو گم کردم...پیدا کنم برات می ذارم.... ولی فکر نکنم از این بتونی نرمال مپ بگیری...
آدرس این normal bump چیه ؟!
&
میخوام اون عکس لاستیک رو مثل اون عکس بنفش تبدیل کنم .
دنبال همون پلاگین هستم .
اگه پیدا کردی حتما برام بزار.
ممنــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــون
خوب چیزه اینم پلاگینی که شهاب میگفت
اینو باید توی پوشه ی فتوشاپت نصب کنی تا بیاد یزره منوی ----- ها
فایل حجمش دو مگو خوردیه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
hossein_dig
11-12-2008, 11:48
من دارم ولی هر کاریش میکنم نرمال بامپ نمیشه البته تو محیط گیم سازی آیا روش خاصی داره بجز اینکه 2 عکس باید رو هم بیفتن [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
من دارم ولی هر کاریش میکنم نرمال بامپ نمیشه البته تو محیط گیم سازی آیا روش خاصی داره بجز اینکه 2 عکس باید رو هم بیفتن [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حسین جان این روش توی تمام موتورای ساخت بازی وجود داره اما خوده منم با بعضیهاشون نتونستم اینکارو انجام بدم
مثلا همین 3DGS هر کاریش کردم نرمال بامپی که بهش میدادم رو قبول نمیکرد
اما gamebryo تو این زمینه عالیه
کلی مدلای مختلف برای مترال داره که نرمال بامپش هم خیلی خوب از آب در میاد
:40:
hossein_dig
11-12-2008, 12:47
خوب من که گیم بایرو کار نمی کنم شاید هم رفتم رو خطش یاد بگیرم این 3dgs کشته منو [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
ممنون هادی جان
کارم راه افتاد
Pejvak61
12-12-2008, 14:32
ولي من فكر ميكنم بهتر باشه به جاي استفاده از Bump يكي از اون برجستگي ها رو با مثلاً Polygon بسازي و بعدش با استفاده از Path Deform Modifier اونو حول دايره مورد نظرت گسترش بدي. البته قبول دارم كارت سخت ميشه ولي ارزش كارتو 100 برابر ميكنه.
يه توصيه برادرانه!
اصولاً براي طبيعي تر شدن كارات بايد سعي كني تا حد امكان از Bump، Displacement و مشابه اينها استفاده نكني.
كارهاي جديد رو اگه ببيني حتي نقش و نگارهاي بسيار پيچيده رو هم با روش هاي مدلسازي ميسازن در حاليكه اگه تنبلي ميكردن از ابزار Bump، Displacement ميتونستن استفاده كنن.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.