ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش یکی از تکنیکهای راکتور



aliscan
02-07-2008, 10:37
سلام
این اولین آموزشی هست که من داخل سایت پی سی ورلد قرار میدمامیدوارم خوشتون بیاد,این
آموزش, آموزش یکی از ویژگیها یا بهتر بگم یکی از تکنیکهای راکتور هستش در این آموزش شما شبیه سازی سقوط اجسام با وزنهای متفاوت به داخل آب را فرا خواهید گرفت
البته ناگفته نماند که من این آموزش رو از وبلاگ خودم که در امضام هم هستش کپی و اینجا قرار دادم
خوب میریم سراغ آموزش
سلام
این اولین آموزشی هست که من داخل سایت پی سی ورلد قرار میدمامیدوارم خوشتون بیاد,این
آموزش, آموزش یکی از ویژگیها یا بهتر بگم یکی از تکنیکهای راکتور هستش در این آموزش شما شبیه سازی سقوط اجسام با وزنهای متفاوت به داخل آب را فرا خواهید گرفت
البته ناگفته نماند که من این آموزش رو از وبلاگ خودم که در امضام هم هستش کپی و اینجا قرار دادم
خوب میریم سراغ آموزش
1:مطابق تصویر زیر 5عددBox (واسه ساخت جعبه) و3عددSphere و آنها رو در بالای جعبه قرار می دیم.2:از منوی

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2:از منویhepers روی مثلث سه گوش(زیر مجموعه)کلیک می کنیم و Reactor رو انتخاب می کنیم


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
3:در زیر مجموعه Reactor گزینه RBCollectionرو انتخاب و همانند تصویر زیر اون رو در نمای Front بین دو شئ قرار می دیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4:در زیر مجموعه RBCollection روی دکمه Add کلیک می کنیم و در پنجره باز شده ابتدا Invert وسپس روی Select کلیک می کنیم
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5:حال از منوی Space روی مثلث(زیر مجموعه) کلیک کرده ابتدا Reactor و سپس Water رو انتخاب می کنیم.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6:شما باید شئ Water رو همانند تصویر یا هر جا که می خواهید سطح آب قرار گیرد ترسیم کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
7:حال کره سمت چپ رو انتخاب می کنیم واز منوی Utilities که شکل آن مانند چکش هستش بر روی reactor کلیک می کنیم.در زیر منوی Properties مقدار Mass رو برای کره سمت چپ 5 برای کره وسط 50 و برای کره سمت راست 500 یا 5000 رو وارد می کنیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
8:بعد از وارد کردن مقادیر در همان منوی Reactor گزینه Preview in Window رو انتخاب می کنیم.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
9:در پنجره باز شده کلید P رو از روی کیبورد زده و نتیجه کار رو تماشا می کنیم ,اگه نتیجه ای کار شما مثل تصویر زیر نبود کمی ارتفاع کره ها رو از جعبه بیشتر کنید.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
با تشکر

SSS_HHH_OOO
02-07-2008, 10:41
خیلی ممنون بابت آموزش...
ولی دو تا مسئله هست...
اول اینکه متن خراب شده....باید ویرایش بشه...
دوم اینکه باید بذاری تو بخش آموزشی.....

aliscan
02-07-2008, 11:16
خیلی ممنون بابت آموزش...
ولی دو تا مسئله هست...
اول اینکه متن خراب شده....باید ویرایش بشه...
دوم اینکه باید بذاری تو بخش آموزشی.....
سلام :20:
مننونم از نظرت ,متن رو درستش کردن ,در مورداینکه این آموزش رو باید توی قسمت آموزش گذاشت من کلا فراموش کردم ببخشید(راستی چه جوری باید انتقالش داد؟):41::11:
با تشکر:40:

ehsan_wwe
02-07-2008, 16:15
اصلا به نظر من نباید انیمیشن و فیزیک را از برنامه 3dsmax خاست چون این برنامه قدرت زیادی تو انیمیشن یا همین فیزیک که بالا مثال داره نداره میشه انیمیشن ساخت ولی به سختی برای هر سانیش باید کلی زهمت کشید

من به شما پیشنهاد میکنم از برنامه های ساخت انیمیشن استفاده کنید مثل کوئست اگه بخاین یک نومنه از همین فیزیک را من با کوئست بسازم و شما با مال 3smax مقایسه کنید !

hrgh2
02-07-2008, 18:02
ممنون خوب بود
اما جاش توی تاپیک آموزش بود

aliscan
02-07-2008, 18:26
سلام
با تشکر از دوستانی که نظر دادن ,احسان جون هر نرم افزاری توانای خودش رو داره پس دلیل نمیشه که در تری دی مکس این کار هارو انجام ندیم
با تشکر

/.,mnb
02-07-2008, 18:36
تشكر فراوان........

aliscan
02-07-2008, 19:47
تشكر فراوان........
سلام :20:
من هم از شما بخاطره نظرتون تشکر می کنم ,موفق باشید:10:
با تشکر:40: