مشاهده نسخه کامل
: نظزسنجی : کدام شیوه مدلینگ را بهتر میدانید ؟؟؟
TT-Graphic
19-10-2007, 22:33
لطفا در این تاپیک هر کس بگه که :
-- بیشتر از کدوم روش مدلینگ استفاده میکنه ( Nurbs -Mesh - patch - Polygons- Spline )
-- برای طراحی چه شی یا کاری
-- به چه دلیل این شیوه رو انتخاب کرده ومختصری از محاصنش بگه
-- و نمونه کارشو بذاره
امیدوارم جدی گرفته شه تا هممون چیزی یاد بگیریم !!!
the_god_of_3dsmax
20-10-2007, 00:38
من فقط poly
راستش اصلا نمی دونم mesh رو برای چی گزاشتن وقتی poly هست
به نظر من که mesh زیر مجموعه poly
- برای هر شیئی که فکرش رو کنی
فوقش اول با spline بعد poly
نمونه کارام هم داره تکمیل می شه ( فعلا چند تا تو یه تاپیک گزاشتم )
برای بعضی اجسام خاص هم که قاعده خاصی داشته باشن از nurb استفاده می کنم
و باز هم خبر خوب رو می دم که جدی جدی داره به تعداد اعضا 3دی کار کاردرست انجمن اضافه می شه
پا قدم امین خانه تو مدیریت :D
SomeThink
20-10-2007, 06:44
این سوال شما اصلآ درست نبود ...
منظور من تو هین یا چیز دیگه نیست... سوال شما اصلا حرفه ای نیست... موقع مادلینگ ممکنه لازم بگه که از همشون استفاده کنیم... مثلا من موقعی که دارم سر یک کاراکتر رو میسازم اول با Spline بعد تبدیل به patch و بعد به Mesh و در اخر به poly تبدیل میکنم ...
پس حتمآ متوجه شدی که سوالت مشکل داشت!
SomeThink
20-10-2007, 07:43
من فقط poly
راستش اصلا نمی دونم mesh رو برای چی گزاشتن وقتی poly هست
به نظر من که mesh زیر مجموعه poly
- برای هر شیئی که فکرش رو کنی
فوقش اول با spline بعد poly
نمونه کارام هم داره تکمیل می شه ( فعلا چند تا تو یه تاپیک گزاشتم )
برای بعضی اجسام خاص هم که قاعده خاصی داشته باشن از nurb استفاده می کنم
و باز هم خبر خوب رو می دم که جدی جدی داره به تعداد اعضا 3دی کار کاردرست انجمن اضافه می شه
پا قدم امین خانه تو مدیریت :D
بزار با یه مثال توضیح بدم... یا یه کار بهتر: شما یه object با patch بساز بعد یه کپی از اون در کنار قبلیه درست کن ...
حالا یکی رو به mesh و اون یکی رو به poly تبدیل کن ... فکر کنم تقریبآ متوجه شده باشی که چرا Mesh بوجود اومد!:20:
TT-Graphic
20-10-2007, 12:04
این سوال شما اصلآ درست نبود ...
منظور من تو هین یا چیز دیگه نیست... سوال شما اصلا حرفه ای نیست... موقع مادلینگ ممکنه لازم بگه که از همشون استفاده کنیم... مثلا من موقعی که دارم سر یک کاراکتر رو میسازم اول با Spline بعد تبدیل به patch و بعد به Mesh و در اخر به poly تبدیل میکنم ...
حق با شماست . میدونم من خودمم همیشه چندین روش و با هم ترکیب میکنم .
ولی بهتر بود اینم اضافه میکردم که با ترکیب چه شیوه هایی !!!
من خودم معمولا از ُspline و Cross section کار میکنم و در مرحله بعدی از poly برای تکمیلش استفاده میکنم .
سلامدوستان روش مدلینگ بیشتر نوع کار وابسته استولی من بیشتر از polymodeling استفاده میکنم وکمتر از همه هم از nurbs استفاده میکنم
Aminzikzak
20-10-2007, 19:17
همه روشها با توجه به نوع مدل لازم و گاهی ضروری هستن ...
مصلا در مایا برای ساخت ماشین از پالی ٍ سابدیو ، و نربز در کنار هم استفاده میشه ...
ممنون از تاپیکت ، به نظر من خوبه که یه جایی برای بحث در مورد روشهای مادلینگ وجود داشته باشه ولی ...
ولی
آروم و بدون تعصب.
ممنون
امین.
TT-Graphic
20-10-2007, 23:58
آره موافقم ...
تو فکرم که اگه استقبال شه یه تاپیکم برای Modify ها بزارم ...
من با نظره دوستان موافقم که برای هر مدل شیوه ای مناسب تر بنظر می رسه .
من برای ساخت ماشین از poly استفاده می کنم ، بهترین روش برای ساخت ماشین
linkin_park
02-11-2007, 08:54
خوب مثل اینکه تو این سایت فقط منم که Nurbs کار میکنم !
در مورد محاسنش توضیح دادم ...
شیوه کار :
ما 80 در صد کارمون طراحی Curve های آبجکت هست ... بعد از این کار . میشینیم با استفاده از دستورات سطح ساز از قبیل Sweep Rail و Patch و Network به سطح تبدیل میشه ... که آخر کار هم اگه لازم شد از Boolean و Trim استفاده میکنیم .
مزایا :
این روش به نظر خیلی ها سریع ترین شیوه مدل سازیه ، اما بیشتر بستگی به فرد داره چون کار یه کم پیچیدس و پیچیدگیش بیشتر بخاطر مرحله سطح سازی از روی خطوط هست . اگه این مورد رو طرف حرفه ای بشه دیگه سه سوته میتونه مدلینگ کنه .
اما مزیت دیگه اش دقت زیاده چون با خط کار میکنیم ... دقت کار بیشتر میشه فقط ممکنه نتیجه کار به نرمی روش های دیگه نباشه اما اونم بسته به خودتونه ...
در کل من عاشق Nurbs ام ... کارشو هم بزودی میذارم ...
TT-Graphic
02-11-2007, 10:54
خوب مثل اینکه تو این سایت فقط منم که Nurbs کار میکنم !
در مورد محاسنش توضیح دادم ...
شیوه کار :
ما 80 در صد کارمون طراحی Curve های آبجکت هست ... بعد از این کار . میشینیم با استفاده از دستورات سطح ساز از قبیل Sweep Rail و Patch و Network به سطح تبدیل میشه ... که آخر کار هم اگه لازم شد از Boolean و Trim استفاده میکنیم .
مزایا :
این روش به نظر خیلی ها سریع ترین شیوه مدل سازیه ، اما بیشتر بستگی به فرد داره چون کار یه کم پیچیدس و پیچیدگیش بیشتر بخاطر مرحله سطح سازی از روی خطوط هست . اگه این مورد رو طرف حرفه ای بشه دیگه سه سوته میتونه مدلینگ کنه .
اما مزیت دیگه اش دقت زیاده چون با خط کار میکنیم ... دقت کار بیشتر میشه فقط ممکنه نتیجه کار به نرمی روش های دیگه نباشه اما اونم بسته به خودتونه ...
در کل من عاشق Nurbs ام ... کارشو هم بزودی میذارم ...
ایول ... منم یه تلنگری به تمام شیوه های مدلینگ زدم و از نربزم خیلی خوشم میاد . ولی قبلش باید با تمام ابزارش آشنا شیم و محمترین مسالشم تصور قویه ...
بازم ایول ...
این ماشینو هم با poly ساختم.
لطفا نظر هم بدین
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Aminzikzak
02-11-2007, 12:33
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
این ماشینو هم با poly ساختم.
لطفا نظر هم بدین
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
هادی جان شما برای کارای خودت میتونی یه تاتپیک جدا بزنی با رعایت قوانینی که بالای انجمن سه بعدی وجود داره ... اینطوری همه میتونن کاراتو ببینن و نظر بدن.
قوانین گرافیک سه بعدی ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
ممون
امین
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.