تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1 از 5 12345 آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 44

نام تاپيک: تجربیات کوچک ولی گرانبها...

  1. #1
    اگه نباشه جاش خالی می مونه maaars's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    241

    پيش فرض تجربیات کوچک ولی گرانبها...

    حتما براتون پیش اومده که به خاطر یه غفلت ، تصمیم گیری اشتباه یا...... اتفاقاتی براتون افتاده باشه که مجبور شدین غرامت سنگینی بابتش بپردازین.... بهتره این تجربیات گرانبها تونو با ما قسمت کنین. (البته لطفا موضوعات در مورد ماشین باشه . با تشکر)

  2. #2
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سباستین's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    288

    پيش فرض

    معمولا تجربه بعد از یه اتفاق بد به وجود می یاد. من خیلی از جاده لغزنده می ترسم ( برف و بارون). مهمترین تجربه من در این شرایط این بود که نباید ترمز کرد. معمولا اولش آدم به خودش می گه خب این که کاری نداره. ولی وقتی تو موقعیت ستم ناک گیر افتادی اولین کاری که می کنی ترمزه چون عادت کردی که موقع خطر ترمز کنی. بازم می گم اگه ماشین ته انداخت و داشت سر می خورد گاز رو ول نکنین و به هیچ وجه ترمز نکنین.

  3. 4 کاربر از سباستین بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  4. #3
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    خوشبختانه تجربه ای به اون صورت ندارم به جز:

    1- با پیکان استاندارد، دونات و دریفت نکشید. (البته دونات رو برف زیاد اشکالی نداره)
    2- وقتی برن اوت زدید اگه زیادی بهتون حال داد فکر نکنید تا آخر همیجوری میمونه، چون اگه کیفتون رو ادامه بدید، لاستیک میترکه و کیف، به کوفت تبدیل میشه.
    3- برای بارهای اولی که میخوایید دریفت بکشید یه جاده باز انتخاب کنید که اطرافش زمینهای کشاورزی هم سطح باشه.
    5- مهم و رایج : اگه یه جایی ماشینو خاموش کردین، به هیچ وجه هول نشید و دوباره استارت بزنید و روشن کنید. چون این کار نشانه ناشی بودن در رانندگی میشه. اگه این اتفاق افتاد مثل من بیایید پایین و کاپوت رو بزنید بالا بعدش یه دستی به سیما بکشید و استارت بزنید. حالا کاپوت رو ببندید و ... (اینجوری خیلی حرفه ای تره)
    6- قبل از دستی کشیدن اول مطمئن بشید دستی سالم سالم هست (برای این کار در ماشین های دیف جلو) میتونید ماشینو تو دنده عقب بذارید و گاز بدید، اگه عقب ماشین زیاد اومد بالا بدونید دستی سالمه (وگرنه ظایه میشید) برای ماشینهای دیف عقب هم با سرعت 40-60 کیلومتر برید و بعد کلاج و سریعا دستی بکشید.
    ....

    خسته شدم...

    بقیش رو هم بعدا میذارم

  5. 8 کاربر از Farshadd بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #4
    اگه نباشه جاش خالی می مونه maaars's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    241

    پيش فرض

    خوشبختانه تجربه ای به اون صورت ندارم به جز:

    1- با پیکان استاندارد، دونات و دریفت نکشید. (البته دونات رو برف زیاد اشکالی نداره)
    2- وقتی برن اوت زدید اگه زیادی بهتون حال داد فکر نکنید تا آخر همیجوری میمونه، چون اگه کیفتون رو ادامه بدید، لاستیک میترکه و کیف، به کوفت تبدیل میشه.
    3- برای بارهای اولی که میخوایید دریفت بکشید یه جاده باز انتخاب کنید که اطرافش زمینهای کشاورزی هم سطح باشه.
    5- مهم و رایج : اگه یه جایی ماشینو خاموش کردین، به هیچ وجه هول نشید و دوباره استارت بزنید و روشن کنید. چون این کار نشانه ناشی بودن در رانندگی میشه. اگه این اتفاق افتاد مثل من بیایید پایین و کاپوت رو بزنید بالا بعدش یه دستی به سیما بکشید و استارت بزنید. حالا کاپوت رو ببندید و ... (اینجوری خیلی حرفه ای تره)
    6- قبل از دستی کشیدن اول مطمئن بشید دستی سالم سالم هست (برای این کار در ماشین های دیف جلو) میتونید ماشینو تو دنده عقب بذارید و گاز بدید، اگه عقب ماشین زیاد اومد بالا بدونید دستی سالمه (وگرنه ظایه میشید) برای ماشینهای دیف عقب هم با سرعت 40-60 کیلومتر برید و بعد کلاج و سریعا دستی بکشید.
    ....

    خسته شدم...

    بقیش رو هم بعدا میذارم
    (حالا که گفتی یادم اومد) یه بار با یکی از دوستان این تجربه رو داشتیم (شماره 3). دوستم راننده بود و منم شاگرد نشسته بودم. اومد دریفت بزنه که یهو از مسیر خارج شد. شانس آوردیم بغل زمین کشاورزی بود.

  7. این کاربر از maaars بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5
    حـــــرفـه ای Farshadd's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jan 2007
    محل سكونت
    خرم آباد
    پست ها
    4,485

    پيش فرض

    (حالا که گفتی یادم اومد) یه بار با یکی از دوستان این تجربه رو داشتیم (شماره 3). دوستم راننده بود و منم شاگرد نشسته بودم. اومد دریفت بزنه که یهو از مسیر خارج شد. شانس آوردیم بغل زمین کشاورزی بود.
    جالبه...

    البته من خودم نه چپ شدم نه خارج.

    ولی اون لحظه تمام زورمو زدم که دو چرخو طوری بیارم رو زمین که به خونه های بغل هم نزنم. واسه همین میگم خوبه زمین کشاورزی هم سطح باشه.

  9. #6
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سباستین's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    288

    پيش فرض

    قبلا هم تو یه تاپیک این مطلبی رو که می خوام بگم رو گفته بودم. در باره بالبورینگ اکسل ماشین های 405, پرشیا, و انواع سمند. دوستان یادشون باشه مثل تعویض تسمه تایم ( که تقریبا هر 60-50 هزار کیلومتر عوض می شه) باید بالبورینگ های اکسل عقب رو گریس کاری کنند. وقتی این قطعات رویه هم ساییده می شن به مرور گریس می سوزه و وقتی سیستم خشک کار کنه بالبورینگها رو خورد می کنه و دردسر زیادی به وجود می یاره. حواستون باشه...

  10. 2 کاربر از سباستین بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7
    پروفشنال Pario's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    iran
    پست ها
    604

    پيش فرض

    ویرایش شد...
    Last edited by Pario; 06-01-2010 at 14:15.

  12. این کاربر از Pario بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8
    اگه نباشه جاش خالی می مونه سباستین's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    288

    پيش فرض

    همیشه میزان آب رادیات رو چک کنین. ولی اگه روزی به هر دلیلی ماشین جوش آورد مطلقا موتور رو خاموش نکنین. کاپوت رو بزنین بالا و آستینتون را بکشین پایین و لنگ ماشینو دور دستتون بپیچین. ( یه کم می سوزین ولی از ضرر جلوگیری می کنین) درب رادیات رو بردارین و فرار کنین. دوباره برگردین و کمی آب تو رادیات بریزین. یه کم صبر کنین. تمام 4 لیتری رو هم یه جا خالی نکنین. چرا که موتور خیلی گرمه و اگه آب زیادی بهش بدین شوک حرارتی می بینه. دوباره یکم دیگه آب توش بریزین و صبر کنین. این کار رو انقدر تکرار کنین تا 4 لیتری رو تموم کنین یا رادیات رو پر کنین. جایی خوندم که بهتره موتور رو یکی 2 دقیقه خاموش کنین و دوباره روشن کنین و این کار رو چند بار تکرار کنین. اگه امکانش وجود داره و ترافیک جاده بهتون اجازه میده بشینین پشت فرمون و به آرامی به سرعت 80-70 برسین. بعد بزارین تو دنده 5 و همین سرعت رو چند دقیقه حفظ کنین تا با فشار باد به خنک کردن موتور کمک کنین. ( اگه توجه کرده باشین دمای موتور تو اتوبان های خلوت همیشه پایینه و دلیلش فشاره باده). بعد از خنک کردن بزنین کنار و با بکسل تا تعمیر گاه ببرین. به امید روزی که هیچ سرسیلندری نسوزه...موفق باشید

  14. #9
    آخر فروم باز 2299's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2007
    محل سكونت
    همین نزدیکی
    پست ها
    1,332

    پيش فرض

    قبلا هم تو یه تاپیک این مطلبی رو که می خوام بگم رو گفته بودم. در باره بالبورینگ اکسل ماشین های 405, پرشیا, و انواع سمند. دوستان یادشون باشه مثل تعویض تسمه تایم ( که تقریبا هر 60-50 هزار کیلومتر عوض می شه) باید بالبورینگ های اکسل عقب رو گریس کاری کنند. وقتی این قطعات رویه هم ساییده می شن به مرور گریس می سوزه و وقتی سیستم خشک کار کنه بالبورینگها رو خورد می کنه و دردسر زیادی به وجود می یاره. حواستون باشه...
    البته زياد هم گريس نزنين چون گريس ميريزه بيرون و گند كاري ميشه اگه هم نزنينن يا گريس معمولي بزنين باعث خراب شدن محور بلبرينگ و خود بلبرينگ ميشه

  15. این کاربر از 2299 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  16. #10
    اگه نباشه جاش خالی می مونه maaars's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2008
    محل سكونت
    گیلان
    پست ها
    241

    پيش فرض

    خیلی مراقب شیشه خورده باشین. من یه بار به ناچار مجبور شدم از روی شیشه خورده رد شم (راه دیگه ای نبود). یه تیکه شیشه لای تایر عقب گیر کرد و بعد از 3 ، 4 ساعت تایر عقب ماشین رو به طور کامل جر داد (شانس آوردم سرعتم زیاد نبود). مجبور شدم نصفه شب تو جاده بوئین زهرا (و در حالی 10000000 پشه طعمه اون شبشونو پیدا کرده بودن) تایر ماشینو عوض کنم.

  17. 2 کاربر از maaars بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •