مشاهده نسخه کامل
: نظر، سوال، پیشنهاد و انتقاد در زمینه دومین مسابقه عکاسی P30\/\/orld
Farshadd
11-04-2008, 22:37
سلام دوستان.
این تاپیکو زدم تا هم به قوانین مسابقه احترام گذاشته باشیم و در عین حال نظر و سوال و ... رو هم بگیم.
با تشکر- فرشاد.:11:
سلام
من يه سؤال داشت:
آيا مي شه عكسي رو كه تو موبايل گرفتيم با فوتوشاپ كمي ويرايش كنيم يعني از لحاظ كنتراست و نور و ايجور چيزا؟
البته اگه لازم شد فايل اصلي هم قرار داده بشه.
با تشكر
سلام
من يه سؤال داشت:
آيا مي شه عكسي رو كه تو موبايل گرفتيم با فوتوشاپ كمي ويرايش كنيم يعني از لحاظ كنتراست و نور و ايجور چيزا؟
البته اگه لازم شد فايل اصلي هم قرار داده بشه.
با تشكر
سلام
-کیفیت عکس ها مد نظر نمی باشد.
-معیار انتخاب بهترین عکس ذوق و سلیقه هنری و هنر عکاسی هست.
ولي درصورتي كه تغييرات به حدي باشد كه ماهيت اصلي عكس عوض بشه عكس فوق مردود اعلام ميشه.
ري سايز نيز مشكلي نداره.
حتي المقدور فايل اصلي را هم قرار دهيد.
موفق باشيد :)
Mohammad
14-04-2008, 21:34
سلام...
ضمن احترام به فرشاد عزیز باید عرض کنم که همونطور که عرض کرده بودم دوستان می تونن کلیه سوالات-مسایل و مشکلات رو از طریق پیغام خصوصی مطرح کنن و بنده هم در اسرع وقت پاسخ خواهم داد.2 هفته ای نبودم و از این بابت خدمت دوستانی که پیغام خصوصی داده بودن عذر می خوام.
ممنونم.
Mohammadn17
18-04-2008, 21:09
سلام
مسابقه ی عکاسی طرح بسیار بسیار خوبیه. فقط یه چند تا پیشنهاد برای بهتر شدنش داشتم:
1- موضوع عکس آزاد نباشه. محدودش کنید...
آخه اینجوری هر عکسی فرستاده می شه و چون سوژه ها متفاوته به هر حال در داوری یه مقدار بی عدالتی می شه. مثل اینکه بگید 2 کیلو بیشتره یا 5 متر!! ولی اگر یک سوژه خاص رو انتخاب کنید خب اولا تکلیف همه روشن می شه و هر کس می دونه از چه سوژه ای عکس بگیره، بنا بر این هر عکسی فرستاده نمی شه و کار داوری عادلانه و راحت انجام می گیره.الان من تعدادی از عکس های سری دوم مسابقه رو نگاه می کردم، این عکسا رو می شه توی حداقل 10 گروه مختلف جای داد و تو هر گروه بهترین عکس رو انتخاب کرد.
مثلا یک عکس close up از یک شیئه. یکی دیگه یه نمای باز از طبیته. خب این دوتا رو چه جوری می شه مقایسه کرد؟ هرکدوم زیبایی خاص خودش رو داره. به همین دلیل می گم سوژه محدود بشه و امتیاز رو اون کسی بگیره که بهترین کادر و نور پردازی و... رو انجام داده.
چند تا سوژه ی پیشنهادی هم داشتم:
گل،کوه،جنگل،درخت، انسان(با فیگور های مختلف)،چهره،
یا حتی شما کادر عکس رو مشخص کنید و سوژه آزاد باشه. مثلا کادر ماکرو از طبیعت.مثل برگ،قطره، گل ووو .
2-عکس ها به هیچ وجه و با هیچ نرم افزاری ویرایش نشن.
فقط امکان ریسایز وجود داشته باشه. برخی از عکس ها واضح تر یا شفاف تر شدن،که به نظر من ارزش هنری کمتری دارند.حتی با اضافه شدن یک نقطه یا علامت به مکانی خاص، ماهیت عکس از دست می ره. کادر عکس باید به گونه ای هنرمندانه باشه که طرف رو جذب سوژه اصلی کنه.
3-در کنار هر مسابقه که برگزار می شه که تاپیک مشابه همین تاپیک زده بشه تا اعضا مشکلات و سؤالاتشون رو اینجا مطرح کنند. و لینک تاپیک اشکالات در تمام صفحات مسابقه موجود باشه.
اینجوری دیگه کسی نمیاد در کنار عکسی که می ذاره یه طومار سؤال بپرسه. و تاپیک کاملا مختص مسابقه می شه. بعلاوه هر پستی که برای مسابقه نبود و عکس های شرکت کننده در داخلش نبود بدون چون و چرا حذف بشه تا تاپیک شلوغ نشه. همچنین هشدار و یا پیام به کاربران از طریق پیام خصوصی باشه تا هیچ پست بدون عکسی قرار داده نشه.
4-در هر دوره ی مسابقات چند تاپیک ایجاد کنید و هر کدوم مربوط به سوژه ای خاص باشه ولی مهلت پایان مسابقه برای همه تاپیک ها یکسان باشه.
5-پس از اتمام مسابقه عکس های برتر رو توی یه فایل بذارید تا همه بتونن ازشون هم به عنوان الگو و هم یادگاری استفاده کنند. البته بهتره نام یا ایمیل عکاس رو عکسش باشه تا یه وقت سؤ استفاده نشه.
6-برای عکس ها یه حداقل هایی تعریف کنید. مثلا:سایز 600*800،حدااقل وضوح لازم برای سوژه،نور مناسب،فرمت jpg یا gif. و...
7- سایت یا سایت های خوب برای آپلود عکس رو اول تاپیک مشخص کنید تا ارسال عکس به سهولت انجام بگیره.
8-سعی کنید تمام سؤالات و اشکالات کاربران رو تو تاپیک اشکالات به صورت عمومی پاسخ بدید؛ تا یک سؤال 100 بار توسط پیام خصوصی ازتون پرسیده نشه.
9-اگر سوژه توسط شما انتخاب شده ولی کادر عکس آزاده،حداقل از هر شرکت کننده 5 عکس رو بپذیرید.چون هر کادری معنی و مفهوم خاص خودش رو داره. به عبارت دیگه هر5 عکس از یک سوژه باشه و شما به مجموعه عکس نمره بدید.
10-جوایز مسابقه رو ارتقاء بدید تا ایجاد انگیزه بشه.
11-تا حد امکان 2 الی3 عکس برای هر سوژه ای که انتخاب می کنید به عنوان مثال قرار بدید تا شرکت کننده ها کاملا متوجه منظورتون بشن.
موفق باشید.
B L A S T E R
18-04-2008, 21:21
اره موضوع محدود باشه بهتره.
من میتونم پستمو ویرایش کنم عکس بعدیمو بزارم؟
Mohammad
20-04-2008, 09:10
سلام ...
محمد جان ممنونم بابت پیشنهاداتت...متاسفانه چون به لیر فارسی دسترسی ندارم نمی تونم بطور جامع و مفصل الان جواب بدم...
بلستر عزیز...شما هم بهتر عکس دوم رو در پست جدیدی معرفی کنید تا راحت تر دیده بشه...ممنونم.
Farshadd
25-04-2008, 12:23
سلام دوستان
آره به نظر منم موضوع محدود باشه بهتره.
و هم چنین به نظرم هر 6 ماه یه بار این مسابقه رو برگزار کنید و مدت مسابقه هم 2 هفته باشه. نه بیشتر. ولی تبلیغات قوی باشه تا همه ببینن. مثلا جای یکی از اعلانای بالای صفحه کلوپ گوشی و موبایل همین مسابقه عکاسی p30world گذاشته بشه به مدت 2 هفته مسابقه. یا مثلا ارسال پیغام خصوصی دسته جمعی به کاربران جهت شرکتو یا...
با تشکر
=====================
تقریبا همه عکسای دوستان رو(به جز شاید 10 تا که اونا هم باز نشد) دیدم. به نظرم همه جالب و هنری هستن. ولی بعضیاشون واقعا عالیه..
همه هنرمندید، من که دیگه روم نمیشه عکسامو بذارم.
Mohammad
28-04-2008, 10:17
سلام خدمت دوستان...
در مورد صحبت های محمد عزیز:
1- با توجه به اینکه معیار انتخاب بهترین عکس "ذوق هنری و هنر عکاسی" هست اگه موضوع عکس از قبل مشخص باشه بنابراین تا حدودی ذوق هنری کم رنگ میشه.با آزاد بودن موضوع دوستان می تونن سوژه رو خودشون انتخاب کنند و دستشون در این زمینه کاملا باز هست. با فرض محدود بودن موضوع مسلما خیلی از دوستان ممکنه نتونن شرکت کنند.فرضا اگه حالت رو Close up و موضوع رو "گل" انتخاب کنیم تکلیف دوستانی که گوشیشون حالت Close up مناسب نداره چیه؟از جهت داوری هم مطمئن باشید بی عدالتی نخواهد شد
اگه معیار مقایسه درست انتخاب بشه فرقی نداری موضوع عکس چی باشه و براحتی قابل مقایسه خواهند بود.
به هر حال فکر می کنم با توجه به نظرات مختلفی که در این زمینه وجود داره برای دوره های بعدی قابل بررسی باشه گرچه من طرفدار موضوع آزاد هستم.
2- خدمت دوستان هم عرض کرده بودم که بهتر عکس ها رو همونطوری که هست قرار بدن و ویرایش عکس رو هم کاملا محدود آزاد اعلام کرده بودیم.در کل موافقم.
3- این موضوع رو کاملا در قوانین ذکر کردم و اگه بی نظمی می بینید بر می گرده به عدم رعایت دوستان.
5- پیشنهاد خوبیه و عملی.
6- مخالفم و معتقدم بهتر اصل عکس بدون کوچکترین تغییر(حتی در سایز) قرار داده بشه.دلیلی برای محدود کردن اینچنینی نمی بینم.
7- موافقم.
8- اگه دقت کرده باشید چنین کاری انجام شده و قوانین رو در صورت لازم به روز کردم ضمن اینکه خیلی از سوالات هم از عدم دقت دوستان ناشی میشه چون بعضا در قوانین اشاره شده.
در بقیه مواردی هم که شماره رو ذکر نکردم در شماره 1 بصورت جامع جواب دادم...
ممنونم محمد جان.
در مورد صحبت های فرشاد عزیز:
از ابتدا طرح مسابقه نظرم بر این بود که مسابقه بصورت سالانه برگزار بشه و به مدت یک ماه که مدت مسابقه بر حسب استقبال قابل تمدید.از این به بعد هم مسابقه در تقویم سالانه پی سی ورلد ثبت خواهد شد و دوره سوم رو با برطرف کردن تمامی مشکلات و معایب دو دوره اول برگزار خواهیم کرد.
ممنون فرشاد جان.
Farshadd
04-05-2008, 14:43
سلام خدمت دوستان...
در مورد صحبت های محمد عزیز:
1- با توجه به اینکه معیار انتخاب بهترین عکس "ذوق هنری و هنر عکاسی" هست اگه موضوع عکس از قبل مشخص باشه بنابراین تا حدودی ذوق هنری کم رنگ میشه.با آزاد بودن موضوع دوستان می تونن سوژه رو خودشون انتخاب کنند و دستشون در این زمینه کاملا باز هست. با فرض محدود بودن موضوع مسلما خیلی از دوستان ممکنه نتونن شرکت کنند.فرضا اگه حالت رو Close up و موضوع رو "گل" انتخاب کنیم تکلیف دوستانی که گوشیشون حالت Close up مناسب نداره چیه؟از جهت داوری هم مطمئن باشید بی عدالتی نخواهد شد
اگه معیار مقایسه درست انتخاب بشه فرقی نداری موضوع عکس چی باشه و براحتی قابل مقایسه خواهند بود.
به هر حال فکر می کنم با توجه به نظرات مختلفی که در این زمینه وجود داره برای دوره های بعدی قابل بررسی باشه گرچه من طرفدار موضوع آزاد هستم.
2- خدمت دوستان هم عرض کرده بودم که بهتر عکس ها رو همونطوری که هست قرار بدن و ویرایش عکس رو هم کاملا محدود آزاد اعلام کرده بودیم.در کل موافقم.
3- این موضوع رو کاملا در قوانین ذکر کردم و اگه بی نظمی می بینید بر می گرده به عدم رعایت دوستان.
5- پیشنهاد خوبیه و عملی.
6- مخالفم و معتقدم بهتر اصل عکس بدون کوچکترین تغییر(حتی در سایز) قرار داده بشه.دلیلی برای محدود کردن اینچنینی نمی بینم.
7- موافقم.
8- اگه دقت کرده باشید چنین کاری انجام شده و قوانین رو در صورت لازم به روز کردم ضمن اینکه خیلی از سوالات هم از عدم دقت دوستان ناشی میشه چون بعضا در قوانین اشاره شده.
در بقیه مواردی هم که شماره رو ذکر نکردم در شماره 1 بصورت جامع جواب دادم...
ممنونم محمد جان.
در مورد صحبت های فرشاد عزیز:
از ابتدا طرح مسابقه نظرم بر این بود که مسابقه بصورت سالانه برگزار بشه و به مدت یک ماه که مدت مسابقه بر حسب استقبال قابل تمدید.از این به بعد هم مسابقه در تقویم سالانه پی سی ورلد ثبت خواهد شد و دوره سوم رو با برطرف کردن تمامی مشکلات و معایب دو دوره اول برگزار خواهیم کرد.
ممنون فرشاد جان.
ممنون از توجهت محمد جان.:11:
امروز که وقت تموم میشه.
سوال:
کی عکسهای برگزیده برای مرحله دوم معرفی میشن؟؟؟
چند تا عکس میره مرحله دوم(اگه توی پست اول گفتید و یادم نمونده ببخشید)
================
ولی سالی یه بار واسه یه مسابقه درون انجمنی و بدون جایزه کمه. اما باز هم خوبه. حالا یه فکرایی دارم. که اگه شد بعد کنکورم میگم.
Mohammad
04-05-2008, 16:55
ممنون از توجهت محمد جان.
امروز که وقت تموم میشه.
سوال:
کی عکسهای برگزیده برای مرحله دوم معرفی میشن؟؟؟
چند تا عکس میره مرحله دوم(اگه توی پست اول گفتید و یادم نمونده ببخشید)
سلام...
خواهش می کنم فرشاد جان...
عکس های انتخابی برای مرحله نهایی(با توجه به حجم عکس های موجود چیزی در حدود 170 عکس) حداکثر 10 روز معرفی میشن.
توضیحات تکمیلی رو تویه تاپیک مسابقه اعلام می کنم...
ولی سالی یه بار واسه یه مسابقه درون انجمنی و بدون جایزه کمه
مسابقه بدون جایزه نیست همونطور که دوره اول هم نبود.معتقدم برگزاری این مسابقه بیش از یه بار در سال از ارزشش کم می کنه.
ممنونم.
Farshadd
04-05-2008, 21:50
سلام...
خواهش می کنم فرشاد جان...
عکس های انتخابی برای مرحله نهایی(با توجه به حجم عکس های موجود چیزی در حدود 170 عکس) حداکثر 10 روز معرفی میشن.
توضیحات تکمیلی رو تویه تاپیک مسابقه اعلام می کنم...
مسابقه بدون جایزه نیست همونطور که دوره اول هم نبود.معتقدم برگزاری این مسابقه بیش از یه بار در سال از ارزشش کم می کنه.
ممنونم.
بله . اونم هست که بی ارزش میشه. اما محمد جان یه سوال دیگه. عکسهای من مشکلی داره که نگفتید ثبت شد یا نه؟؟:41:
اینم آدرس پستمه
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یه سوال دیگه. محدودیت عکس از کاربر که نداره. یعنی اینکه مثلا 2 تا عکس از یه کاربر ممکنه هر دوتا برن مرحله بعد؟؟
سوال: تصمیمتون در مورد قرار دادن عکسهای ثبت شده در یک فایل بر روی سایت چی شد؟؟
====================
پیشنهاد:
30 تا زیاده. چرا که کسی که میخواد رای بده باید وایسه تا 30 عکس لود بشه و این خیلی طول میکشه مخصوصا با اینترنت نفتی ما. در واقع اگه مثلا 10 تا بود خیلی بهتر میشد.
:11::10:
پیشنهاد من اینه که روی این موضوع فکر کنید و اگه امکان داشت تغییر بدید تعداد رو.
با تشکر
B L A S T E R
04-05-2008, 22:19
من میخواستم عکسمو امشب بزارم اومدم دیدم تاپیک قفل شده!حالا چی کار کنم؟
Mohammad
04-05-2008, 23:13
اما محمد جان یه سوال دیگه. عکسهای من مشکلی داره که نگفتید ثبت شد یا نه؟؟
سلام..
اگه دقت کرده باشی در بررسی ها اعلام کرده...عکس شما ثبت شده.
محدودیت عکس از کاربر که نداره. یعنی اینکه مثلا 2 تا عکس از یه کاربر ممکنه هر دوتا برن مرحله بعد؟؟
خیر...محدودیتی نیست...عکس ها کاملا ناشناس و بر اساس شماره بررسی میشن.
تصمیمتون در مورد قرار دادن عکسهای ثبت شده در یک فایل بر روی سایت چی شد؟؟
بعد از پایان مسابقه اینکار صورت خواهد گرفت.
30 تا زیاده. چرا که کسی که میخواد رای بده باید وایسه تا 30 عکس لود بشه و این خیلی طول میکشه مخصوصا با اینترنت نفتی ما. در واقع اگه مثلا 10 تا بود خیلی بهتر میشد.
این تعداد رو براساس عکس های شرکت داده شده که 168 تا بود در نظر گرفتم...خواستم حقی ضایع نشه و همچنین شانس برنده شده دوستان بالا بره...
من میخواستم عکسمو امشب بزارم اومدم دیدم تاپیک قفل شده!حالا چی کار کنم؟
با کمال معذرت...چاره ای نیست بلستر عزیز...
ممنونم.
mostafaeshghi
05-05-2008, 00:13
با تشکر از مدیران عزیز بابت راه اندازی این مسابقه!
از محمد 17 جان بسیار متشکرم چون دقیقا تمام حرفهای دل منو زد!
کاملا با محدود کردن سوژه موافقم! در مورد کلوزآپ هم بگم که شما اگر در عنوان مسابقه بگی" زیر ذره بین قرار دادن سوژه ی خاصی" همه ی دوستان بلدند که با امکانات و تنظیمات گوشی عکسی در خور موضوع تهیه کنند! پس از این بابت مشکلی وجود نداره!
با سایز اصلی عکس بسیار موافقم! چون ریسایز کردن معنا نداره در هنر عکاسی! و به نظرم هر کسی با هر امکاناتی باید بتونه در این مسابقه شرکتت کنه چه بسا که اون فرد بتونه با پیدا کردن بهترین سوژه لقب بهترین عکس را هم بگیره!
نکته ی مهم که محمد17 جان به نظر من اشتباه گفتند این قسمت حرفشان بود که گفتند "فرمت jpg یا gif. و..." تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ گوشی ای در عکس انداختن از فرمت خاصی به جز JPG استفاده نمیکنه!
یه نکته ی مهم دیگه که یه انتقاده از مدیران مسابقه! لطفا یه تاریخ قطعی تعیین کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آنرا تمدید نکنید چون این یه جور توهین به نفرات قبلی است (نظر شخصیه منه)
قربانتان: مصطغی عشقی
Mohammad
05-05-2008, 11:08
یه نکته ی مهم دیگه که یه انتقاده از مدیران مسابقه! لطفا یه تاریخ قطعی تعیین کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آنرا تمدید نکنید چون این یه جور توهین به نفرات قبلی است (نظر شخصیه منه)
سلام...
با حرفتون موافق نیستم و دلیل توهین رو هم نمی فهمم ولی این احتمال هست که دوره های بعد اینطوری بشه با توجه به جا افتادن مسابقه.
ممنونم.
mostafaeshghi
05-05-2008, 14:53
سلام...
با حرفتون موافق نیستم و دلیل توهین رو هم نمی فهمم ولی این احتمال هست که دوره های بعد اینطوری بشه با توجه به جا افتادن مسابقه.
ممنونم.
خب آخه چرا موافق نیستید! یعنی بیایید یه تاریخ تنظیم کنید بعد 3 بار بیایید تمدیدش کنید هیچ ایرادی نداره! خب یه جورایی توهینه دیگه! حالا چرا؟! منی که میام خودمو مقید میکن تا توی این تاریخ عکسامو حاضر کنم و بفرستم برای مسابقه تا اون تاریخ صبر میکنم! بعد ببینم تمدید شده خب قاعدتا نتایج هم عقب مافته حالا چراییش بحثش جداست!
شما اگر خواستی زمان زیاد تعیین کن ولی حتما بهش وفادار باشدی و تمدید نکنید!
با تشکر: مصطفی عشقی
Mohammad
05-05-2008, 17:52
دلیل تمدید استقبال دوستان هست و اینکه این دوره چون در ابتدا تبلیغات کافی صورت نگرفته بود و همچنین تاریخ مسابقه با عید متقارن بود تصمیم به تمدید گرفته شد بنابراین احترام به کاربران بوده. به هر حال در دوره های بعدی اگر نقیصه های هم باشه برطرف خواهد شد.
AHMADUSE
11-05-2008, 11:46
سلام
نتایج کی اعلام میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
من یادمه مسابقه قبلی عسکهای کوچیک گذاشته شده بودن !!!!
و خیلی هم صفحه راحت باز شد !!!
taghi_ramzi
11-05-2008, 17:22
قرار بود دو سه روزه نتایج رو اعلام کنید پس چی شد ؟
Farshadd
15-05-2008, 23:38
با سلام.
من یه بار دیگه هم میگم 30 عکس برای مرحله 2وم خیلی زیاده.
هر کاربر که بخواد رای بده فقط چند عکس اول رو باز میکنه. کی حوصله داره اونهمه وایسه تا 30 عکس لود بشه؟
بازم من پیشنهاد میدم حداکثر 10 عکس تازه 10تا هم زیاده. آخه اگه یه کم منطقی فکر کنیم یه کاربر که بخواد رای بده اگه متوسط حجم عکسا رو 90 کیلو بایت بگیریم باید چیزی حدود 9 مگابایت لود کنه. و این واسه اینترنت نفتیا (مثل اینترنت من) 1 ساعتی طول میکشه.
30 تا زیاده و از مدیران عزیز میخوام یه تجدید نظر در تعداد کنن.:11:
دوستان سلام
آقا محمد از تاریخی که گفتید 10 روز گذشته ها
لطف نمی کنید کمی زودتر
با فرشاد عزیز هم موافقم
با سلام.
من یه بار دیگه هم میگم 30 عکس برای مرحله 2وم خیلی زیاده.
هر کاربر که بخواد رای بده فقط چند عکس اول رو باز میکنه. کی حوصله داره اونهمه وایسه تا 30 عکس لود بشه؟
بازم من پیشنهاد میدم حداکثر 10 عکس تازه 10تا هم زیاده. آخه اگه یه کم منطقی فکر کنیم یه کاربر که بخواد رای بده اگه متوسط حجم عکسا رو 90 کیلو بایت بگیریم باید چیزی حدود 9 مگابایت لود کنه. و این واسه اینترنت نفتیا (مثل اینترنت من) 1 ساعتی طول میکشه.
30 تا زیاده و از مدیران عزیز میخوام یه تجدید نظر در تعداد کنن.:11:
من براي اين مشكل يه پيشنهاد دارم:
با توجه به اين كه اين دوره از نظر هنري عكسا بررسي مي شن و كيفيت مهم نيست مديران محترم مي تونن عكسا رو در ابعاد مشخص ريسايز كنن و تا حد ممكن كه به كيفيت كار لطمه زيادي وارد نشه از حجم عكسا كم كنن و اونوقت به دو صورت مجتمع در يه فايل زيپ و قرار دادن در يه تاپيك نظر كاربرا رو جويا بشن.
البته ظاهرا" هنوز خبري نيست:31:
vahid_vaezinia
17-05-2008, 21:34
پس نتیجه چی شد؟!؟!؟
Mohammadn17
20-05-2008, 00:11
سلام دوستان.
ببخشید که دیر کردم.
در پی پیشنهاداتم و جواب آقا محمد به بنده، یه مقدار صحبت داشتم:
پیشنهاد های من:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پاسخ آقا محمد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
ممنون که لطف کردید و پیشنهادات بنده رو خوندید و نظر خودتون رو راجع به نظرات من گفتید.
تا حد زیادی با حرف شما موافق هستم(مورد اولی)،مخصوصا اینکه گفتید اگه معیار ها درست انتخاب بشه فرقی نمی کنه موضوع چی باشه.بله درسته.اما بیشتر منظور من برای محدود کردن موضوع یک مقدار سخت کردن و جالب تر کردن مسابقه بود.به نظر من اینجوری جذاب تر خواهد شد.در ضمن من حالت ماکرو رو مثال زدم. می تونه هر چیز دیگری باشه.بالاخره هرکسی که مبایلش از امکان عکس برداری برخورداره صد در صد تنظیماتی هرچند خیلی ساده هم داره.شما می تونید سوژه رو با توجه به اونایی که دوربین مبایلشون از کمترین امکانات برخورداره انتخاب کنید. اگر یادتون باشه من گفته بودم که چند تا مسابقه رو موازی با هم برگزار کنید. با سوژه های کاملا متفاوت... خب اینجوری طرف با توجه به امکاناتی که داره تو مسابقه شرکت می کنه.
به نظر من امتیاز هنری ترین و حرفه ای ترین عکس رو باید کسی بگیره که به یک سوژه بهترین و زیباترین نگاه رو داشته.
من هم با نظر شما موافقم که برای دوره های بعد بررسی بشه.
مورد دوم: درسته که گفته بودید ولی خودتون هم که دیدید وقتی یه تعدادی اینکار رو انجام دادند و بهشون تذکر داده نشد خیلی های دیگر هم این کار رو تکرار کردند.
3:بله شما خیلی چیز های دیگری رو هم در قوانین گفته بودید. ولی خب... اگر بتونید یه مقدار سخت بگیرید مثلا پست های بدون عکس رو (حتی بدون اخطار) حذف کنید، به مرتب تر شدن تاپیک کمک می کنه که در نتیجه مسابقه زیباتر و جذاب تر می شه.
4:در این مورد چیزی نگفتید...!!
5:ممنون
6: این پیشنهاد هم بیشتر برای این بود که عکس ها یک دست تر باشند. چون ممکنه که بعضی ها برای اینکه حجم عکس ها پایین بیاد، اونو به gif تبدیل کنند.
7:باز هم ممنون
8:تو مورد سوم هم گفته بودم. چون شما هیچ پستی که خلاف قوانین عمل کرد بود رو حذف نکرده بودید،خب بقیه هم دیگه به قوانین اهمیتی نمی دادن.
9:این هم بیشتر به همون مورد اولی مربوط می شه...اول اولی تکلیفش معلوم بشه تا بعد...
با تشکر از مدیران عزیز بابت راه اندازی این مسابقه!
از محمد 17 جان بسیار متشکرم چون دقیقا تمام حرفهای دل منو زد!
کاملا با محدود کردن سوژه موافقم! در مورد کلوزآپ هم بگم که شما اگر در عنوان مسابقه بگی" زیر ذره بین قرار دادن سوژه ی خاصی" همه ی دوستان بلدند که با امکانات و تنظیمات گوشی عکسی در خور موضوع تهیه کنند! پس از این بابت مشکلی وجود نداره!
با سایز اصلی عکس بسیار موافقم! چون ریسایز کردن معنا نداره در هنر عکاسی! و به نظرم هر کسی با هر امکاناتی باید بتونه در این مسابقه شرکتت کنه چه بسا که اون فرد بتونه با پیدا کردن بهترین سوژه لقب بهترین عکس را هم بگیره!
نکته ی مهم که محمد17 جان به نظر من اشتباه گفتند این قسمت حرفشان بود که گفتند "فرمت jpg یا gif. و..." تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ گوشی ای در عکس انداختن از فرمت خاصی به جز JPG استفاده نمیکنه!
یه نکته ی مهم دیگه که یه انتقاده از مدیران مسابقه! لطفا یه تاریخ قطعی تعیین کنید و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی آنرا تمدید نکنید چون این یه جور توهین به نفرات قبلی است (نظر شخصیه منه)
قربانتان: مصطغی عشقی
سلام
منظور من از gif,jpgو... این بود که مثلا جناب عکاس باشی عکس رو که گرفت بیاد و یه اینچنین تغییراتی توش ایجاد بکنه...و دیگر هیج.که دلیلش رو هم تو موردششم گفتم.
با بقیه حرف هاتون هم موافقم، مخصوصا مورد آخر.چون به نظر من هم یه تعداد از دوستان میان و تا اون تاریخ عکس رو ارسال می کنند.بعد با تمدید مهلت، دیگران میان و عکس های خودشون رو بعد از مهلت اولی می فرستند. اینجوری واقعا حق اون هایی که در مدت زمان قبلی عکس فرستادند،ضایع می شه،چرا که می تونستن در مهلت اضافی عکس های قشنگ تری تهیه کنند!
من فکر می کنم از همون اول تبلیغات خوبی رو انجام بدید تا بعد مجبور به تمدید نشید. در طی مسابقه هم می تونید چندین بار مهلت باقی مونده رو اعلام کنید تا همه زودتر عکساشون رو بفرستند.
در آخر هم می گم که یا در همین تاپیک یا یه تاپیک جداگونه همه ی پیشنهادات و نظرات رو جمع کنید و از همه نطرخواهی کنید، تا انشاا... سری بعد مسابقه ی بی نقص تری برگزار بشه.
با تشکر از همه.
am_merman01
20-05-2008, 20:41
سلام خدمت دوستان عزیز
این نتایج قرار نیست اعلام بشه ؟ من زیاد توی این تالار نمیام ولی از این مسابقه خوشم اومده و میخوام بدونم نتیجش کی اعلام میشه . حداقل اگه نتیجه قراره اعلام بشه اگه ممکنه از طریق پیام خصوصی به همه اعلام کنید تا دوستانی که مثل من دیر به دیر میان اینجا از نتیجه مطلع بشن و بتونن توی نظر سنجی شرکت کنند.
موفق باشید .
سلام
عکسها در حال بررسی هستند
به دلیل حجم بالای عکسهای شرکت داده شده،بررسی
تمام عکسها نیاز به قدری زمان داره.دیرکرد در اعلام نتایج
رو به بزرگی خودتون بخشید
با اجازه قفل میشه
مخلصیم
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.