تبلیغات :
دانلود نرم افزار برنامه ریزی درسی شاگرد زرنگ
فروش حجمي فايل - دانلود فايلهاي شما
فیس بوک
فضای رایگان آپلود - آپلودترا


    

صفحه 1 از 19 1234511 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 182

نام تاپيک: بازیها و کلکهای پاسور

  1. #1
    آخر فروم باز Diego's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    محل سكونت
    In her arms
    پست ها
    3,866

    پيش فرض بازیها و کلکهای پاسور

    سلام به همه.قبل از هرچیزباید بگم که خودمن هیچی بلدنیستم.پس دوستانی که بلدند لطف کنند آموزش بدند تا ما هم جلوی فامیل کم نیاریم.
    چندتا خواهش:
    اگه بازی بلدید که آموزش بدید و پست ندید اگه میخواین بگین تا بذارم.
    بالاغیرتتون پست بیهوده ندید.
    تاپیک رو منحرف نکنید....
    کوچیک همه ی شما.....
    Last edited by Diego; 15-02-2006 at 20:31.

  2. این کاربر از Diego بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. انفورماتیک پارسه

  4. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه silver's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2006
    محل سكونت
    جلو مونیتور!
    پست ها
    383

    پيش فرض

    بد فكري نيست! حالا چه يازي اي مي خوايد بگين اگه بلد بودم آموزشش رو مي گذارم.....ولي درمورد كلكها معمولا كمتر كسي كلكهاشو رو مي كنه چون همه ياد بگيرن كه ديگه به درد نمي خوره!

  5. #3
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Captain Nemo's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    محل سكونت
    زیر خط فقر!
    پست ها
    248

    پيش فرض

    HEARTS
    من یکی از هیجان انگیز ترین بازی هایی که کردم بی دل هست. البته من همیشه با ویندوز بازی میکنم یه چند باری هم تو یاهو کل انداختم که غیر از ضایع شدن چیزی نداشت.
    برم سر اصل متلب.
    من نحوه پخش کردن کارتها رو نمی دونم (چون ویندوز خودش کارتها رو پخش میکنه) اما در مورد قوانین؛ در بی دل همونطور که از اسمش پیداست هدف اینه که تو هرچی ورق دل داری بدی بره. که البته بعضی موقع ها اینطور نیست.
    قانون1: هر ورق دل یه امتیاز به شما اضاف میکنه. (توجه کنید که تو این بازی هرچی امتیاز کمتری داشته باشید بهتره)
    قانون2: بی بی پیک 13 امتیاز داره.
    قانون3: در بازی چهار نفره(نمیدونم کمتر از چهار نفر میشه یا نه) هرکی که 2 گشنیز دستشه باید بازی رو شروع کنه
    قانون4: قبل از شروع بازی (یعنی قبل از اینکه 2 گشنیز بازی بشه) هر نفر باید 3 کارت به طرف مقابلش بده و در دور های بعدی بازی به نفر بعد از نفری که تو دور قبل کارت داده کارت بده، به هرکی هم کارت بدی باید اونم بهت کارت بده.
    قانون5: فکر میکنم بعد از چهار دور بازی دیگه کارتی پاس نمیشه و هرکی که 2 گشنیز دستشه باید بازی کنه.
    قانون6:هر ورقی که بازی میشه اگه ورقی از اون نوع داری باید اونو بازی کنی وگرنه هر ورقی میتونی بازی کنی اما تو اولی بازی یه دور (یعنی وقتی 2 گشنیز بازی شده) نه دل میتونی بیای نه بی بی پیک.
    قانون7:(shooting the moon) این قانون یکی از زیبا ترین قانون های بازیه که هیجان بازی بیشتر به خاطر این قانونه، اگه کسی بتونه تمام دل ها و بی بی پیک رو بگیره به سه نفر دیگه 26 امتیاز اضافه میشه و امتیاز خودت ثابت میمونه.(واقعا تناقض جالبیه در حالی که باید از شر دل ها خلاص بشید میتونید با این قانون حال همرو بگرید)
    قانون8: بازی اونقدر ادامه پیدا میکنه تا مجموع امتیازات یه نفر به 100 برسه اون وقت مجموع امتیازات هرکی کمتر باشه برندس.
    نکته: با این توضیحات شما اماده اید که با کامپیوتر بازی کنید، هر وقت نحوه پخش کارتها و اینکه بعد از چند دور نباید کارت پاس کرد و همچنین اینکه به چه ترتیبی باید به افراد کارت پاس کر د رو یاد گرفتید برید با رفیقاتون بازی کنید.

  6. این کاربر از Captain Nemo بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #4
    آخر فروم باز Diego's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2005
    محل سكونت
    In her arms
    پست ها
    3,866

    پيش فرض

    این یه فال با ورق هستش:
    برای تجسم چیدمان ورقها نخست به شکل زیر توجه کنید:

    ابتدا ورقهارو بعد از برزدن از بالا به پائین وسپس درطرفین روی محل های آبی رنگ میچینیم.(5 ورق).سپس ورق بعدی را اگر عکس نبود روی یکی از محلهای قرمز رنگ میگذاریم واگر عکس بود باید در محل ورقهای اضافی واقع در قسمت سیاه رنگ قرار دهیم.
    قوانین:
    1_روی ورقهای آبی را تنها ورقی میتواند قرار بگیرد که یک عدد ازآن کوچک تراست و رنگ ونوع آن مهم نیست.(مثلا روی دل 5 میتواند 4 پیک ,خشت,4گشنیز قرار بگیرد)
    2_روی ورقهای قسمت قرمز ,درست عکس این قضیه است.یکنی فقط از همان نوع و یک عدد بالاتر.(مثلا روی 4 خشت,فقط 5خشت میشود قرار داد.)
    3_ورقی که هیچ کدام ازقوانین بالا درموردش صدق نکند به محل ورقهای بی مصرف واقع درمحل مشکی تبعید میشود. (باید به رو قرار دهیم )
    خوب قانون این است که اولین ورقی که درقسمت قرمز رنگ گذاشتیم بقیه قسمت های قرمز رنگ هم بایداز همان عدد باشند.(یعنی اگر اولین ورقی که روی قسمت قرمزگذاشتیم 4 خشت بود,قسمت های دیگر را ورقهای 4 پیک ,4دل و4 گشنیز پرمیکنند.)
    خوب....وقتی اولین ورق را درقسمت قرمز نهادید ورق بعدی را رو کنید.حال وجود داره:
    1_اگر مثل ورقی بود که درقسمت قرمز گذاشتید,باید در یک قسمت قرمز دیگه درگوشه بذارید.
    2_اگر از نوع ورقی بود که درگوشه نهادیدویک عدد از ان بالاتر بود روی ان قرار میدهید.
    3_اگر درورقهای قسمت آبی ورقی وجود داشت که یک عدد از آن بالاتر بود روی ان قرار دهید.(به ترتیب نزولی)
    ----------------------------------------
    باید به همین ترتیب ادامه داد تا درنهایت تمامی ورقها در گوشه های قرمز به صورت صعودی و درقسمتهای آبی به صورت نزولی روی هم چیده شوند وورقی نه دردست شما ونه درقسمت ورقهای اضافه وجود نداشته باشد.
    ----------------------------------------
    وقتی درقسمت ورقهای اضافی ورقی که روی همه قرار گرفته و مشمول یکی ازقوانین 1 و2 میشود باید ان را درمحل مناسب قرار داد.
    ورقهای قسمتهای آبی میتوانند جا به جا شوند.فرض کنید در یک قسمت آبی این ورقها به ترتیب از زیر به بالا قرار گرفته اند:(صرف نظر از نوع) سرباز_10_9_8_7_6_5 و درقسمت آبی رنگ دیگری: 2_1_آس_شاه_بی بی.........در این حالت شما میتوانید ورقهای قسمت 1 را روی قسمت دوم بذارید. چون سرباز از بی بی یک عدد کمتره.با این کار اگر قسمت اول خالی شد میتوان از ورقهای دستتون یا ورقهای دیگر قسمتهای آبی یا ورقهای تبعید شده یک ورق قرار دهید.(از ورقهای تعید شده فقط میتوان آن که را که روی همه قرار گرفته ورداشت نه از وسط آن)
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    امید وارم که مفهوم بوده باشه.سوالهای خودرا برای اینکه تاپیک شلوغ نشه خصوصی بپرسید یا off بذارید.

  8. این کاربر از Diego بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #5
    اگه نباشه جاش خالی می مونه toadstool's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    طهران
    پست ها
    475

    10

    نقل قول نوشته شده توسط toprix
    HEARTS
    من یکی از هیجان انگیز ترین بازی هایی که کردم بی دل هست. البته من همیشه با ویندوز بازی میکنم یه چند باری هم تو یاهو کل انداختم که غیر از ضایع شدن چیزی نداشت.
    برم سر اصل متلب.
    من نحوه پخش کردن کارتها رو نمی دونم (چون ویندوز خودش کارتها رو پخش میکنه) اما در مورد قوانین؛ در بی دل همونطور که از اسمش پیداست هدف اینه که تو هرچی ورق دل داری بدی بره. که البته بعضی موقع ها اینطور نیست.
    قانون1: هر ورق دل یه امتیاز به شما اضاف میکنه. (توجه کنید که تو این بازی هرچی امتیاز کمتری داشته باشید بهتره)
    قانون2: بی بی پیک 13 امتیاز داره.
    قانون3: در بازی چهار نفره(نمیدونم کمتر از چهار نفر میشه یا نه) هرکی که 2 گشنیز دستشه باید بازی رو شروع کنه
    قانون4: قبل از شروع بازی (یعنی قبل از اینکه 2 گشنیز بازی بشه) هر نفر باید 3 کارت به طرف مقابلش بده و در دور های بعدی بازی به نفر بعد از نفری که تو دور قبل کارت داده کارت بده، به هرکی هم کارت بدی باید اونم بهت کارت بده.
    قانون5: فکر میکنم بعد از چهار دور بازی دیگه کارتی پاس نمیشه و هرکی که 2 گشنیز دستشه باید بازی کنه.
    قانون6:هر ورقی که بازی میشه اگه ورقی از اون نوع داری باید اونو بازی کنی وگرنه هر ورقی میتونی بازی کنی اما تو اولی بازی یه دور (یعنی وقتی 2 گشنیز بازی شده) نه دل میتونی بیای نه بی بی پیک.
    قانون7:(shooting the moon) این قانون یکی از زیبا ترین قانون های بازیه که هیجان بازی بیشتر به خاطر این قانونه، اگه کسی بتونه تمام دل ها و بی بی پیک رو بگیره به سه نفر دیگه 26 امتیاز اضافه میشه و امتیاز خودت ثابت میمونه.(واقعا تناقض جالبیه در حالی که باید از شر دل ها خلاص بشید میتونید با این قانون حال همرو بگرید)
    قانون8: بازی اونقدر ادامه پیدا میکنه تا مجموع امتیازات یه نفر به 100 برسه اون وقت مجموع امتیازات هرکی کمتر باشه برندس.
    نکته: با این توضیحات شما اماده اید که با کامپیوتر بازی کنید، هر وقت نحوه پخش کارتها و اینکه بعد از چند دور نباید کارت پاس کرد و همچنین اینکه به چه ترتیبی باید به افراد کارت پاس کر د رو یاد گرفتید برید با رفیقاتون بازی کنید.
    والا من هم درست نحوه پخش كردن برگه هاش رو بلد نيستم بايد تو مايه هاي حكم باشه دست اول 5 تا ميدن بقيه دستا 4 تا ولي در مورد پاس كردن بگم دست اول هركي سه تا كارت به نفر سمت راستش مي ده دست دوم به سمت چپي ودست سوم با نفر روبرو و دست چهارم هم پاس نداره يعني به خودت پاس مي كني وبه همين ترتيب ادامه پيدا مي كنه
    يه مطلب ديگه هم اينكه علاوه بر اينكه دست اول نمي شه برگه امتياز رد كرد تا زماني هم كه كسي رو برگه يكي ديگه دل رد نكرده دل هم نمي شه بازي كرد

  10. #6
    داره خودمونی میشه Yizi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    پست ها
    173

    12

    اينم يه ويدئوي كوتاه از يه كلك پاسور
    6مگ بود تا 2مگ كمش كردم
    جالبه دانلود كنيد!


