تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 11

نام تاپيک: معرفی لنز های کانن

  1. #1
    پروفشنال Amateِur's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    زير آسمان خدا
    پست ها
    622

    پيش فرض معرفی لنز های کانن

    با درود به عزیزان
    با توجه به اینکه دوستان زیادی در خرید لنز مورد نظرشون تردید دارند و یا اطلاعات کافی ندارند بنده حقیر اطلاعاتی که از لنز های کنون بدست آوردم رو در اختیار عزیزان قرار میدم امیدوارم که مقبول دوستان قرار بگیره.

    لنز های کنون به دو مدل تقسیم میشوند. یکی تیپ EF و دیگری تیپ EFS لنز های تیپ ای،اف فرمت فول فریم را نیز پشتیبانی میکنند و در واقع بر روی دوربین های سنسور فول فریم نیز قرار میگیرند. تیپ بعدی یعنی ای،اف،اس فقط برای دوربین های سنسور کراپ یا APS-C هستند و فوکال لنتشون* اندازه گیری شده فقط برای سنسور های APSC میباشد.

    لنز های مناسب برای پرتره

    به طور کلی برای پرتره گرفتن (پرتره صورت) باید از فوکال های بلند استفاده بشه. فوکال های بالاتر از 50 مم پرسپکتیو صورت رو دچار دگرگونی نمیکنه و صورت به بهترین حالت ثبت میشه. بهترین فوکال لنت برای صورت بالای 100 میلیمتر هست. با توجه به ضریب کراپ 1.6 دهم سنسور های کراپدار فوکال مثلا 100 میلیمتر بر روی دوربین کراپ دار برابر با 160 میلیمتر میشود. پس با این اوصاف فوکال های 85 به بالا هم بهترین عملکرد رو خواهد داشت. توجه داشته باشید که فوکال بیشتر از 200 میلیمتر نیز در پرسپکتیو اغراق خواهد داشت و در عکس صورت مانند ماهی تابه ثبت میشود! (گوش ها به جلوی صورت بیش از حد نزدیک میشود)
    اما لنز های واید برای گرفتن پرتره صورت اصلا مناسب نیستند زیرا باعث دِ فرمه کردن صورت میشوند. قانونا لنز های زیر 50مم واید محسوب میشوند.

    یکی از بهترین لنز ها برای پرتره از صورت (از نظر من بهترین) لنز 135mm f/2L هست. پرتره های بی نظیری توسط این لنز ثبت میشود و به جد خروجی های رویایی ای دارد. البته اف2 در آتلیه کاربرد ندارد زیرا در پرتره صورت، عمق میدان بسیار کمی خواهد داشت و باعث محوی گوش ها خواهد شد (اگر فوکِس بر روی چشم ها باشد) اما برای پرتره محیطی بی رقیب است. قیمت این لنز در بازار حدود 3،700،000 تومن میباشد.

    لنز 85مم اف 1.2 - EF 85mm f/1.2L
    این لنز نیز در پرتره محیطی بسیار شگفت انگیز عمل میکند و با دیاف 1.2 میتوانید در هر شرایط نوری ای جولان بدهید! عمق میدان بسیار جذابی نیز دارد در اف1.2 . همچنین با توجه به تله ی پایین تر،برای نیم تنه نیز مناسب است. البته قیمت این لنز حدود 8 میلیون است.

    لنز 100میلیمتر اف 2.8 ماکرو ال - EF 100mm f/2.8L MACRO
    لنز فوق نیز لنز بسیار مناسبی برای پرتره هست و تصاویر بسیار شارپی ثبت میکند. همچنین بهترین گزینه برای ماکروگرافی نیز میباشد.

    لنز EF 70-200mm f/2.8L IS II
    لنز فوق یک لنز بسیار پرکاربرد است. در پرتره تمام قد،نیم قد و صورت خود نمایی میکند و کاملا مناسب است.همچنین برای پرتره محیطی نیز بسیار زیاد مناسب است. قیمت حدود 7900

    در لنز های ارزان قیمت تر هم گزینه های خوبی وجود دارد.

    لنز EF 85mm f/1.8 گزینه ی مناسبی است.

    برای پرتره نیم تنه و تمام قد نیز لنز های 50مم پیشنهاد خوبیست. اگر در مکان محدودیت وجود دارد و نمیتوانید زیاد از سوژه فاصله بگیرید برای تمام قد میتوانید لنز های واید تر را انتخاب کنید.
    لنز 17-40 اف4 گزینه ی مناسبیست. البته بهتره از فوکال های بالای 30 میلیمتر استفاده کنید تا سوژه دفرمه نشود. مخصوصا بر روی دوربین های فول فریم.

    EF 50mm f/1.8 II
    500T

    EF 50mm f/1.4 USM
    1500T

    EF 50mm f/1.2L USM
    5000T

    لنز های مناسب برای منظره

    به طور کلی لنز های مناسب برای منظره باید فوکال لنت واید داشته باشند.

    لنز های زیر به ترتیب قیمت از گرانترین تا ارزان ترین، مناسب ترین ها برای منظره هستند.

    16-35mm f/2.8L USM
    5700T

    EF 14mm f.2.8L II USM
    7200T

    17-40mm f/4L USM
    3000T

    EF-S (ONLY APS-C) 10-22mm f/3.5-4.5 USM
    2700T

    EF-S (ONLY APS-C) 15-85mm f.3.5-5.6 IS USM
    2200T

    البته همیشه باید ضریب کراپ دوربین های غیر فول فریم را در نظر داشته باشید. به طور مثال لنز 16-35 که نزدیک 6 میلیون قیمت دارد بر روی دوربین های کراپدار عملکرد مطلوبی ندارد. نه از لحاظ شارپنس، بلکه واید چندان مناسبی ارئه نمیدهد، لاکن برای فول فریم بهترین گزینه هست. اما برای کراپ دار ها 10-22 بهترین گزینه هست.

    ژانر بعدی ماکروگرافیست.

    خوب این قسمت زیاد سخت نیست چون لنز های با ریزنمایی بالا کلمه ی ماکرو را با خود یدک میکشند.

    اما بهترین لنز:

    100mm f/2.8L IS MACRO USM
    4000T

    180mm f/3.5L MACRO USM
    4900T

    100mm f/2.8 MACRO USM
    2300T

    قسمت بعدی لنز های تله فوتو یا زوم بالا هست. این دسته از لنز ها از اهمیت بالایی برخوردارند و تقریبا طیف گسترده ای هم دارند.
    عزیزانی که قصد عکاسی از حیاط وحش و یا پرنده گرافی دارند باید از لنز های سوپر تله فوتو استفاده کنند. معمولا فوکال بالای 400مم برای پرنده گرافی مناسبه.داشتن تله کانورتر 2برابر یا 1.4 برابر هم در حیاط وحش بسیار مفیده و فوکال رو 2 برابر یا 1.4 دهم برابر میکنه.

    بهترین لنز تله فوتو عمومی با اقتدار لنز:
    EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
    7900T

    EF 70-200mm f/2.8L USM
    5400T

    EF 70-200mm f/4L IS USM
    4100T

    70-300mm f/4-5.6L IS USM
    4900T

    70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM
    4900T

    100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
    5900T

    70-200mm f/4L USM
    2700T

    70-300mm f/4-5.6 IS USM
    1700T

    EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
    700T


    در ژانر خبری و فتوژورنالیست که البته فکر نکنم تو پی سی کسی تو این ژانر کار کنه مهمترین نکته در لنز، زوم لنز بودنش هست و لنز های پرایم کمتر به کار میان.

    24-70mm f/2.8L USM
    8000T

    70-200mm f/2.8L IS II USM
    7900T

    داشتن 2 لنز فوق برای عکاسی خبری کاملا کافی میباشد. اگر قیمت پایین تر می خواهید لنز هایی با همین محدوده فوکال رو جایگزین کنید مانند:

    24-105mm f/4L IS USM
    3200T

    70-200mm f/4L IS USM
    4100T

    یک لنز آلترا واید نیز در برخی مواقع میتونه کارآمد باشه.

    16-35mm f/2.8L II USM
    5700T

    17-40mm f/4L USM
    3000T

    برای عزیزانی که کاره حرفه ای ندارند و فقط برای ثبت خاطرات لنز مناسب می خواهد هم گزینه های زیر مناسبه.

    24-70mm f/2.8L USM
    8000T

    24-105mm f/4L IS USM
    3200T

    28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
    1700T

    EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
    2300T

    EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
    1700T

    EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM
    1500T

    EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS
    1200T

    درخواستی بود مطرح کنید.
    پاینده باشید

    * فوکال لنت: یعنی فاصله کانونی focal lenght

    *عدد f نشان دهنده میان گشودگی دیافراگم در داخل لنز هست. دیافراگم دریچه ای فلزی ست در داخل لنز که میزان نور عبوری را تنظیم میکند. هر چه این عدد کمتر باشد یعنی باز تر است. بازترین حالت f/1 میباشد اما همچین گشودگی ای در هیچ لنزی وجود ندارد و بازترین حالتی که هست f/1.2 میباشد. تغییر دادن این عدد را استاپ میگوییم. مثلا اگر دیاف را از f/1.2 به f/1.4 تغییر بدیم یعنی یک استاپ دیاف را بسته این و اگر از 1.4 به 1.2 تغییر بدیم یعنی یک استاپ باز کرده ایم.استاپ واحد شمارش ISO یا میزان حساسیت و سرعت شاتر نیز هست. یعنی اگر حساسیت رو از 100 به 125 ارتقاع بدیم یعنی یک استاپ حساسیت رو بیشتر کرده ایم و اگر سرعت شاتر را از 1/60 ثانیه به 1/80 ثانیه افزایش بدیم در واقع یعنی یک استاپ سرعت شاتر را تند تر کرده ایم.
    اعداد دیافراگم در حالت باز:
    f/0.7 - f/1 - f/1.2 - f/1.4 - f/1.8 - f/2 - f/2.2 - f/2.5 - f/2.8 - f/3.2 - f/3.5 - f/4 - f/4.5 - f/5 - f/5.6


    اعدادی که با قرمز مشخص کرده ام اعداد اصلی دیافراگم هستند. به طور مثال اگر شما دیافراگم رو از اف2 به اف 1.2 تغییر بدید درواقع نور عبوری را دقیقا 2 برابر کرده اید. پس با این اوصاف اگر بازترین حالت دیافراگم در یک لنز اف4 باشد یعنی 2برابر نور بیشتری نسبت به اف5.6 جذب میکند و اگز اف 2.8 باشد 2برابر بیشتر نسبت به اف4.
    همچنین هرچه دیافراگم بازتر باشد عمق میدان کمتر و در واقع زیباتر میشود.
    درباره عمق میدان میتوانید [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مطلب رو بخوانید.


    * لنز هایی که بعد از عدد دیافراگم، حرف L رو دارند یعنی جزو لنز های Luxury کنون هستند. L مخفف حرف Luxury هست و علامت انحصاری کنون میباشد. این لنز ها دارای بالاترین سطح کیفیت ساخت و اپتیک هستند.

    *
    USM مخفف کلمه ی ulrasonic motor میباشد. هر لنزی باید دارای موتور فوکوس در داخلش باشد تا عمل فوکوس اتوماتیک انجام شود. لنز هایی که دارای موتور فوکوس آلتراسونیک هستند سرعت و دقت بسیار بالاتری در فوکوس دارند و همچنین عمل فوکوس بیصدا انجام میشود.


    منبع: سید مهدی تقوی
    Last edited by Amateِur; 26-07-2013 at 18:40. دليل: تکمیل مقاله

  2. 13 کاربر از Amateِur بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    پروفشنال Amateِur's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    زير آسمان خدا
    پست ها
    622

    پيش فرض

    UP
    ........

  4. این کاربر از Amateِur بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    پروفشنال Amateِur's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    زير آسمان خدا
    پست ها
    622

    پيش فرض

    up
    .........

  6. #4
    کـاربـر بـاسـابـقـه batlagh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    288

    پيش فرض

    اعداد دیافراگم در حالت باز:
    f/1.2 - f/1.4 - f/1.8 - f/2 - f/2.2 - f/2.5 - f/2.8 - f/3.2 - f/3.5 - f/4 - f/4.5 - f/5 - f/5.6

    اعدادی که با قرمز مشخص کرده ام اعداد اصلی دیافراگم هستند. به طور مثال اگر شما دیافراگم رو از اف2 به اف 1.2 تغییر بدید درواقع نور عبوری را دقیقا 2 برابر کرده اید. پس با این اوصاف اگر بازترین حالت دیافراگم در یک لنز اف4 باشد یعنی 2برابر نور بیشتری نسبت به اف5.6 جذب میکند و اگز اف 2.8 باشد 2برابر بیشتر نسبت به اف4.
    شرمنده مقداری اعداد را اشتباه فرمودید.
    اعداد اصلی به صورت ذیل هستند

    0.7
    1
    1.4
    2
    2.8
    4
    5.6
    8
    11
    16
    22
    32
    64 - c (کاملا بسته) = مطمئن نیستم ولی فکر کنم 64 برابر c هست.

    به لحاظ محاسباتی پایه ای ترین دیافراگم .07 می باشد.
    بعدی 1.
    اعداد بعد از این ها به ترتیب 2 برابر شده عدد .07 بعد 2 برابر شده عدد 1. از دوباره همین جوری وقتی 2 عدد بعدی تشکیل شد ، 2 عدد بعدیش نیز به همین صورت حساب می شود.
    که هر کدام از این اعداد اصلی یک استاپ است و نور نصف می شود (در صورت بزرگ شدن عدد) و یا نور 2 برابر میشود (در صورت کوچک شدن عدد)

  7. #5
    پروفشنال Amateِur's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    زير آسمان خدا
    پست ها
    622

    پيش فرض

    شرمنده مقداری اعداد را اشتباه فرمودید.
    اعداد اصلی به صورت ذیل هستند

    0.7
    1
    1.4
    2
    2.8
    4
    5.6
    8
    11
    16
    22
    32
    64 - c (کاملا بسته) = مطمئن نیستم ولی فکر کنم 64 برابر c هست.

    به لحاظ محاسباتی پایه ای ترین دیافراگم .07 می باشد.
    بعدی 1.
    اعداد بعد از این ها به ترتیب 2 برابر شده عدد .07 بعد 2 برابر شده عدد 1. از دوباره همین جوری وقتی 2 عدد بعدی تشکیل شد ، 2 عدد بعدیش نیز به همین صورت حساب می شود.
    که هر کدام از این اعداد اصلی یک استاپ است و نور نصف می شود (در صورت بزرگ شدن عدد) و یا نور 2 برابر میشود (در صورت کوچک شدن عدد)
    اين چيزي بود كه من در دوره آموزشي عكاسي آموختم. نميدونم براي شما درسته يا من! اما تاحالا ديافراگم بازتر از 1 نشنيده بودم.
    ممنون از نظرتون

  8. این کاربر از Amateِur بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #6
    حـــــرفـه ای vtn54's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2005
    پست ها
    1,794

    پيش فرض


  10. 3 کاربر از vtn54 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    کـاربـر بـاسـابـقـه batlagh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    288

    پيش فرض

    اين چيزي بود كه من در دوره آموزشي عكاسي آموختم. نميدونم براي شما درسته يا من! اما تاحالا ديافراگم بازتر از 1 نشنيده بودم.
    ممنون از نظرتون
    مثلا این لنز دیافراگمش f/0.95 می باشد
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    عرض بنده طبق آموزشی بود که یکی از استاد های تصویر برداریم این اعداد و... را گفته اند. (راستش بنده هم هنوز لنزی ندیدم که 0.7 باشد ولی چیزی که یادم می آید فرمودند از لحاظ ریاضی و... دیگه از این بازتر نمی تونه باشد و...

    جناب vtn54 نیز کاش درباره عکسی که گذاشتند توضیحی می فرمودند چون برای بنده نیز یکی دو سوال پیش آمد.


  12. این کاربر از batlagh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    پروفشنال Amateِur's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    محل سكونت
    زير آسمان خدا
    پست ها
    622

    پيش فرض

    تشكر
    تصحيح شد...

  14. این کاربر از Amateِur بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #9
    حـــــرفـه ای vtn54's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2005
    پست ها
    1,794

    پيش فرض

    جناب vtn54 نیز کاش درباره عکسی که گذاشتند توضیحی می فرمودند چون برای بنده نیز یکی دو سوال پیش آمد.

    سلام عزیز

    کاش می‌گفتید سوالتان دقیقا چیست ولی یک توضیح مختصر در مورد تصویر : حتما می‌دانید که Exposure در عکاسی به میزان نوری گفته می‌شود که به هر واحد مدیوم عکاسی (در اینجا منظور همان سنسور است) می‌رسد و میزان آن یا (Exposure value (EV در هر ایزوی معین به سرعت شاتر و عدد دیافراگم یا F-number بستگی دارد. با هر Stop افزایش, میزان نور رسیده به سنسور دو برابر می‌شود. اگر شما سرعت شاتر را ثابت نگهدارید با هر Stop افزایش در عدد دیافراگم میزان Exposure دو برابر می‌شود ولی اگر بخواهید عدد دیافراگم را تغییر دهید بدون آنکه Exposure تغییر یابد باید به همان میزان سرعت شاتر را نیز تغییر دهید و یا برعکس از آنجا که میزان افزایش یا کاهش این دو عامل (سرعت شاتر و عدد دیافراگم) همیشه دقیقا یک Stop نیست برای سهولت کار از گزینه هایی مانند یک دوم Stop و یک سوم Stop استفاده می‌شود.

    در عکسی که من گذاشتم ردیف اول اعداد دیافراگم یا همان F-number به صورت Full Stop نشان داده شده است یعنی با هر پله افزایش (مثلا از 1.4 به 2) میزان Exposure یا EV دو برابر می‌شود. ردیف دوم اعداد دیافراگم به صورت یک دوم Stop نشان داده شده است و با هر پله افزایش میزان Exposure یا EV فقط 50 درصد بیشتر می‌شود. ردیف سوم اعداد دیافراگم را به صورت یک سوم Stop (با هر پله افزایش میزان Exposure یا EV سی در صد افزایش می‌یابد) و ردیف چهارم آنها را به صورت یک چهارم Stop (با هر پله افزایش میزان Exposure یا EV بیست و پنج در صد افزایش می‌یابد) نشان می‌دهد.

    البته در مورد سرعت شاتر هم چنین ترتیبی وجود دارد مثلا اعداد استاندارد برای سرعت شاتر به صورت Full Stop به شکل زیر است:


    باز اگر سوالی بود در خدمت هستم.
    Last edited by vtn54; 26-07-2013 at 23:41.

  16. این کاربر از vtn54 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #10
    کـاربـر بـاسـابـقـه batlagh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    شیراز
    پست ها
    288

    پيش فرض

    البته در مورد نوردهی توضیح کاملی فرمودید
    بنده هم نسبتا می دانستم.

    سوال بنده در این است که چگونه است که 3 ردیف اول از 0.7 شروع شده ، ردیف آخر از 1؟

    یا اینکه در دریف اول f نامبر تا 256 رفته است!
    در صورتی که بیشتر از 32 (یا 64 که الان دقیقا مطمئن نیستم) اصلا دیافراگم نداریم که آن را هم معادل بسته می گیرند.


    و یا در مورد فرمول که چگونه است و...؟ و از -1 حساب کرده اند که به 0.7 رسیده اند.
    خب این را که کمتر مثلا -2 یا -3 نیز بگذاریم نتایج دیگری بدست می آوریم! و....

    با تشکر

صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •