ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : Max Script



/.,mnb
28-07-2008, 19:01
سلام دوستان

من مي خوام از روي آموزش CG academy مكس اسكريپت رو يكمي ياد بگيرم.
قسمت دومش رو ديدم خيلي تند درس ميده ما هم چيزي نمي فهميم.
با اجازه سوالاتم رو اينجا مي پرسم.

اين دستورها چي هستن؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

_________________________________________________
دوستان خواستم شروع كنم .

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

خب يكمي فهميدم اينها چي هستند. پست ويرايش شد.
اينها فقط براي تمرين هستند يا استفاده ي ديگه اي هم دارند؟

تشكر.....

/.,mnb
30-07-2008, 12:44
دوستان اين چرا اين جوري ميشه؟
كجا اشتباه هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

/.,mnb
30-07-2008, 17:40
دوستان فهميدم چر.ا.ا.ا.ا.ا نمي شد.
به جاي geometry نوشتم deometry ............

تشكر.

b3dnet
31-07-2008, 00:29
کوروش جان منم این بحث و خیلی دوست دارم....
واقعا اگه max script بشه بلد شد عالی مشه...
خیلی جالبه...
ممنون

SSS_HHH_OOO
31-07-2008, 01:07
مشکل این مکس اسکریپت Debug کردنشه...یعنی توش رفع اشکال پوست میکنه...یه جای آموزش های این سی جی یارو اشتباه میکنه چند دقیقه فکر میکنه تا بفهمه اشتباهش چی بوده....

اون دستور هایی که تو پست اول نوشتی برای ایجاد آرایه از یک شیی یا یک گروه اشیا هست...آرایه ها اجسام کپی شده هستن که تابع جسم اولن.....
اون حلقه for برای اینه که یک دستور به تعداد دلخواه تکرار بشه...

/.,mnb
31-07-2008, 11:19
سلام دوستان
array براي چيه؟
چرا بعضي جا ها مي نويسه for o ..... و بعضي جاها For i .... ؟

SSS_HHH_OOO
31-07-2008, 12:43
سلام دوستان
array براي چيه؟
چرا بعضي جا ها مي نويسه for o ..... و بعضي جاها For i .... ؟

خوب Array برای کپی کردن یک جسم با اندیس های متفاوته...
مثلا اگه یک Box باشه وقتی با Array به ده تا Box کپی بشه به صورت Box(1) Box(2) و .... نامگذاری میشه...
این کار خیلی مفیده....مثلا فرض کن میخوای یه محیط بسازی که کفش از یکسری جعبه ساخته شده که همش بالا پایین میرن.... خوب اگه Array نبود مجبور بودی هربار اسم صدتا جعبه رو تو مکس بنویسی و بعد براش کد بنویسی....
ولی با Array فقط اسم Box رو مینویسی و اعداد رو عوض میکنی..... (اندیس ها)
حلقه For برای اینه که کامپیوتر خودش شروع کنه به شمردن اندیس ها...مثلا تو یه کد مینویسی که جعبه در یک مکان تصادفی قرار بگیره....حالا اینو باید برای همه جعبه ها بنویسی....ولی با حلقه یک بار مینویسی و کامپیوتر این کار رو برای تمام جعبه ها تکرار میکنه......

اون i و یا x و یا هرچیز دیگه فقط متغیر هستن....یعنی اول که حلقه عدد شمارش میکنه عدد رو میده به اون متغیر و تو از اون متغیر میگیری....فرق نداره اسمش چی باشه....

/.,mnb
31-07-2008, 12:59
خوب Array برای کپی کردن یک جسم با اندیس های متفاوته...
مثلا اگه یک Box باشه وقتی با Array به ده تا Box کپی بشه به صورت Box(1) Box(2) و .... نامگذاری میشه...
این کار خیلی مفیده....مثلا فرض کن میخوای یه محیط بسازی که کفش از یکسری جعبه ساخته شده که همش بالا پایین میرن.... خوب اگه Array نبود مجبور بودی هربار اسم صدتا جعبه رو تو مکس بنویسی و بعد براش کد بنویسی....
ولی با Array فقط اسم Box رو مینویسی و اعداد رو عوض میکنی..... (اندیس ها)
حلقه For برای اینه که کامپیوتر خودش شروع کنه به شمردن اندیس ها...مثلا تو یه کد مینویسی که جعبه در یک مکان تصادفی قرار بگیره....حالا اینو باید برای همه جعبه ها بنویسی....ولی با حلقه یک بار مینویسی و کامپیوتر این کار رو برای تمام جعبه ها تکرار میکنه......

اون i و یا x و یا هرچیز دیگه فقط متغیر هستن....یعنی اول که حلقه عدد شمارش میکنه عدد رو میده به اون متغیر و تو از اون متغیر میگیری....فرق نداره اسمش چی باشه....

توضيحتون خيل كامل بود تشكر فراوان........
همه چيز توي مكس اسكريپت اينجور دليل و توضيح داره؟
_____________________________
== چه فرفي با = داره و چه فرقي با . ؟

SSS_HHH_OOO
31-07-2008, 14:53
== برای نسبت دادن یه مقدار boolean به یه متغیره...مثلا میخوای یه متغیر رو False کنی....باید با == مساوی قرار بدی...
ولی = برای تغییر متغیر های عددی یا رشته ای(String) هست.... مثلا:
x= y +z با این کار مقدار x برابر میشه با جمع اون دو عدد دیگه...ولی:

Shadow == flase حالا ما متغیر Shadow رو که از نوع boolean هست خاموش کردیم...

/.,mnb
04-08-2008, 10:22
خيلي ممنون آقا شهاب.

_________________________________

دوستان اين دستور چيه؟
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

كار Baseobject چيه؟