تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: سورن ELX EF7 یا پژو پارس LX TU5 یا پژو 206 SD V8

  1. #1
    داره خودمونی میشه shiraz_2010's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2010
    پست ها
    172

    پيش فرض سورن ELX EF7 یا پژو پارس LX TU5 یا پژو 206 SD V8

    جونم براتون بگه که بنده تا آستانه خرید سمند EF7 دوگانه سوز پیش رفتم اما فعلا دو تا جریان نظرم رو عوض کرده:

    1-نظر بد چند تا بنگاه دار در مورد خودروهای گازسوز که باعث شده فعلا قید خرید خودرو گازسوز رو هم بزنم در صورتی که خیلی روی این ویژگی حساب کردم بودم
    2-نشستن داخل یه سورن و مورد پسند واقع شدن داشبورد و تجهیزات این خودرو که باعث شد برای مقایسه سراغ هم رده های قیمتی مثل 206 صندوقدار و پارس هم برم

    سوال اینجاست با توجه به اینکه قیمت این سه خودرو در یک رده هست شما کدام رو پیشنهاد می کنید!!؟

    ملاک ها:
    کم مصرف بودن
    کم خرج بودن
    کیفیت مناسب داشبورد و اتاق خودرو و زیبایی
    بازار مناسب
    فراوانی قطعات و تعمیر راحت تر

  2. #2
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    با توجه به اینکه خودم هم تحقیقات زیادی در مورد سورن ELX EF7 کردم چون قصد خرید این خودرو را دارم و همچنین دو ماه هم تجربه سواری 206 تیپ 5 مدل 93 را دارم بدین شرح شما را راهنمایی می کنم :
    در مورد کم مصرف بودن میشه گفت تقریبا هر سه این ماشین ها در یک رنج مصرفی قرار دارند
    متاسفانه در مورد کم خرج بودن هم هر سه در یک رنج قیمتی قرار دارند
    در مرود زیبایی داشبرد نظری نمیدم چون بحث سلیقه میاد وسط و سلیقه من با شما احتمالا ممکن تفاوت داشته باشه ولی در مورد کیفیت می تونم بگم که از نظر کیفیت 206 بی کیفیت ترین جنس داشبرد و قطعات تزیینی داخلی را در بین این سه خودرو داره و بعدش هم پارس داشبرد جدید
    طبق تجربه ای که از داشبرد 206 دارم وقتی دست به کنسول وسط میزدم رنگش از سیاه به خاکستری تغییر می کرد
    از نظر بازار فروش پارس بهترین بازار فروش را داره و بعدش 206 و بدترین بازار فروش در حال حاضر سورن داره
    در مورد فراوانی قطعات به نظرم 206 و پارس TU5 فراوانی قطعات بهتری نسبت به موتور EF7 دارند همچنین تعمیرات
    اما نکته ای که انتخاب را برای شما کلیدی می کنه تعداد افراد خانواده هست
    در صورتی که خانواده بیش از 2 نفر بزرگسال دارید توصیه دوستانه می کنم که سمت 206 نرید چون صندلی عقب اصلا فضای مناسبی برای افراد بزرگسال نداره
    اگر هم نرمی و کم صدایی موتور برای شما اهمیت داره موتور EF7 به نسبت TU5 بسیار کم صدا تر و نرم تر هست

  3. 3 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    با توجه به اینکه خودم هم تحقیقات زیادی در مورد سورن ELX EF7 کردم چون قصد خرید این خودرو را دارم و همچنین دو ماه هم تجربه سواری 206 تیپ 5 مدل 93 را دارم بدین شرح شما را راهنمایی می کنم :
    در مورد کم مصرف بودن میشه گفت تقریبا هر سه این ماشین ها در یک رنج مصرفی قرار دارند
    متاسفانه در مورد کم خرج بودن هم هر سه در یک رنج قیمتی قرار دارند
    در مرود زیبایی داشبرد نظری نمیدم چون بحث سلیقه میاد وسط و سلیقه من با شما احتمالا ممکن تفاوت داشته باشه ولی در مورد کیفیت می تونم بگم که از نظر کیفیت 206 بی کیفیت ترین جنس داشبرد و قطعات تزیینی داخلی را در بین این سه خودرو داره و بعدش هم پارس داشبرد جدید
    طبق تجربه ای که از داشبرد 206 دارم وقتی دست به کنسول وسط میزدم رنگش از سیاه به خاکستری تغییر می کرد
    از نظر بازار فروش پارس بهترین بازار فروش را داره و بعدش 206 و بدترین بازار فروش در حال حاضر سورن داره
    در مورد فراوانی قطعات به نظرم 206 و پارس TU5 فراوانی قطعات بهتری نسبت به موتور EF7 دارند همچنین تعمیرات
    اما نکته ای که انتخاب را برای شما کلیدی می کنه تعداد افراد خانواده هست
    در صورتی که خانواده بیش از 2 نفر بزرگسال دارید توصیه دوستانه می کنم که سمت 206 نرید چون صندلی عقب اصلا فضای مناسبی برای افراد بزرگسال نداره
    اگر هم نرمی و کم صدایی موتور برای شما اهمیت داره موتور EF7 به نسبت TU5 بسیار کم صدا تر و نرم تر هست
    در ادامه صحبت های شما دوستم بگم که واقعا نمیدونم چرا سورن با اینکه نظر اکثریت مردم دربارش مثبت هست و خودرویی خوش چهره تر از سمند و پارس هست بازار خوبی ندارد . همینطور امکانات بیشتر سورن در کنار قیمت پایینش به دلیل برند ملی بودن بزرگترین سوال برای کم خرید و فروش شدن این خودروست .
    من هم همزمان سورن و 206 تیپ 5داشتم و واقعا سورن راحت تر ، نرم و بیصداتر از 206 بود همینطور کیفیت کمی بهتر از 206
    درضمن ترمزهای سورن واقعا عالی هستند و این به دلیل 4 چرخ دیسکی بودن سورن میباشد .

  5. 4 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    پست ها
    39

    پيش فرض

    ببینید من با کلی تحقیق فهمیدم که فقط پژو این روزا کارایی داره.
    سورن الان شما برو تو خیابون از هر 50 تا پژو یه سمند میبینی حالا سورنو که دیگه بیخیال.
    سمند کلا سنگینه مصرفو میبره بالا و موتور و وسایلش زود خراب میشه و گرون تر از پژو هست.و تو بورس نیست و بخوای بفروشی خیلی اذیتت میکنه.
    امکاناتشم اونجور نیست که کلا ماشین دیگه ای تو فکرت نباشه چون امکاناتش زیاد هم به کار نمیاد.قیمتشم الکی بالاس چون موتورشم همون lx ef7 هست.
    دوگانه سوز هم زیاد فکر خوبی نیست چون از اینور پول بنزین نمیدی از اون ور به سوپاپ و موتور ضرر میزنه باید خرج اونا کنی در کل واسه همچین ماشینی نمیصرفه.
    دوگانه سوز برای پراید دست دوم و وانت و تاکسی خوبه فقط.
    الان منم روی این ماشینا تحقیق کردم فقط پژو پارس lx خوبه پژو پارس سال اصلا نگیر که 405 slx بهتره چون موتور و امکاناتش خوب نیست.
    206 هم که واقعا کوچیکه و تو مسافرت اذیت میکنه.فقط مصرفش کمتر از اون دوتای دیگس.نمیرزه
    اینم راهنمایی من

  7. #5
    حـــــرفـه ای hossein.az's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2012
    محل سكونت
    p30world
    پست ها
    2,099

    پيش فرض

    ببینید من با کلی تحقیق فهمیدم که فقط پژو این روزا کارایی داره.
    سورن الان شما برو تو خیابون از هر 50 تا پژو یه سمند میبینی حالا سورنو که دیگه بیخیال.
    سمند کلا سنگینه مصرفو میبره بالا و موتور و وسایلش زود خراب میشه و گرون تر از پژو هست.و تو بورس نیست و بخوای بفروشی خیلی اذیتت میکنه.
    امکاناتشم اونجور نیست که کلا ماشین دیگه ای تو فکرت نباشه چون امکاناتش زیاد هم به کار نمیاد.قیمتشم الکی بالاس چون موتورشم همون lx ef7 هست.
    دوگانه سوز هم زیاد فکر خوبی نیست چون از اینور پول بنزین نمیدی از اون ور به سوپاپ و موتور ضرر میزنه باید خرج اونا کنی در کل واسه همچین ماشینی نمیصرفه.
    دوگانه سوز برای پراید دست دوم و وانت و تاکسی خوبه فقط.
    الان منم روی این ماشینا تحقیق کردم فقط پژو پارس lx خوبه پژو پارس سال اصلا نگیر که 405 slx بهتره چون موتور و امکاناتش خوب نیست.
    206 هم که واقعا کوچیکه و تو مسافرت اذیت میکنه.فقط مصرفش کمتر از اون دوتای دیگس.نمیرزه
    اینم راهنمایی من
    برای نظرتون ارزش قائل هستم
    اما نظرتون کاملا عامیانه و بدون دلیل منطقی و علمیه

    وزن سورن طبق اطلاعات دفترچه ایرانخودرو
    1240
    و وزن پارس 1185

    یعنی 55کیلوگرم اختلاف در واقع میشه گفت اگه راننده هم توی ماشین حساب نکنیم انگار یه پسر 15-16 ساله تو ماشین نشسته
    حالا به نظر شما این55 کیلوگرم اینقدر میتونه توی اصطلاک و هزینه تاثیر داره در صورتی که موتورش 114 اسب بخار قدرت تولید میکنه و پارس lx موتور tu5 108 اسب بخار قدرت تولید میکنه
    تجربه پارس دارم xu7 که صدای موتور داخل اتاق اعصاب رو داغون میکنه .tu5 هم دنده4-5 اصلا کشش نداره و حس یه ماشین 42 میلیونی نداره
    یه موقعی لوازمef7 خیلی گرونتر از پژو بود پون تازه وارد بازار شده بود
    اما الان شاید به نسبت xu7 بیشتر باشه ولی از نظر قیمتی اصلا از tu5 بیشتر نیست

    کم بودن یه خودرو توی بازار دلیل بر بد بودنش نیست .
    پیشنهاد میکنم توی یه مسافرت هر دوی خودروهارو امتحان کنید
    خانواده سمند به نسبت خانواده پژو سواری خیلی بهتر و نرم تر و هندلینگ بهتری داره
    Last edited by hossein.az; 01-11-2014 at 16:18.

  8. 3 کاربر از hossein.az بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #6
    ناظر انجمن اتومبیل Pourya-pc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    اصفهان
    پست ها
    2,795

    پيش فرض

    برای نظرتون ارزش قائل هستم
    اما نظرتون کاملا عامیانه و بدون دلیل منطقی و علمیه

    وزن سورن طبق اطلاعات دفترچه ایرانخودرو
    1240
    و وزن پارس 1185

    یعنی 55کیلوگرم اختلاف در واقع میشه گفت اگه راننده هم توی ماشین حساب نکنیم انگار یه پسر 15-16 ساله تو ماشین نشسته
    حالا به نظر شما این55 کیلوگرم اینقدر میتونه توی اصطلاک و هزینه تاثیر داره در صورتی که موتورش 114 اسب بخار قدرت تولید میکنه و پارس lx موتور tu5 108 اسب بخار قدرت تولید میکنه
    تجربه پارس دارم xu7 که صدای موتور داخل اتاق اعصاب رو داغون میکنه .tu5 هم دنده4-5 اصلا کشش نداره و حس یه ماشین 42 میلیونی نداره
    یه موقعی لوازمef7 خیلی گرونتر از پژو بود پون تازه وارد بازار شده بود
    اما الان شاید به نسبت xu7 بیشتر باشه ولی از نظر قیمتی اصلا از tu5 بیشتر نیست

    کم بودن یه خودرو توی بازار دلیل بر بد بودنش نیست .
    پیشنهاد میکنم توی یه مسافرت هر دوی خودروهارو امتحان کنید
    خانواده سمند به نسبت خانواده پژو سواری خیلی بهتر و نرم تر و هندلینگ بهتری داره

    کاملا درست هست ، پارس با موتور قدیمی که واقعا راه نمیره ، موتور TU5 هم به درستی اشاره کردی که مشکلاتش چی هست ، البته دمای بسیار بالای موتور TU5 هم اضافه بشه .
    درمورد پراید دوگانه هم همه میدونیم چه بلایی سر قدرت موتورش میاد و کلن راه نمیره . من اصلا پراید دوگانه رو پیشنهاد نمیدم .
    ماشین دوگانه فقط EF7
    بهترین ماشین حتی تا رنج 45 ملیون سورن هست چون واقعا کامل هست .

  10. 3 کاربر از Pourya-pc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    پست ها
    39

    پيش فرض

    درسته ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
    خب یعنی این همه پژو پارس lx تو خیابونه و دریغ از چندتا سورن صاحباشون نمیدونن که سورن از پژو بهتره؟
    چرا همه قبل از خرید خودرو تحقیق میکنن ولی یه چیزی هست که انقدر خریدارش کمه.
    بعدشم وزن پژو پارس lx 1165 هست و وزن سورن ef7 1275 که میشه بیش از 90 کیلو و این خودش مصرف بنزین و اصطلاک رو بالا میبره عین این میمونه که همیشه یه نفر اضافه تو ماشین باشه.
    این وزنی که شما نوشتی مربوط به پارس سال و سورن معمولی هستش.
    شما توان خروجی هم در نظر بگیر که پارس 67.5 و سورن 67 هست.
    نوع دیسک پار خنک شونده هست که سورن نیست.
    مصرف بنزین سورن 12 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر هست و 11 لیتر برای پارس.سر
    سرعت پارس 195 و سورن 190 که البته زیاد مهم نیست ولی خب.
    و چندتا امکانات فانتزی که توی هردو مختلفه.
    من از چندین تعمیرگاههای خودرو و نمایندگی ها که آشنا بودن پرسیدم و گفتن سمند ماشینه خوبیه ولی در طولانی مدت اذیت میکنه و خرجس بالاس.
    اگه وعضت خوبه شک نکن سورن اگه میخوا کمتر خرج کنی پژو حالا خود دانی
    به نظر من همه باید به هم کمک کنن تا بهترین نتیجرو ادم بگیره.

  12. #8
    حـــــرفـه ای hossein.az's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2012
    محل سكونت
    p30world
    پست ها
    2,099

    پيش فرض

    درسته ولی تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
    خب یعنی این همه پژو پارس lx تو خیابونه و دریغ از چندتا سورن صاحباشون نمیدونن که سورن از پژو بهتره؟
    چرا همه قبل از خرید خودرو تحقیق میکنن ولی یه چیزی هست که انقدر خریدارش کمه.
    بعدشم وزن پژو پارس lx 1165 هست و وزن سورن ef7 1275 که میشه بیش از 90 کیلو و این خودش مصرف بنزین و اصطلاک رو بالا میبره عین این میمونه که همیشه یه نفر اضافه تو ماشین باشه.
    این وزنی که شما نوشتی مربوط به پارس سال و سورن معمولی هستش.
    شما توان خروجی هم در نظر بگیر که پارس 67.5 و سورن 67 هست.
    نوع دیسک پار خنک شونده هست که سورن نیست.
    مصرف بنزین سورن 12 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر هست و 11 لیتر برای پارس.سر
    سرعت پارس 195 و سورن 190 که البته زیاد مهم نیست ولی خب.
    و چندتا امکانات فانتزی که توی هردو مختلفه.
    من از چندین تعمیرگاههای خودرو و نمایندگی ها که آشنا بودن پرسیدم و گفتن سمند ماشینه خوبیه ولی در طولانی مدت اذیت میکنه و خرجس بالاس.
    اگه وعضت خوبه شک نکن سورن اگه میخوا کمتر خرج کنی پژو حالا خود دانی
    به نظر من همه باید به هم کمک کنن تا بهترین نتیجرو ادم بگیره.
    چیزک اگر بر اساس صحبت و حرف غیر علمی باشه قابل استناد نیست
    خوش بختانه هیچ کدوم از این خودرو هارو ندارم ولی تجربه استفاده از تمام محصولات وطنی را دارم
    تنها پژو پارسی که ارزش خرید داره همون elx های قبلی موتور l4 . البته داخل اونم صدا میومد اما مثه xu7 های الان نبود .


    این دو تا عکس از سایت ایرانخودروست
    خودش گویای بحث وزن خودروها ,حداکثر گشتاور .حداکثر توان خروجی و.... هست
    در رابطه با ترمز هم پیشنهاد میکنم یکبار سوار سورن elx بشید و ترمز کنید,جلو و عقب ترمز های دیسکی خنک شونده است
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    نمیخوام با محصولات خارجی مقایسه کنم که اشتباست
    اما میتسوبیشی نسبت به کره ای ها توی بازار خیلی کم و به ندرت دیده میشه
    در صورتی که اگر هم قیمت ها رو با هم مقایسه کنیم از همه نظر یه لنسر تیپ4 به النترا و سراتو هم قیمتش ارزش خرید داره
    هر کسی باید ببینه سلیقه و نیازهاش چی و خودرو انتخاب کنه در مقابل کسی هم اگر خودرویی را داره معایب و مزایاش رو قبول کنه
    و متعصبانه صحبت نکنه تا بقیه بتونن انتخاب درستی داشته باشند


    موفق باشید
    Last edited by hossein.az; 02-11-2014 at 18:38.

  13. 3 کاربر از hossein.az بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9
    حـــــرفـه ای ess_1362's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    server 3 hdd 7 partition 1 unallocated(bad sector)
    پست ها
    6,800

    پيش فرض

    متاسفانه این چیزکی که شما بهش اشاره می کنید مربوط میشه تولیدات سال 90 موتور ملی که شرکت به علت استفاده از لوازم چینی و هندی که بسیار بی کیفیت بودن آبروی این موتور را برای همیشه برد
    واقعا داستان این موتور ملی را باید در کتب بازاریابی و روابط عمومی برای دانش آموختگان این رشته درج کنند تا همه ببینند که یک اشتباه در بازار تجارت چطور یک محصول را برای همیشه نابود می کنه
    از بحث منحرف نشیم
    به نظر من نه این موتور ملی توان تولید 114 اسب را داره و نه موتور TU5 که در حال حاضر تولید میشه(یا چیزی که به این نام تولید میشه)
    از نظر من حداکثر توان تولید موتور ملی در عمل (تاکید می کنم در عمل نه آماری که روی کاغذ بوسیله تولید کننده بیان میشه) 105 اسب هست و TU5 هم 100 اسب
    متاسفانه موتور های اروپایی بالاخص فرانسوی بازدهی مناسبی ندارند و موتور ملی هم از این قاعده مثتثنی نیست
    حالا منظور از بازده مناسب چی هست؟می گم
    اگر موتور ملی یا همین TU5 را با موتور های هم رده خودش مثلا موتور 1800 تویوتا کرولا مقایسه کنید و هر دو موتور را با نمودار گشتاور بررسی کنید تنها شباهتی که می بینید این هست که بیشینه گشتاور هر دو موتور حوالی 3000 تا 4000 دور هست و حداکثر قدرت دو موتور در دور های بالا بدست میاد
    ولی تفوت بسیار مهم در موتور 1800 کرولا نسبت به موتور ملی یا موتور پژو اینجا مشخص میشه که موتور تویوتا 80% گشتاورش را در دور موتور حوالی 1500 تا 1800 تولید می کنه ولی این میزان گشتاور در این دو محصول وطنی بالای 2500 دور تولید میشه و همین عامل باعث میشه که گیربکس دو محصول وطنی ضرایب بسیار سنگین تری نسبت به محصول ژااپنی داشته باشه و در نتیجه موتور همیشه در دور موتور بالاتری کار کنه که پیامدش افزایش اصطحلاک هست
    به هر حال من چون تجربه موتور پژو را چند ماه داشتم به شما توصیه می کنم خیلی دور و بر این موتور نرید هر چند که موتور ملی هم چندا آش دهن سوزی نخواهد بود
    پیشنهاد من به شما همچنان سورن موتور ملی هست ولی تاکیدی به خریدش نمی کنم چون در نهایت مصرف کننده نهایی شما هستین و شما تصمیم می گیرید
    دوست من در پست قبلی مثال فوق العاده زیبایی را زد در حالی که لنسر فول تجهیزات ، سواری ، امکانات و کیفیت بروزتری نسبت هب کره ای های هم رده خودش داره متاسفانه کشش بازار به سمت محصولات کره ای هست
    موفق باشید

  15. 3 کاربر از ess_1362 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #10
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Nov 2011
    پست ها
    39

    پيش فرض

    آقای hosain-az ولی من گفتم که پژو پارس lx و سورن ef7 منظورمه نه پژو پارس سال و سورن معمولی این مشخصاتی که شما نوشتین واسه اینا هست.
    والا هرکی یه چیز میگه ولی خب به قول شما رو کاغذ خیلی فرق داره تا عمل من خودم با پژو خیلی کار کردم ولی تاحالا هیچ مشکلی نداشته البته پژو مدل 90 و سمند هم چندین نفر داشتن و گفتن ماشینه خوبیه ولی خب خیلی تو شهر کمه و به همین دلیل نظرمو عوض کرده چون خودم میخواستم قبلا سمند بخرم و با یه سری تحقیقات منصرف شدم.خب
    اگه سورن بهتر بود که الان به جای این همه پارس جدید حداقل یدونه سورن بودش الان تو خیابون چندتا پارس جدید دیدم که مردم خریدم و بیشتر نمایشگاها پارس دارن تا سورن.
    تو یه رنج هستن ولی خب من پارسو ترجیح میدم با اینکه سورن بهتره.ممنون

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •