ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : آموزش V-Ray



saber1370
18-05-2008, 08:42
سطح آموزش: متوسط.
سلام
من دیدم هر کی میاد میخواد رندر با وی ری رو یاد بگیره
این تصویر نهایی هست


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



1)ساختن Environment:


یه مدلی رو در مکس باز کنید من در اینحا از یه Comfootible استفاده کردم. یه پلان زیر آن رسم کنید. سگمنت

Length=3 و Width=2 قرار دهید. پلان رو به Editable Ply تبدیل کنید. یه همچین شکلی درست کنید.





[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





بعد از اینکه پلانتون رو اینطوری در آوردین باید از Modifier List گزینه Turbosmooth رو انتخاب کنید تا پلانتون شکل

تصویر زیر بشه.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





2)درست کردن نورها:

من سه تا V-Ray Light (از پنل(Create===>Light===>VrayLight با strength, postion و Color متفاوت.

دقیقا مثا شکل زیر یه نور درست کنید و پارامتراشم مثل شکل زیر کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




حالا نمای Top رو بیارید. از نورتون در جهت محور Xها کپی بگیرید و مطابق تصویر زیر پارامتراشو اعمال کنید.



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



نور سوم هم ایجاد کنید.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]





حالا یه Target Camera درست کنید و لنس اونو به 35 میل تغییر دهید.(مطابق شکل بالا).


بسیار خوب تا اینجای کار نورامون و دوربینمون رو گذاشتیم.


(حتما لازم نیست پلانی که بالا توضیح داده شد عین خودش باشه. شما میتونین یه پلان ساده رسم کنید و از

منوی Environment رنگ آن رو سفید کنید.)


خوب میریم به ادامه آموزشمون. حالا موتور رندر V-ray رو انتخاب کنید. (چون چیزی نیست توضیح نمیدم دیگه).


کلید "M" رو زده تا وارد Material Editor شوید. خوب حالا من میخوام یه متریال به رنگ خاکستری درست کنم.


Diffuse Color رو زده و مقدار R=170 , G=170 , B=170 را اعمال کنید. و اون رو به صندلیمون Assign میدیم.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



تا اینجا اگه یه رندر بگیرید همچین تصویری دارید.




[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

saber1370
18-05-2008, 08:44
ادامه :

خوب حالا میریم سراغ تنظیمات موتور رتدر V-ray البته برای تست.

برای درست کردن و تنظیم illumination پروژه جاری ما احتیاج یه تنظیمات داره. این مطلب که الان

میخوام بگم فقط برای تست هستش. که شما بتونین یه رندر سریع بگیرین و ببینین آیا همون چیزی که میخواین

هست یا نه. اگه بود بعد با کیفیت رندر بگیرید.

زاویه دید دوربینو بیارین(Camera View). حالا شما باید تنظیمات زیر رو اعمال کنید. البته بازم میگم فقط

این برای تسته.(یه وقت فکر نکنی کیفیتش همینطوریه).



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


توضیحاتی کوتاه برای هر کدام:

Default lights: وقتی که ما اینو خاموش میکنیم عینی فقط می خواهیم با نورهای خود v-ray کار کنیم.

مثلا از نور Omni یا Spot نمیخواهیم استفاده کنیم. حتما برای هر رندری که میخواین بگیرین این گزینه رو

خاموش کنین.
================================================== ==========
Adaptive QMC: این برای کیفیت تصاویر هستش که در هنگام رندر گرفتن کیفیت بالا و سرعت بالایی

داره که همیشه از همین گزینه استفاده کنید البته اگر میخواین کیفیت بالایی داشته باشید.
================================================== ==========
Mitchell-Netravali: این گزینه در حقیقت همان antialiasing Filter هستش که تصویر ما رو نرم تر

میکنه و تا حدی کمی هم Sharp بستگس به محیطتونم داره. علت استفاده از این گزینه این بود که ما در

فضای باز هستیم.
================================================== ==========
Irradiance map Light cache: بعد از فعال کردن این گزینه ما از ترکیب دو GI میتونیم استفاده کنیم.

اگر مقدار Light Cashe رو مثلا 10000 بگیرین همین Scene رو اگه بخواین رندر بگیرین تقریبا 12

ساعت طول میکشه. ولی کیفیت فوق العاده میشه.


خوب حالا یه رندر از صفحه بگیرین.


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




خوب حالا رنگ یکی از نورامون رو تغییر میدیم تا طبیعی تر بشه. هر نوری رو که میخواین. من الان واسه

اونی که سمت راست اعمال میکنم. R:255/G:180/B:80

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



تا اینجا تازه با اینکه متریال ندادیم میبینید که به Real خیلی نزدیک شده.
================================================== ===========
متریال دهی

در این پروژه ما از 3 یا 4 متریال میخوایم استفاده کنیم. Leater,Chrome,Plastic,



[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




Reflect: مثه همون Reflecte خودمونه. سفید به معنی 100% و مشکی به معنی 0%.

بعد از اینکه متریال ها رو Assign کردین اگه رندر بگیرین یه همچین شکلی میشه.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




حالا من میخوام تصویری زیباتر داشته باشم برای این کار یه نور دیگه به شکل اضافه کنید. و تنظیمات رو

انجام بدین.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




دقت داشته باشید که در بالا تیک Affect Specular برداشته شده.

حالا رندر بگیرین.

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



================================================== ========




امیدوارم که از این آموزش هم استفاده کنید و هم لذت ببرید.

موفق باشید.

SSS_HHH_OOO
18-05-2008, 12:37
ممنون. خیلی خوب بود. ولی باید میذاشتی تو بخش آموزشی....

saber1370
18-05-2008, 13:55
ممنون. خیلی خوب بود. ولی باید میذاشتی تو بخش آموزشی....
ممنون
منتظر چنین حرفی بودم
اما گفتم تو اون بخش شاید دیده نشه!

hadi665
18-05-2008, 16:40
صابر جان خیلی ممنون اما تکراری بود توی این انجمن یه تاپیک عین این تاپیک هست

اما یه دنیا ممنون

b3dnet
18-05-2008, 17:07
صابر جان ممنون از آموزشت ولی حیف که من v-ray ندارم وگرنه کلی باهاش کار میکردم....