ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : متریال دهی انیمیشن های حرفه ای !



3ッドマクス
26-09-2008, 19:50
سلام .

فکر میکنم اکثرا بدونید که متریال و تکستجر دهی در انیمیشن های حرفه ای یه حالتی داره که ساختنش خیلی سخته ! شاید یه طرح با تکستچرطبیعی تر بشه اما برای یه انیمیشن اصلا خوب نمیشه که از تکستچر استفاده کرد کسی اطلاعاتی در این باره داره ! من هرچی سعی میکنم درسته که خیلی واقعی میشه و حتی واقعی تر از انیمیشن های معروف اما جالب نمیشه و حالت فانتزی نمیتونم در بیارم . تو رندر و مدلسازی خیلی پیشرفت کردم اما به همین دلیل که گفتم نمیتونم یه کلیپ جالب بسازم ! منظورم اینه که من تقریبا میتونم حدااکثر قدرت v-ray رو بکار بگیرم ولی حالت سینمایی نمیتونم به رندرهام بدم ! اگر موافق باشید روی این موضوع مهم کار کنیم تا به یه تنیجه مطلوب برسیم ... در کل منظورم اینه که من سبکم رئال بود و الان میخوام وارد سبک فانتزی بشم اما هنوز تو همون سبک رئال گیر کردم ...

Farzad.wow
26-09-2008, 20:14
می شه منظورتو مختصر و مفید بگی ؟؟؟؟
تا اینجاکه من فهمیدم می خوای متریال . تکسچر کارات فانتزی شه ... به نظر من باید اول مدلتو فانتزی کنی تا بقیه فانتزی شه ...

کاربر_P30W
26-09-2008, 20:16
انیمیشن با قدرت وی-رای بیش از یک ساعت؛رندرش تا 6 ساعت ( بسته به سیستمت ) طول میکشه. و متریال حرفه ای و آماتور نداریم؛همه یه نوعه.

Borhan72
26-09-2008, 20:22
منظور حرفتو نميفهمم...
واضح تر بگو...
:)

SSS_HHH_OOO
26-09-2008, 20:30
خوب اگه شما به کارهای حرفه ای دقت کنی اونا فقط مدلها رو فانتزی میسازن...در حقیقت فقط کاراکتر ها رو ... مثلا وال ای...
محیط کاملا طبیعی و رئال هست...

پس نیازی نیست متریال های ساده استفاده کنی.... بیشترین چیزی که باعث میشه کار فانتزی بشه یکی رنگ بندی و دومی فیلترهاییه که تو برنامه های دیگه مثل after effect یا primier استفاده میکنن...و البته کاراکتارهات...

Farzad.wow
26-09-2008, 20:39
خوب اگه شما به کارهای حرفه ای دقت کنی اونا فقط مدلها رو فانتزی میسازن...در حقیقت فقط کاراکتر ها رو ... مثلا وال ای...
محیط کاملا طبیعی و رئال هست...

پس نیازی نیست متریال های ساده استفاده کنی.... بیشترین چیزی که باعث میشه کار فانتزی بشه یکی رنگ بندی و دومی فیلترهاییه که تو برنامه های دیگه مثل after effect یا primier استفاده میکنن...و البته کاراکتارهات...

دقیقا من منظورم همینه و با شهاب صد در صد موافقم .........

اصولا کار بر پایه ی مدل فانتزی هست نه متریال.......

3ッドマクス
26-09-2008, 21:00
ممنون SSS_HHH_OOO جان همیشه دقیق ترین جواب رو میدی . منظور منم همین بود در تاپیک بحث بشه که چطور یه همچین
صحنه های رو میشه ایجاد کرد مثلا از چه فاکتورهایی استفاده کرد در رندر . متریال دهی . رنگ آمیزی و ف-ی-ل-ت-ر ها ...

Farzad.wow

نه مثلا انیمیشن قطار قطبی مدلهاش همه واقعی هستند اما متریال و رنگ آمیزی و ف-ی-ل-ت-ر های که داره انیمیشن رو فانتزی کرده
منظور منم دقیق همین رنگ امیزی و استفاده از ف-ی-ل-ت-ر ها بود ...

مثلا ببینید یه محیطی ساخته میشه به سختی میشه تشخیص داد که عکس هست یا طراحی ولی محیط دیگه کاملا مشخص هستش فانتزی هست اما
خیلی سینمایی و جالب ساخته شده این تاپیک رو ایجاد کردم در مورد تکنیک هاش بحث کنیم . معمولا هم در محیط های فانتزی فیزیک خیلی عالی تر هستش ...

Farzad.wow
26-09-2008, 23:01
جیگر اسمت رو نفهمیدم ........ میگم اصولا تو کارای فانتزی از زنگ های جذاب استفاده می کنن ... مثلا تو رنگ آسمون اغراق می کنن .. یعنی تو آبیش ... بیشتر هم از رنگای متضاد استفاده می شه .. اگه بخئای می شتونی رندر فانتزی بگری کاری نداره ..

3ッドマクス
26-09-2008, 23:26
جیگر اسمت رو نفهمیدم ........ میگم اصولا تو کارای فانتزی از زنگ های جذاب استفاده می کنن ... مثلا تو رنگ آسمون اغراق می کنن .. یعنی تو آبیش ... بیشتر هم از رنگای متضاد استفاده می شه .. اگه بخئای می شتونی رندر فانتزی بگری کاری نداره ..

این هم نکته مهمی هستش ! ممنون ...
اسم من مصطفی هستش و معنی اسم کاربریم هم میشه 3d max

b3dnet
27-09-2008, 00:23
سلام مصطفی جان
به نظر من اگه منظورت رندر و texture هستش باید بگم که میتونه بعد از انمام پروژه ی انیمیشن با برنامه های افکت های video اونارو تغییر داد
البته ناگفته نمونه که Texture ها و متریال هایی هم که استفاده میشه خیلی روشون کار میشه ...
و این تکنیک ها با تجربه به دست میاد...

CG Art
27-09-2008, 00:32
ببین من مثلا اینجا میخوام بازی Gta رو مثال بزنم. مدلسازیش حرف نداره ولی به جرات میتونم بگم 90 درصد کار تکسچر داره و اصلا متریالی در اون به کار نرفته !
ولی با اینکه اینجوریه خیلی زیباست چرا ؟ به خاطر اینکه رنگ بندی موقعیت آبجکت ها و صحنه بسیار بسیار با واقعیت نزدیکه واسه همین مخاطب زیاد داره.

کاربر_P30W
27-09-2008, 16:55
عادل جون؛الان من 10-20 تا مدل از GTA وارد Z-modeler کردم؛ همشون متریال دارن؛اگه نداشتن؛همه شون مات می شدن.

CG Art
27-09-2008, 16:56
ماشین هاش ممکنه دانوش جان ولی ساختمون رو دیدی [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

alibitaraf
28-09-2008, 05:41
این لینک ها رو ببینید بد نیست!! مربوط به یه انیمیشن فرانسویه!


برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

اگه لینکا رو دیده باشید می بینید که تکسچر ها خیلی روش کار شده ....بعضی قسمتا مثل صورت ساده و بعضی قسمتا مثل
زمین و دیوار و..... دارای بافت و رنگ مایل به طبیعی هست...

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

3ッドマクス
28-09-2008, 20:15
خیلی ممنون دوستان من دارم در این باره تحقیق میکنم تحقیقاتم که تموم شد مطالب رو در تاپیکی قرار میدم ...