ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : چطور جسم رو بحالت صیقلی ببرم؟



Linux Learner
08-06-2008, 01:09
سلام عزیزان.
لطف کنید اینها رو واسم توضیح بدید.

به این مدل توجه کنید،

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

1 - این چهار وجهی های کمرنگ جهت حرکت جسمشون رو تعیین میکنند، اسمشون چیه و چطور میتونم حذف یا تغییرشون بدم؟

2 - چرا در قسمت مژه و گردنبند Alpha عمل نکرده و چطور میتونم درستش کنم؟

3 - جنس جسم رو در قسمت Modifier List ببینید، این چه نوع آبجکتی هست (پارامتر هاش کجاست؟) و متریال اون رو کجا میتونم تغییر بدم؟

4 - به قسمت Bones در پایین سمت راست نگاه کنید، این قسمت های مختلف چین و چطور میتونم جدا انتخاب کنم تا تغییرشون بدم؟

5 - چرا کل جسم Smooth شده نیست و Facets نشون داده میشه، در حالی که روی Smooth+Highlight قرار داره؟ چطور میتونم کل جسم رو Smooth کنم؟

-------------------------
حالا تو این عکس:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

6 - در Modifier List داریم Envelope، این ها چین؟ وقتی کلیک میکنم قسمتی از جسم رو قرمز یا select میکنند.

-------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

7 - حالا تو رندر میبینیم که جسم همچنان غیر Smooth رندر میشه. آیا تنظیمی چیزی داره که حالت صیقلی و یک پارچه پیدا کنه؟

-------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

8 - از متریال در پنجره خودش هم خبری نیست. متریال ها چطور روی جسم قرار گرفتند؟

-------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

9 - حالا فایل اصلی رو با یه برنامه دیگه به اسم Ultimate Unwrap3D باز کردم که بصورت Smooth شده نشون داد و با پسوند 3DS ذخیره کردم و توی 3DSMAX باز کردم، جسم حالت یکپارچه داره. ولی باز از متریال و این چیزا خبری نیست. و فقط تو حالت رندر متریال روی جسم قرار میگیره. چرا تو پنجره Prespective جسم بدون Texture هست و چیکار کنم که Texture نشون داده بشه؟

-------------------------

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

10 - چرا قسمتایی که علامت زدم اینجوریه و چطور درستشون کنم.



*** شرمنده از اینکه اینهمه سوال پرسیدم. خواهشا" هر چن تاشو میدونید و میتونید، یه توضیحی بدید. ممنونم. شماره هم زدم که راحت باشید.

hadi665
08-06-2008, 10:23
1 ک به اینا میگن bone یعنی استخون ، میتونی با پاک کردنشون حذفشون کنی ( البته اینا توی رندر نمیوفتن )
2 .اینطوری که من میبینم عمل کرده !
3. دوسته عزیز این یه آبجکت معمولی هست که فقط بهش یه مدیفایر با نامه skin اعمال شده
4. نگرفتم !!!
5. خوب باید اسموتش کنی با tourbo smooth
6. یه سوال من از شما میکنم شما با مکس کار کردید یا یهویی رفتید سراغ این برنامه؟
آخه سوالاتون یه جوریه؟



دوسته من بعقیشونو بعدا حتما جواب میدم
ممنون

SSS_HHH_OOO
08-06-2008, 12:32
عکسهات نمیاد دوست عزیز......

Linux Learner
08-06-2008, 20:02
خیلی ممنون از پاسخ تون

من تازه شروع کردم. و البته یه پیش زمینه کمی دارم. الآن متوجه Bones شدم.

حالت عادی وقتی از TurboSmooth استفاده میکنم، Facets رو تقسیم میکنه! :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

11- مشکل چیه؟

وقتی با یه برنامه دیگه تبدیلش میکنم به پسوند obj و وارد 3dsmax میکنم، Smooth میشه ولی مشکلی که هست اینجاست:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

11- این قسمت ها خوب Smooth نمیشن! چطور درستشون کنم؟

12- کیفیت این آبجکت همینطوریه؟ (وجه به وجه) اگه آره پس چرا توی بازی بصورت نرم نشون میده؟

13- شما هم وقتی با 3dsmax یه آبجکت رو کانورت میکنید، حجم کار بالا باشه، برنامه Not Responding میشه؟

SSS_HHH_OOO جان عکسا میاد.

SSS_HHH_OOO
08-06-2008, 20:57
خیلی ممنون از پاسخ تون

من تازه شروع کردم. و البته یه پیش زمینه کمی دارم. الآن متوجه Bones شدم.

حالت عادی وقتی از TurboSmooth استفاده میکنم، Facets رو تقسیم میکنه! :

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

11- مشکل چیه؟

وقتی با یه برنامه دیگه تبدیلش میکنم به پسوند obj و وارد 3dsmax میکنم، Smooth میشه ولی مشکلی که هست اینجاست:

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

11- این قسمت ها خوب Smooth نمیشن! چطور درستشون کنم؟

12- کیفیت این آبجکت همینطوریه؟ (وجه به وجه) اگه آره پس چرا توی بازی بصورت نرم نشون میده؟

13- شما هم وقتی با 3dsmax یه آبجکت رو کانورت میکنید، حجم کار بالا باشه، برنامه Not Responding میشه؟

SSS_HHH_OOO جان عکسا میاد.


روی شیی که وارد میکنی کلیک کن و Convert to editpoly رو بزن.... این خطوط وسط تو edit poly وجود ندارن...احتمالا درست میشه...

برای اینکه شکسته شکسته نمایش داده نشه از Smooth استفاده کن و Auto Smooth رو تیک بزن...

وقتی حجم کار خیلی بالا بره بسته به حافظه اصلی کامپیوتر شما (Ram) هست که بتونه این همه رو برای پردازش ذخیره کنه... اگه کم باشه برنامه خودبخود برای جلوگیری از ایراداتی که ممکنه برای دستگاه پیش بیاد کار رو میبنده....

Linux Learner
09-06-2008, 14:58
ازتون خیلی ممنونم.

جواب بیشتر سوالا رو گرفتم.

سوال های بی جواب:

سوال 2: چطور باید حالت Transparent رو بدون دستکاری بیتمپ اصلی بوجود بیارم تا قسمت سیاه موجود در گردنبند دیده نشه؟
سوال 6
سوال 8
سوال 10

hadi665
11-06-2008, 15:32
چطور باید حالت Transparent رو بدون دستکاری بیتمپ اصلی بوجود بیارم تا قسمت سیاه موجود در گردنبند دیده نشه؟
خوب باید یه مپ دیگه داشته باشی که قسمتایی که میخوای حذف بشن توش سیاه باشه و قسمت هایی که میخوای حذف نشن سفید باشن
و بعد توی همون متریال که به گردن بند دادی بری توی قسمت opacity کنارش یه مربع داره اونجا اون مپه سیاهو سفیدو انتخاب کنی
اون وقت درست میشه


6 - در Modifier List داریم Envelope، این ها چین؟ وقتی کلیک میکنم قسمتی از جسم رو قرمز یا select میکنند.

خوب شما اگه اون گزینه رو بزنید و زرد بشه و برید روی هر قسمت انتخاب کنی اون چیزایی که میبینی محدوده ی لینک استخوناتو نشون میده یعنی استخونو اگه حرکت بدی اون قسمت از بدنه این دختره حرکت میکنه
اگه بکشی یا بزرگ ترش کنی قسمته بیشتری از بدنش حرکت میکنه


8 - از متریال در پنجره خودش هم خبری نیست. متریال ها چطور روی جسم قرار گرفتند؟


خوب ممکنه مدلت بعده تکسچر دادن توی یه صحنه new دیگه merge شده باشه اینطوری تکسچر همراهش نمیاد


10 - چرا قسمتایی که علامت زدم اینجوریه و چطور درستشون کنم.
خوب این باید با تکسچرش ور بری چون اون قسمتا توی uv جداگانه تکسچر داده شده تکسچرهای دست با بدن و سر با بدن در اون ناحیه رنگاش فرق میکنه
برای درست کردن باید بری توی فتوشاپ و تکسچرو توی اون قسمت ها هم رنگ کنی




اگه بازم سوالی بود حتما بپرس تا جوابتو بدم
ممنون

Linux Learner
15-06-2008, 13:49
خیلی خیلی ممنونم.

فعلا" سوالی نیست و دارم با استفاده از Tutorial کار میکنم. الآن تو قسمت Modeling هستم.

سوالی بود میپرسم.

متشکرم