حتما براتون پیش اومده که به خاطر یه غفلت ، تصمیم گیری اشتباه یا...... اتفاقاتی براتون افتاده باشه که مجبور شدین غرامت سنگینی بابتش بپردازین.... بهتره این تجربیات گرانبها تونو با ما قسمت کنین. (البته لطفا موضوعات در مورد ماشین باشه . با تشکر)
حتما براتون پیش اومده که به خاطر یه غفلت ، تصمیم گیری اشتباه یا...... اتفاقاتی براتون افتاده باشه که مجبور شدین غرامت سنگینی بابتش بپردازین.... بهتره این تجربیات گرانبها تونو با ما قسمت کنین. (البته لطفا موضوعات در مورد ماشین باشه . با تشکر)
معمولا تجربه بعد از یه اتفاق بد به وجود می یاد. من خیلی از جاده لغزنده می ترسم ( برف و بارون). مهمترین تجربه من در این شرایط این بود که نباید ترمز کرد. معمولا اولش آدم به خودش می گه خب این که کاری نداره. ولی وقتی تو موقعیت ستم ناک گیر افتادی اولین کاری که می کنی ترمزه چون عادت کردی که موقع خطر ترمز کنی. بازم می گم اگه ماشین ته انداخت و داشت سر می خورد گاز رو ول نکنین و به هیچ وجه ترمز نکنین.
خوشبختانه تجربه ای به اون صورت ندارم به جز:
1- با پیکان استاندارد، دونات و دریفت نکشید. (البته دونات رو برف زیاد اشکالی نداره)
2- وقتی برن اوت زدید اگه زیادی بهتون حال داد فکر نکنید تا آخر همیجوری میمونه، چون اگه کیفتون رو ادامه بدید، لاستیک میترکه و کیف، به کوفت تبدیل میشه.
3- برای بارهای اولی که میخوایید دریفت بکشید یه جاده باز انتخاب کنید که اطرافش زمینهای کشاورزی هم سطح باشه.
5- مهم و رایج : اگه یه جایی ماشینو خاموش کردین، به هیچ وجه هول نشید و دوباره استارت بزنید و روشن کنید. چون این کار نشانه ناشی بودن در رانندگی میشه. اگه این اتفاق افتاد مثل من بیایید پایین و کاپوت رو بزنید بالا بعدش یه دستی به سیما بکشید و استارت بزنید. حالا کاپوت رو ببندید و ... (اینجوری خیلی حرفه ای تره)
6- قبل از دستی کشیدن اول مطمئن بشید دستی سالم سالم هست (برای این کار در ماشین های دیف جلو) میتونید ماشینو تو دنده عقب بذارید و گاز بدید، اگه عقب ماشین زیاد اومد بالا بدونید دستی سالمه (وگرنه ظایه میشید) برای ماشینهای دیف عقب هم با سرعت 40-60 کیلومتر برید و بعد کلاج و سریعا دستی بکشید.....
خسته شدم...
بقیش رو هم بعدا میذارم
(حالا که گفتی یادم اومد) یه بار با یکی از دوستان این تجربه رو داشتیم (شماره 3). دوستم راننده بود و منم شاگرد نشسته بودم. اومد دریفت بزنه که یهو از مسیر خارج شد. شانس آوردیم بغل زمین کشاورزی بود.نوشته شده توسط Farshadd [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
جالبه...نوشته شده توسط maaars [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
البته من خودم نه چپ شدم نه خارج.
ولی اون لحظه تمام زورمو زدم که دو چرخو طوری بیارم رو زمین که به خونه های بغل هم نزنم. واسه همین میگم خوبه زمین کشاورزی هم سطح باشه.
قبلا هم تو یه تاپیک این مطلبی رو که می خوام بگم رو گفته بودم. در باره بالبورینگ اکسل ماشین های 405, پرشیا, و انواع سمند. دوستان یادشون باشه مثل تعویض تسمه تایم ( که تقریبا هر 60-50 هزار کیلومتر عوض می شه) باید بالبورینگ های اکسل عقب رو گریس کاری کنند. وقتی این قطعات رویه هم ساییده می شن به مرور گریس می سوزه و وقتی سیستم خشک کار کنه بالبورینگها رو خورد می کنه و دردسر زیادی به وجود می یاره. حواستون باشه...
ویرایش شد...
Last edited by Pario; 06-01-2010 at 14:15.
همیشه میزان آب رادیات رو چک کنین. ولی اگه روزی به هر دلیلی ماشین جوش آورد مطلقا موتور رو خاموش نکنین. کاپوت رو بزنین بالا و آستینتون را بکشین پایین و لنگ ماشینو دور دستتون بپیچین. ( یه کم می سوزین ولی از ضرر جلوگیری می کنین) درب رادیات رو بردارین و فرار کنین. دوباره برگردین و کمی آب تو رادیات بریزین. یه کم صبر کنین. تمام 4 لیتری رو هم یه جا خالی نکنین. چرا که موتور خیلی گرمه و اگه آب زیادی بهش بدین شوک حرارتی می بینه. دوباره یکم دیگه آب توش بریزین و صبر کنین. این کار رو انقدر تکرار کنین تا 4 لیتری رو تموم کنین یا رادیات رو پر کنین. جایی خوندم که بهتره موتور رو یکی 2 دقیقه خاموش کنین و دوباره روشن کنین و این کار رو چند بار تکرار کنین. اگه امکانش وجود داره و ترافیک جاده بهتون اجازه میده بشینین پشت فرمون و به آرامی به سرعت 80-70 برسین. بعد بزارین تو دنده 5 و همین سرعت رو چند دقیقه حفظ کنین تا با فشار باد به خنک کردن موتور کمک کنین. ( اگه توجه کرده باشین دمای موتور تو اتوبان های خلوت همیشه پایینه و دلیلش فشاره باده). بعد از خنک کردن بزنین کنار و با بکسل تا تعمیر گاه ببرین. به امید روزی که هیچ سرسیلندری نسوزه...موفق باشید
البته زياد هم گريس نزنين چون گريس ميريزه بيرون و گند كاري ميشه اگه هم نزنينن يا گريس معمولي بزنين باعث خراب شدن محور بلبرينگ و خود بلبرينگ ميشهنوشته شده توسط سباستین [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
خیلی مراقب شیشه خورده باشین. من یه بار به ناچار مجبور شدم از روی شیشه خورده رد شم (راه دیگه ای نبود). یه تیکه شیشه لای تایر عقب گیر کرد و بعد از 3 ، 4 ساعت تایر عقب ماشین رو به طور کامل جر داد (شانس آوردم سرعتم زیاد نبود). مجبور شدم نصفه شب تو جاده بوئین زهرا (و در حالی 10000000 پشه طعمه اون شبشونو پیدا کرده بودن) تایر ماشینو عوض کنم.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)