ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : نظر خواهی: نمای خارجی ساختمان



A r c h i
03-01-2008, 11:44
سلام
این کار جدیدمه..البته خیلی افتضاحه :13: ولی یک سری پیشنهادات سازنده برای بهتر شدنش میخوام:10:.
متریال سنگش را چی کار کنم بهتر بشه؟؟؟
این ماشینهایی که گذاشتم زمان رندر را 2 برابر کرده..چه جوری می تونم زمانش را کم کنم؟؟؟؟
مرسی
نرم افزار: 3d max 9
مدلسازی : اتو کد 2007
درختها : مدل آماده

زمان رندر : اونایی که توش ماشین داشت حدود 1.5ساعت
اونایی که ماشین نداشت 30 دقیقه


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

وایر فریم

برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

linkin_park
03-01-2008, 11:54
archi جان شرمنده اسمتو نمیدونم .
مدل سازیت که خوب شده ولی رندرش چنگی به دل نمیزنه کاش با وی ری رندر میگرفتی ... اگه جزئیاتش رو هم بیشتر میکردی بهتر میشد ...

در کل چون نمای خارجیه و من علاقه خاصی با اکستریور ها دارم ... خیلی با اینا حال میکنم ... حالا تا 1 هفته دیگه منم برجمو تکمیل میکنم برای رندر میذارم ... ببین چطور میشه ...

ninja573
03-01-2008, 12:30
کارتون خوبه.
ولی نورپردازی ضعیف شده.
من یه پیشنهاد برای نور میکنم:
وقتی همه اجسام رو ساختی یه ماده خاکستری به همه اونها بده بعد. شروع کن به تنظیم نو و رندر.
اینجوری رنگ و Shader ها باعث نمیشن که نور پردازی تحت تاثیر قرار بگیره.
برای اینکار هم پیشنهاد میکنم یه Skylight قرار بدین بعد نور خورشید رو بذارید.
Skylight رو از نورهای Photometric انتخاب نکنید.
تو بخش Environment هم Logarithmic Exposure Controler رو فعال کن و تا نورپردازی بهتر بشه.
البته با این کارها زمان رندر چند برابر میشه ولی کار خیلی طبیعی میشه.

interior_design
03-01-2008, 12:31
آفرین Archi_Girl عزیز ...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عالیه ... جدی میگم .... خیلی خوب بابا غش نکن حالا !!! d:[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فقط رندر رو با منتال ری بگیر و از متریالهای Arch/Design استفاده کن رفلکت سنگها رو بیشتر کن البته اگه سنگه !!![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چون اینجوری ورق آلومینیومی دیده میشه...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عالی .... عالی .... عالی ....[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موفق باشی دوست من[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

smax_3d
03-01-2008, 13:26
عاليه
حتما سعي كن از سيستم vray و منتال ري در كارت استفاده كني
ديگه هيچ مشكلي نست

the_god_of_3dsmax
03-01-2008, 13:40
خوبه این کارها رو بکنی بهتر می شه ..........
با ویری رندر بگیر
بجای آدم هایی که احتمالا از پوزر اوردی از rpc استفاده کن
رو متریالهاش بیشتر کار کن
برای درختهاشم از rpc استفاده کن .... کلا تو کارهای معماری rpc خوب جواب می ده

sid
03-01-2008, 14:42
میشه نرم افزاری برای این کار معرفی کنید که از اتوکد یا ایتبس ایمپورت بکنه و بشه باهاش ساختمان مدل کرد

A r c h i
03-01-2008, 14:47
archi جان شرمنده اسمتو نمیدونم .
مدل سازیت که خوب شده ولی رندرش چنگی به دل نمیزنه کاش با وی ری رندر میگرفتی ... اگه جزئیاتش رو هم بیشتر میکردی بهتر میشد ...

در کل چون نمای خارجیه و من علاقه خاصی با اکستریور ها دارم ... خیلی با اینا حال میکنم ... حالا تا 1 هفته دیگه منم برجمو تکمیل میکنم برای رندر میذارم ... ببین چطور میشه ...

ممنون از نظرت علی جان..آره میدونم رندرش افتضاحه :41: ، رو جزئیاتش کار می کنم مرسی :10:
در ضمن اسمم آزاده است :31:


کارتون خوبه.
ولی نورپردازی ضعیف شده.
من یه پیشنهاد برای نور میکنم:
وقتی همه اجسام رو ساختی یه ماده خاکستری به همه اونها بده بعد. شروع کن به تنظیم نو و رندر.
اینجوری رنگ و Shader ها باعث نمیشن که نور پردازی تحت تاثیر قرار بگیره.
برای اینکار هم پیشنهاد میکنم یه Skylight قرار بدین بعد نور خورشید رو بذارید.
Skylight رو از نورهای Photometric انتخاب نکنید.
تو بخش Environment هم Logarithmic Exposure Controler رو فعال کن و تا نورپردازی بهتر بشه.
البته با این کارها زمان رندر چند برابر میشه ولی کار خیلی طبیعی میشه.

شهاب جان منظورت را دقیق نفهمیدم (از دانش بسیار کم من ناشی می شه :13:)...یعنی به ساختمان اصلا متریال ندم؟ یا بعد از نورپردازی متریال بدم ؟؟؟
ممنون از نکته ات راجع به skylight :10:

A r c h i
03-01-2008, 14:51
آفرین Archi_Girl عزیز ...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عالیه ... جدی میگم .... خیلی خوب بابا غش نکن حالا !!! d:[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

فقط رندر رو با منتال ری بگیر و از متریالهای Arch/Design استفاده کن رفلکت سنگها رو بیشتر کن البته اگه سنگه !!![ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

چون اینجوری ورق آلومینیومی دیده میشه...[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

عالی .... عالی .... عالی ....[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

موفق باشی دوست من[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

الان به من روحیه دادی دیگه :31::31:
متریالهای Arch/Design را از کجا بیارم؟؟؟؟
ممنون از نظرت سجاد جان:11:




عاليه
حتما سعي كن از سيستم vray و منتال ري در كارت استفاده كني
ديگه هيچ مشكلي نست

دقیقا مشکلم با همین 2 تا موتور رندر .. تو متریال دادن برای این موتورها مشکل دارم ..متریالهای باید فرق کنه یا نه؟

ninja573
03-01-2008, 14:55
منظور من اینه که یه متریال خاکستری رو به همه اشیا بده. بعد از نورپردازی متریالهای اصلی رو بده.
برای Arch and Design Material هم Help خود 3ds max کامل توضیح داده.
اگه از اون استفاده کنی که دیگه کارت ده برابر طبیعی میشه.

interior_design
03-01-2008, 14:55
بعد از این که موتور رندر منتال ری رو انتخاب کردی متریال ادیتور رو باز کن و بعد رو ی standard کلیک کن و بعد Arch design رو انتخاب کن.

ninja573
03-01-2008, 14:56
راستی یادم رفت بگم که Skylight میتونه یه سایه روشن کلی به کارت بده که با تنظیمات مناسب نورپردازی پایه محیط رو برات انجام میده.

A r c h i
03-01-2008, 15:01
خوبه این کارها رو بکنی بهتر می شه ..........
با ویری رندر بگیر
بجای آدم هایی که احتمالا از پوزر اوردی از rpc استفاده کن
رو متریالهاش بیشتر کار کن
برای درختهاشم از rpc استفاده کن .... کلا تو کارهای معماری rpc خوب جواب می ده
مهام جان در مورد rpc یک کم توضیح می دی...یا یک تاپیکی که راجع بهش نوشته باشین؟؟؟


میشه نرم افزاری برای این کار معرفی کنید که از اتوکد یا ایتبس ایمپورت بکنه و بشه باهاش ساختمان مدل کرد
میتونی نو نرم افزار تری دی مکس فایلهای اتوکد دو بعدی و سه بعدی را ایمپورت کنی...مشکلی نداره ...با خود کد هم میشه ساختمان مدل کرد

titane.boy.max
03-01-2008, 15:25
عزيز جون از قديم گقتن :
خشت اول گر نهد معمار كج
تا سريا ميرود ديوار كج

مشكل از طرحته. از ريشه كارت اشكال داره بعدشم اين آدماشو كه به احتمال زياد با poser ساختي رو عوض كن
اگه كمك خاستي خبر بده

RezaTayebiJ
03-01-2008, 15:30
همونجوری که دوستان گفتن باید روی رندرش بیشتر کار بشه. ضمنا مسائلی مانند اینکه درخت ها همگی به یک اندازه و ... باعث خشک شدن کار شده.
راستی چرا اینقدر رندر ها طول کشیده؟

linkin_park
03-01-2008, 15:32
عزيز جون از قديم گقتن :
خشت اول گر نهد معمار كج
تا سريا ميرود ديوار كج

مشكل از طرحته. از ريشه كارت اشكال داره بعدشم اين آدماشو كه به احتمال زياد با poser ساختي رو عوض كن
اگه كمك خاستي خبر بده

منظورت چیه از ریشه مشکل داره ؟! این فقط رندرش خوب نیست که اونم درست میشه ...
اگه اشکالی میگیری از کار کسی حتما بگو اشکالش چیه ... فقط نگو اشکال داره ! :41:

interior_design
03-01-2008, 15:36
Titan boy عزیز شما که اینقدر ادعات میشه از کارت تو مسابقه معلومه چقدر حالیته !!!

the_god_of_3dsmax
03-01-2008, 16:39
مهام جان در مورد rpc یک کم توضیح می دی...یا یک تاپیکی که راجع بهش نوشته باشین؟؟؟



rpc یه سری عکس یا فیلم به صورت سه بعدیه که چون حجمشم زیاده لاقل من نمی تونم برات آپ کنم ..... یه پلاگینم داره که اول باید اونو رو مکس نصب کنی بعد فایل های rpc رو با اون تو مکس load کنی......
منظورم از سه بعدی بودنش اینه که مثلا اگه دور یه ماشین rpc بچرخی با دوربین می تونی اطرافشو ببینی و از فیلم این بود که بعضی از rpc ها متحرک هم هستند مثل وقتی داری دور یه آدم می چرخی غیر از این که اونورش رو هم می تونی ببینی آدمه حرکتم می کنه ......... در ضمن وقتی خواستی بخریش حواست باشه خوبشو بخری ......... من خودم یه سری آدمشو خریدم بعدا کلی یارو رو نفرین کردن آدماش نشستن بعد بلند می شن دست می زنن می شینن :2: ........ آخه یکی نیست بگه مثل بچه آدم وایسین سر جاتون دیگه

A r c h i
03-01-2008, 21:57
منظور من اینه که یه متریال خاکستری رو به همه اشیا بده. بعد از نورپردازی متریالهای اصلی رو بده.
برای Arch and Design Material هم Help خود 3ds max کامل توضیح داده.
اگه از اون استفاده کنی که دیگه کارت ده برابر طبیعی میشه.
مرسی :11:


بعد از این که موتور رندر منتال ری رو انتخاب کردی متریال ادیتور رو باز کن و بعد رو ی standard کلیک کن و بعد Arch design رو انتخاب کن.

ممنون از راهنماییت ..دوباره کارم را رندر می گیرم و می ذارم


راستی یادم رفت بگم که Skylight میتونه یه سایه روشن کلی به کارت بده که با تنظیمات مناسب نورپردازی پایه محیط رو برات انجام میده.

:10::10:مرسی

A r c h i
03-01-2008, 22:03
عزيز جون از قديم گقتن :
خشت اول گر نهد معمار كج
تا سريا ميرود ديوار كج

مشكل از طرحته. از ريشه كارت اشكال داره بعدشم اين آدماشو كه به احتمال زياد با poser ساختي رو عوض كن
اگه كمك خاستي خبر بده

شما دقیقا چه تخصصی دارید که طرح را مورد دار تشخیص دادین؟؟؟؟ اشکالش را هم می فرمودید ممنون می شدم و اینکه شما که ریشه طرح را تشخیص دادین ...چه جوری نمی دونید که سریا را این جوری می نویسن ----> ثریا :27::27::27::27:
در ضمن کمک خواستم دیگه..دوستان لطف کردن دارن کمکم می کنند :11:


همونجوری که دوستان گفتن باید روی رندرش بیشتر کار بشه. ضمنا مسائلی مانند اینکه درخت ها همگی به یک اندازه و ... باعث خشک شدن کار شده.
راستی چرا اینقدر رندر ها طول کشیده؟

به درخت ها توجه نکرده بودم ..ممنون :11:


rpc یه سری عکس یا فیلم به صورت سه بعدیه که چون حجمشم زیاده لاقل من نمی تونم برات آپ کنم ..... یه پلاگینم داره که اول باید اونو رو مکس نصب کنی بعد فایل های rpc رو با اون تو مکس load کنی......

ممنون مهام جان حتما می رم دنبالش



منظورم از سه بعدی بودنش اینه که مثلا اگه دور یه ماشین rpc بچرخی با دوربین می تونی اطرافشو ببینی و از فیلم این بود که بعضی از rpc ها متحرک هم هستند مثل وقتی داری دور یه آدم می چرخی غیر از این که اونورش رو هم می تونی ببینی آدمه حرکتم می کنه ......... در ضمن وقتی خواستی بخریش حواست باشه خوبشو بخری ......... من خودم یه سری آدمشو خریدم بعدا کلی یارو رو نفرین کردن آدماش نشستن بعد بلند می شن دست می زنن می شینن :2: ........ آخه یکی نیست بگه مثل بچه آدم وایسین سر جاتون دیگه

:39::39::39::39:

shamim24
03-01-2008, 22:11
خسته نباشید دوست عزیز...

کارتون در کل قابل تحسینه...فقط یه مقدار خیلی فضا سنگین شده ... بنظر میرسه نحوه نور پردازی و رنگها این حالت رو تشدید کردند با توجه به اینکه حجمتون هم خیلی solid هست...به متریال آلکوباند هم حتما فکر کنید...بنظرم به دلیل شفافیت و ظرافت این متریال ، حجمتون سبکتر بنظر میرسه و کارتون هم شفافتر و زنده تر میشه...اگه نوع درخت که چی باشه خیلی مهم نیست از درختان پر برگ تر و سبز تر و زیباتری استفاده کنید و این مطلب در مورد کاراکترها هم میتونه لحاظ بشه...

موفق باشید.

hadi665
03-01-2008, 23:17
خوب
کارت که خوب شده ولی جزئیاتش خیلی کمه
باید رو جزئیات بیشتر کار کنی
مثلا از یه گوشه شروع کنی و هرچی تو نمای واقعی هست رو درست کنی و تو ش بزاری
سخته ولی وقطی کارت تموم شه نتیجه عالیه
آفرین

sid
05-01-2008, 19:16
مهام جان در مورد rpc یک کم توضیح می دی...یا یک تاپیکی که راجع بهش نوشته باشین؟؟؟


میتونی نو نرم افزار تری دی مکس فایلهای اتوکد دو بعدی و سه بعدی را ایمپورت کنی...مشکلی نداره ...با خود کد هم میشه ساختمان مدل کرد
یه نرم افزار بهتر و ویژه تر مخصوص این کار با قابلیت ایمپورت میخوام چی پیشنهاد میکنی خواهشا جواب بدین تا دیگه مزاحمت ایجاد نکنم

hrgh2
06-01-2008, 21:11
آفرین جالبه
اما من یک پیشنهاد میکنم به شما اونم اینکه سعی کنید مدلسازی هم به مکس منتقل کنید و با اتوکد فقط نقشه کار را طراحی کنید
ضمنا برای جالبتر شدن کار میتونید با منتال ری رندر بگیرید
و برای ماشینها هم میتونید رفلکشن اونها را کم کنید

Mostafa 3D
07-01-2008, 01:35
کارت قشنگ شده فقط یه سوال داشتم توی اون عکس سوم اون باغچه ست یا رود خونه اگه آبش رو کمتر کنی و یه خورده بهش خاک بدی قشنگ تر میشه
در کل کارت خوبه آفرین

Tamirat.laptop
07-01-2008, 17:16
جالب شده
خوبه

A r c h i
07-01-2008, 17:33
خسته نباشید دوست عزیز...

کارتون در کل قابل تحسینه...فقط یه مقدار خیلی فضا سنگین شده ... بنظر میرسه نحوه نور پردازی و رنگها این حالت رو تشدید کردند با توجه به اینکه حجمتون هم خیلی solid هست...به متریال آلکوباند هم حتما فکر کنید...بنظرم به دلیل شفافیت و ظرافت این متریال ، حجمتون سبکتر بنظر میرسه و کارتون هم شفافتر و زنده تر میشه...اگه نوع درخت که چی باشه خیلی مهم نیست از درختان پر برگ تر و سبز تر و زیباتری استفاده کنید و این مطلب در مورد کاراکترها هم میتونه لحاظ بشه...

موفق باشید.

ممنون از نظرت شمیم عزیز..حتما باید متریال شفاف تری انتخاب کنم


خوب
کارت که خوب شده ولی جزئیاتش خیلی کمه
باید رو جزئیات بیشتر کار کنی
مثلا از یه گوشه شروع کنی و هرچی تو نمای واقعی هست رو درست کنی و تو ش بزاری
سخته ولی وقطی کارت تموم شه نتیجه عالیه
آفرین
مرسی هادی جان، آی گفتی جزئیات.. ازمن یکی این جزئیات بر نمیاد..من فقط تو کلیاتم:13:


یه نرم افزار بهتر و ویژه تر مخصوص این کار با قابلیت ایمپورت میخوام چی پیشنهاد میکنی خواهشا جواب بدین تا دیگه مزاحمت ایجاد نکنم
ببخشید من متوجه منظورتون نمیشم؟؟؟؟

آفرین جالبه
اما من یک پیشنهاد میکنم به شما اونم اینکه سعی کنید مدلسازی هم به مکس منتقل کنید و با اتوکد فقط نقشه کار را طراحی کنید
ضمنا برای جالبتر شدن کار میتونید با منتال ری رندر بگیرید
و برای ماشینها هم میتونید رفلکشن اونها را کم کنید
راستش ..مدلسازی تو مکس به نظر من خیلی دقیق نیست..البته خوب وقتی رندر می گیری اگه همه چیز را تو مکس ساخته باشی نتیجه بهتر میشه تا از اتوکد وارد بشه ...یک کم به کد عادت کردم..البته خب می تونم عادتمو ترک بدم :46: ..در مورد منتال ری هم دارم روش کارمی کنم و هلپ مکس را میخونم..مرسی از کمکت راجع به ماشین ها :11::11:


کارت قشنگ شده فقط یه سوال داشتم توی اون عکس سوم اون باغچه ست یا رود خونه اگه آبش رو کمتر کنی و یه خورده بهش خاک بدی قشنگ تر میشه
در کل کارت خوبه آفرین
آبه ..چه جوری بهش خاک بدم؟؟..یعنی آب و خاک با هم؟


جالب شده
خوبه

ممنون از نظرت :20:

linkin_park
07-01-2008, 18:58
درست زدی به هدف آزاده خانوم . مکس اصلا دقیق نیست تو مدل سازی ولی تقصیر مکس نیست تقصیر روشیه که تو مکس مدل میسازن اونم پالی هست . من برای کارای آرشیتکتی از راینو استفاده میکنم . که روش مادلینگش نربز هست . و دقیق ترین روش مادلینگ هست . البته برنامه های سه بعدی به دو دسته Cad , Cam تقسیم میشن که Cad همین برنامه ای هست که شما داری باهاش کار میکنه و من . اما Cam برنامه مکس و سینما 4دی و غیره .

من که میگم با توجه به رشتتون بهتره همون Cad کار کنید .

موفق باشید .

A r c h i
09-01-2008, 18:30
درست زدی به هدف آزاده خانوم . مکس اصلا دقیق نیست تو مدل سازی ولی تقصیر مکس نیست تقصیر روشیه که تو مکس مدل میسازن اونم پالی هست . من برای کارای آرشیتکتی از راینو استفاده میکنم . که روش مادلینگش نربز هست . و دقیق ترین روش مادلینگ هست . البته برنامه های سه بعدی به دو دسته Cad , Cam تقسیم میشن که Cad همین برنامه ای هست که شما داری باهاش کار میکنه و من . اما Cam برنامه مکس و سینما 4دی و غیره .

من که میگم با توجه به رشتتون بهتره همون Cad کار کنید .

موفق باشید .
بالاخره یکی پیدا شد منو درک کنه :31::31::31:، تنها کاری که من می تونم باهاش بکنم اکسترود کردنه..یعنی تمام مقطع کارم را در کد می سازم و فقط تو مکس ارتفاع بهش بدم ..
ممنون علی جان :11:

hadi665
09-01-2008, 22:57
بالاخره یکی پیدا شد منو درک کنه :31::31::31:، تنها کاری که من می تونم باهاش بکنم اکسترود کردنه..یعنی تمام مقطع کارم را در کد می سازم و فقط تو مکس ارتفاع بهش بدم ..
ممنون علی جان :11:

یعنی شما از مکس فقط برای اکسترود کردن استفاده میکنین !
اینو که تو همون cad هم میشه انجام داد
مکس با ابزار ها و متریال ها و موتور های رندر تصویر واقعی از خونه ی درست شده رو به شما میده
خوب شاید زیاد دقیق نباشه ولی برای دیدنه نمای سه بعدی یک ساختمان فکر نمی کنم سانتیمتر مهم باشه
حالا چون من یه چند تا از این کارا کردم نظر دادم وگرنه شما آرچیتکت هستید

A r c h i
10-01-2008, 19:39
یعنی شما از مکس فقط برای اکسترود کردن استفاده میکنین !
اینو که تو همون cad هم میشه انجام داد
مکس با ابزار ها و متریال ها و موتور های رندر تصویر واقعی از خونه ی درست شده رو به شما میده
خوب شاید زیاد دقیق نباشه ولی برای دیدنه نمای سه بعدی یک ساختمان فکر نمی کنم سانتیمتر مهم باشه
حالا چون من یه چند تا از این کارا کردم نظر دادم وگرنه شما آرچیتکت هستید

هادی جان اشتباه متوجه شدی..منظورم مدلسازی بود..نه رندر..من معمولا مدلسازی تو کد انجام میدم و با مکس رندر می گیر..منظورم مدلسازی مکس بود که قوی نیست..و اینکه در زمینه مدلسازی فقط اکسترود می کنم ..اونم یکسری حجمهای خاص مثل دایره که اگه ایمپورت کنی از کد به مکس خوب نمیشه
:10:

hadi665
10-01-2008, 23:19
هادی جان اشتباه متوجه شدی..منظورم مدلسازی بود..نه رندر..من معمولا مدلسازی تو کد انجام میدم و با مکس رندر می گیر..منظورم مدلسازی مکس بود که قوی نیست..و اینکه در زمینه مدلسازی فقط اکسترود می کنم ..اونم یکسری حجمهای خاص مثل دایره که اگه ایمپورت کنی از کد به مکس خوب نمیشه
:10:


خوب درسته ولی مدلسازیه مکس به جز دقیق نبودن هیچ شکلی نداره ها باور کنید برا خودتون بهتره که مکسو یاد بگیرید آخه امکاناته مدل سازیش بیشتره خیلی بیشتره

pooya3dsmax3
12-01-2008, 19:32
salam
derakhta eine ham copy shodan,harkodumo ye kam nesbat b ghabli becharkhun.
ghabe daro panjere behesh jun mide.
az mr sky va mr sun estefade kon ba maghaadire kam mesle 0.01.
albate mental ray bayad faal bash.
movafagh bashi