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  11. 3 کاربر از Yizi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  12. #7
    Banned 4Ever baba barghi's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2005
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,841

    پيش فرض

    سلام دوستان
    من چندين و چندين كلك و نيرنگ تو پاسور بلدم كه اصلا ماتتون مي بره ولي نمي تونم بيان كنم ولي حالا يكي مي گم اگر فهميديد بقيه رو هم مي گم
    شما اول بايد اسپيك و گشنيز و دل و خشت رو از همه جدا كرده و به ترتيب از 1 تا شاه مرتب كنيد البته مال هر كدوم براي خودش يعني از 1 خشت تا شاه خشت و بقيه همين طور مرتب كنيد بعد مي شه 4 تا دسته از خشت و گشنيز و دل و اسپيك بعد اين ها رو رو هم مي زاريد و دو پيست(ما مي گيم پيست يعني بر)از زير مي زنيد و رو مياريد دقت كنيد گفتم از زير بر رو نه از وسط و نه از بالا بعد يك يكي كه شما تا 13 تا جدا مي كنيد به صورت معجزه آسا شاه ها در يك دسته و بي بي ها در يك دسته و همين طور مرتب در مياد

    در ضمن پاسور اگر شرط بندي نباشه به نظر من هيچ اشكالي نداره در ضمن بازي فكري هست

    ممنون
    باي

  13. این کاربر از baba barghi بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Alipacino's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2005
    محل سكونت
    خونه مون
    پست ها
    318

    پيش فرض

    اینم یه فایل پر کلکهای پاسور
    برین حالشو ببرین:
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  15. 2 کاربر از Alipacino بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9
    در آغاز فعالیت booseh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    پست ها
    9

    12

    سلام . من عضو جديد اين فاروم هستم . اين آموزشو از وبلاگ [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] اينجا گذاشتم اميدوارم به دردتون بخوره

    آموزش شلم (Shelem)

    اين بازي از كلمه “ slam“ انگليسي و “ chelem“ فرانسه گرفته شده است و معني آن جمع آوري تمام برگهاي بازي است. هدف اين بازي رسيدن به امتياز توافق شده (معمولأ 1200) زودتر از رقيب است. به نظر مي آيد اين بازي بعد از حكم ‚ محبوبترين بازي در ايران باشد و افراد زيادي اين بازي را بلدند .

    شرح مختصر بازی

    در اين بازي هر بازيكن 12 برگ دريافت مي‌كند . بعد شروع به خواندن امتيازي كه مي‌توانند بگيرند مي‌كنند. مثلآ 125 امتياز از كل 165 امتياز ممكن. كسي كه امتياز بالاتري را بخواند به عنوان حاكم تعيين مي‌شود. سپس او با همكاري يارش بايد تلاش كند تا امتياز تعهد شده را كسب كند.در اينصورت او به همان تعداد امتياز كه كسب كرده امتياز دريافت مي‌كند.بازي ادامه خواهد داشت تا وقتي كه يك تيم زودتر به امتياز نهايي برسد. در اين بازي بردن هر دست 5 امتياز دارد. هر 5 لو، 5 امتياز ‚ هر 10 لو ، 10 امتياز و هر تك آس هم 10 امتياز دارد . به اين ترتيب در مجموع كل امتياز يك بازي 165 امتياز است13×5 + 4×5 + 4×10 + 4×10=165 :

    شرح كامل بازی

    ۱) دست دادن : يك نفر از بين چهار نفر با قرعه به عنوان اولين پاسور )دست دهنده( انتخاب مي‌شود. در دست هاي بعد به ترتيب از سمت راست ديگران دست مي‌دهند. به نحوي كه بعد از چهار دور بازي همه يك بار دست داده باشند و به همين ترتيب دست دادن مي‌چرخد. نفري كه دست مي‌دهد ابتدا 12 برگ به نفر سمت راست، 12 برگ به نفر روبه رو، 12 برگ به نفر سمت چپ، 4 برگ به پشت روي زمين و 12 برگ آخر را براي خود دست مي‌دهد. )توجه كنيد كه هميشه بايد دست شامل آخرين برگ در دست خود پاسور باشد( در اين جا مرحله دست دادن تمام مي‌شود .

    ۲) (تعهد کردن) اعلان ـ خواندن : نفر سمت راست پس از مرتب كردن دستش امتيازي را فكر مي‌كند مي تواند بگيرد را اعلام مي‌كند. اين امتيازنمي‌تواند زير 100 باشد. پس از آن نوبت نفر سمت راست او است. او يا بايد امتيازي بالاتر از امتياز خوانده شده را بخواند يا اعلام “پاس“ كند . كسي كه پاس دهد ديگر نمي‌تواند در امتيازخواني تا پايان اين دور بازي شركت كند. سپس نوبت نفر سمت راست او مي رسد . او هم به همين ترتيب‚ يا بايد بالاتر از آخرين امتياز خوانده شده بخواند يا پاس دهد . اين مرحله آنقدر ادامه مي يابد تا 3 نفر پاس كرده و كسي كه آخرين امتياز را خوانده به عنوان حاكم بازي را آغاز مي‌كند .

    ۳) آغاز بازی : بعد از مشخص شدن حاكم ‚ او 4 برگ روي زمين را بر مي‌دارد و به جاي آن 4 برگ به دلخواه خود زمين مي‌گذارد. اين كار براي بهبود دست حاكم و كمك به او براي كسب امتياز تعهد شده صورت مي‌گيرد. پس از اين كه او 4 برگ را زمين گذاشت )كه اين برگها جزء برگهاي برده حساب مي‌شوند( حاكم با پائين انداختن برگ حكم ، بازي را شروع مي‌كند. (دقت كنيد كه حتمآ برگ اول بايد برگي از خال حكم باشد و اين كار در واقع اعلام حكم است.)سپس به همان ترتيب حكم ، بازيكنان از سمت راست شروع به بازي مي‌كنند. بازي دقيقآ مانند حكم پيش مي‌رود تا برگها تمام شوند .

    ۴) شمارش امتياز : بعد از پايان بازي نوبت به شمارش امتيازها مي رسد. براي اين كار برگهاي برنده شده را مي‌شماريم‚ در ازاي هر 4 برگ )يك دست از بازي) 5 امتياز ‚ در ازاي هر برگ 5لو، 5 امتياز‚ در ازاي هربرگ 10 لو، 10 امتياز و در ازاي هر برگ تك )آس( هم 10 امتياز منظور مي شود. بعد از شمردن امتياز يك تيم ‚ با كم كردن آن از 165، امتياز تيم ديگر مشخص مي‌شود. اگر تيم حاكم امتيازي را كه تعهد كرده ‚ يا بيشتر از آن امتيازرا گرفته باشد ‚ همان عدد امتياز او خواهد بود. اما اگر كمتر از آن امتياز تعهد شده باشد‚ منفي آن )امتياز تعهد شده( را دريافت خواهد كرد . تيم رقيب هم هر اندازه كه امتياز بگيرد برايش منظور خواهد شد .

    قانون شلم : اگر تيم حاكم موفق به جمع كردن كليه برگ‌ها شود ‚ مي‌گويند “شلم“ كرده است .در چنين حالتي به جاي 165 امتياز ، 330 امتياز به آنان تعلق مي‌گيرد مشخص است كه تيم حاكم هرگز شلم نمي‌شود‚ زيرا در اول بازي فرد حاكم چهار برگ را به عنوان برده از دست خود خارج مي‌كند .

    قانون ياسا : اگر امتياز تيم حاكم از تيم رقيب كمتر شود) يعني كمتر از 85 امتياز( در اينجا تيم حاكم ياسا مي‌شود و به جاي اينكه به تعداد امتياز تعهد شده منفي بگيرد‚ كل 165 امتياز را منفي مي‌گيرد .

    ۵) پايان بازی : معمولآ بازي شلم تا امتياز 1200 بازي مي‌شود اما با توافق بازيكنان ‚ در آغاز بازي مي‌توان آن را تغيير داد. امتيازهاي 660 و 330 امتيازات معمولي هستند كه مي‌توانند جايگزين عدد 1200 شوند .

    جدول بازی

    براي نگهداري و ثبت امتيازها يك جدول سه ستوني مانند شكل زير كشيده مي‌شود. هر يك از ستون‌هاي چپ و راست متعلق به يك تيم است و در ستون وسط امتياز تعهد شده در هر بازي را مي‌نويسم. همچنين بعد از اينكه هر چهار بازيكن دست دادند و دوباره نوبت دست دادن به نفر اول رسيد‚ يك خط افقي در ستون وسط مي‌كشيم تا مشخص شود كه دست دادن دست بعد با چه كسي است مثالي از بازي :

    الف‚ ب‚ ج و د نام چهار بازيكن ما مي باشد كه به ترتيب در سمت راست يكديگر نشسته‌اند. پس الف و ج در يك تيم و ب و د نيز در يك تيم هستند:

    دور اول : جدول امتيازات را مي‌كشيم. دست دادن هم از بازيكن الف شروع مي‌شود. ابتدا ب كه در سمت راست الف نشسته بايد شروع به خواندن بكند. او مي‌خواند 110، ج مي‌خواند 115، د پاس مي‌دهد. الف مي‌خواند 125، ب مي‌خواند 130، ج پاس مي‌دهد.(اينك فقط الف و ب مانده اند). الف مي‌خواند 135 و ب پاس مي‌دهد.

    بازي انجام مي‌شود و تيم ب و د 35 امتياز دريافت مي‌كند و در نتيجه امتياز تيم الف و ج 130 مي‌شود: (165-35=130) در اين حالت امتياز تيم ب و د همان 35 امتياز ثبت مي‌شود، اما تيم الف و ج به دليل اينكه نتوانسته‌اند تعهدشان را انجام دهند 135 امتياز منفي مي‌خورند . پس جدول دور 1 نوشته مي‌شود:

    دور دوم : حالا نوبت ب است كه دست بدهد. پس از دست دادن ج بايد اعلان كند. او مستقيمآ پاس مي‌دهد. د مي‌خواند 125، الف پاس مي‌دهد. ب هم پاس مي‌دهد. پس د با 125 امتياز تعهد شده حاكم مي‌شود. تيم ب و د موفق مي‌شود 150 امتياز بگيرد. پس تعهد خود را انجام داده است. پس تيم ب و د 150 امتياز و تيم الف و ج 15 امتياز گرفته است. در جدول دور دوم مي‌نويسيم: امتياز ب و د : 150 + 35=185 جمع امتيازات را مي نويسيم. و امتياز تيم الف و ج : -135+15= -120

    دور سوم : ج دست مي‌دهد. د مي‌خواند 100‚ الف مي‌خواند 120‚ ‚ب مي‌خواند 125‚ ج پاس مي‌دهد. د مي‌خواند 130‚الف مي‌خواند 135‚ب مي‌خواند 140‚ د پاس مي‌دهد. الف مي‌خواند 150 و ب هم پاس مي‌دهد. پس الف با 150 امتياز حاكم مي‌شود.بازي انجام مي‌شود و تيم الف و ج موفق به جمع كردن همه برگ‌ها و در نتيجه شلم كردن مي‌شود. پس 330 امتياز مي‌گيرد و تيم ب و د هيچ امتيازي نمي‌گيرد.دور سوم در جدول ثبت مي‌شود: الف و ج: -135+ 330=195 و تيم ب و د هم همان امتياز قبلي: 185+ 0=185

    دور چهارم : د دست مي‌دهد. الف مي‌خواند 130 ‚ ب و ج پاس مي‌دهند. د مي‌خواند 135 و الف هم پاس مي‌دهد. بازي انجام مي‌شود و تيم ب و د 135 امتياز مي‌گيرند( و الف و ج 30 امتياز). پس امتيازات در جدول ثبت مي‌شود: الف و ج : 195+30=225 و تيم ب و د : 185+ 135=320در زير امتياز تعهد شده ستون وسط يك خط مي‌كشيم ‚ به اين معني كه يك دور كامل همه دست داده‌اند و دست دادن دوباره به نفر الف رسيده. اين كار را در هر چهار دست يكبار تكرار مي‌كنيم تا پاسور اشتباه نشود. بازي به همين ترتيب ادامه مي‌يابد تا يك تيم زودتر به امتياز 1200 يا بالاتر برسد.




    الف و ج امتياز ب و د
    -135 135 35
    -120 125 185
    195 150 185
    225 135 320

    بازي دو نفره

    سيستم بازي به همان شكل است . اما براي پر كردن جاي خالي دو نفر بازيكن ديگر از زمين كمك مي‌گيريم ، به شكل زير :

    ۱) دادن دست: يك نفر به حكم قرعه دست مي‌دهد . (دست دادن به ترتيب بين دو نفر تقسيم مي‌شود و هر بازيكن يك دست را دست مي‌دهد . بعد از هر دو بازي يك خط كشيده مي‌شود كه نشانه نوبت دست دادن بازيكن اول است ) . دست دادن به اين ترتيب است كه فرد پاسور ابتدا 12 برگ به نفر مقابل و بعد 12 برگ به خودش مي‌دهد . سپس به ترتيب يك دسته 4 برگي جلوي نفر مقابل ، يك دسته 4 برگي جلوي خودش ، دوباره يك دسته 4 برگي جلوي نفر مقابل ، يك دسته 4 برگي جلوي خودش ، يك دسته 4 برگي جلوي نفر مقابل ، سپس يك دسته 4 برگي در وسط ، و در آخر آخرين 4 برگ را به صورت يك دسته جلوي خودش مي‌گذارد . دقت كنيد كه حفظ ترتيب در دست دادن كاملأ مهم است .

    ۲)( تعهد کردن ) اعلان ـ خواندن:كاملأ شبيه به حالت چهار نفره ؛ ابتدا نفر مقابل اعلام امتياز مورد نظر خود را مي‌كند، اگر فرد پاسور موافق باشد پاس مي‌دهد وگرنه امتيازي بالاتر اعلام مي‌كند(امتيازها فقط مضرب 5 مي‌توانند باشند، يعني 5تا، 5تا ) . اين قدر امتياز خواندن طول مي‌كشد تا يك نفر پاس دهد.

    ۳)آغاز بازی: بعد از مشخص شدن حاكم‚ او 4 برگ روي زمين را بر مي‌دارد و به جاي آن 4 برگ به دلخواه خود زمين مي‌گذارد. اين كار براي بهبود دست حاكم و كمك به او براي كسب امتياز تعهد شده صورت مي‌گيرد. پس از اين كه او 4برگ را زمين گذاشت )كه اين برگ‌ها جزء برگ‌هاي برده حساب مي‌شوند( حاكم با پائين انداختن برگ حكم بازي را شروع مي‌كند.(دقت كنيد كه حتمآ برگ اول بايد برگي از خال حكم باشد و اين كار در واقع اعلام حكم است.) پس از بازي نفر ديگر، سه برگ اول سه دسته جلوي هر كس رو مي‌شوند. ابتدا حاكم از همان خال بازي شده يكي از اين سه برگ مقابل را بازي مي‌كند، نفر مقابل هم از همان خال از سه برگ جلوي خود بازي مي‌كند. اگر از خال بازي شده، برگي روي زمين نباشد، بازيكن مي‌تواند هر برگ دلخواه را بازي كند.

    بعد هر كس كه اين دور را برده، دور بعد را از دست خود بازي مي‌كند و بازي به همين ترتيب ادامه مي‌يابد . تا وقتي كه همه برگ‌ها بازي شوند . طبيعتأ در اواخر بازي يك يا دو دسته از برگهاي جلوي فرد تمام مي‌شوند. در اين حالت هيچ مشكلي پيش نمي‌آيد و فرد بايد با برگ روي همان يك يا دو دسته باقي‌مانده بازي كند. شمارش امتيازها هم مانند همان بازي چهارنفره است.

    در واقع زمين نقش يار هر كس را دارد ، تنها با اين محدوديت كه در هر بار فقط سه برگ براي بازي در اختيار مي‌گذارد.

  17. 2 کاربر از booseh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #10
    در آغاز فعالیت booseh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Mar 2006
    پست ها
    9

    12

    قهوه

    اين بازي شباهت زيادي به بازي اسپيدز آمريكايي دارد ، اما تفاوت آن استفاده از ژوكر است . اين بازي از خانواده حكم است.

    شرح مختصر بازی

    در اين بازي ژوكر رنگي بالاترين برگ و ژوكر سياه برگ سر بعد از آن به شمار مي رود . در اين بازي حكم هميشه پيك است . هر فرد در ابتداي بازي تعداد دستي را كه مي تواند بگيرد اعلام مي كند (حد اقل 2 دست ) . سپس بازي مي كنيم . در پايان هر تيمي كه كمتر از مجموع تعهد افرادش دست گرفته بود با ضريب ده منفي مي خورد. كسب كردن دست تعهد شده 10 امتياز براي هر دست ، و براي دست هاي اضافي گرفته شده 1 امتياز براي هر دست حساب مي شود . بازي تا 501 يا 1001 ادامه دارد .

    شرح كامل بازی

    نکته: دو ژوكر سياه و رنگي را وارد دست مي كنيم و 2 لو خشت و دل را بيرون مي كشيم تا 52 برگ كامل شود .

    آغاز بازی

    ۱) دست دادن: بر حسب قرعه يك نفر دست مي دهد . دست دادن مانند حكم است اما نياز به تعيين حاكم نيست چون حكم هميشه پيك است .

    نكته مهم در دست دادن اين بازي اين است كه نفر پاسور عوض نمي شود تا وقتي كه تيم او از نظر امتياز از تيم رقيب پيش بيفتد .در اين هنگام دست دادن به نفر سمت راست منتقل مي شود . و دوباره اين شخص وظيفه دست دادن را تا زمانيكه امتياز تيمش از رقيب بيشتر ود را انجام خواهد داد .

    ۲) تعهد کردن و نحوه ی شمارش امتياز: پس از دست دادن ، هر فردي اعلام مي كند كه چند دست خواهد برد. اين تعداد از 2 دست كمتر نمي تواند باشد. ابتدا نفر سمت راست پاسور و سپس افراد ديگر از سمت راست اعلام مي كنند. پس از پايان اين مرحله ، جمع تعهد هر تيم نوشته مي شود ، مثلأ تيم اول جمعآ 6 دست و تيم دوم جمعأ 5 دست خوانده است .در پايان بازي ، چنانچه تيمي نتوانسته باشد به اندازه دست هاي تعهد شده دست ببرد ، تعهد خود × 10 را منفي خواهد خورد . مثلأ تيم اول مورد بحث ما اگر نتواند 6 دست را بگيرد ، 60 امتياز منفي خواهد خورد . اگر تيمي بتواند همان امتياز تعهد شده ، يا بيشتر از آن را بگيرد ، به تعداد دست هاي تعهد شده ، هر دست 10 امتياز و براي دست هاي اضافي كه گرفته ، هر دست 1 امتياز مي گيرد. مثلأ اگر همان تيم مورد مثال ما به جاي 6 دست ، 8 دست ببرد ، 62 امتياز مي گيرد : 60 امتياز براي 6 دست تعهد شده و 2 امتياز براي دو دست اضافي.

    ۳) بازی: بازي توسط فرد سمت راست پاسور آغاز مي شود و كاملأ مطابق حكم است اما با يك تفاوت در نحوه بازي ژوكرها : ژوكرها را مي توان در هر زمان كه بخواهيم بازي منيم ، بدون توجه به اين كه آيا خال بازي شده را در دستمان داريم يا نه. مثلأ اگر تك دل بازي شده باشد و ما در دستمان دل هم داشته باشيم ، در صورت صلاح دانستن مي توانيم با ژوكر بازي كنيم و آن را ببريم . ژوكر رنگي بالاترين برگ و ژوكر سياه برگ سر بعد از آن است . اين دو حتي تك پيك يعني بالاترين برگ حكم را هم مي برند. اما نكته جالب بازي اين است كه ژوكر رنگي اجازه بازي شدن را ندارد تا وقتي كه ژوكر سياه بازي شده باشد . در واقع ژوكر رنگي گروگان ژوكر سياه است و كسي كه ژوكر سياه را داشته باشد مي تواند با بازي خوب از بازي مناسب ژوكر رنگي جلوگيري كند . نكته ديگر اين كه ژوكر سياه بايد حتمأ تا دست دهم بازي شود . اين كار براي اين است كه ژوكر رنگي هم اجازه بازي بيابد.

    ۴) شمارش امتياز و پايان بازی: بازي تا رسيدن يكي از دو تيم به امتياز از پيش تعين شده ، كه معمولأ 501 يا 1001 است . ادامه مي يابد .

  19. 2 کاربر از booseh بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


صفحه 1 از 19 1234511 ... آخرآخر

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

برچسب های این موضوع

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید