در نتیجه رقابت سخت بین اپراتورهای موبایل کشور، نخستین بار که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بهترین اپراتور را اعلام کرد با انتقادهای سختی مواجه شد؛ اما اکنون که سختی بار اول گذشته، اعلام شده هر ماه بهترین اپراتور اعلام میشود.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، خرداد ماه امسال بود که پس از برگزاری جشنواره «فاوا» که بهترین اپراتورهای فعال در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در آن معرفی شدند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به معرفی بهترین اپراتور تلفن همراه پرداخت.
کاری که حتی در دورههای گذشته جشنواره فاوا انجام نشده بود و شاید جرات کافی برای این کار وجود نداشت. در سابقه چندین دوره برگزاری جشنواره فاوا همواره چنین بود که یا هر دو اپراتور تلفن همراه مورد تقدیر قرار میگرفتند یا هیچ کدام.
اما سرانجام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بهترین اپراتور تلفنهمراه را براساس ارزیابی چندین شاخص اعلام کرد و همان طور که انتظار میرفت هجمههای زیادی به سوی این سازمان سرازیر شد.
در نتیجه این فشارها سازمان مجبور شد که اعلام کند این ارزیابیها دورهای است و از این پس نیز قرار است همیشه ارزیابیها به صورت مستمر و در دورههای زمانی مشخص انجام میشود.
اکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان داده که پای حرف خود ایستاده و اعلام کرد که از این پس هر ماه تمام اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی را ارزیابی میکند و هر ماه نیز بهترین اپراتور را اعلام میکند. نتیجه جدیدترین ارزیابی تمام اپراتورها نیز در مهر ماه مشخص میشود.
رئیس رگولاتوری گفته است: ارزیابی کیفیت سرویسهای اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت ماهیانه انجام و نتایج ارزیابی در پایان هر ماه از سوی رگولاتوری اعلام میشود.
محمدعلی فرقانی میگوید: نتایج اولین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام میشود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویسهای خود را ارتقاء دهند.
وی درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها نیز توضیح داده که کیفیت سرویس، پاسخگوئی و رسیدگی به شکایات، کیفیت پوششدهی، انجام تعهدات توسعه و اجرا، عملکرد شبکه، رضایتمندی مشتریان و ... از جمله شاخصهایی است که اپراتورهای تلفن همراه و سرویسهای فناوری اطلاعات براساس آن ارزیابی میشوند.