تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: {{مشخصات فنی و مباحث پیرامون خودرو زانتیا}}

  1. #1
    آخر فروم باز pooria.rio's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    آکانت جدید :Pooria-ir
    پست ها
    1,567

    پيش فرض {{مشخصات فنی و مباحث پیرامون خودرو زانتیا}}

    با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
    با توجه به تفکیک خودروسازان داخلی به 2 بخش سایپا و ایران خودرو با مشورت با مدیریت بخش تصمیم بر این شد که برای هر خودرو یه تاپیک مجزا ایجاد کنیم تا سوالات مربوط به اون خودرو در همون بخش پاسخ داده بشه
    اول از زانتیا شروع میکنیم


    مشخصات فنی


    ابعاد

    طول

    4524

    عرض

    1755

    ارتفاع

    1400

    ظرفيت سرنشين

    4

    سيستم تعليق

    سیستم هیدرولیک تحت فشار بالا


    سیستم ترمز ABS

    نوع ترمز

    هیدرولیک بدون پوستر

    ترمز چرخهای جلو

    دیسکی تهویه شونده

    ترمز چرخهای عقب

    دیسکی

    ترمز دستی

    روی چرخهای جلو



    سوخت رسانی



    ظرفیت باک

    65 lit

    نوع پمپ بنزین

    برقی

    نوع تغذیه

    انژکتوری چند نقطه ای

    نوع بنزین

    بدون سرب

    اکسل جلو


    سیستم مک فرسون کاذب ، طبق پائین دارای میل پیچشی با قابلیت تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو


    اکسل عقب


    دارای بازوهایی با قابلیت خود فرمانی چرخهای عقب و میل پیچشی با مکان تثبیت و تنظیم ارتفاع خودرو

    مصرف سوخت



    طی مسافت 100 km داخل شهر

    13.5 lit

    طی مسافت 100 km خارج شهر

    6.5 lit

    سیکل تلفیقی

    9 lit



    ضریب آیرودینامیک بدنه

    0.34(cx)

    شتاب صفر تا صد

    11.9 s

    اوزان



    وزن خالص (طبق استاندارد CEE)

    1264 kg

    میزان بار بر چرخهای جلو

    764 kg

    میزان بار بر چرخهای عقب

    500 kg

    حداکثر وزن

    1770 kg

    میزان بار مجاز

    506 kg

    حداکثر وزن یدک کش (کاروان) بدون ترمز

    750 kg

    حداکثر وزن یدک کش (کاروان) با ترمز

    1500 kg

    سیستم فرمان



    سیستم فرمان

    هیدرولیک







    سیستم ضد قفل ترمز (ABS)

    دارد

    مبدل کاتالیست برای کاهش آلودگی در حد استاندارد EURO2

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    Airbag راننده

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    Airbag سرنشین جلو

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سوئیچ کنترل Airbag سمت سرنشین

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    دارای سیستم عیب یاب

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سیستم آلایندگی بخارات کارتر

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سیستم کنترل تبخیرات سوخت

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    برف پاکن مجهز به سیستم هوشمند

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سوییچ با کنترل از راه دور و قفل مرکزی

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سیستم هوشمند تهویه مطبوع

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    کلید ضد سرقت با سیستم الکترونیکی

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    سیستم صوتی RB1 با قابلیت کنترل از روی غربیلک فرمان

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    پرده ضد نور عقب

    آپشن

    چراغ مطالعه سرنشینان جلو 2 عدد

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    نشان دهنده دمای بیرون و تاریخ

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    شیشه بالابر با سیستم Anti-Pinch سمت راننده

    COLOR="red"]دارد[/COLOR]

    کمربندهای ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع متناسب با قد سرنشین جلو و مجهز به چاشنی انفجاری












    و این هم فیس لیفت سایپایی ها !!!

    منبع
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by pooria.rio; 27-07-2010 at 11:43.

  2. 3 کاربر از pooria.rio بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #2
    آخر فروم باز irinn65's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    TeHRaN-CItY
    پست ها
    1,211

    پيش فرض

    جمع آوری خط تولید یک خودروی پر طرفدار
    قرعه ای که به نام زانتیا افتاد
    عصر خودرو : با عقب نشینی مسولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانیتا در خط تولید سایپا تولید نشود. به نظر می رسد قرعه ترک تولید خودرو بالاخره به نام سایپا و جمع آوری خط تولید زانیتا خورد چرا که با عقب نشینی مسولان سایپا قرار شد تا از اول مهر دیگر خودرویی به نام زانیتا در خط تولید سایپا تولید نشود .

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني «عصر خودرو» به نقل از مجله ماشين این خبری بود که بعد از واکنش های منفی مسوولان سایپا در مورد توقف تولید نوعی از خودرو در این خودروسازی از سوی مرتضی شفیعی معاون مهندسی وکیفیت شرکت سایپا عنوان شد تا همگان بدانند به جای پرایدی که تنها حداقل های استانداردهای خودرویی را رعایت می کند همچنان با فیس لیفت‌های جدید تولید خواهد شد و خودروی تقریبا مناسب این خودروسازی باید از رده خارج شود .
    شفیعی علت خروج زانتیا را عدم تولید این خودرو در فرانسه و مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو خواند و معتقد است که تامین 50 درصدی قطعات این خودرو از فرانسه موجب شده تا دست سایپایی ها در تامین قطعات این خودرو بسته شود و تصمیم به خروج این خودرو از لیست تولیدی خود بگیرند
    خودروی زانتیا تولیدی در ایران در سال 1993 میلادی وارد خط تولید شرکت سیتروئن فرانسه شد و پس از آن در سال 2001 میلادی این خودرو به خط تولید شرکت سایپا پیوست، اما توقف تولید این خودرو در شرکت سیتروئن موجب شد تا تامین قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو با مشکلاتی مواجه شود به طوری که خروج این خودرو در دستور کار شرکت سایپا قرار گرفت . البته این اتفاقی بود که از سالها پیش قابل مدیریت بود همانگونه که هم اکنون سایر خودروهای تولیدی در ایران که با برند فرانسه تولید می شوند توانسته اند با داخلی سازی مشکلات فرا روی خود را مرتفع کند. این موضوعی است که تغییر و تحولات در سایپا موجب شده این موضوع به گوش فراموشی سپرده شود و با پاک کردن صورت مسئله مدیران سایپا به فکر جایگزین کردن خودروی جدیدی باشند.
    البته می توان سود ده بودن تولید پراید در انواع مختلف را دلیلی برای بی توجهی مدیران سایپایی برای داخلی سازی زانتیا دانست، که در نهایت مسولان سایپایی برای ارامش خاطر دارندگان زانتیا ارائه خدمات ده ساله پس از فروش را جز هدایای خود برای دارندگان خواندن تا مرهمی بر درد آنها باشد.
    از سوی دیگر یکی از بحث های مدیران سایپا در طی دو سال گذشته که جایگزینی خودروی مناسب به جای زانتیا بوده است. بحثی که از ابتدا حول محور سیتروئن گشت به طوری که در ابتدا بحث فیس لیفت جدید زانتیا بود که قرار شد در انتهای 88 وارد فاز تولیدی شود و البته بحث دو خودروی جدید دیگر از این خانواده بود. در این راستا، به گفته یک منبع موثق، با خروج زانتیا از خط تولید سایپا دو خودرو new c4 از محصولات شرکت سیتروئن و cerato از محصولات شرکت کیا جایگزین این خودرو خواهند شد. این دو محصول در ابتدا به صورت فول ckd و بطور همزمان در یک خط تولیدی مونتاژ می شوند و پس از آن به مرور داخلی سازی خودروهای مذکور در دستور کار سایپا قرار خواهد گرفت.
    پیش از این نیز اخبار مختلفی مبنی بر جایگزینی new c4 و new cerato از سوی برخی از مسوولان شرکت سایپا اعلام شده بود، به طوری که اوایل سال جاری نیز مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرد که در سال جاری و در بخش استراتژی توسعه محصول، دو خودرو سواری جایگزین زانتیا خواهد شد که این دو محصول همزمان در یک خط، تولید و همچنین توسط شرکای خارجی نیز به صورت همزمان تولید و به بازار عرضه خواهند شد.
    البته اظهارات مدیرعامل شرکت سایپا در این باره نشان دهنده آن است که با ورود new cerato به عنوان جایگزین زانتیا ممانعتی برای واردات خودرو مذکور وجود نخواهد داشت.
    newc4 محصولی است که روی پلت فرم c4 طراحی شده و خودرویی است صندوق دار با ابعادی بزرگ تر از زانتیای فعلی که هم اکنون در کشورهای چین و آرژانتین نیز تولید می شود.
    البته شفیعی که بحث خروج زانتیا را قطعی کرد درباره بحث جایگزینی نیز اضافه کرد:‌ « با سیتروئن و کیا موتورز برای تولید دو خودرو در ایران به توافق رسیده ایم.این دو خودرو از لحاظ طراحی جدیدتر از زانتیاست، محصولی که متعلق به شرکت خودرو سازی سیتروئن است هنوز درفرانسه نیز به بازار نیامده است

  4. #3
    آخر فروم باز irinn65's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    TeHRaN-CItY
    پست ها
    1,211

    پيش فرض

    قیمت زانتیا با توجه به متوقف شدن بالا رفت وبا قیمت2میلیون بالاتر نسبت به قبل بفروش میرسد زانتیا صفر29500تومان

  5. #4
    حـــــرفـه ای heinrich_himmler's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2008
    پست ها
    607

    پيش فرض

    یه فایل معرفی می کنم که به درد زانتیا بازها می خوره. برید دانلود کنید.
    تمام قطعات زانتیا به صورت جز به جز با شکل، نام، کد، سریال و نحوه باز کردن و بستنشون از یاتاقان موتور گرفته تا پیچ چرخ داخلش توضیح داده شده.
    لینک:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •