sd70
28-08-2007, 07:34
با سلام خدمت کاربران محترم
اين آموزش رو من ديشب نوشتم. اميدوارم ازش خوش تون اومده باشه.
طريقهي ساخت يک پيچ گوشتي چهارسو - سطح آموزش: متوسط
1- از قسمت Shapes گزينه NGon را انتخاب کرده، گزينهي Circumscribed را علامت زده و در نماي Top با شش Side با شعاع 20 رسم نماييد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2- از قسمت Modify شيء را به اندازهي 15 واحد Extrude کنيد.
3- روي شيء راست کليک کرده و آن را به editable poly تبديل نماييد. حالت polygon برگزيده و قسمت نمايش داده شده در شيء را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4- در برگهي Edit Polygons روي مربع مقابل Extrude کليک کرده و آن را به اندازهي 80 واحد امتداد دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5- بالاي چند ضلعي را انتخاب کرده و آن را به اندازهي منفي 5 واحد Outline Amount و 10 واحد Bevel کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6- همان قسمت را به اندازهي 15 واحد Extrude کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
7- همان قسمت را به اندازهي 10 واحد و 5 واحد Outline Amount را Bevel کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
8- حال آن را به اندازهي 10 واحد Extrude کنيد.
9- قسمت پايين شيء را انتخاب کرده و آن را به اندازهي منفي 15 واحد Outline کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
10- تمام لبه هاي کناري را انتخاب کرده و آنها را به اندازهي 3 واحد Insert نماييد البته بصورت by Polygon
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
11- همين قسمت ها را با ارتفاع و Outline Amount منفي 2 Bevel نماييد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
12- از برگهي Modify شيء را به اندازهي سه Iterations بصورت Mesh Smooth در آوريد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
13- خب کار ساخت دسته به پايان رسيد. براي راحتي کار به طور موقتي اين قسمت را Hide کنيد.
14- در نماي Top يک NGon ديگر بصورت Circumscribed با شعاع 5 و Side 12 رسم کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
15- از قسمت Modify شيء را به اندازهي 0.01 واحد Extrude کنيد.
16- روي شيء راست کليک کرده و آن را به editable poly تبديل نماييد. حالت polygon برگزيده و قسمت نمايش داده شده در شيء را انتخاب کنيد.
17- بالاي شيء را انتخاب کرده و آن را به اندازهي 250 واحد Extrude کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
18- دو Extrude ديگر هر کدام به اندازهي 10 واحد نيز انجام دهيد.
19- قسمت بالايي را به اندازهي منفي 4.5 واحد Outline کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
20- در حالت Vertex چهار نقطهي مشخص شده در شکل را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
21- با استفاده از ابزار Move در نماي Front نقاط را تا نزديک رديف نقاط پايين مطابق شکل امتداد دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
22- ابزار Edge را فعال کرده و سپس قسمت هاي مشخص شده در شکل را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
23- قسمت هاي انتخابي را به اندازهي 0.01 واحد Chamfer کنيد.
24- اين قسمت را به اندازهي سه Iterations بصورت Mesh Smooth در آوريد.
25- دستهي پيچ گوشتي را از حالت Hide خارج کرده و دسته را در قسمت مناسب قرار دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
اين آموزش رو من ديشب نوشتم. اميدوارم ازش خوش تون اومده باشه.
طريقهي ساخت يک پيچ گوشتي چهارسو - سطح آموزش: متوسط
1- از قسمت Shapes گزينه NGon را انتخاب کرده، گزينهي Circumscribed را علامت زده و در نماي Top با شش Side با شعاع 20 رسم نماييد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
2- از قسمت Modify شيء را به اندازهي 15 واحد Extrude کنيد.
3- روي شيء راست کليک کرده و آن را به editable poly تبديل نماييد. حالت polygon برگزيده و قسمت نمايش داده شده در شيء را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
4- در برگهي Edit Polygons روي مربع مقابل Extrude کليک کرده و آن را به اندازهي 80 واحد امتداد دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
5- بالاي چند ضلعي را انتخاب کرده و آن را به اندازهي منفي 5 واحد Outline Amount و 10 واحد Bevel کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
6- همان قسمت را به اندازهي 15 واحد Extrude کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
7- همان قسمت را به اندازهي 10 واحد و 5 واحد Outline Amount را Bevel کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
8- حال آن را به اندازهي 10 واحد Extrude کنيد.
9- قسمت پايين شيء را انتخاب کرده و آن را به اندازهي منفي 15 واحد Outline کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
10- تمام لبه هاي کناري را انتخاب کرده و آنها را به اندازهي 3 واحد Insert نماييد البته بصورت by Polygon
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
11- همين قسمت ها را با ارتفاع و Outline Amount منفي 2 Bevel نماييد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
12- از برگهي Modify شيء را به اندازهي سه Iterations بصورت Mesh Smooth در آوريد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
13- خب کار ساخت دسته به پايان رسيد. براي راحتي کار به طور موقتي اين قسمت را Hide کنيد.
14- در نماي Top يک NGon ديگر بصورت Circumscribed با شعاع 5 و Side 12 رسم کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
15- از قسمت Modify شيء را به اندازهي 0.01 واحد Extrude کنيد.
16- روي شيء راست کليک کرده و آن را به editable poly تبديل نماييد. حالت polygon برگزيده و قسمت نمايش داده شده در شيء را انتخاب کنيد.
17- بالاي شيء را انتخاب کرده و آن را به اندازهي 250 واحد Extrude کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
18- دو Extrude ديگر هر کدام به اندازهي 10 واحد نيز انجام دهيد.
19- قسمت بالايي را به اندازهي منفي 4.5 واحد Outline کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
20- در حالت Vertex چهار نقطهي مشخص شده در شکل را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
21- با استفاده از ابزار Move در نماي Front نقاط را تا نزديک رديف نقاط پايين مطابق شکل امتداد دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
22- ابزار Edge را فعال کرده و سپس قسمت هاي مشخص شده در شکل را انتخاب کنيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
23- قسمت هاي انتخابي را به اندازهي 0.01 واحد Chamfer کنيد.
24- اين قسمت را به اندازهي سه Iterations بصورت Mesh Smooth در آوريد.
25- دستهي پيچ گوشتي را از حالت Hide خارج کرده و دسته را در قسمت مناسب قرار دهيد.
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]