مشاهده نسخه کامل
: سئوالي درباره وضوح ناكافي در اجسام دور از دوربين در V-Ray
Pejvak61
16-10-2007, 09:25
در V-Ray و تنظيمات اوليه اون در موردي مثل كف سالن يا هرچيزي وقتي كه ماده اي اعمال ميشه و وقتي رندري از يك نماي Prespective گرفته ميشه اگه دقت كرده باشين مناطق نزديك به دوربين مجازي يا همون ديدمون تر و تميز و كاملاً دقيق ميشه خطوط رو تشحيص داد ولي هرچي از اون دورتر ميشيم تصوير يك مقدار تار ميشه. البته دوستان بدونن در مورد FOV حرف نمي زنم! در دوربين معمولي ما وقتي پارامتر Focus رو به بينهايت تغيير ميديم بايد صحنه اي رو شاهد باشيم كه وضعيت وضوح اجسام جلوي دوربين با اجسام دورتر يكيه حالا من تصور ميكنم وقتي از FOV استفاده نميشه يعني اينكه Focus اون بينهايته و بايد تصويري واضح از اجسام دوردست رو نشون بده مثلاً نقش و نگار هاي حك شده رو ديوار بصورت گچبري. من اينو تو رندرهاي هنرمندان خارجي ديدم ولي نميدونم كدوم قسمت از تنظيمات V-Ray اين كارو انجام ميده.
اگه لطف كنين بگين ممنون ميشم.:11:
ببخشید میشه نمونه عکس بزاری
Pejvak61
16-10-2007, 18:59
مثلاً كف سالن رو ببينين.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Aminzikzak
16-10-2007, 22:52
خب این عادیه ، تویه دنیای واقعی هم هرچیزی که از چشم ما فاصله میگیره تار به نظر میرسه ...
Pejvak61
17-10-2007, 07:59
اين مفهوم Fov هستش دوست من.
ولي من از اون استفاده نكردم.
TT-Graphic
18-10-2007, 13:47
اگر میخای عمق میدان و کم کنی یه راه عالی و معقول وجود دارهکه به کمک photoshop هم نیازه .
تو Rendering>Render>Render elements رو دکمه add کلیک کن و Vray Zdepth رو انتخاب کن و ok کن و بزن render شه .
بعد از اتمام هر 2تا تصویرو save سیو کن و برو تو فوتوشاپ بازشون کن .
تصویری که از سیاه و خاکستری تشکیل شده رو کپی کن . تصویر اصلی رو انتخاب کن و رو Channels کلیک کن یه چنل جدید بسازو paste کن اون خاکستری رو . و حتمان حتمان بعد از paste شدن روی چنل RGB کلیک کن و برو تو Layers و مطمعن شو که لیر اصلیت انتخاب شده .
حالا برو تو Filter>Blur>Lens Blur
از تو قسمت surce روی alpha1 کلیک کن .
حالا با کلیک کردن رو هر قسمت خود بخود رو اون قسمت فکوس میشه !!!
great.questions@gmail.com
این ای میل منه میتونید از این طریق هم باهام در تماس باشید ...
TT-Graphic
18-10-2007, 14:02
در ضمن بستگی به indirect illumination م میشه . تو irradience map تصویر نهایی شاپتره .تو quasi monte carlo هم تصویر نقطه نقطه رندر میشه .
تنظیمات image sampler هم تو خروجی خیلی مهمه
Pejvak61
18-10-2007, 20:47
متشكرم.
امتحانش ميكنم.
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.