PDA

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : اشکال در ساخت بازی



sltavakoli
28-07-2008, 17:58
سلام.

فرض کنید توی یه فرم یه نقطه داریم که همون اشاره گر موس هست. 2 طرف این فرم هم

(سمت چپ و راست فرم) کاملا مشکی است و فقط باریکه ای از خط سفید در وسط فرم

باقی مانده است.حالا قرارا است که اگر اشاره گر موس وارد قسمت سیاه شد game Over

بشه و تا وقتی هم که اشاره گر در قسمت سفید هست هیچ اتفاقی نیفته.

دقیقا مثل بازی که توی اتاری های دستی هست و .... .

حالا چه جوری میشه چنین لگوریتمی رو پیاده کرد؟ چه جوری میشه بین قسمت سفید و

سیاه تمایز قایل شد؟اصلا چه جوری باید فرم رو سیاه کنیم تا به مشکل بر نخوریم؟

منتظر جوابتون هستم.

یا حق.

sltavakoli
29-07-2008, 08:43
چرا هیچ کس نیست راهنمایی کنه؟

sltavakoli
29-07-2008, 22:05
اقایون خواهشا التماسانه برادرانه کمکم کنید.

_H2_
29-07-2008, 22:47
سلام
اگر فقط ستون چپ و راست دارید و بس، میتوانید از ترسیمات +GDI استفاده کنید.
ولی برای این قبیل نمونه های دو بعدی ساده پیشنهاد میکنم، طرحی را که باید کاربر ببیند در Photoshop روی یک فایل jpg یا gif به صورت سیاه و سفید پیاده کنید و در برنامه نشان دهید.

اگر این کار را کنید،
اولاً برنامه تان بسیار پویا و ساده میشود و در عین حال میتوانید به راحتی مراحل مختلف با طرح بندی های پیچیده تر از دو ستون سیاه و سفید در چپ و راست را درست کنید.

کد نویسی نقاط مجاز ماوس هم خیلی راحت میشود، برای رویداد MouseMove کد نویسی میکنید و نقطه جاری ماوس را مپ میکنید روی فایل عکس اصلی و رنگ پیکس مربوطه را در آن نقطه به وسیله متد GetPixel شی System.Drawing.Bitmap به دست می آورید و بر اساسش تصمیم گیری میکنید.

sltavakoli
29-07-2008, 23:49
سلام .

دستتون درد نکنه.

میشه بگید چه جوری میشه با تابغ getpixel رنگ یک پیکسل رو تشخیص داد؟

_H2_
30-07-2008, 08:18
سلام

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

sltavakoli
30-07-2008, 13:48
میخواستم این پست تشکر رو ندم.

ولی دلم نیمد.

اقای H2

ما خیلی مخلصیم.تا حالا خیلی کمک کردی.