یاهو مدت هاست که تلاش بسیاری می کند تا یک شبکه ی اجتماعی خوب داشته باشد! اکثر ما یاهو ۳۶۰ را به خوبی به یاد داریم. پروژه ای که هرگز از وضعیت بتا خارج نشد و سرانجام نیز در سال گذشته، به همراه میلیون ها کاربر و وبلاگ و میلیاردها کامنت از صفحه ی روزگار محو شد. تقریباً یک سال قبل از مرگ یاهو ۳۶۰، پروژه ی مش (Mash) در حال تقویت شدن بود. یاهو مَش، کمی شیک تر از ۳۶۰ بود و با استفاده از نیروی آژاکس، کمی کاربر پسند تر و منطقی تر به نظر می رسید. مَش با ۳۶۰ از لحاظ محتوایی نیز تا حدی متفاوت بود. ولی یاهو باز هم اشتباه کرد! استفاده از دو شبکه ی مجازی به طور همزمان برای بسیاری از کاربران غیرمنطقی و به نوعی “وقت تلف کردن” به حساب می آمد. یاهو مَش زمانی وارد شد که یاهو ۳۶۰ برای بسیاری از کاربران شناخته شده و جا افتاده بود. کم کم لحظه ی حساس مرگ یاهو ۳۶۰ نزدیک میشد. همه منتظر یک معجزه بودند و سرانجام معجزه رخ داد! یاهو، میلیون ها کاربری را که به طور مستمر از شبکه ی اجتماعی یاهو ۳۶۰ استفاده می کردند، به یکباره رها کرد! در عوض پروفایل یاهو را تقدیم ما نمود. Yahoo Profile بدون اغراق یکی از بی فایده ترین جاهایی بود که طی این سال ها در اینترنت دیده بودم. همه ی ما خیلی زود متوجه شدیم که یاهو پروفایل استفاده ی چندانی ندارد و بیشترین کاربردش در حد Add کردن دوستان است و پس از آن معمولاً هیچ اتفاق خاصی صورت نمی گیرد. من با سال ها تجربه ی استفاده از شبکه های مجازی، پروفایل یاهو را واقعاً بی اساس یافتم. از آنجایی که من و برنامه ریزان یاهو تله پاتی داریم، آن ها این موضوع را دریافتند و حرکت به سوی یک پروژه ی دیگر شروع شد.

یاهو پالس (Yahoo! Pulse) جانشین جدید یاهو پروفایل (Yahoo! Profile) است. ظاهراً قرار است یاهو پالس با شبکه های مجازی دیگر نیز لینک شود و تمام فعالیت های شما در یاهو پالس، در سایت هایی مانند فیس بوک نیز قابل مشاهده خواهد بود. جالب اینکه، مانند فیس بوک، امکان استفاده از اپلیکیشن ها نیز در یاهو پالس گنجانده شده است. یاهو معتقد است که “از این پس یاهو پروفایل با نام پالس در اختیار شما قرار دارد”. اما کافی است کمی با پالس سر و کله بزنید تا متوجه تغییرات اساسی شوید. در حال حاضر هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که چه بلایی بر سر پالس خواهد آمد. آیا می تواند دوباره خیل عظیمی از کاربران را به سمت خود بکشاند و محیط ساده و دوست داشتنی یاهو ۳۶۰ را برای ما تداعی کند؟ و آیا می تواند به عنوان رقیبی برای فیس بوک مطرح شود؟

منبع :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


برای تست همزمان یاهو پالس با متن این پست به شما پیشنهاد میکنم که وارد حساب کاربر یاهوی خود شوید یا روی لینک زیر برای ورود به یاهو کلیک کنید :
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
حالا برای رفتن به یاهو پالس روی این ادرس کلیک کنید
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
یا این مسر را در نوار ادرس مرورگر خود تایپ کنید.