PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : UVW برای Map های مختلف.



/.,mnb
19-09-2008, 09:05
سلام دوستان.

می خواستم ببینم چه جوری میشه طریقه ی مپینگ و برای کانال های مختلف در متریال ادیتور رو خودمون تنظیم کنیم مثلا برای هر کانال یه مادیفایر UVW MaPp یا Unwrap UVW تعریف کنیم.

تشکر.....

CG Art
21-09-2008, 18:37
کورش جان اینطوری نمیشه !
مگه اینکه مثلا شما یه جسم رو که به Editable Poly تبدیل کردی از sub-object فیس هایی که میخوای رو انتخاب کنی و در همون حالی که انتخاب کردی uvw map رو اضافه کنی. باز دوباره برای poly های دیگه هم همینکارو بکن.
اگه متوجه نشدی بگو تا بیشتر توضیح بدم.

کاربر_P30W
21-09-2008, 18:41
CG Art عزیز؛ ایشون هم می تونن این کار رو کنن و هم می تونن دوماده رو تقسیم کنن و بعد متریال ها رو تنظیم کنن و بعدش دو تا رو دوباره به هم وصل کنن؛اما فکرکنم کاری که CG Art گفتش راحت تر باشه...

/.,mnb
21-09-2008, 18:44
تشکر آقا عادل.
ولی منظور من این نبود. فکر کنم شما همین Mult-subobject رو می گید.
من می گم مثلا برای Opacity Map و Bump Map و .... هر کدوم رو دقیقا با UVW کنترل کنیم.

اگه راهی نیست لطفا بگید تا دنبالش نگردم.

تشکر............

CG Art
21-09-2008, 18:45
میشه واضح تر بگی !!!!

/.,mnb
21-09-2008, 18:52
خب راستش نمی دونم چه جوری بگم.
مثلا وقتی ما Bumpو Opacity و ... رو با تکسچر های 256 رنگ می دیم رو دقیقا رو شکل کنترل کنیم.
مثلا وقتی بعضی وقتها با این کار جاهایی رو که می خواهیم درست Bump نمی شه و ما راهی نداریم جز کپی کردن همین مپ دیفیووس یا منطبق رزولیشن عکس سیاه سفیدمون با عکس دیفیوس به کمک فتوشاپ.

CG Art
21-09-2008, 18:54
من اصلا متوجه نشدم.
یا من خنگم که حتما همینطوره یا تو بد توضیح میدی !
شرمنده ها ولی میخوام کمکت کنم خوب.
میشه با یه مثال بگی ؟

/.,mnb
21-09-2008, 19:03
مثلا بامپ توی تصویر سمت چپی درست نیست و توی سمت راست درست قرار گرفته.( سر جاش قرار گرفته)
حالا ما چه جوری سمت چپی رو درستش کنیم؟

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

CG Art
21-09-2008, 19:08
خوب کورش جان تو خوده متریال ادیتور اون قسمت Tile رو باید دستکاریش کنی تا درست بشه. عکس زیر :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

/.,mnb
21-09-2008, 19:11
تشکر آقا عادل ولی این استانداره و راحت تنظیم میشه برای تکسچر هایی که اینجوری نمی شه تنظیم کرد چی؟ یا حتی اگه تنظیمش هم کنیم خب کپی میشه و قسمت هایی که ما نی خواهیم هم بام÷ می گیره! راه بهتری نیست؟

CG Art
21-09-2008, 19:14
اینو نمیدونم کورش جان.