تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: Wall-E (High Poly) T_T

  1. #1
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    پست ها
    1,235

    پيش فرض Wall-E (High Poly) T_T

    به نام خدا
    سلام بر همه دوستان گلم
    خوبید؟
    سال نوی همه شما مبارک
    انشالا که سال خیلی خیلی خوبی داشته باشید

    من بعد از مدت ها گفتم یک کاری آپ کنم که شما دوستان ببینید و اگر خوشتون اومد نظر بدید

    من تابستون پارسال انیمیشن والی رو دیدم و بعد تصمیم گرفتم بسازمش.فکر میکردم کار ساده ای باشه ( البته منظورم با جزئیات بالا مثل خود پیکسار )
    بعد 45 عکس از این انیمیشن تهیه کردم که بخش های مختلف و جزئیات رو بتونم راحت ببینم و از روش مدل کنم چون بلو پرینت که نداشتم

    در نگاه اول والی خیلی چیز ساده شاید به نظر بیاد ولی جزئیاتش واقعا بالاست. منم خلاصه بعد از کلی زخمت سعی کردم تمام جزئیات رو بسازم که واقعا مشکل بود. به نظر خودم بیشتر از 95% جزئیات رو درآوردم که شما در وایر فریم خواهید دید

    بعد که مدلینگش تمام شد. بد بختی شروع شد

    آنرپ کردنش کار حضرت فیل بود. من مپ آنرپش که سایز اصلیش 8192 x 8192 هستش رو براتون اینجا آپ کردم شما اگر یک کار ساده هم آنرپ کنی مثلا یک آدم رو 7 8 تیکه میشه ولی مپ من رو ببین چند تاست.

    برای اینکه یادم نره کدوم قسمت کجاست روی کاغذ کشیدم خودم ( یعنی یک صفحه آنرپ روی کاغذ برای خودم درست کردم ) تازه بعد از اینکه شاید 2 هفته کامل یا کمتر بیشتر زمان برد و همه بخش ها آنرپ شدن. بد بختی بزرگ تر شروع شد

    اینکه همه این تیکه ها رو بخوای پک کنی و خروجی بگیری. خوب اگر تیکه ها 8 9 تا باشه. گزینه پک خودکار رو میزنی و این همه مپ به نظرتون شدنی هستش؟ من با رم 4 گیگ دستی خودم همه این مپ ها رو کنار هم گزاشتم
    با FPS کمتر از 1 یعنی وقتی یک تیکه رو تکون میدادم 2 3 ثانیه حداقل طول میکشید تکون بخوره.
    البته اواخر کار که تقریبا داشتم تکسچر ها رو قرار میدادم روی انرپها یک رم 8 گیگ خریدم.

    حالا بعد از کلی زمان و روز این کار رو کردم. رفتم سراغ ساختن تکسچراش.اونم کلی زمان برد .لایه های تو فتوشاپ فکر کنم 500 600 تا کم و بیش شد. سعی کردم تکسچرهاش شبیه والی واقعی باشه.
    مشکل بعدی دوباره شروع شد. وقتی میخواستم فایل تکسچر ها رو لود کنم یا سیو کنم که تست کنم ببینیم خوبه یا نه حداقل 3 دقیقه الی 4 دقیقه میکشید
    حالا شما فرض کنید من هی تکسچر مثلا برای قسمت بدنه قرار بدم. بعد بیام سیو کنم. بعد برم مکس. تست بگیرم. ببینم خوبه یا نه. بعد اونم 1 دقیقه رندر کنه. ا بد بود. دوباره از اول. بعد حالا بیا زنگ زدگی ها و بقیه جزئیات تکسچر رو درست کن و رندر تست بگیر.....
    خلاصه.

    این بزرگترین و بیچار کننده ترین کاری هستش که تاحالا درست کردم. و خدائیش خیلی خیلی خیلی زحمت روش کشیدم. حالا من اینارو میگم. شما میگید شلوغش میکنه ولش شما مپ آنرپ من رو ببینید و اگر بازم قانع نشدید خودتون امتحان کنید و یک والی با همین جزئیات بسازید.اون وقت میفهمید چرا این کار حدود 2 ماه کمتر بیشتر زمان برده. آخه من روزی چند ساعت روش کار میکردم


    می خواستم محیط هم بسازم ولی فعلا قصدش رو ندارم . خیلی اذیت شدم سر ساخت همین رباط احمق


    برنامه های استفاده شده
    3ds max + v-ray + photoshop

    امیدوارم از این کار خوشتون بیاد.
    اینم قیافه من بعد از این کار



    Direct links:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    Wireframe Direct links:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    Uw Map Direct Links:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    Last edited by kamron_devil; 01-04-2014 at 18:20.

  2. 8 کاربر از kamron_devil بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز M0hsen3D's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2010
    پست ها
    1,727

    پيش فرض

    سلام ,
    خیلی خوب شده واقعا خسته نباشی
    متریال قسمت فلزی دستش اما احساس میکنم یکم غیر طبیعی شده درسته؟

    اما جدا ادم نگا میکنه فک میکنه هیچ کار خاصی نداره ها؟!

  4. 2 کاربر از M0hsen3D بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #3
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2009
    محل سكونت
    -^.
    پست ها
    1,713

    پيش فرض

    بهـ بهـ
    سلامـ
    بعد از کار دوستمون که در مورد گسترش بندر بود یه کار جدید و فوق العاده زیبا دیدیم
    مدلینگ کار که فوق العادست و بحثی نمی کنیم یعنی بحثی ندارم که بکنم
    استدیو هم نور خوبی داره و همینطور رنگ خوبی ، گرمه به این کار میاد ، فقط به نظر من اگه یه نور از پشت دوربین میتابید به کار تا جلوش رو روشن تر بکنه خیلی خیلی بهتر بود البته تیک رفلکت و اسپکتش رو باید برداری چون این نور فقط کنتراست نوری رو درست می کنه .
    توی بحث تکسچرینگ ، بدنه رو خیلی عالی تکسچر ساختی ، آفرین بسی خوشم اومد .
    یه چیزی که جلب توجه میکینه مقدار بامپ هست یعنی قدرت بامپ زیاده ، همه جا
    فلز دستش به قول دوستمون اصلا خوب نشده ، یه آلومینوم ساده میدادی جالبناکتر میشد
    تکسچرینگ چرخ و چشماش عالیه ، بازم قدرت زیادی بامپ اینجاها به چشم میاد.
    کلا عالیه
    -
    ولی من نفهمیدم قضیه این آنرپ ، واسه چی همش رو یکی آبجکت کردی ؟ و همش رو یک جا آنرپ کردی ؟ خب جدا جدا آنرپ می کردی خیلی هم راحت بودی و راحت می تونستی کار کنی
    -
    یه سوال چرخ رو چجوری درست کردی ؟؟؟

  6. این کاربر از Lord-Voldemort بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    پروفشنال smspersia's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    560

    پيش فرض

    سلام
    خیلی عالیه - به نظرم هیچ نقصی نداره
    فقط به نظرم بدنش کهنه تر از بقیه قسمتاش هست ؟؟

    در کل حرف نداره موفق باشی

  8. #5
    داره خودمونی میشه alittlequestion11's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2013
    پست ها
    157

    پيش فرض

    درود

    واقعا عالی شده. آفرین

    فقط چندتا نکته به ذهنم میرسه، برای اینکه اگه یه موقع خواستی رندر بهتری بگیری:
    زنجیر چرخش یه کمی نامتناسب هست (ضخیم هست و اون دونه دونه زنجیراش (؟) کو چیک هستند (عرضشون))
    یه کمی متریال استیل دستش جای کار داره
    به نظر میاد آنرپ به اصطلاح مچ دستش درست نیست
    دستش نسبت به مدل اصلی کوچولو شده
    یه hdri باید براش بزاری تا رفلکس هاش (چشم و ...) طبیعی و کثیف تر به نظر بیاد.


    ولی بازم میگم خیلی عالی شده.

  9. این کاربر از alittlequestion11 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    سلام
    مدلت قشنگ شده
    ولی uv ییت اصلا از نظر من مناسب نیست

    قشنگ تر میشد اگه mesh های شبیه هم رو رو یک یو وی مینداختی و برای lightmap یه set جدید uv ست میکردی

    مدلت تغریبا 30% پلیگان اظافی داره که uv رو برات سخت میکنه
    من یه خوردشو برات مشخص کردم تو عکس زیر
    Last edited by ehsan_wwe; 03-04-2014 at 12:31.

  11. 2 کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    پست ها
    1,235

    پيش فرض

    سلام ,
    خیلی خوب شده واقعا خسته نباشی
    متریال قسمت فلزی دستش اما احساس میکنم یکم غیر طبیعی شده درسته؟

    اما جدا ادم نگا میکنه فک میکنه هیچ کار خاصی نداره ها؟!
    سلام بر دوست خوبم. متریال دست رو من حالت آلومینیم رو امتحان کردم. ولی اینطوری رو خودم بیشتر دوست داشتم. احتمالا به خاطر بامپ زیاده که تو سایت های خارجی هم بعضی ها ایراد گرفتند بازم مرسی

    بهـ بهـ
    سلامـ
    بعد از کار دوستمون که در مورد گسترش بندر بود یه کار جدید و فوق العاده زیبا دیدیم
    مدلینگ کار که فوق العادست و بحثی نمی کنیم یعنی بحثی ندارم که بکنم
    استدیو هم نور خوبی داره و همینطور رنگ خوبی ، گرمه به این کار میاد ، فقط به نظر من اگه یه نور از پشت دوربین میتابید به کار تا جلوش رو روشن تر بکنه خیلی خیلی بهتر بود البته تیک رفلکت و اسپکتش رو باید برداری چون این نور فقط کنتراست نوری رو درست می کنه .
    توی بحث تکسچرینگ ، بدنه رو خیلی عالی تکسچر ساختی ، آفرین بسی خوشم اومد .
    یه چیزی که جلب توجه میکینه مقدار بامپ هست یعنی قدرت بامپ زیاده ، همه جا
    فلز دستش به قول دوستمون اصلا خوب نشده ، یه آلومینوم ساده میدادی جالبناکتر میشد
    تکسچرینگ چرخ و چشماش عالیه ، بازم قدرت زیادی بامپ اینجاها به چشم میاد.
    کلا عالیه
    -
    ولی من نفهمیدم قضیه این آنرپ ، واسه چی همش رو یکی آبجکت کردی ؟ و همش رو یک جا آنرپ کردی ؟ خب جدا جدا آنرپ می کردی خیلی هم راحت بودی و راحت می تونستی کار کنی
    -
    یه سوال چرخ رو چجوری درست کردی ؟؟؟
    سلام بر دوست خودم. خوبی
    مرسی
    آره بامپ زیاده شده خارجی ها هم میگفتن. نور هم از جلو هستش ولی اگر زیاد تر میشد حالت سایه ها و رنگ گرم و سرد کار رو از بین میبرد.. استودیوش رو با توجه به آموزش های سایت 3dtotal یاد گرفتم.فلز دست رو بعضی ها ایراد میگرن. یکمیش سلیقه ای هستش.
    در مورد چرخ هم من این رو پارسال ساختم ولی فکر کنم اینطوری ساختم
    یک مثلا نصفه sphere دست بکن.مثلا 32 قسمت بعد یکمی با scale فشارش بده. بعد یک قسمتیش رو ببر.یعنی 2 تاش. بقیه رو پاک کن . بعد اون تکنیکی که سوراخ رو تو یک مربع مثلا در میارن ( همون که یک شش ضلعی میزاری و با لاین درش میاری بزار ) بعد که روی یک تیکه در آوردی. کپی ازش بگیر. چون محورش هم وسط هستش 15 تا نیاز داری. یعنی با چرخوندن کپی بگیرد. بعد اینطوری اونجاهایی که نیاز داری سوراخ داری. بعد وسط و هم که اکسترود هستش. میمونه اون بخشی که ستون داره. اون رو هم یک پالیگان رو پاک می کنی و اکسترود می کنی. اینا که گفتم میشه قسمت جلویی. بعد ادچ های این دایره رو اکسترود می کنی و حالت چرخ رو در میاری
    خودم نفهمیدم چی گفتم.ولی تو فهمیدی فکر کنم.یکمی سخته آخه اینطوری توضیح دادنش . 2 3 بار بخون. میفهمی چی میگم
    بازم مرسی


    سلام
    خیلی عالیه - به نظرم هیچ نقصی نداره
    فقط به نظرم بدنش کهنه تر از بقیه قسمتاش هست ؟؟

    در کل حرف نداره موفق باشی
    سلام بر دوست خودم.آره یکمی خواستم یکدست هم نباشه کار.مرسی شما لطف داری


    سلام
    مدلت قشنگ شده
    ولی uv ییت اصلا از نظر من مناسب نیست

    قشنگ تر میشد اگه mesh های شبیه هم رو رو یک یو وی مینداختی و برای lightmap یه set جدید uv ست میکردی

    مدلت تغریبا 30% پلیگان اظافی داره که uv رو برات سخت میکنه
    من یه خوردشو برات مشخص کردم تو عکس زیر
    سلام. ناظر جان
    اگر یو وی ها رو روی هم مینداختم که این همه بدبختی نمیکشیدم. ولی اون طوری همه کار یکنواخت میشد. یعنی وقتی یو وی های چرخ یکی باشه. اون وقت همه چرها یک تکسچر میگرفت که کار خیلی زشت میشد
    دروغ چرا من منظورت رو دقیق نفهمدم. لایت مپ منظورت چیه ؟

    در مورد پلاگین اضافی آره ممکنه. البته این اسموت مپ هستش .ولی ممکنه اضافی داشته باشه. من این رو پارسال مدل کردم.
    راستی تعداد پالیگان های این کار
    before turbosmooth 719.290 polygon
    after turbosmooth 22.975.332 Polygon

    بازم مرسی
    Last edited by kamron_devil; 03-04-2014 at 18:24.

  13. 4 کاربر از kamron_devil بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8
    حـــــرفـه ای ehsan_wwe's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2008
    محل سكونت
    تهران (پایین شهرش) In The End
    پست ها
    2,557

    پيش فرض

    ممنون از پاسختون درسته تکسچر تکرار میشه ولی شما با اضافه کردن لایه دوم uv و اضافه کردن تکسچر decal تکرار تکسچر رو محو میکنید لایه سوم هم اگه بیاید lightmap رو که بگیرید دیگه کار فوق ال عاده میشه
    اون خط هایی که کشیدم بود یا نبود edge هاش تاثیری تو نرمی لبه و فرم مدل نداشت منظورم این بود ( فک کنم متوجه شدی ) ولی خیلی عالیه

    به نظرم اگه روش بازم کار بشه می تونه کار قابل رقابتی با کارای خارجی single object باشه

  15. این کاربر از ehsan_wwe بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #9
    Banned
    تاريخ عضويت
    Jul 2011
    پست ها
    1,235

    پيش فرض

    ممنون از پاسختون درسته تکسچر تکرار میشه ولی شما با اضافه کردن لایه دوم uv و اضافه کردن تکسچر decal تکرار تکسچر رو محو میکنید لایه سوم هم اگه بیاید lightmap رو که بگیرید دیگه کار فوق ال عاده میشه
    اون خط هایی که کشیدم بود یا نبود edge هاش تاثیری تو نرمی لبه و فرم مدل نداشت منظورم این بود ( فک کنم متوجه شدی ) ولی خیلی عالیه

    به نظرم اگه روش بازم کار بشه می تونه کار قابل رقابتی با کارای خارجی single object باشه
    l

    مرسی شما لطف داری. نه بابا برای من به شخصه زود بخوام با اونا رقابت کنم. چون من مکس رو همینطوری کار می کنم.(چون حرفه ای به نظر من نیاز به روزی 4 5 ساعت هستش ) مثلا میانگین 1 ساعت تو روز

  17. این کاربر از kamron_devil بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  18. #10
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Jul 2010
    پست ها
    856

    پيش فرض

    سلام مد مستر چطوری داداش .... کارت خیلی خوب شده جزییات خیلی خوبی هم داره...اما رندر و متریال دهیش و باید یه دور دیگه از اول بری... توی مکس و نمی دونم اما توی مایا اگه بوداین خوراکش متریال های دوگانه و چندگانه هست، عالی میشه ..! و همچنین فیریک نور (مثل دما و کلوین) و باید روش اجرا کنی حیفه!....در کل خسته نباش یه اثری از خودت بجا گذاشتی نوه هات بعدا می بینن کیف میکنن!!

  19. این کاربر از hes25 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •