ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : عجب



animator_blred
13-01-2008, 01:38
اولا این که من نمی دونم که چا مقایسه کردن دوتا نرم افزار با هم ممنوع؟اما می دونم که مقایسه دو تا سیستم باعث می شه تا کاربرا چیزای بهتری و بیشتری در مورد هر دو سیستم یاد بگیرند.در مورد این که وی ری هنوز نتونسته چهره انسان رو اینقر طبیعی در بیاره کاملا معلومه که نظرشخصی به طور نمونه این لینک پایینی روداشته باشید .درضمن این که کار چقدر طبیعی از آب در بیاد به کاربر بستگی داره وبه ترفند های که می زنه.در ادامه عکس های بیشتری رو برای مقایسه میزارم.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

RezaTayebiJ
13-01-2008, 02:20
دوست عزیز این کاری که شما عکسش رو گذاشتی پر از ترفندهای دو بعدی هست. آنقدر زیاد که اصلا نمی شه بعنوان نمونه کار موتور رندر ازش نام برد.

کاراکترهای زیادی هستن که با V-Ray رندر شدن و خیلی هم واقعی بنظر می رسن. ضمنا با حرفتون درمورد Displacement در تاپیک قبلی کاملا موافقم. سرعت و دقت پردازش Displacement در V-Ray خیلی بهتر از Mental Ray هست. اما اینکه نمی شه مبنای مقایسه.

تازه نسخه ی بتای V-Ray رو برای مایا گرفتم و هنوز اصلا باهاش کار نکردم. هرآنچه راجب این engine می دونم برمی گرده به مکس کارهای شرکت که بعضی هاشون از این engine استفاده می کردن.
نمی دونم مقایسه کار درستی هست یا نه ... در هر حال خوشحال می شم اگه اطلاعات بیشتری راجب V-Ray بدست بیارم.

animator_blred
13-01-2008, 10:12
خیلی خوش حالم که شما در این بحث صحبت کردید اما اگه یادتان باشد دوستان در تاپیک

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنیدکاملا به وی ری کوبیدن.درضمن اگه یادتان باشد من گفتم که از هر دو موتور رندر استفاده میکنم.و این رو هم ذکر کردم که فقط بیایید تا این بحث رو مطرح کنیم تا دیگران هم کمی بیشتر در مورد این دو موتور تحقیق کنند و در آخر هدف من مقایسه نبود.مثلا از نظر من Depth of ofiled در منتال ری خیلی مشکل داره حالا اگه از دوستان کسی هست که یک از ایرادات وی ری یا منتال ری ویا مزیت ها شون رو برامون بنویسه فکر خود این تاپیک یک اتاق آموزشی می شه.در ضمن این که گفتید کاری که معرفی کردید پر از ترفند های دوبعدی است باید بگه آواتار خودم که تا به حال از اون طبیعتر ندیدم با منتال ری رندر شده اما با Photoshop تکمیل شده.

Aminzikzak
13-01-2008, 11:31
آهان ، خب عزیزم من برای همین میگم مقایسه ممنونع ، چون از این طبیعی ترشو با منتال ری دارم حالا من میام اونو میذارم ، بعد شما یکی دیگه میذاری و همینجور مثل تاپیکای گذشته ...
تازه همونطور که رضا گفت این یارو خیلی چیزاشو پینت کرده ... اما خودمونیما هنوز از اونی که تو آواتارته بهتر نشده ...
اگه قرار باشه بخوام به این بحثا دامن بزنم ، فقط تشنج ایجاد کردم ، برای بار آخر درخواست میکنم ، از مقایسه دو نرم افزار یا موتور دست بردارین ، مجبورم به مدیریت اطلاع بدم ، چون خیلی وقته خدا رو شکر این بحث تموم شده ، اما شما دوباره دارین ادامش میدین.
اصلا مگه وی ری رو شما نوشتین یا منتال ری رو من نوشتم که بخوایم سر برتریشون بحث کنیم؟
یک سال تمام دنبال این بودم که کدوم از کدوم برتره آخر به این نتیجه رسیدم که مهم خود کاربره ...

وی ری موتور خوبیه اما بزرگترین عیوب یک موتور رندر زمان طولانی رندره ... خیلی جاها هم منتال ری ایراد داره، در عوض نمونه کار دیدم که با فاینال رندر تویه 3 ساعت رندر کرده بود واقعا نمیشد تشخیص داد که هلیکوپترا واقعی هستن یه سه بعدی.

به نظرم به جای اینکه بگیم کدوم بهتره یا بدتر ، در مورد هر کدوم تاپیک بزنیم و آموزشاشو اونجا بذاریم.

اگه کاری داشتین ، با پست خصوصی در خدمتم.
ممنون.

animator_blred
13-01-2008, 14:21
واقع به نکته قابل توجه ای اشاره کردید.هیچ کدوم از ما این سیستم ها رو ننوشته ایم.در ضمن من بازم میگم که قصد مقایسه نیست.بلکه این که کاربرا بتونن بهترین سیستم رو برای خودشون انتخاب کنند.مثلا من دو تا از خصوصیات وی ری رو که منتال ری تو اون ضعیف مشخص کردم.خوب اگه کاربر دیگه ای بیاد یکی از خصوصیات عملی نه تئوری منتال ری رو بگه خوب اگه من هم بخام توی کاری از این خصوصیت استفاده کنم قطعا می رم سراغ چیزی که بهتر کار میکنه.هیچ سیستمی بی ایراد نیست.
مثلا یکی از خصوصیات بارز منتال ری خصوصیت Caustics است که در مواردی که بخواهیم از موادی که خاصیت شیشه ای دارند استفاده می کنیم.واقع خیلی راحت تر از وی ری می شود این خصوصیت را به جسم اعمال کرد و در دست گرفت.
خوب حالا فکر کنم منظورم رو از ایجاد این تاپیک بهتر رسوندم.حالا اگر کسی خصوصیت خوب و یا بدی از این دو سیستم داره بزار تو تاپیک تا ماهم این خصوصیت رو امتحان کنیم.در ضمن از دادن عکس هم خود داری کنیم.

RezaTayebiJ
13-01-2008, 14:51
Depth of field در منتال ری بنظر شما چه مشکلی داره؟ من که از لنزهای mental ray برای ایجاد DOF کاملا راضیم.

animator_blred
13-01-2008, 15:42
اگر دقت کرده باشید این تکنیک در منتال ری فقط در نمای PersPective فعاله و در نمای دوربین کار نمیکنه در ضمن باید چند بار نما رو جابه جا کنید و یا بچرخونید تا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.اما در وی ری اگر هدف دوربین روی یک چیز تنظیم کنید همان شی به عنوان هدف مرکزی در نظر گرفته می شود.فرض کنید مثلا میخواهید این تکنیک را در یک انیمیشن استفاده کنید.ببنید چقدر مشکل می شه.

RezaTayebiJ
13-01-2008, 17:20
اگر دقت کرده باشید این تکنیک در منتال ری فقط در نمای PersPective فعاله و در نمای دوربین کار نمیکنه در ضمن باید چند بار نما رو جابه جا کنید و یا بچرخونید تا به نتیجه مورد نظر خودتان برسید.اما در وی ری اگر هدف دوربین روی یک چیز تنظیم کنید همان شی به عنوان هدف مرکزی در نظر گرفته می شود.فرض کنید مثلا میخواهید این تکنیک را در یک انیمیشن استفاده کنید.ببنید چقدر مشکل می شه.

- این تکنیک در هر نمایی ، چه persPective و چه دوربین کار می کنه.

- هنگامیکه در V-Ray هدف رو روی جسمی تعیین می کنید ، V-Ray فاصله ی بین دوربین و جسم رو در هر فریم محاسبه می کنید. و بدین ترتیب لنز دوربین کارش رو به درستی انجام می ده. این کار در Mental Ray هم به راحتی انجام می شه:
۱. رندر از دوربین مورد نظر.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۲. اضافه کردن DOF
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۳. تعیین فاصله ی دوربین تا جسمی که قصد داریم روش تمرکز کنیم. (در اینجا کره ی قرمز)
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۴. نتیجه ی رندر
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

۵. فرض می کنیم قصد داریم این تکنیک رو در یک انیمیشن استفاده کنیم. با استفاده از دو constrain ساده می تونیم محاسبه گر فاصله رو طوری قرار بدیم که فاصله ی بین دوربین و جسم بطور اتوماتیک محاسبه بشه. با استفاده از ایجاد رابطه بین لنز دوربین و محاسبه گر فاصله محل تمرکز دوربین هم بطور اتوماتیک محاسبه می شه. روی هم بیشتر از سه خط script نویسی ساده نمی شه:

parentConstraint camera1 locator1
parentConstraint pSphere1 locator2
connectAttr -f distanceDimensionShape1.distance physical_lens_dof1.plane


حالا تمام محاسبات بین دوربین و محل قرارگیری جسم بطور اتوماتیک محاسبه می شن. فرقی نمی کنه که دوربین حرکت داشته باشه یا جسم.

Aminzikzak
13-01-2008, 17:34
خب حالا شد تبادل نظر ...
یه عنوان مناسب بگین برای تاپیک بذارم.
ممنون.

animator_blred
13-01-2008, 20:28
آقا رضا اگه می شه آموزشش رو با یک پروژه ی کاربردی برامون بزاریم تا خیلی راحت تر منظر رو بگیریم.البته منظورتون رو فهمیدم اما بازم نتونستم تو منتال ری این کار رو انجام بدم اگه براتون مقدور باشه یه پروژه ساده و کوچک رو بزارید.
در مورد اسم تاپیک هم نمی دونم چی بزاریم هرچی که دوست داشتید.
به نظر شما این تاپیک بستن داشت؟:12:

RezaTayebiJ
13-01-2008, 20:34
آقا رضا اگه می شه آموزشش رو با یک پروژه ی کاربردی برامون بزاریم تا خیلی راحت تر منظر رو بگیریم.البته منظورتون رو فهمیدم اما بازم نتونستم تو منتال ری این کار رو انجام بدم اگه براتون مقدور باشه یه پروژه ساده و کوچک رو بزارید.
در مورد اسم تاپیک هم نمی دونم چی بزاریم هرچی که دوست داشتید.
به نظر شما این تاپیک بستن داشت؟:12:

من مایا کار می کنم و تو بعضی قسمت ها شما باید معادلش رو در مکس پیدا کنین...

animator_blred
14-01-2008, 00:15
اوه!پس اصلا نمی تونیم که سیتم ها رو مقایسه کنیم چون منتال ری که روی مایا نصب می شه پیشرفته تر از نسخه مکس هستش.من بازم سی کردم نتونستم با دوربین این خاصیت رو تو نمای دوربین راه اندازی کنم.

Aminzikzak
14-01-2008, 01:35
آقا رضا اگه می شه آموزشش رو با یک پروژه ی کاربردی برامون بزاریم تا خیلی راحت تر منظر رو بگیریم.البته منظورتون رو فهمیدم اما بازم نتونستم تو منتال ری این کار رو انجام بدم اگه براتون مقدور باشه یه پروژه ساده و کوچک رو بزارید.
در مورد اسم تاپیک هم نمی دونم چی بزاریم هرچی که دوست داشتید.
به نظر شما این تاپیک بستن داشت؟:12:

اگه به مقایسه میکشید ، آره بستن داشت.


اوه!پس اصلا نمی تونیم که سیتم ها رو مقایسه کنیم چون منتال ری که روی مایا نصب می شه پیشرفته تر از نسخه مکس هستش.من بازم سی کردم نتونستم با دوربین این خاصیت رو تو نمای دوربین راه اندازی کنم.

تا جایی که من میدونم ، منتال ری مایا و مکس هردوشون یکی هستن ... و هیچ فرقی ندارن .

animator_blred
14-01-2008, 09:21
پس اگه میشه نحوه ایجاد کردن این تکنیک رو در نمای دوربین در مکس رو توضیح دهید.

animator_blred
14-01-2008, 12:13
هنوز هم معتقدم که انجام خاصیت Caustics با منتال ری خیلی راحت است.یه سری به این لینک بزنید.

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

RezaTayebiJ
14-01-2008, 12:31
Mental Ray مکس و مایا (تقریبا) هیچ تفاوتی با هم ندارن.
از یکی از دوستان مکس کار راجب این مسئله پرسیدم... اگه شما DOF رو از طریق render settings فعال کنی تنها در نمای persPective کار خواهد کرد اما اگه از توی تنظمیات خود دوربین فعال بشه ، در هر نمایی کار می کنه...
برای محاسبه ی فاصله ی دو جسم در مایا ابزاری هست بنام distance tool که از طریقش فاصله ی دوربین تا جسمی که می خوایم روش تمرکز کنیم رو تعیین می کنیم. مشابهش در مکس نمی دونم چی هست... شما می تونی از طریق target دوربین فاصله ی بین دوربین و جسم رو پیدا کنی.

mayssamhallaj
15-01-2008, 13:10
سلام جناب آقاي animator_blred اون ايرادي كه شما از منتال ري ميگيريد به علت نداشتم دقت كافي شما هست چون اون دپ اپ فيلد كه شما فرمودين بله در قدسمت رندر ستينگ يني اف 10 فقط براي پرسپكتيوه ولي ولي ! وقتي به موديفا ير خود دوربين ميريد يك نوع دپ اف فيلد به جز دپ اف فيلد خود اسكن لاين داره كه اون چيزي كه شما مدر نظرتونه توي اون قسمت بهش مي رسيد يه ناد دپ اپ فيلد منتال ري هس كافيه كر كرشو باز كنين تا ببنين
البته كاش مشكل منتال ري فقط هميني كه ميگين بود چون خيلي ايرادهاي بهتري ميشه از ش گرفت ولي چيزي كه معلومه ار ويري بسيار قوتره براي مثال شيدر پوست يعني فست اسكين شيدر نداره والبته اگه مثل شما ادم فقط كار محيط ابجكت كنه اين مشكل براش زياد مهم نيست ولي براي كساني متل من و رضاي طيبي عزيز كه كار كاراكتر ميكنيم خيلي مهمه چيزي كه از تما م حرف هايي كه زدم مهم تره اين هست كه بزرگان رندر يعني كساني كه سطحشون در اين كار از من و به خصوص شما خيلي بالاتره بالاترين رتبه رو به render man ميدين يعني 5 و به mentalry 4 و موتور هاي رندر ديگه فاصلشون خيلي زياده اعداد گفته شده از 5 نمره بود يك مسئله مهم ديگه كه يادم رفت بگم زمان رندر يك فريم مكس ول (موتور رندر) از همه موتور هاي رندر ديگه محاسباتش دقيق تره ولي به خاطر زمان رندرش كه مثلا فلان صحنه اي كه با رندر من 10 دقيقه طول ميكشه با مكس ول يك ساعت طول ميكشه حالا شما حساب كن سن پرتقال فروش رو البته اگه كسي فقط بخواد يك فريم رندر بگير بره سراغ مكس ول يا همون ويري شما !:10: