مشاهده نسخه کامل
: برنامه های چند رسانه ای
satropat
01-08-2007, 20:29
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] * Satropat:40:ساخت برنامه ای چند زبانه
یا Multi Language
satropat
01-08-2007, 20:31
ساخت برنامه ای چند زبانه { ملتی مدیا بیلدر }
یا Multi Language
سطح آموزش : متوسط
سلام . در این آموزش قصد داریم تا با ساخت برنامه ای چند زبانه ، شما را با چند دستور ساده و همچنین استفاده از متغیر های رشته ای یا متنی آشنا کنیم.
هدف برنامه : می خواهیم برنامه ای بسازیم که به دو زبان فارسی و انگلیسی باشد و کاربر با کلیک بر روی یکی از دو کلید فارسی یا انگلیسی ، برنامه به همان زبان اجرا شود.
توضیح : اگر از ویندوز XP استفاده میکنید ، متون فارسی را خواهید دید. دیدن متون فارسی این پروژه را در ویندوزهای دیگر تضمین نمی کنیم. در صورتی که روی ویندوز شما اجرا نشد ، آنرا به ما اطلاع دهید.
هر نکته ای که به درستی متوجه نشدید را برای توضیح بیشتر به ما اطلاع دهید.
1. پروژه ی جدیدی ایجاد و سپس نام صفحه (Page) ی اول را به language تغییر دهید.
2. صفحه ی جدیدی ایجاد کنید و نام آنرا main بگذارید.
3. حالا در صفحه ی اول یک شئ متن (Text) بگذارید و درون آن متنی برای راهنمایی کاربر به انتخاب یک زبان بنویسید ،
بطور مثال بنویسید : "لطفا زبان خود را انتخاب کنید : " و یا "Please Selact Your Language : "
4. حالا دو کلید متنی (Text Button) ایجاد کنید و متن یکی را به کلمه ی "فارسی" و دیگری را
به کلمه ی"English" تغییر دهید.
توجه : ما بطور نمونه دو زبان فارسی و انگلیسی را برای برنامه ی خو انتخاب کرده ایم ، لذا شما میتوانید بسته به نیاز خود ، زبانهای دیگری را مورد استفاده قرار دهید!
5. حالا نوبت ساخت بخش اصلی برنامه است. معمولا شما در پروژه ی خود از کلیدهای متنی ، تصاویر حاوی متن و سایر عناصر حاوی متن استفاده میکنید. ما این متون و تصاویر را به زبانهای مورد استفاده که در اینجا فارسی و انگلیسی است نیاز داریم. بعد از جمع آوری این متون به این زبانها ، موقع درج آنها درون برنامه است. ما در این پروژه فقط از متن استفاده خواهیم کرد ولی توضیحات کار بوسیله ی تصاویر حاوی متن را نیز در پایان این آموزش و در بخشی به نام "قسمت اضافی" توضیح داده ایم.
6. روی کلیدی که حاوی کلمه ی "فارسی" است دوبار کلیک کنید تا پنجره ی خصوصیات آن ظاهر شود. سپس به قسمت اسکریپت آن بروید.
حالا موقع این است که متون مورد استفاده در برنامه را به متغیرهای رشته ای (متنی) نسبت دهیم.
دستورات زیر باید در آنجا کپی شوند :
exit$='خروج'
massage$='اين يک آزمايش است'
Page("main")
دستور اول : با این دستور یکی از متنهای مورد استفاده در برنامه یعنی کلمه ی "خروج" درون متغیری قرار میگیرد.exit$با نام
massage$دستور دوم : این دستور متنی به مظمون "این یک آزمایش است." را درون متغیری به نام
قرار میدهد.
که قبلا ساخته بودیم میرود.mainدستور سوم: با این دستور ، برنامه به صفحه ی با نام
نکته : شما با توجه به تعداد گزینه ها و متون برنامه ی خود میتوانید متون و متغیر های بیشتری را مورد استفاده قرار دهید. به کمک فرمول زیر :
نام متغیر یا نام دلخواه بهمراه علامت $ درانتهای آن=' متن مورد نظر '
توضیح : در واقع با اضافه کردن علامت$به انتهای نام متغیر ، آنرا بصورت رشته ای (متنی) تعریف کرده ایم تا بتوانیم درون آنرا متن بگذاریم.
نهاده بودیم نیز دستورات زیرEnglish 7. حالا برای کلید دیگری که ساخته بودیم و عنوان آنرا
را کپی میکنیم :
exit$='Exit'
massage$='This is a test'
Page("main")
شرح این دستورات همانند کلید فارسی است با این تفاوت که متون مورد نظر ما به زبان انگلیسی نوشته شده است.
8. به صفحه ی main بروید و یک کلید با نام exit و همچنین یک متن با نام massage بسازید و محتوای آنها (یعنی متن پیش فرضی که درون آنهاست) را پاک کنید.
9. روی صفحه ی با نام main دوبار کلیک کنید تا پنجره ی خصوصیات آن باز شود سپس یه قسمت اسکریپت آن بروید.
در اینجا ما باید متغیرهایی را که ایجاد و به دو صورت فارسی و انگلیسی مقدار دهی کرده بودیم را فراخوانی کنیم.
ما در این برنامه از دو متغیر با نامهای exit$ و massage$ استفاده کرده ایم.
ابتدا در دستور اول محتوای متغیر exit$ را به کلید exit و سپس در دستور دوم محتوای متغیر massage$ را به
شئ massage اختصاص داده ایم . اگر فهمیدید دستورات را به آنجا کپی کنید :
DisplayValue("exit","exit$")
DisplayValue("massage","massage$")
نکته : همانطور که گفتم ، شما میتوانید به تعداد دلخواه از این دستورات استفاده کنید. مثلا برای اینکه یک متغیر را درون یک کلید یا متن ظاهر کنید کافی است که از فرمول زیر استفاده کنید :
("نام متغیر,""نام شئDisplayValue("
توضیح : عبارت DisplayValue یک عبارت کلیدی است.
توضیح 2 : علامت های دابل کتیشن را که به صورت " هستند و همچنین پرانتزها ، نباید پاک شوند.
10. پروژه ی ما تمام شد. برنامه ی خود را اجرا کنید و در صورت وجود خطا در آن ، این مطلب را دوباره و با دقت مطالعه کنید. همچنین به حروف بزرگ و کوچک در نامگذاری متغیرها و اشیا توجه کنید. ما در این پروژه برای نامگذاری اشیا فقط از حروف کوچک استفاده کرده ایم. اگر باز هم در اجرای برنامه مشکل داشتید به ما اطلاع دهید.
کامپایل
از این به بعد در انتهای هر آموزش ، یک بخش کامپایل خواهیم داشت. یعنی خودمان بجای کامپیوتر برنامه را ترجمه و اجرا میکنیم. به کمک این بخش میتوانید برنامه را به خوبی درک کنید.
وقتی برنامه ی بالا را نوشتید و اجرا کردید ، کارهای زیر صورت میگیرد :
1. صفحه ی language نمایش داده میشود و برنامه منتظر انجام عکس العمل از سوی کاربر میشود.
2. حالت اول : کاربر روی کلید "فارسی" کلیک کرد. خط شماره ی 4 را بخوانید.
3. حالت دوم: کاربر روی کلید"English" کلیک کرد. خط شماره ی 5 را بخوانید.
4. عبارت "خروج" در متغیر exit$ قرار گرفت . عبارت "این یک آزمایش است" درون متغیر massage$ قرار گرفت. برنامه به صفحه ی main پرش کرد. خط 6 را بخوانید.
5. عبارت "Exit" درون متغیر exit$ قرار گرفت. عبارت "This is a test" درون متغیر massage$ قرار گرفت. برنامه به صفحه ی main پرش کرد.خط 6 را بخوانید
6. محتوای متغیر exit$ در کلید exit جا گرفت. محتوای متغیر massage$ درون شئ متنی massage جا گرفت.
7. برنامه تا ابد منتظر می ماند تا کاربر از برنامه خارج شود.
قسمت اضافی : اگر به دلیل مشکلات متن فارسی در ویندوز ، متون خود را به صورت عکس در برنامه قرار میدهید از دستورالعمل زیر پیروی کنید. البته این کار به روشهای بسیار متنوعی قابل اجراست که ما در اینجا ساده ترین را انتخاب کرده ایم.
1.صفحه ی اول را به انتخاب زبان اختصاص دهید . تصاویر خود را به زبانهای مورد استفاده تهیه کنید و ابتدا کلیه ی تصاوی زبان اول را در صفحه قرار دهید ، سپس همه ی آنها را انتخاب و از منوی Arrange گزینه ی Group را انتخاب و یا کلیدهای CTRL+G را فشار دهید تا تبدیل به یک گروه شوند. سپس این گروه را مخفی کنید و تصاویر مربوط به زبان بعدی را در پروژه قرار دهید و آنها را هم به روش قبلی به یک گروه تبدیل کنید.
2. صفحه ی ابتدایی برنامه را باز کنید و به کلیدهای انتخاب زبان در آن ، عملیاتی اختصاص دهید تا وقتی به صفحه ی برنامه میرود ، گروه تصاویر مربوط به زبان مورد نظر نمایش داده شود.
مثال : برای کلید مربوط به زبان انگلیسی در قسمت اسکریپت وارد کنید :
language$=english
Page("main")
و برای کلید مربوط به زبان فارسی :
language$=farsi
Page("main")
حالا در قسمت اسکریپت صفحه ای که برنامه ی ما در آن قرار دارد (نام این صفحه در اینجا main انتخاب شده است) دستورات زیر را کپی کنید :
If (language$='farsi') Then
Show("group_farsi")
End
If (language$='english') Then
Show("group_english")
End
البته برای این که این اسکریپتها کار کنند باید نام گروه تصاویر فارسی را به group_farsi و نام گروه تصاویر انگلیسی را به group_english تغییر دهید.
دانلود کنید با حجم (کمتر از) یک کیلوبایت ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
به استدیوی من سر بزنید. ( زیاد محکم نزنید )
[ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] ([ برای مشاهده لینک ، لطفا با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ])
سلام
مرسی از آموزش
این کدها مال چه برنامه ای هست؟!ممکنه بتوضیحید؟
مخلصیم
flashman
01-08-2007, 23:40
سلام دوسته من
چه جلب :13:
سلام دوسته من
چه جلب :13:
چی چه جلب دادا؟!:دی
flashman
02-08-2007, 10:13
سلام دوسته من
چی چه جلب دادا؟!:دی
آقا کل آموزشو گفتم (چه جلب)
M A T I N
02-08-2007, 13:55
این کد هاش برای فلشه ....؟ یه کمی شباهت داره .....
blackfox
02-08-2007, 14:55
فکر کنم این طور که بوش میاد برنامه ی Multimedia Builder باشه . این هم مر بوط به قسمت اکشن نویسی برنامه میشه
flashman
02-08-2007, 15:43
سلام دوسته من
Mmb ????? اااااااااا / اینجا Only Flash Mx
این کد هاش برای فلشه ....؟ یه کمی شباهت داره .....
فلش که نیست 100%
سلام دوسته من
Mmb ????? اااااااااا / اینجا Only Flash Mx
only flash mx?no...every flash version...
پینوشت:نمیدونم چرا همش گیر دادم به تو:31:
مخلصیم
flashman
03-08-2007, 00:25
سلام دوسته من
آقا یکی بداده من برسه . اینجا غریب گیر انداختن . Only Flash Mx نه Mmb نه Swish به خدا نوشته انجمن فلش :19:
DaRiOuShJh
03-08-2007, 16:56
پینوشت:نمیدونم چرا همش گیر دادم به تو:31:
منم پایم خفن!!! (شوخی کردم:46:)
سلام دوسته من
آقا یکی بداده من برسه . اینجا غریب گیر انداختن . Only Flash Mx نه Mmb نه Swish به خدا نوشته انجمن فلش :19:
بابا کسی غریب کش نمیشه اینجا
تازه اگر هم عکسی غریب باشه اون منم:31:
مگه سوییش فلش حساب نمیشه هی گیر دادی بهش
درسته بی پدر مادره ولی دیگه ...:21:
موفق باشی:10:
flashman
04-08-2007, 00:53
سلام دوسته من
می دونم Swish هم فلشه البته ضعیف شده . ولی خب من هنوز روی حرف خودم هستم Only Flash Mx:31:
blackfox
04-08-2007, 01:54
Flash Mx خدابیامرز نسخه ی 6 فلش بود که به خاطر بعضی از فابلیت های اضافه شده بهش گفتن MX . الان نسخه 9 اومده که خیلی کامل تره . من نمی دونم تو mx چی دیدی !!
flashman
04-08-2007, 09:19
سلام دوسته من
آقا من وقتی می گم Only Flash Mx اون Flash Mx آخرش به خاطر اینه که من خیلی از چیزایی رو که یاد گرفتم با این برنامه بوده . من منظورم کل فلش هستش یعنی Only Hameye Flash :31:
Flash Mx خدابیامرز نسخه ی 6 فلش بود که به خاطر بعضی از فابلیت های اضافه شده بهش گفتن MX . الان نسخه 9 اومده که خیلی کامل تره . من نمی دونم تو mx چی دیدی !!
همین...منم منظورم همین بود...باید بگی I love Flash:D
DaRiOuShJh
04-08-2007, 12:55
همین...منم منظورم همین بود...باید بگی I love Flash:D
دقیقا!!!:20:
که اونم باز شامله swish و ... میشه:21: هه هه هه
:10:
flashman
05-08-2007, 20:11
سلام دوسته من
باشه آقا هرچی شما بگین . SWISh هم خوبه ONLY FLASH MX ولی خب ONLY FLASH MX
:31:
satropat
09-08-2007, 11:51
:40: Multimedia Builder :40:
:11:ببخشید که علام نکردم
blackfox
09-08-2007, 16:53
من به دوستان تو پست هفتم همین تاپیک گفتم که این برنامه ی Mmb ی ، ولی کو گوش شنوا !!!
vBulletin , Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.