PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : یه مشکله عمده دارم ((هر چی زودتر کمک کنید))



w700
04-08-2008, 18:12
سلام.
بچه ها من مسابقه رو دیدم و واسه ی تمرین شروع کردم به ساختن ویلا.
گفتم توی مسابقه شرکت نکنم سنگین تر هست.:20:
اگه خوب شد واسه ی مسابقه می ذارمش .:8:
ولی بریم سراغه مشکل .
من برای بالای پنجرم یه نیم دایره با Arc دریت کردم و بعد برای حجم دار کردنش یه Bevel بهش دادم و بعد به Edit poly بردمش و با Extrude حجمش رو بیشتر کردم.

قابل به ذکره که دو گزینه ی اول رو روی Arc از منوی رندر تیک دار کردم و هر چیزی هم که به ذهنم میرسید انجام دادم.
ولی بازم عکسه زیر حاصل میشه :41:

نواحی قرمز Arc هست که ایجاد کردم و نواحی آبی جاهایی هست که رندر نمیشه
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

من این مشکل و با line و کلا spline ها دارم.

b3dnet
04-08-2008, 19:14
خوب ببین رفیق تو spline ها یه حالتی داره که وقتی خط بریده بشه و بعد دوباره بهش جوش داده بشه موقع extrude یا bevel از خود خط شروع میکنه و یه حالت plane بوجود میاد...
البته من این قسمتو با spline نساختم به این راهی که الان میگم رفتم حالا شایدم بچه ها راه های بهتری سراغ داشته باشن....
ببین اول یه سیلندر تو نمای front ایجاد کن دقیقا همون جایی که میخوای باشه و به اندازه ی همون arc کن و بعد برو تو قسمت تنظیمات سیلندر و گزینه ی Slice on تیک بزن و مقداره پایینشو برابر با 180 قرار بده خوب حالا از همین سیلندر یه clone ( کپی) بگیر و کوچیکترش کن و حجمش بیشتر کن و به وسیله ی pro boolean یا boolean بیا اون کوچیکرو از اون بزرگه کم کن یعنی از اون بزرگه کوچیکتره کم بشه و بعد میتونی به Edit poly تبدیل کنی و بقیه ی جزئیاتو روش پیاده کنی...

Farzad.wow
04-08-2008, 19:18
دقیقا بهزاد راست میگــــــــــــــــــــــ ــــه

w700
04-08-2008, 20:36
:40:
دقیقا بهزاد راست میگــــــــــــــــــــــ ــــه


خوب ببین رفیق تو spline ها یه حالتی داره که وقتی خط بریده بشه و بعد دوباره بهش جوش داده بشه موقع extrude یا bevel از خود خط شروع میکنه و یه حالت plane بوجود میاد...
البته من این قسمتو با spline نساختم به این راهی که الان میگم رفتم حالا شایدم بچه ها راه های بهتری سراغ داشته باشن....
ببین اول یه سیلندر تو نمای front ایجاد کن دقیقا همون جایی که میخوای باشه و به اندازه ی همون arc کن و بعد برو تو قسمت تنظیمات سیلندر و گزینه ی Slice on تیک بزن و مقداره پایینشو برابر با 180 قرار بده خوب حالا از همین سیلندر یه clone ( کپی) بگیر و کوچیکترش کن و حجمش بیشتر کن و به وسیله ی pro boolean یا boolean بیا اون کوچیکرو از اون بزرگه کم کن یعنی از اون بزرگه کوچیکتره کم بشه و بعد میتونی به Edit poly تبدیل کنی و بقیه ی جزئیاتو روش پیاده کنی...

از هر دوتاتون یه دنیا ممنون.
خیلی کمک کردید.:11:

امشب تا یه جاهایی از کارم و میذارم