ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : سئوالي در مورد گرد كردن گوشه ها



Pejvak61
03-11-2007, 17:59
ميخوام بدونم كسي روشي بلده كه با استفاده از اون بشه بدون اينكه از MeshSmooth Modifier استفاده كنيم گوشه ها رو مثلاً تو يه مكعب طوري گرد كنيم كه تبديل به ChamferBox بشه؟:11:

RezaTayebiJ
03-11-2007, 18:46
من خیلی وقته که با مکس کار نکردم اما اگه اشتباه نکنم یه modifier بنام smooth هست که باعث نرمی زاویه ی normal های مدل می شه.

hrgh2
03-11-2007, 19:46
اگه آبجکتت تعداد سگمنتهاش زیاد باشه میتونی از مادیفیر relax استفاده کنی در غیر این صورت میتونی گوشه ها را انتخاب کنی و chamfer کنی

TT-Graphic
03-11-2007, 20:54
منم چند بار Chamfer یا Msmooth رو میشناسم ولی MSmooth رو اصلا توصیه نمیکنم !!!

TT-Graphic
03-11-2007, 21:58
راستی ممکنه بگی چرا نمیخای از Mesh Smooth استفاده کنی ؟؟

واسه گیم یا یه همچین چیزی میخاهیش ؟؟

the_god_of_3dsmax
03-11-2007, 23:11
این بابا احتمالا به این خاطر نمی خواد از meshsmooth استفاده کنه که جسمی که می خواد نرمش کنه تعداد segment کمی داره مثل یه text که تنها راهشم اینه که بشینی و تعداد segment ها رو ببری بالا و یا راه بهتری هم هست که تنها segment نقاطی که می خوای نرم بشن رو ببری بالا
در ضمن از بروبکث حرفهای چون شما بعیده که اسمی از meshsmooth بیارن . meshsmooth مرد ! الان فقط turbosmooth

RezaTayebiJ
04-11-2007, 01:07
پیشنهاد می کنم از مادیفایر smooth نه Mesh Smooth استفاده کنی.

Pejvak61
04-11-2007, 08:28
این بابا احتمالا به این خاطر نمی خواد از meshsmooth استفاده کنه که جسمی که می خواد نرمش کنه تعداد segment کمی داره مثل یه text که تنها راهشم اینه که بشینی و تعداد segment ها رو ببری بالا و یا راه بهتری هم هست که تنها segment نقاطی که می خوای نرم بشن رو ببری بالا
در ضمن از بروبکث حرفهای چون شما بعیده که اسمی از meshsmooth بیارن . meshsmooth مرد ! الان فقط turbosmooth

دقيقاً :21:

تمام حرفهاي شما صحيح! من ميتونم تعداد سگمنت ها رو ببرم بالا در موردش هم زياد تحقيق كردم ولي همه جا MeshSmooth يا TurboSmooth رو توصيه كردن. من ميخواستم بدونم ميشه فقط در همون جاهايي كه قراره گرد كردن اتفاق بيفته تعداد سگمنت ها زياد شه نه جاهاي ديگه؟
در ضمن در Smoothness (نرمي) بقيه قيمت ها تأثير نذاره يعني باعث نشه با Smooth شدن قسمت گرد شكل مجموعه تغيير كنه.:46:

TT-Graphic
04-11-2007, 10:55
به نظر من آبجکتتو به Poly تبدیل کن و از Slice Place , Quick slice یا Cut , نزدیک لبه هاتو که میخای اسموت شن و یک یا دو تا اج جدید ایجاد کن !!

ممکنه تو این محدوده Soft Selection هم بدردت بخوره !!




یکی میتونه فرق Mesh Smooth و Turbo Smooth بگه !! ؟؟

تاپیک حدید باز نکردم چون در مورد همین تاپیک پرسیدم !!

TT-Graphic
04-11-2007, 17:47
در ضمن از بروبکث حرفهای چون شما بعیده که اسمی از meshsmooth بیارن . meshsmooth مرد ! الان فقط turbosmoo


تا جایی که من از help متوجه شدم ، turboSmooth تنها سریعتره از Mesh Smooth نه بهتر . چنانچه بخایم گزینه Show End Result فعال کنیم و رو مدل Smooth شده کار کنیم بهتره از Turbo Smooth استفاده کنیم که به شدت سزیعتر ار Mesh Smooth . ولی در نهایت برای کار با کیفیت تر Mesh smooth جایگزینش میکنیم !!


البته این چیزیه که من فهمیدم ممکنه اشتباه باشه . اگه کسی چیزی میدونه بگه !!

TT-Graphic
04-11-2007, 18:25
بهترین گزینه :


modifyer > HSDS

Face , Edge یا Vertex تو انتخاب کن Subdivide بزن !!

Pejvak61
05-11-2007, 20:12
متأسفم !
هيچكدوم جوابي نبود كه انتظار داشتم.

the_god_of_3dsmax
06-11-2007, 00:54
تا جایی که من از help متوجه شدم ، turboSmooth تنها سریعتره از Mesh Smooth نه بهتر . چنانچه بخایم گزینه Show End Result فعال کنیم و رو مدل Smooth شده کار کنیم بهتره از Turbo Smooth استفاده کنیم که به شدت سزیعتر ار Mesh Smooth . ولی در نهایت برای کار با کیفیت تر Mesh smooth جایگزینش میکنیم !!


البته این چیزیه که من فهمیدم ممکنه اشتباه باشه . اگه کسی چیزی میدونه بگه !!

من وقتی که turbosmooth تازه اومد چند جا تو اینترنت راجع بش خوندم که دقیقا مشابه meshsmooth ولی بسیار سریع تر و زیاد به سیستم فشار نمی اد

the_god_of_3dsmax
06-11-2007, 00:55
متأسفم !
هيچكدوم جوابي نبود كه انتظار داشتم.

بابا حون راهی نیست جز بالا بردن تعداد segment

didgah-3D
10-02-2008, 02:45
فکر میکنمپلاگین f-edge بتونه به شما کمک کنه