آقا چرا من همش کارام اینطوری بد در میاد ..... هی دارم گیریه می کنم اون موقع تا حالا :((
روشم درست نیس؟ .... کم تجربم ؟ ...... چیکار کنم ؟ ....
آقا چرا من همش کارام اینطوری بد در میاد ..... هی دارم گیریه می کنم اون موقع تا حالا :((
روشم درست نیس؟ .... کم تجربم ؟ ...... چیکار کنم ؟ ....
یکی نیست به من بگه خوب تو که پلی مدلینگ یاد نداری چرا میای نظر بدی !
به هر حال، من دیشب یه مستطیل رو به یه مدل تبدیل کردم توپولوژیش بد نشد. کاری که کردم این بود که به جای ابزار slice مستطیل رو از اول با سگمنت های زیاد طول و عرض و ارتفاع ساختم بعد به Editable Poly تبدیلش کردم. اینطوری تعداد CP هام اونقدر زیاد بود که نیازی به slice نداشتم.
برای گرد کردن لبه ها هم به جای گرد کردن دستی از bevel استفاده کنی یککم تمیز تر در میاد.
اگه خیلی اصرار داری از slice استفاده کنی فک کنم بشه با گرید ویوپورت خط هایی رو که ایجاد می کنی رو تمیزتر در بیاری.
کاملا نومید شدم از مدلسازی ... الان من هیچی نفهمیدم
ها مسئله همون مایا مکسه ... چقدر این دوتا اصطلاحاتش فرق داره
اسماش فرق داره، ولی مفهومش فک نکنم فرق داشته باشه.
ببین وقتی یه مستطیل میسازی یه جوری بسازش که اون خط های وسط مستطیل موقع ساخته شدن باشن! اینطوری بهتر از اونطوریه که خودت مستطیلت رو تیککه تیککه کنی که بعد اینطوری شلوغ بشه توپولوژیت.
اون Editable Poly رو هم ولش کن. تو مایا ظاهرا همیشه به طور خودکار تو ادیت هستن آبجکت ها.
اگه باز هم نفهمیدی اشکال نداره. چون خودم هم زیاد نفهمیدم چی گفتم.
نه دیگه این دفه فهمیدم ... ای ول ...
من اصلا این را با مستطیل نساختم با Crate Polygone Toolساختم که اشتباه کردم... اوکی ... اصلا مشکل من اینه که توی هر مدلسازی یک روش اشتباهی انتخاب می کنم ..... مثلا برای ساهت ماشین از نوربز برا سخت کاراکتر از اکسترود برای این مدلها هم از پالیگان تول..
حالا یکی که توی مایا حرفه ای کار می کنه توضیح بده که چه چطوریه ... ؟؟؟؟ ؟؟؟؟ ؟؟؟؟
یعنی برای مدلسازی از چه راهی استفاده کنم ... ؟؟؟؟ در هر مدلی ؟؟؟
(خوب ما که از مسابقه سوء استفاده را بردیم ... فهمیدم اصلا من پایه و اساسم توی مدلسازی مشکل داره )
منم همینایی رو که گفتم یاد نداشتم. سر اون قضیه بولینه که چند وقت پیش گرد و خاکی به هوا کرد یاد گرفتمنوشته شده توسط SevenART [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
نه دوست خوبم در هر نرم افزار سه بعدی ساز که باشد فرقی باهم ندارند همش باید یه چیزی باشون بسازید.نوشته شده توسط SevenART [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
توی مدلسازی از همه ابزارهای نرم فزار باید استفاده کنی تاکه مدل مورد نظرتان بدست بیاد.
خوب حالا فکر کن که یه ماشینی که گفتید با نربز میسازید شروع کردید.
شما نباید به این فکر باشید که تمام ماشین را با نربز مدلسازی کنید. از هر سه تکنیک مدل سازی استفاده کن.
اگر خواسته باشی هم نمیتوانی تنها با نربز مدلسازی کنی.
اول با نربز شروع کن بعد به پولی گان تبدیلش کن وبعد به سابدی ویژ تبدیل کند و بعد دوباره به پولی گان تبدیل کن
که در این مرحله مدل شما کاملاً تکمیل شده باشد.
کار الان شما چند تا مشکل داره
1. زیادی ادج اضاف کردید...اصلا نیازی نیست که اینقد ادج به مدلتون بدید.... ادج زیاد به جای اینکه مدل رو بهتر کنه بر عکس باعث میشه مدلت کج و موج دار بشه و تنظیم کردن تقریبا غیر ممکن بشه...
2. شما باید تو ذهنتون مدل رو بعد از اسمود به درستی تصور کنید...
یعنی اینکه واسه گوشه های کار فقط دو تا ردیف ادج کافیه...دو ردیف ادج در حالت عادی مدل رو بد شکل میکنه...ولی اگه بهش اسمود بدید میبینید مدل چیز خوبی از آب در میاد.... پس آینده مدلتون رو هم با اسمود از همون اول پیش بینی کنید....
واسه اینجور آبجکت ها یکی از ساده ترین و بهترین روش ها اینه که یه باکس بسازی.... بعد با استفاده از : Insert edge loop و ... کم کم به مدل ادج اضاف کنی و اول برجستگی ها و خمیدگی ها و قسمت های گندهه و اصلی کار رو در بیاری..... با ادج های کم....
دقیقا مثل نقاشی که اول میان یه شکل ساده از آبجکت رو میکشن و بعد کم کم جرئیاتش رو هم میکشن....
تو مدل سازی هم همینجوری هست تقریبا....
راستش منم قبلا با دیدن وایر های کارای دیگران خیلی چیزا دستگیرم میشد .
اینارو هم برات میزارم تا شاید کمکت کنه ...
تو راینو از چندین روش میشه خیلی چیزا رو مدل کرد هنوز چند تا روش دیگه هم هست که میشه باهاش این ابجکت رو مدل کرد و در ضمن کاملا قابلیت تغییر در تمام مراحل کار رو دارند . :
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)