Operation Flashpoint 2: Dragon Rising
سازنده:Codemasters
ناشر:Codemasters
موتور: EGO Engine
تاریخ انتشار:2009
پلتفورم:PC,PS3,Xbox 360
سبک: First-Person Shooter, Tactical Shooter, Open world
مد های بازی: Single-player, Single-co-op, multiplayer, Multiplayer-Co-op
Minimum system requirements:
• Operating system: Windows XP SP2 or later
• CPU: Dual Core CPU 2 x 2.4 GHz
• GPU: DirectX 9.0c GPU: Shader 3.0 (GeForce 7900 GT / 256 MB VRAM or higher)
• RAM: 1 GB Memory
• Sound Card: DirectX Compatible
• Hard disk: 8 GB
• DVD-ROM DVD drive
Recommended system requirements:
• Operating system: Windows XP SP2 or later
• CPU: Quad Core CPU
• GPU: Shader 3.0 (GeForce 8800 GT / 512 MB VRAM or higher), DirectX 9.0c
• RAM: 2 GB Memory
• Sound Card: DirectX Compatible
• Hard disk: 8 GB
• DVD-ROM drive
بعد از عنوان موفق گرید این بار Codemasters می خواهد یه بازیه زیبای دیگر خلق کند.و این بار شاهد قیام اژدها هستیم! بازی در جزیره ای خیالی کوچک به نام
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
که در شما ژاپن است رخ می دهد. ایم جزیره موضوع مناقشه بین روسیه و چین است که وقتی منابع عظیمی از نفت و گاز در اون پیدا میشه به مرکز نبرد نظامی تبدیل میشه. در شروع بازی شما به عنوان عضوی از نيروى تفنگداران دريايى آمریکا وارد جزیره می شوید و در نیابت روس ها برای گرفتن جزیره از چینی ها می جنگید. جزیره دارای مساحت 277.698 کیلومتر مربع هستش. در Skira آبادی های روز از هم که متشکل از خانه هایی هستند قرار دارد.
بر اساس مجله ی Game Informer در بازی حدود 70 سلاح وجود دارد که همگی سیستم پرتاب گلوله واقعی رو ساپورت می کنند. سلاح های موجود از کلت و سلاح های سبک گرفته تا بمب های بزرگ رو شامل میشه که میشه اونا رو به روشنایی, لیزر و پرتاب کننده نارنجک مجهز کرد. سیستم پرتاب گلوله واقعی , تاثیری که هر اسحله بر روی وسایل نقلیه, ساختمان ها و افراد رو میزاره شبیه سازی میکنه و اون رو تا حد ممکن به خصوصیات واقعی هر اسلحه نزدیک و همچنین مدت در هوا بودن و برد موثر هر گلوله رو حساب میکنه. موازنه ی بین سلاح ها به طور مصنوعی توسط سازندگان بازی ایجاد نشده بلکه توسط طراحان واقعی سلاح ها خلق شده است. و دانستن بهترین کاربرد هر سلاح بخش مهمی از بازی رو تشکیل میده. در بازی 50 وسیله نقلیه زمینی,هوایی و آبی وجود داره که شامل هلیکوپتر, تانک و قایق میشه به همراه تعداد زیادی اسلحه و وسیله نقلیه که مستقیما نمیشه از اونا استفاده کرد ولی میشه برای پشتیانی اونا رو فرا خواند مانند جت ها و توپخانه ها. سازندگان شمار زیادی چهره رو برای کاراکتر های بازی خلق کرده اند. تجهیزات هر کاراکتر مناسب با وظیفه ی اوست. برای مثال متخصصین ارتباط از روی بیسیمی که حمل میکنند به راحتی قابل تشخیص هستند. هر چیزی که اعضای گروه حمل میکنند قابل دیدن هستند. این اطلاعت برای فرماندهی کردن بهتر گرو هستش و به عنوان بازیکن هم تیمی تون رو می تونید از روی چهره یا تجهیزاتش تشخیص بدید.
در جات سختی بازی از نظر هوش مصنوعی و یا آسیب سلاح ها متفاوت نیست بلکه در اطلاعاتی که به بازیکن داده میشه متفاوت هستند. در آسون ترین سطح, اطلاعات معمول یه شوتر اول شخص که به بازیکن داده میشه در مورد سلاح, مهمات, سلامتی گروه و قطب نما از طریق یک HUD هستش. همچنین در این سطح محل دشمنان به صورت نقطه های نمایش داده می شوند. در سطح بالاتر اطلاعات حذف می شن به طوریکه در سمت چپ تصویر هیچ اطلاعاتی دیده نمیشن. سلامتی هم گروهی ها و شمارنده مهمات باقی مونه در این سطح. در این سطح برای فهمیدن باید به همگروهی ها گوش کنید و یا از اطلاعات دیداری مانند محل تیر اندازی توجه کنید. درسطح بالاتر اطلاعات دیداری مهم تر می شوند مخصوصا در محدوده های دور, دود و گرد و خاک میتونه مکان های خطرناک رو مشخص کند. در هر کدام از درجات سختی بازیکن ممکن هستش که با یه شلیک کشته بشه که بر اساس طراح بازی این همیشگی نیست.
Operation Flashpoint: Dragon Rising از موتور گرافيكي جديد Codemasters يعني اگو (Ego) استفاده مي كند.بازی هایی که توسط این موتور ساخته میشوند سیر تکاملی تکنولوژی نسل قبل این شرکت را که Neon نامیده میشد را نشان میدهند. شروع کار این موتو با ساخت بازیه Race Driver: Grid همراه بود و این موتور دارای physics systems و damage جدید میباشد که عنوان جدید Codemasters توسط این موتور ساخته خواهد شد.
Skira مکانهای زیادی رو از طریق دریا,هوا و زمین برای اکتشاف دارد.
در ادامه توجه شما به پیش نمایش سایت گیم اسپات رو در مورد این بازی جلب میکنم:
اواخر امسال Operation Flashpoint: Dragon Rising شوتر تاکتیکی Codemasters بر روی PC, PS3 و X360 خواهد آمد. این شوتر مبنى بر اصول واقعبينى عالى طراحی شده است و بر روی کنسول و PC از نظر بازی کاملا همگون است. گرفتن کنترلها در Dragon Rising این احساس رو داد که شما همانند دیگر بازی های FPS کنترل رو در دست گرفتید ولی ما فورا فهمیدیم که این بازی به یک شیوه ی خیلی متفاوت نیازمند هستش.در ابتدای دمو از یه تپه ی بزرگ بالا رفتیم و اونجا هیچ دشمنی نبود. نماینده Codemasters , کسی که هنگام بازی با ما صحبت میکرد, اظهار داشت که ما به جای حرکت کردن به طور آشکارا باید در میان پوشش ها حرکت کنیم. حدودا در وسطای راه, ما متوجه شدیم که دو مثلث قرمز بر روی قطب نمایی که در بالای صفحه است نمایان شدن, که نشان دهنده ی آخرین موقعیت دشمنانی بود که توسط هلیکوپتر خودی متوقف شده بودند. اونها هنوز خیلی دور بودن تا واقعا بتونیم اونا رو ببینیم,ولی هیچ راه واضحی نبود تا ما به هدفمان( ایستگاه رادار دشمن) که در سوی دیگر تپه بود بدون نقل مکان از پشت آنها به آن برسیم.
با استفاده از منوی شعاعی حساس به متن ما به سه تن از هم گروهی ها دستور دادیم تا چند صد متر نسبت به دشمنان کاور بگیرن و اونا رو به وسیله آتیش سنگین متوقف کنند. در این موقع سربازان دشمن خیلی مشغول بودن بطوریکه متوجه حمله ما نشدند. برای حالت دراز کش ما آنالوگ چپ رو فشار دادیم و به سمت مکانی انبوه خزیدیم جائیکه بعد از خم شدن نزدیک به یه درخت بزرگ بود که پوشش مناسبی رو برای ما فراهم کرد. هنگامیکه داشتیم از تپه بالا می رفتیم به هم تیمی ها دستور دادیم که از ما پیروی کنند.
از اونجا ما دید عالیی نسبت به اسیتگاه رادار جائیکه باید منهدمش کنیم داشتیم و باید متذکر بشیم که چند تا از سربازان دشمن از اون مکان محافظت می کنند. دوربین های خودمون رو برای دید بهتر در آوردیم و یک بشکه قرمز رو در ایستگاه تشخیص دادیم. و چون با شلیک به این بشکه های قرمز همواره اونا منفجر میشوند ما اول تصمیم برانجام این کار گرفتیم. در Dragon Rising ویژگی های جالبی مانند همین بشکه های قرمز وجود دارند ولی در این وضعیت این بشکه اون چیزی که ما می خواستیم رو بر آورده نکرد, متاسفانه انفجار کسی رو نکشت. درDragon Rising سیستم روحیه نیز وجود دارد که باعث می شود وقتی دشمنان احساس ترس از چیزی رو بکنند پا به فرار به گذارند.
هنگامیکه دشمنان بر روی ما آتش گشودند ما از روی دست پاچگی پشت تخته سنگ ها پناه گرفتیم ولی قبلش تیری به بازوی ما اصابت کرد که باعث شروع خون ریزی شد. در Dragon Rising شما نمایشگر سلامتی و همچنین موادی که شما رو به محض بر خورد گلوله بهبود بده ندارید.شما 8 نقطه ی خونی دارید که از جراحت های سر باز خونریزی خواهید کرد و به وسیله یه پانسمان میتونید جلوی خون ریزی رو بگیرید. هر گلوله ای که به شما اصابت می کنه این توانایی رو داره که شما رو بکشه اما چیز محتمل تری که اتفاق می افتد این هستش که جراحت های پایدار و ثابت توانایی های جنگیدن شما رو کاهش می دهند. برای مثال جراحت پا شما رو کند میکنه, جراحت های دست بر روی نشانه گیری شما تاثیر داره و هد شات ها میتونن به دید شما آسیب برسانند. در checkpoint ها سلامتی شما بازیابی میشه ولی در هرماموریت کم هستنند و فاصله بینشون هم زیاد هستش.
Operation Flashpoint: Dragon Rising از یک HUD معمولی استفاده می کند,
در عوض اطلاعات رو برای بازیکن به صورت دیداری مهیا می کند.
همچنین یکی از افراد ما در هنگام نبرد صدمه دید , این موضوع رو ما موقعی فهمیدیم که آیکون مربوط به اون در گوشه بالا سمت چپ تغییر رنگ داد. ما بر روی مکانی مشخص از ایستگاه رادار یه بمب رو کار گذاشتیم و کمی از اون منطقه دور شدیم و سپس با استفاده از کنترل از راه دور اون رو منفجر کردیم و همه برای دیدن انفجار ایستگاه رادار جون سالم به در بردیم. این ماموریت تموم شد و سپس به ما گفته شد که ماموریت بعدی حمله به یه روستای ساحلی هستش که در همون نزدیکی بود. تعداد زیادی دشمن در جزیره بودند, بنابراین قبل از اینکه وارد اون بشیم تصمیم گرفتیم از توپ خانه تنها استفاده کنیم که برای استفاده در این ماموریت به نظر خوب می رسید. یه ساختمون که چندتا سرباز دشمن اطراف اون بودند رو نشانه گرفتیم, سپس با استفاده از منو دستور شلیک رو دادیم, ما طرح های مختلفی رو برای حمله در منو داشتیم که این ما رو تحت تاثیر قرار داد. پراکندگی گوله ها در فضای بزرگی فرصت خیلی خوبی رو به ما داد تا انفجار ها رو در Dragon Rising که بی شباهت به انفجار های هالیوودی نبودن رو ببینیم. در نتیجه این انفجار ها ابر های عظیمی از دود و گرد وخاک در هوا پراکنده شد. همچنین دیدن کار کردن سیستم روحیه بازی جالب بود چون تعدادی از دشمنان نگاهشون به ما بود در صورتیکه بقیه سعی می کردند فرار کنند.
در این نقطه,موقعیکه داشتیم با یکی از اعضای تیم سازنده در مورد چگونگی تاثیر هوش مصنوعی Dragon Rising بحث می کردم, بدون هیچ اخطاری کشته شدیم. آیا یکی از دشمان شانسی ما رو هد شات کرد؟ آیا هنگامیکه داشتیم به روستا نگاه می کردیم یکی از دشمنا موفق شد که به ما حمله کنه؟ نه, در واعق اون چیزی که اتفاق افتاد این بود که یکی از اعضای تیم که مجهز به بازوکا بود, از قرار معلوم سعی داشت جیپ دشمن که در زیر حرکت می کرد رو هدف قرار بده که از پشت به ما شلیک کرد. بازوکای مورد بحث همانند اون چیزی که در واقعیت وجود داره به سنسوری مجهز هستش که به هدف های خیلی نزدیک شلیک نمی کنه, ولی ظاهرا ما یه اندازه کافی از هم تیمی مون دور بودیم تا بتونه به ما شلیک کنه. این friendly-fire غیر عادی باعث شد که ماموریت ما ناگهان تموم بشه ولی این یه باگ نبود که مانع از ادامه بازی ما شد. بنا براین ما ماموریت رو از اول شروع کردیم. بدون توجه به جزئیات, این جالب بود که برخی موارد در بار دوم به طرز دیگه ای اتفاق افتادند.
حمله به شهر برای آخر دمو در نظر گرفته شده بود. از این رو هنگامیکه دشمنان شکست خورده بودند و یک گروه خودی برای پااکشازی کامل وارد شد, به گفته شده بود که به سمت محل تخلیه بریم و اونجا رو امن کنیم. هنگامیکه به اونجا رسیدیم هیچ دشمنی نبود ولی لحظه ای که صدای نزدیک شدن وسیله نقلیه ای رو شنیدیم کاور گرفتیم و منتظر موندیم تا دیده بشه. اونچه که دیده شد یه جیپ چینی به همراه دو سرباز بود که ما به سمت ماشین تراندازی کردیم. بعد از کشتن سربازها راننده قصد فرار داشت که با شلیک های زیادی مثه اینکه گلوله های به هدف اصابت کرده بودند چون ماشین منحرف شد و راننده کشته شده بود.
در پایان بازی شما می تونید بیش از 30 وسیله نقلیه مختلف رو تعمیر و مصادره کنید شمال جیپ چینی.
ما راه رفتیم. در واقع ما مقدار زیادی از راه رو با حداکثر سرعت دویدیم گرچه وقفه هایی منظم برای چک کردن فعالیت های دشمن نیز داشتیم. سه تا دشمن در یک نقطه به ما نزدیک شدن و ما از اینکه دو تای اونا بعد از شلیک کردن ما عقب نشینی کردن متعجب شدیم و دیدیم که اونا افتادن. ظاهران زخم های اونا کشنده نبود ولی اونا برای بار دوم متوقف شده بودند و نفر سوم که دید یاراش کشته شدند تصمیم به فرار گرفت. وقتی ما برای بررسی اجساد رفتیم متوجه شدیم که می تونیم از اونا مهمات بدست بیاریم و موقع بررسی یه جنازه با پیدا کردن یه MK 17 به همراه دوربین اسنایپر هیجان زده شدیم. برای اون ما فقط
20 فشنگ پیدا کردیم ولی همین حمله ما رو به ایستگاه SAM به دلیل برد و قدرت بیشترش نسبت به MK 16 که تا قبل از این در دست داشتیم راحت تر می کرد. و سپس ما ایستگاه SAM رو منهدم کردیم. Dragon Rising نسبتا تاثیر برانگیز بود و این بازیی نیستش احتمال بردن جوایز خوب رو داشته باشه ولی شما در محیطی با مساحت 225 کیلومتر مربع و عمق دید حدود 30 کلومتر قرار میده که قابل درک هست.
ScreenShot های بازی:
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
Trailer های بازی:
E3 09: Developer Walkthrough Pt. 1 (Cam)
E3 09: Developer Walkthrough Pt. 2 (Cam)
The Sounds of War Developer Diary
Operation Flashpoint: Dragon Rising در 9 اکتبر 2009 برای PC,PS3 و Xbox 360 منتشر خواهد شد!
منابع:
کد:
برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید