تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 2 12 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 12

نام تاپيک: چرا؟ >>توپولوژی ضعیف<<

  1. #1
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض چرا؟ >>توپولوژی ضعیف<<

    آقا چرا من همش کارام اینطوری بد در میاد ..... هی دارم گیریه می کنم اون موقع تا حالا :((



    روشم درست نیس؟ .... کم تجربم ؟ ...... چیکار کنم ؟ ....




  2. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ehsan_nekooee's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    201

    پيش فرض

    یکی نیست به من بگه خوب تو که پلی مدلینگ یاد نداری چرا میای نظر بدی !
    به هر حال، من دیشب یه مستطیل رو به یه مدل تبدیل کردم توپولوژیش بد نشد. کاری که کردم این بود که به جای ابزار slice مستطیل رو از اول با سگمنت های زیاد طول و عرض و ارتفاع ساختم بعد به Editable Poly تبدیلش کردم. اینطوری تعداد CP هام اونقدر زیاد بود که نیازی به slice نداشتم.
    برای گرد کردن لبه ها هم به جای گرد کردن دستی از bevel استفاده کنی یککم تمیز تر در میاد.
    اگه خیلی اصرار داری از slice استفاده کنی فک کنم بشه با گرید ویوپورت خط هایی رو که ایجاد می کنی رو تمیزتر در بیاری.

  4. این کاربر از ehsan_nekooee بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  5. #3
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    کاملا نومید شدم از مدلسازی ... الان من هیچی نفهمیدم


    ها مسئله همون مایا مکسه ... چقدر این دوتا اصطلاحاتش فرق داره

  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ehsan_nekooee's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    201

    پيش فرض

    اسماش فرق داره، ولی مفهومش فک نکنم فرق داشته باشه.
    ببین وقتی یه مستطیل میسازی یه جوری بسازش که اون خط های وسط مستطیل موقع ساخته شدن باشن! اینطوری بهتر از اونطوریه که خودت مستطیلت رو تیککه تیککه کنی که بعد اینطوری شلوغ بشه توپولوژیت.
    اون Editable Poly رو هم ولش کن. تو مایا ظاهرا همیشه به طور خودکار تو ادیت هستن آبجکت ها.

    اگه باز هم نفهمیدی اشکال نداره. چون خودم هم زیاد نفهمیدم چی گفتم.

  7. این کاربر از ehsan_nekooee بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    آخر فروم باز SevenART's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2009
    محل سكونت
    Spadanaa_Club
    پست ها
    1,157

    پيش فرض

    نه دیگه این دفه فهمیدم ... ای ول ...

    من اصلا این را با مستطیل نساختم با Crate Polygone Toolساختم که اشتباه کردم... اوکی ... اصلا مشکل من اینه که توی هر مدلسازی یک روش اشتباهی انتخاب می کنم ..... مثلا برای ساهت ماشین از نوربز برا سخت کاراکتر از اکسترود برای این مدلها هم از پالیگان تول..

    حالا یکی که توی مایا حرفه ای کار می کنه توضیح بده که چه چطوریه ... ؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ؟؟؟؟

    یعنی برای مدلسازی از چه راهی استفاده کنم ... ؟؟؟؟ در هر مدلی ؟؟؟

    (خوب ما که از مسابقه سوء استفاده را بردیم ... فهمیدم اصلا من پایه و اساسم توی مدلسازی مشکل داره )

  9. این کاربر از SevenART بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه ehsan_nekooee's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    محل سكونت
    مشهد
    پست ها
    201

    پيش فرض

    نه دیگه این دفه فهمیدم ... ای ول ...

    من اصلا این را با مستطیل نساختم با Crate Polygone Toolساختم که اشتباه کردم... اوکی ... اصلا مشکل من اینه که توی هر مدلسازی یک روش اشتباهی انتخاب می کنم ..... مثلا برای ساهت ماشین از نوربز برا سخت کاراکتر از اکسترود برای این مدلها هم از پالیگان تول..

    حالا یکی که توی مایا حرفه ای کار می کنه توضیح بده که چه چطوریه ... ؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ؟؟؟؟

    یعنی برای مدلسازی از چه راهی استفاده کنم ... ؟؟؟؟ در هر مدلی ؟؟؟

    (خوب ما که از مسابقه سوء استفاده را بردیم ... فهمیدم اصلا من پایه و اساسم توی مدلسازی مشکل داره )
    منم همینایی رو که گفتم یاد نداشتم. سر اون قضیه بولینه که چند وقت پیش گرد و خاکی به هوا کرد یاد گرفتم

  11. این کاربر از ehsan_nekooee بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #7
    پروفشنال Wolf of aria's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2010
    محل سكونت
    در دنیای سه بعدی
    پست ها
    537

    پيش فرض


    ه توی هر مدلسازی یک روش اشتباهی انتخاب می کنم ..... مثلا برای ساهت ماشین از نوربز برا سخت کاراکتر از اکسترود برای این مدلها هم از پالیگان تول..
    نه دوست خوبم در هر نرم افزار سه بعدی ساز که باشد فرقی باهم ندارند همش باید یه چیزی باشون بسازید.

    توی مدلسازی از همه ابزارهای نرم فزار باید استفاده کنی تاکه مدل مورد نظرتان بدست بیاد.

    خوب حالا فکر کن که یه ماشینی که گفتید با نربز میسازید شروع کردید.
    شما نباید به این فکر باشید که تمام ماشین را با نربز مدلسازی کنید. از هر سه تکنیک مدل سازی استفاده کن.
    اگر خواسته باشی هم نمیتوانی تنها با نربز مدلسازی کنی.
    اول با نربز شروع کن بعد به پولی گان تبدیلش کن وبعد به سابدی ویژ تبدیل کند و بعد دوباره به پولی گان تبدیل کن
    که در این مرحله مدل شما کاملاً تکمیل شده باشد.

  13. این کاربر از Wolf of aria بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #8
    آخر فروم باز G LADIATOR's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    محل سكونت
    شيراز ______ (^_^) پست ها: 111,111,111,111,111,111
    پست ها
    1,144

    پيش فرض

    کار الان شما چند تا مشکل داره
    1. زیادی ادج اضاف کردید...اصلا نیازی نیست که اینقد ادج به مدلتون بدید.... ادج زیاد به جای اینکه مدل رو بهتر کنه بر عکس باعث میشه مدلت کج و موج دار بشه و تنظیم کردن تقریبا غیر ممکن بشه...

    2. شما باید تو ذهنتون مدل رو بعد از اسمود به درستی تصور کنید...
    یعنی اینکه واسه گوشه های کار فقط دو تا ردیف ادج کافیه...دو ردیف ادج در حالت عادی مدل رو بد شکل میکنه...ولی اگه بهش اسمود بدید میبینید مدل چیز خوبی از آب در میاد.... پس آینده مدلتون رو هم با اسمود از همون اول پیش بینی کنید....

    واسه اینجور آبجکت ها یکی از ساده ترین و بهترین روش ها اینه که یه باکس بسازی.... بعد با استفاده از : Insert edge loop و ... کم کم به مدل ادج اضاف کنی و اول برجستگی ها و خمیدگی ها و قسمت های گندهه و اصلی کار رو در بیاری..... با ادج های کم....
    دقیقا مثل نقاشی که اول میان یه شکل ساده از آبجکت رو میکشن و بعد کم کم جرئیاتش رو هم میکشن....
    تو مدل سازی هم همینجوری هست تقریبا....

  15. 6 کاربر از G LADIATOR بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9
    داره خودمونی میشه www_3d_boy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Sep 2009
    پست ها
    160

    پيش فرض

    مدل سازی فقط تمرین و تمرینه تا بهترین بشی

  17. 2 کاربر از www_3d_boy بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    داره خودمونی میشه Hamed.tba's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2008
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    151

    پيش فرض

    راستش منم قبلا با دیدن وایر های کارای دیگران خیلی چیزا دستگیرم میشد .
    اینارو هم برات میزارم تا شاید کمکت کنه ...

    تو راینو از چندین روش میشه خیلی چیزا رو مدل کرد هنوز چند تا روش دیگه هم هست که میشه باهاش این ابجکت رو مدل کرد و در ضمن کاملا قابلیت تغییر در تمام مراحل کار رو دارند . :



  19. 4 کاربر از Hamed.tba بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 2 12 آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •