ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : مبتدی های مثل خودم بیان تو



ALI3DMAXAMATOR
12-07-2008, 17:53
درود بر شما دوستان.من یه چیزی متوجه شدم و اونم اینکه که اموزشهایی که اینجا گزاشته می شه بیشترشون خیلی حرفه اییه و واسه همون چند تا کاربر که مدالهاشون زیاده خوبه....البته قصد جسارت نداشتم ولی خوب دیدم بی انصافی یه که همه مثل خودم تو این اموزشها گیج بشن پس این تاپیک رو زدم تا یک چیزهایی که می دونم به سطح خودم و شاید هم پایین تر ارایه بدم.........:31:
امروز می خوام با هم یک دیوارو بترکونیم ..یعنی بزنیم درب و داغونش کنیم......شاید فردا که ایشالاه حرفه ای شدین از این روش واسه تخریب ساختمونهای چند صد طبقه استفاده کنین.........نکردین هم اشکالی نداره.........:31:می ریم سراغ اموزش............>>>>>>>>>>>>.این اموزش بخشی از پلاگین reactor مباشه که وقتی مکس رو باز می کنین یک نوار ابزار سمت چپ می بینین.اون اسمش reactor هست که خیلی پر کاربرده از جمله همین تخریب..حرکت دادن ماشین..اجسام soft body ........
خوب این که می بینین نوار ابزار reactore ...البته یک نوار منو هم با همین نام وجود داره...........تمام ابزار این نوار ابزار تو همون منو هم هست............[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خوب در نمای top یک plane رسم کنید........
حال یک box یاChamferBox
بسازید......شما باید طوری انرا طراحی کنید که شبیه به یک اجر باشد...مثلا یک ChamferBox رسم نموده و ابعد انرا مانند:L=28,W=15,H=11,F=2.3 ....
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]






سپس این اجر را در یک سمت به صورتی که فاصله زیادی از اجر قبلی نداشته باشد کپی کنید....سپس این ردیف از اجرها را انتخاب کرده و باز به سمت بالا کپی کنید تا چند ردیف........
منظورم این است که این اجر ها را طوری بسازید که روی هم قرار گرفته و شبیه یک دیوار شود.........برای ما در اینجا زیاد مهم نیست که دیوار چه شکلی باشد....شما می توانید انرا به صورت دلخواه در بیاورید.........فقط توجه کنید که هر یک از اجرهای ان باید از هم جدا باشد و بصورت یک BOX کلی نباشد........
شما می توانید به جای استفاده از دیوار از هر چیز دیگری استفاده کنید...........مثلا جعبه هایی در یک انبار که با فرو ریختن یک جعبه همگی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.........

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حالا یک کره در پشت دیوار ایجاد کرده به طوری که در وسط دیوار و با فاصله از ان باشد............
حال در حالی که کره انتخاب است کلید AUTOKEY را روشن کنید و سپس به فریم 5 بروید و کره را کاملا از دیوار عبور دهید...یعنی کاملا در طرف دیگر دیوار قرار گیرد و با فاصله از دیوار........
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حال به پانل UTILITY رفته و در لیستی که وجود دارد گزینه REACTOR را انتخاب کنید.........
سپس START FRAME را برابر 2 و SUBSTEPS را برابر 100 قرار دهید........
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

دیگر با این پانل کاری نداریم...........حال کره را انتخاب کرده و از منوی REACTOR گزینه سوم یعنی OPEN PROPERTY EDITOR را انتخاب کنید...........در قسمت SIMULATION GEOMETRY گزینه BOUNDING SPHERE را انتخاب کنید و MASS را برابر 1 قرار دهید............
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حال تمام اجر ها را انتخاب کرده و کاری را که برای کره انجام دادید برای اجر ها هم انجام دهید با این تفاوت که به جای انتخاب گزینه BOUNDING SPHERE گزینه BOUNDING BOX را انتخاب کنید...........و MASS را نیز برابر 1 قرار دهید.........
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حال PLANE را انتخاب کرده و کارهای بالا را تکرار کنید با این تفاوت ه فقط تنها تغییر این باشد که گزینه CONCAVE MESH را برایش انتخاب کنید..............

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
حال از منوی reactor , سپس create یک RBCollection ساخته و بعد به modifier ان رفته و بر روی add کلیک کنید و همه اجسام درون صحنه را انتخاب کنید.................
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

حال از منوی REACTOR گزینه PRIVIEW ANIMATION را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود از منوی SIMULATION گزینه PLAY را انتخاب کنید..................

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
واسه اعمال تغیرات از منوی reactor گزینه create animation را بزنید...........منظور اینکه تغییرات را در ویوپرتها ببینید

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موفق باشید

hrgh2
12-07-2008, 18:17
ایول عالی بود رفیق
خسته نباشی

ALI3DMAXAMATOR
12-07-2008, 18:47
ایول عالی بود رفیق
خسته نباشی
ما مخلص برو بچ p30 هستیم:46:

saeed_cpu_full
12-07-2008, 19:03
خیلی عالی بود :46:

hadi665
12-07-2008, 19:24
ممنون دوسته عزیز عالی بود اما باید تو بخش مباحث آموزشی باشه
ممنون

/.,mnb
12-07-2008, 19:50
تشكر فراوان.
خيلي خوب بود.......

ALI3DMAXAMATOR
12-07-2008, 20:08
ما مخلص همگی شما هستیم.........می خواستم بدونم چطور میشه یک پست رو تو قسمت اموزشی قرار داد.........

ALI3DMAXAMATOR
12-07-2008, 21:19
اقا جواب رسید...ممنون

SSS_HHH_OOO
12-07-2008, 21:31
خیلی خوبه...ولی یه تاپیک هست که 3ds max رو از پایه یاد داده...فکر کنم بهتره تو اون ادامه بدی.....

ALI3DMAXAMATOR
12-07-2008, 21:47
خیلی خوبه...ولی یه تاپیک هست که 3ds max رو از پایه یاد داده...فکر کنم بهتره تو اون ادامه بدی.....
خیلی ممنون......ولی اون دیگه خیلی از پایست:31:

mamy joon
12-07-2008, 22:38
دستت درد نكنه, نكته هاي جالبي توش بود.

mamy joon
12-07-2008, 22:44
دستت درد نكنه, نكته هاي جالبي توش بود.

mcsg
12-07-2008, 23:00
من مایا کار میکنم ولی به هرحال دستت درد نکنه

ALI3DMAXAMATOR
13-07-2008, 07:14
از همگی ممنون

CG Art
13-07-2008, 07:40
دمت گرم علی جون ...

یه چیزی یاد گرفتیم اقلا.

ALI3DMAXAMATOR
13-07-2008, 12:56
دمت گرم علی جون ...

یه چیزی یاد گرفتیم اقلا.
حالا واقعان خوب بوده یا می خواین دل منو شاد کنین.......به هر حال من فعلان در همین حد reactor بلدم............ولی همه چی بستگی به صحنه پیچیده شما داره........:10:

b3dnet
13-07-2008, 13:10
آفرین خیلی خوب بود .....reactor مباحث زیادی داره ولی من با این یکی خیلی حال میکنم.

سونامی
13-07-2008, 19:14
آفرین زیبا بود بیشتر تلاش کن >><<<بازم میزاری؟

ALI3DMAXAMATOR
14-07-2008, 07:18
آفرین خیلی خوب بود .....reactor مباحث زیادی داره ولی من با این یکی خیلی حال میکنم.

خوشحالم کردین.........:11::40:



آفرین زیبا بود بیشتر تلاش کن >><<<بازم میزاری؟
به روی چشم...........یک تاپیک دیگه هم گذاشتم..با همین نامه ولی یک 2 جلوش داره...........بازم به روی چشم....می زارم:11::40: