ورود

نسخه کامل مشاهده نسخه کامل : استادان 3d max,کمک کنید!



مرتضی nvcd
24-07-2007, 03:05
سلام

از روزی که تری دی مکس رو شروع کردم یه سری طرح ونقشه داشتم که بتونم اونها رو به انجام برسونم

الان تقریبا با تری دی اشنام ولی مشکل زیاد دارم.سوالاتی داشتم که می خواستم کمکم کنید.

با تشکر

مرتضی nvcd
24-07-2007, 03:16
همانطور که از عنوان پیداست سوالم در مورد شکستن یه جسم در برخورده

می دونم که چطور باید جسم رو توی riged body collection و fracture یزارم.ولی مشکلم اینه که نمی تونم یه جسم واحد رو به چند تیکه تبدیل کنم .
مثلا یه شیشه با چندین تیکه چطور درست می شه که بتونه توی fracture کار بکنه.

لازم به ذکره که من روش boleane رو امتحان کردم ولی اولا وقت گیره ثانیا تیکه های درست شده کامل نیستند
یعنی ممکنه یه وجه رو نداشته باشند و برای همین توی پیش نمایش کار نمی کنند.

توی help مکس ابزار جدید procutter رو برای این کار توصیه کرده ولی من از اون سر در نمی ارم اگه کسی این رو هم بلده بگه

ممنون

Aminzikzak
24-07-2007, 10:29
خوب من زیاد از مکس سر در نمیارم ولی میدونم برای شکستن شیشه (خرد شدن) باید از پارتیکل استفاده کرد... تا طبیعی تر دربیاد ...

hrgh2
24-07-2007, 17:14
ببين دوست من برايشكستن شيشه يا هرچيزي تو ميتواني قسمتcreate / particle system/ parray را انتخاب كني و بكشي و دكمه Pick object را بزني و جسم مورد نظرت را انتخاب كني بعد بري به پارامتر
load / save presets يكي از حالاتي كه هست را ( bubbles , comet و .. ) را انتخاب كني و انيميشن را اجرا كني يا مي توني از ايزار pbomb استفاده كني.

مرتضی nvcd
25-07-2007, 05:37
ببين دوست من برايشكستن شيشه يا هرچيزي تو ميتواني قسمتcreate / particle system/ parray را انتخاب كني و بكشي و دكمه Pick object را بزني و جسم مورد نظرت را انتخاب كني بعد بري به پارامتر
load / save presets يكي از حالاتي كه هست را ( bubbles , comet و .. ) را انتخاب كني و انيميشن را اجرا كني يا مي توني از ايزار pbomb استفاده كني.

سلام

اینهایی که شما گفتید رو می دونم .ولی اینها جسم رو تیکه تیکه می کنن و توی جا های دیگه استفاده می شن من منظورم reactor هاست.

مرتضی nvcd
25-07-2007, 05:44
سلام

یه سوال دیگه:

بعضی اوقات توی یه پروژه کلی یک قسمت رو امروز می سازیم یه قسمت رو فردا.و وقتی می خوام هر دو رو

توی یک فایل قرار بدم تا با هم تکمیل کنم نمی شه .منظورم یه چیزی شبیه merge کردن Animation Keys

هاست.فرض کنید امروز انیمیشن راه رفتن تا یه دری رو ساختم که 600 فریمه حالا فردا انیمیشن همون کاراکتر

در حال ورود به داخل را ساختم با 1000 فریم.من می خوام بدونم چطور باید 1000 فریم دوم رو به 600 فریم اول

اضافه کنم تا بشه 1600 فریم و کار تکمیلی تو دستم بیاد.

عــــلی
25-07-2007, 09:05
سلام

یه سوال دیگه:

بعضی اوقات توی یه پروژه کلی یک قسمت رو امروز می سازیم یه قسمت رو فردا.و وقتی می خوام هر دو رو

توی یک فایل قرار بدم تا با هم تکمیل کنم نمی شه .منظورم یه چیزی شبیه merge کردن Animation Keys

هاست.فرض کنید امروز انیمیشن راه رفتن تا یه دری رو ساختم که 600 فریمه حالا فردا انیمیشن همون کاراکتر

در حال ورود به داخل را ساختم با 1000 فریم.من می خوام بدونم چطور باید 1000 فریم دوم رو به 600 فریم اول

اضافه کنم تا بشه 1600 فریم و کار تکمیلی تو دستم بیاد.


سلام دوست من براي باز كردن انيميشن از منوي فايل گزينه merge رو انتخاب ميكني.

براي اينكه بخواي فريم رو جلوتر ببري .اول فريم رو به 1600 تبديل ميكني و بعد هم روي شي كليك مي كني و روي نوار فريم چند تا خط عمودي ظاهر ميشن شما بايد با درگ كردن همه اونا رو انتخاب و بعد به هزار فريم جلوتر ببري.
اگه خونه بودم با تصوير برات ميزاشتم.

قربانت علي:11:.

مرتضی nvcd
25-07-2007, 09:42
سلام دوست من براي باز كردن انيميشن از منوي فايل گزينه merge رو انتخاب ميكني.

براي اينكه بخواي فريم رو جلوتر ببري .اول فريم رو به 1600 تبديل ميكني و بعد هم روي شي كليك مي كني و روي نوار فريم چند تا خط عمودي ظاهر ميشن شما بايد با درگ كردن همه اونا رو انتخاب و بعد به هزار فريم جلوتر ببري.
اگه خونه بودم با تصوير برات ميزاشتم.

قربانت علي:11:.


دستت طلا عزیز جان

hrgh2
25-07-2007, 19:13
اين كاربه وسيله bone يا كاراكتر استوديو انجام ميشه كه آموزششون در help و tutorials مكس هستش

مرتضی nvcd
27-07-2007, 04:47
سلام

توی تری دی مکس اکثر کار ها برای انیمیشن هست تا مدل سازی و خوب ساخت انیمیشن توی یک محیط سه

بعدی پی زمینه ای رو احتیاج داره که با گردش دوربین زمینه ثابت بمونه مثل دنیای واقعی .اما اگه پس زمینه

محیط Environment مکس رو توی رندر ببینیم تصویر پشت ثابت و همراه دوربین به هر طرف می اد که چندان

محیط رو سه بعدی نمی کنه.می خواستم بدونم چه راهای برای این کار وجود داره؟

the_god_of_3dsmax
29-07-2007, 19:25
یه کره بزرگ و....

مرتضی nvcd
30-07-2007, 02:13
یه کره بزرگ و....

شما درست می فرمایید ولی یه کم مشکله.مثلا هر چی بزرگ هم باشه باز وقتی می خواید از جایی به جایی حرکت کنید تصویر پس زمینه یکم بزرگ یا کوچیک می شه

the_god_of_3dsmax
31-07-2007, 01:43
راه دیگه ای هم هست تو متریال ادیتور backgound رو اضافه می کنی و در حالت screen و کره می زاری

مرتضی nvcd
05-08-2007, 02:56
از پاسخ هایی که دادید متشکرم ولی سوال اولم رو هنوز بی جواب گذاشتید

کسی هست بیشتر کمکم کنه؟

مرتضی nvcd
10-08-2007, 02:36
سلام

مکس من دچار اشکال شده کسی می تونه کمک کنه:

وقتی می خوام از reactor استفاده کنم توی صفحه بعد از انالیز world که دیگه باید تصویر بیاد اون بالای عنوان نوشته می شه open GL و بعد هم ایرور و بسته شدن یک دفعه نرم افزار .

البته قبلا این طور نبود و خود سیستم display مکس Direct 3D هست و قبلا هم که از reactor استفاده می کردم اون بالا همون Direct 3D رو می نوشت ولی الان نمی دونم چطور شد یه دفعه عوض شد و دوباره که مکس رو ریست می کنی باز هم همون open GL می شه.

راستی وقتی هم تغییرش می دم(این رو از help مکس یاد گرفتم )مثل قبل کار نمی کنه و اگه تعداد اجسام رو از 3 بالا تر ببری باز قفل می کنه و خودش بسته می شه.

اگه کسی چیزی می دونه که کمکم میکنه لطفا بگه که خیلی ضروری احتیاج دارم

عــــلی
12-08-2007, 11:37
سلام دوست من براي منم اين مشكل پيش ميامد ولي من تحملش ميكردم اگه نتونستي دوباره مكس رو نصب كن.

من هم وسط كار يهو مكس بسته ميشد و ارور ميداد. فكر كنم اين براي رم سيستم باشه كم مياره و جوابنميده و مكس هم بلافاصه بسته ميشه.

قربانت علي

مرتضی nvcd
14-08-2007, 03:50
اره عزیز من هم دارم به این نتیجه می رسم که این رم و کارت گرافیکم رو فکری به حالش بکنم

الان هم خیلی رو رگ غیرتش داره کار می کنه وگرنه دارم دوستایی که اصلا کامپیوترشون هنگ می کنه:2: