تبلیغات :
شاگرد زرنگ - بهترین نرم افزار برنامه ریزی کنکور
آموزش تعمیرات لپ تاپ
دانلود رایگان نقشه لپ تاپ برای اولین بار در ایران


    

صفحه 1 از 602 123451151101501 ... آخرآخر
نمايش نتايج 1 به 10 از 6016

نام تاپيک: Microsoft Flight Simulator X

  1. #1
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    11 Microsoft Flight Simulator X

    Microsoft Flight Simulator


    نام: Microsoft Flight Simulator
    ژانر: شبیه ساز پرواز
    ناشر: Microsoft Game Studios
    توسعه دهنده: ACES Team
    پلتفرم: PC
    رده بندی سنی: ESRB Everyone - OFLC G - Pegi +3

    سطح دشواری: بسیار دشوار
    میانگین زمان یادگیری: حدود 2 ماه.



    شما به تاپیک شبیه ساز پرواز مایکروسافت وارد شده اید. همانطور که میبنید عبارت Simulator درنام این محصول وجود دارد.
    Microsoft Flight Simulator هیچ یک از ویژگیهای بازیها را ندارد:
    - هیچ پایانی ندارد
    - هیچ محدودیتی ندارد
    - نیاز به تخصص و تبحر دارد و با آزمون و خطا قابل یادگیری نیست
    - امکانات تفریحی ندارد
    - گیم پلی متفاوت با تمام بازیها شامل تمام کلید های کیبرد و ده ها کلید ترکیبی دارد (80 درصد کلیدهای تکی کیبرد و بیش از 100 کلید ترکیبی)

    پس به هیچ وجه شبیه ساز را یک بازی تصور نکنید. اگر به دنبال یک بازی هواپیمایی هستید پیشنهاد میکنیم Tom Clancy H.A.W.X و یا بازیهایی از این قبیل را تهیه کنید و در روند این تاپیک اخلال ایجاد نکنید.
    سیمولاتور انواع هواپیماها را دارد ولی حتی کسی که برای پرواز با یک جت تجاری بسیار حرفه ای باشد بدون آموزش جداگانه نمیتواند یک جت جنگی را کنترل کند و حتی بدرستی آن را از زمین بلند کند.

    قبل از هرگونه بحث، اظهار نظر، مخالفت، انتقاد و مشورت این پست را تا آخر بخوانید. بیشتر سوالهای شما در همین پست پاسخ داده شده. همچنین پست دوم محل قرارگیری وصله ها، کرک ها و محصولات جانبی است و پست سوم محل قرار گیری آموزشها است. آموزش ما با نام Flight School بزرگترین آموزش فارسی زبان در این رابطه است که توسط کاربران سایت P30world برای تمام کاربران سیمولاتور ایران عرضه میشود
    با تشکر

    یادگیری شبیه ساز و استفاده ی درست از آن علاوه بر سرگرم کردن شما باعث میشود اطلاعات بسیار زیادی نسبت به تمام اطرافیان خود داشته باشید و از پرواز کردن خود لذت ببرید.
    آموزشهای شبیه ساز انحصاری برای خود محیط شبیه ساز نیستند بلکه تمام خلبانها هم این دوره را گذرانده اند. خلبانان ما در این تاپیک تفاوتی که با خلبانان واقعی دارند این است که یک هواپیمای واقعی با مسافر ندارند!
    دقیقا همان وقتی که چند نفر دست به کمر رو به آسمان نگاه میکنند و میگویند این هواپیما مسیرش را عوض کرد و رو به فرودگاه برگشت، حتما درخواست فرود اضطراری داده شما میتوانید با تبحری که دارید بگویید خیر؛ این یک Traffic pattern است. این هواپیما دارد مسیر فرود را طی میکند.
    زمانیکه 80 درصد مردم فکر میکنند پشت هواپیما دود سفیدرنگ موتورها دیده میشود این شما هستید که میدانید این بخار آب است و موتور هواپیما آنچنان دودی ندارد.
    وقتی همه به هر هواپیمای چهار موتوره بوئینگ و به سه موتوره توپولوف میگویند شما هستید که تفاوتهای یک ایرباس، بوئینگ و مکدانل داگلاس را براحتی با دیدن هواپیما تشخیص میدهید.
    این شما هستید که میدانید دود پشت لاستیکهای هواپیما در هنگام فرود به خاطر ترمز گرفتن نیست و اصولا هواپیماها ترمز نمیکنند و شما هستید که میدانید چه هواپیمایی چه امکاناتی دارد و برای سفر ایمن تر است.

    آیا با این تبحر و اطلاعات و تجربه های فراوان پرواز شما یک خلبان نیستید؟

    توجه کنید یک بازی ویدئویی تجربه ای تمام شدنی شامل قتل و غارت و سرقت و یا نبرد و مبارزه است که در دنیای واقعی شاید هیچوقت نتوانید کاری مشابه آن را انجام دهید و یا اصلا شاید ساخته ی تخیل باشد.
    ولی پرواز امری عادی است که هر روز تکرار میشود و شما شاید یک روز بتوانید آن را تجربه کنید.
    تجربه ی پرواز را میتوان در واقعیت با یک هواپیمای واقعی داشت که در این صورت این شبیه ساز باعث بالا رفتن مهارت شما خواهد بود و اگر خلبان واقعی نیستید میتوانید در ایر لاینهای مجازی به عنوان یک خلبان فعالیت جدی داشته باشید و با شبیه ساز تجربه ی ساعت ها پرواز در شرایط فوق العاده متنوع را تجربه کنید.
    Microsoft Flight Simulator بزرگترین و وسیع ترین محیط را برای شما شبیه سازی کرده که شامل کل کره ی زمین و چندین پرنده ی متنوع میشود که چنان واقع گرایانه طراحی شده که خلبانان واقعی هم آن را تحسین میکنند.

    البته سرگرمی و ماموریت هم گوشه ای از امکانات شبیه ساز است. وقتی ماهر شدید میتوانید ماموریتهای جالبی را هم تمام کنید و مدارک و گواهی نامه هم دریافت کنید که بی شک معتبر ترین مدارک مجازی خواهند بود.

    برای اجرای شبیه ساز نیازی به یک سیستم قدرتمند نیست.


    شبیه ساز میتواند با هر سیستمی سازگار باشد. زمانیکه شبیه ساز طراحی و ساخته شد، هنوز سیستم قدرتمندی برای اجرای آن وجود نداشت و تیم طراحی آن هم اجرای شبیه ساز با بالاترین کیفیت را به بعد موکول کردند. زیرا شبیه ساز به لحاظ محاصبات رتبه ی بیست و یکم را دارد. جالب است بدانید رتبه ی اول مربوط به نرم افزار تشخیص حرکت ستارگان سازمان فضایی آمریکا است.
    به هر حال شبیه ساز بر روی سیستمهای قدیمی حتی با رم 256 و گرافیک 128 مگابایتی و یک پردازنده ی تک هسته ای قدیمی مانند سلرون های اینتل هم براحتی اجرا میشود. پس هیچ نگران اجرای شبیه ساز نباشید.
    اما برای اجرای شبیه ساز با فعال بودن تمام آپشنها و بالا بردن تمام افکتها (به صورت Manual) نیاز به سیستمی در حد سیستم زیر دارید:
    PROCESSOR: INTEL CORE i7-980 3.33GHz/12MB
    RAM: 4GB
    VGA: 1GB GTX285

    با توجه به نیاز محاصباتی سنگینی که FSX دارد باید حتما یک CPU خوب داشته باشید. FSX یک برنامه ی 32 بیتی است و در نهایت 2 یا 3 گیگابایت رم استفاده میکند. همچنین حجم تکسچرهای بالای آن شما را وادار به خرید یک کارت گرافیک یک گیگابایتی میکند. ولی بالا بودن کش CPU برای محاصبات سریعتر و همچنین هسته های سریع پردازنده میتواند کاملا موثر باشد.

    __________________________________________________ _______________________
    مقایسه ی شبیه ساز با واقعیت:

    شبیه ساز دقیقا چیزی رو ساخته که وجود داره. من فقط یک نمونه نشونتون میدم. 747 واقعی و شبیه سازی شده:
      محتوای مخفی: مقایسه 

    عکسهای کاکپیت یک 400-747 واقعی:



    و عکسهای محیط شبیه ساز:










    __________________________________________________ ________________________
    __________________________________________________ ________________________
    آلبوم عکسهای FSX را از دست ندهید. (تحت Silverlight)
    شما هم میتوانید عکسهای خود را برای من ایمیل کنید تا در این آلبوم قرار بگیرد.
    ایمیل: ebi.cross[at]gmail.com

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    __________________________________________________ ________________________
    __________________________________________________ ________________________
    سیستم مورد نیاز برای اجرای شبیه ساز:
      محتوای مخفی: سیستم مورد نیاز 

    سيستم مورد نياز براي اجراي Microsoft Flight Simulator X :
    اطلاعات مورد نیاز شبیه ساز :
    Customization: Editing Tools
    Number of Players: 1 Player
    Number of Online Players: 32 Online
    DirectX Version: v9.0
    Operating System: Windows XP

    حداقل سیستم مورد نیاز :
    System: 1.0 Ghz or equivalent
    RAM: 256 MB
    Video Memory: 32 MB
    Hard Drive Space: 14000 MB

    سیستم توصیه شده :
    System: 3.6 GHz CPU or equivalent
    RAM: 2048 MB
    Video Memory: 512 MB
    Hard Drive Space: 14000 MB

    __________________________________________________ ________________________
    __________________________________________________ ________________________
    من کدام نسخه را دارم؟؟؟؟ (قبل از طرح سوالات و مشکلات باید نسخه ی شبیه ساز را بدانید)

      محتوای مخفی: نسخه ی شبیه ساز خود را بشناسید 

    نسخه های FSX بسیار متنوع هستند. اول توجه کنید منظور من FSX هست یعنی نسخه ی X. نسخه ی X از 2004 جدیدتر هستش و حداقلش اینه که توی 2 DVD عرضه میشه.
    نسخه ی 2004 توی این تاپیک بحث و بررسی نخواهد شد اما اگر این نسخه را دارید باز هم اموزشهای FSX در موردش صدق میکنه و میتونید آموزشها رو استفاده کنید.



    این نسخه قدیمی هستش و پیشنهاد ما یکی از نسخه های زیر است:


    کاور نسخه ی معمولی X بدون چیزهای اضافی مثل شکل زیر هستش:

    این نسخه فقط شامل خود شبیه ساز میشه و هیچ سرویس پکی نداره.
    شما میتونید Service Pack 1 و بعدش Service Pack 2 رو روی این نسخه نصب کنید.
    اما یک DVD دیگه هستش که اگر به همین نسخه ی بالا اضافه کنید شبیه ساز تبدیل به Acceleration Edition میشه. یعنی اول باید نسخه ی بالا که من بهش میگم Normal Edition رو نصب کنید و بعد یک DVD اضافی رو روش بریزید. توجه کنید که Acceleration Edition خودش شامل SP1 و SP2 هم میشه. یعنی دیگه نیازی نیست این 2 سرویس پک رو نصب کنید. خودش اینا رو داره.
    اگر این DVD رو بخواین بخرید ممکنه توش دو تا DVD باشه. ولی فقط یکی از این DVD ها شامل پک شبیه ساز میشه و DVD دوم رو معمولا شرکت توزیع کننده به عنوان هدیه یا هر چی قرار میده وشامل یه سری اضافات و هواپیما میشه که رسمی نیستش.

    توجه کنید این نسخه به تنهایی قابل استفاده نیست و حتما باید به صورت یک افزونه روی نسخه ی بالا نصب بشه.

    ولی یک نسخه ی دیگه هم داریم به نام Deluxe Edition. حکمت نسخه ی دلوکس رو فقط خود مایکروسافت میدونه.
    فرقش با نسخه ی معمولی اینه که تعداد هواپیما ها بر خلاف نسخه ی معمولی (بدون ACC) که 18 تا هستش تو این نسخه 24 عدد هست.
    تعداد فرودگاههای با کیفیت و دقیق تو نسخه ی دلوکس 45 فرودگاه هست که تو نسخه ی معمولی 40 تا هستش و تعداد شهرهای با کیفیت تو نسخه ی دلوکس 38 شهر هست که نسخه ی معمولی فقط 28 شهر داره.
    با این حساب متوجه شدید که نسخه ی دلوکس کمی بهتره از نسخه ی معمولی.
    این هم شکل کاور این محصول:

    ولی خب یک نسخه ی کامل FSX هم داریم که تمام ویژگی های بالا که گفته شد رو با هم داره.
    به این نسخه میگن FSX Gold Edition و شامل تمام جزئیات میشه.

    این نسخه تلفیقی از FSX Deluxe Edition و FSX Accleration Pack هستش .
    توجه کنید که اگر حتی نسخه ی Deluxe رو داشته باشید و Accelerator Pack رو هم روش نصب کنید. باز هم بعضی امکانات نسخه ی Gold رو نخواهید داشت.
    کاورش رو در شکل زیر میبینید:

    درجدول زیر تفاوتهای ورژنها رو از نظر هواپیما میتونید ببینید:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    و اما یک نسخه ی وطنی هم داریم به نام FSX Novin Pendar که شامل FSX معمولی به همراه Accleration Pack میشه یعنی نسخه ی اول و دوم رو با هم داره و همچنین آموزشهاش فارسی شده.
    کاور این نسخه هم به شکل زیره:

    توجه کنید برای نصب FS Passenger شما نیاز به نسخه هایی دارید که SP1 داشته باشه. یعنی نسخه ی دوم و چهارم که در بالا معرفی شد. همچنین میتونید جداگانه SP1 رو روی نسخه های اول و سوم نصب کنید تا از FSPassenger بهره مند بشید.
    پچ ها و اضافات روی نسخه ی پنجم نصب نمیشوند.

    نکته: نصب سرویس پک ها و در کل نصب Acceleration Pack باعث سبک شدن بازی و بهینه شدن بازی در استفاده از CPU های چند هسته ای میشه.در نصب Accleration Pack رو نسخه عادی تردید نکنید.
    نکته: نسخه ی نوین پندار هیچ مزیت خاصی ندارد به جز اینکه آموزشهای فارسی همراه آن عرضه میشود و در کل این نسخه سنگین تر است، مشکل کدهای رجیستری دارد، هواپیماهای اضافی بر روی این نسخه نصب نمیشوند، اضافات و حتی FS Passenger بر روی این نسخه نصب نمیشود.


    __________________________________________________ ________________________
    __________________________________________________ ________________________
    چطور وارد دنیای سیمولاتور شوم؟ (اگر علاقه مند به تجربه ی پرواز شدید برای شروع این قسمت را بخوانید)


      محتوای مخفی: چطور شروع کنم؟ 

    اگر میخواهید با FSX شروع کنید و به این نرم افزار علاقه مند شده اید و دوست دارید یک نسخه از آن را تهیه کنید به صورت زیر عمل کنید:
    ابتدا یک نسخه ی 2 DVD به نام Microsoft Flight Simulator X خریداری کنید. این نسخه در هر فروشگاهی پیدا میشود.
    اگر شک دارید که نسخه ی اشتباه را خریداری نکنید از روی عکس زیر (کاور نرم افزار) خریداری کنید. توجه کنید دقیقا به همین نام و شکل باشد:
    و سپس یک نسخه ی دیگر که ممکن است 2 DVD و یا 1 DVD باشد خریداری کنید. توجه کنید نسخه ی 2 DVD در حقیقت همان 1 DVD است به علاوه ی اینکه در DVD دوم چیزهای اضافی مثل نرم افزار یا هواپیمای اضافی دارد که برای تازه کارها پیشنهاد نمیکنیم.
    این نسخه به تنهایی قابل اجرا نیست و در حقیقت مانند افزونه ای عمل میکند که باید روی نسخه ی بالا نصب شود و نسخه ی بالا را کامل میکند. نسخه ی بالا به تنهایی هم قابل اجرا است ولی با Acceleration Pack جلوه های طبیعی، پشتیبانی از پردازنده های چند هسته ای، پشتیبانی از DirectX10 و 11 و صدها فرودگاه جدید را به سیمولاتور اضافه میکند.
    این نسخه با کاور زیر به فروش میرسد:
    اگر نسخه ای با کاور زیر دیدید که 4 DVD داشت یعنی نسخه ی عادی را هم شامل میشود و دیگر نیازی به خرید نسخه ی بالا نخواهید داشت.

    پس از خریداری شما باید نسخه ی اول که خریداری کردید را نصب کنید و پس از نصب و کپی کردن کرک و یک بار وارد شدن به محیط سیمولاتور دوباره خارج شوید و نسخه ی بالا را در سیستم قرار دهید و اقدام به نصب کنید. نسخه ی دوم نیازی به مسیر نصب ندارد و خودکار نصب میشود.
    پس از نصب نسخه ی دوم وارد سیمولاتور شوید و اگر پیامی داده شد YES بزنید.

    برای کنترل راحت سیمولاتور نیاز به یک دسته ی معمولی دارید (حداقل) که نمونه ی این دسته را در تصویر زیر میبینید:

    برای خرید دسته های حرفه ای حتما با بچه های این تاپیک مشورت کنید زیرا خیلی از دسته ها نیازهای این نرم افزار را جوابگو نیست و فقط به درد بازیهای هواپیمایی میخورند.
    پس از فراهم کردن تمام این حداقلها باید آموزشهای این تاپیک را مطالعه فرمایید که در صفحه ی اول به صورت PDF موجود است.
    موفق باشید.


    __________________________________________________ ________________________
    __________________________________________________ ________________________
    اطلاعات بیشتر و خرید از سایت P30world
      محتوای مخفی: خرید از سایت P30world 


    Deluxe Version
    نسخه ی Deluxe شبیه ساز بدون Accelerator Pack که 2 حلقه DVD هستش. میتونید بخرید و ACC رو یا دانلود کنید و یا از بازار بخرید.
    این نسخه عالیه اگر با Accel ادغام بشه. توی خریدنش شک نکنید.


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    __________________________________________________ __________________________________________________ _____
    Novin Pendar Version
    نسخه ی نوین پندار رو هم میشه از P30world خرید. این نسخه به هیچ وجه توصیه نمیشه ولی برای اطلاع رسانی میزارم دیگه.


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    ..::مهم::..
    اما کسانیکه نتوانستند نسخه های شبیه ساز را در بازار پیدا کنند و یا اینکه به Addoneها و اضافات نیاز دارند ولی نمیتوانند دانلود کنند به دوستان خود در این تاپیک مراجعه کنند.
    دنیای سیمولاتور آنقدر وسیع است که هر جای دنیا یک نفر وجود دارد که به شما کمک کند.
    کافیست نزدیک ترین دوست به محل زندگی خود را پیدا کنید و از او درخواست چیزهای مورد نیاز را بکنید.
    از شما تنها هزینه ی DVD و یا DVDهای خام گرفته خواهد شد. هیچ پول اضافی یا دستمزدی نمیگیریم:

      محتوای مخفی: کسانیکه در شهر شما به کمکتان می آیند 




    مشهد (محدوده ی هاشمیه؛ کوثر تا انتهای پیروزی) - ebicross
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    مشهد (محدوده ی سید رضی؛ معلم) - amir_0098
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    رشت - dani.flight
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    انزلی - joopin
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    تهران - General_sorena
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    شیراز - Dihav1359
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    کرج - iCe m@ n
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    شما هم به این لیست میتوانید اضافه شوید.




    دو پُست بعدی را هم حتما بخوانید


    کرک، پچ و اضافات در پست دوم
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    Flight School - آموزش جامع خلبانی در پست سوم
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by ebicross; 18-03-2011 at 21:01.




  2. #2
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    14 Flight School


    Flight School 1.6
    05/09/1389
    27/12/2010




    فوق العاده ترین آموزش جامع در 220 صفحه که ورژنهای آن هزاران بار دانلود شده است.


    مقاله ی جامع کنترل و هدایت هواپیما برای طرفداران FSX که میخوان با اصول اولیه ی این شبیه ساز آشنا بشن.

    از ابتدا توضیح داده شده تا گرفتن تمام مدارک پرواز.
    واقعا عالیه چون خودم هم با همین آموزشها راه افتادم و الان همش رو با کلی ویرایش و اصلاح جمع آوری کردم تا اینی بشه که میبینید.
    حتی اگر FSX هم ندارید این مقاله رو از دست ندید.

    این مقاله کاملترین و تنها مقاله ی جامع و رایگان در این موضوع در سطح اینترنت به زبان فارسی است که حاصل آموزشهای چند خلبان، بچه های انجمن و توضیحات و ترفندهای آنان است. آموزشهای شبیه ساز هم گام به گام ترجمه میشوند و به این مقاله اضافه خواهند شد.


    این مقاله شامل:
    1- آشنایی با قطعات اصلی هواپیما
    2- آشنایی با نیروها
    3- آشنایی با اصطلاحات
    4- پرواز کامل با بوئینگ 747
    5- راهنمای دسته در بازی و راهنمای کلیدها
    6- آموزش تا گرفتن مدرک SPL
    7- نحوه ی خواندن انواع درجه ها و رادارها
    8- آشنایی با مدارک پرواز

    + ورژن 1.2:
    9- توضیح در مورد استال و بازیابی از آن
    10- توضیح در مورد علامتهای ابتدای باندهای فرود
    11- توضیح در مورد تاکسی کردن و تابلوها و خط کشی ها
    12- عکسهای جدید در مورد فلر کردن
    13- توضیح در مورد نحوه ی بلند شدن نرم و به موقع
    14- راهنمایی های بیشتر در مورد گلاید اسلوپ

    + ورژن 1.3:
    15- آموزش پرواز با هواپیمای نظامی Hornet بر روی ناو (قابل استفاده برای کسانیکه Accelerator Pack دارند)
    16- توضیح چند اصطلاح دیگر

    + ورژن 1,4:
    17- توضیح کامل در مورد ILS
    18- توضیح کامل در مورد تاکسی کردن. (ترجمه ی آموزش خود FSX)
    19- حذف بعضی اشتباهات

    + ورژن 1,5:
    20- آموزش جامع FMC در بوئینگ 400-747
    21- آموزش جامع VOR
    22- آموزش استفاده از FsPassengersX
    23- رفع چند مشکل

    + ورژن 1.6:
    24- آموزش های کامل PPL
    25- آموزشهای کامل IR
    26- آموزشهای کامل CPL
    27- آموزشهای کامل ATP
    28- رفع چند اشتباه.

    و بسیاری نکات دیگر...


    تمام مطالب درون تاپیک به مقاله افزوده میشود و ورژن بعدی همینجا قرار میگیرد.



    لینک دانلود:

    لینک دانلود ورژن 1.6 با کیفیت معمولی و حجم 10 مگابایت:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    لینک کمکی:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    لینک دانلود ورژن 1.6 با کیفیت پایین و حجم 6 مگابایت:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    لینک کمکی:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by ebicross; 18-03-2011 at 20:59. دليل: پست 2 و 3 جابه جا شد


  3. #3
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    14 کرک؛ پچ و اضافات

    Requirments
    این پیش نیازها رو بعد از نصب FSX نصب کنید. یعنی بعد از نصب FSX و قبل از اولین اجرای اون. بعد از نصب ریست یادتون نره.
    توجه کنید بعضی از اینها رو جلوش زدم که توی DVD شبیه ساز هست ولی بودنش دلیل بر نصبش نیست. گاهی اوقات Installer شبیه ساز قاطی میکنه و اینها رو نصب نمیکنه.

    DirectX 9.0c (باید حتما نصب باشه حتی روی ویندوز 7-توی تمام بازیهای جدید یک نسخه هستش. به دلیل حجم بالا لزومی نداره آخرین ورژنشو یعنی آپدیت شدشو نصب کنید. زیاد قدیمی نباشه فقط) (موجود در DVD شبیه ساز ولی قدیمیه)

    توجه کنید این DirectX که من گذاشتم نه تنها 9 رو آپدیت میکنه بلکه 10 و 11 رو هم آپدیت میکنه.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    Vcredist x86 & x64 2005 (حتی اگر ویندوز 64 بیتیه شما باز هم به 32 بیتی نیاز دارید. اگر 64 بیتیش رو هم روی ویندوز 64 بیت نصب کنید بهتره)(نسخه ی ENU رو نصب کنید)(موجود در DVD شبیه ساز)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    Vcredist x86 2008 (مهم نیست ویندوز شما 32 بیتیه یا 64 بیتی. شما باید نسخه ی 32 بیت رو نصب کنید چون شبیه ساز 32 بیتیه. اگر 64 بیت رو هم نصب کردید چه بهتر)(نسخه ی 2008 و 2005 با هم باید باشند. یعنی یکی کار اون یکی رو نمیکنه)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    Vcredist x64 2008
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    IsScript11 (مرد نیاز برای نصب پکیج های Install Shield)(در DVD شبیه ساز همین نسخه موجوده)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    توجه کنید هر ورژن فایل نصبی این شرکت نیاز به یک IsScript داره. فایل نصبی شبیه ساز ورژنش 11 هستش پس از نسخه ی 11 استفاده میکنیم. دیگر ورژنها در لینک زیر:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    MSXML4 SP2 (در DVD شبیه ساز موجوده)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    MSXML SP3 (آپدیتی برای نسخه ی بالا)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    MSXML 6
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    Java Runtime x86(جایی خوندم که FSX از منابع Java هم استفاده میکنه. مطمئن نیستم. به هر حال اگر استفاده کنه از 32 بیتش استفاده میکنه.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    Java Runtime x64 (این هم 64 بیت برای هرکسی که خواست)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    آخرین درایور کارتهای ATI (بررسی با خودتون) (لینک از سایت سازنده نیست ولی همزمان با اون به روز میشه)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    آخرین درایور کارتهای nVidia (بررسی با خودتون)(لینک از سایت سازنده نیست چون به دلیل تحریم باز نمیشه ولی همزمان به روز میشه)
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    این فایل رو هم در مسیر C:\windows\System32 بریزید تا مشکل کرش کردن شبیه ساز رفع بشه.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید





    Crack


    FSX
    یعنی نسخه ای که دو DVD دارد و هیچ اضافاتی ندارد
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    FSX SP1
    یعنی نسخه ی دو DVD بازی که Service Pack اول روی آن نصب شده باشد
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    FSX SP2
    یعنی نسخه ای که دو DVD دارد و پس از نصب SP1 بر روی آن SP2 هم نصب شده است
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    FSX Accelerator
    نسخه ای که در 3 DVD عرضه و نصب میشود.
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    FSX Novin Pendar
    این فایلها برای FSX Novin Pendar استفاده خواهد شد و میتونید بدون محدودیت وارد این نسخه بشین. فقط صداهای مراحل قطع میشه.


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    Tools


    FS Registry Repair
    این نرم افزار به شما این امکان را میدهد پس از نصب مجدد ویندوز دیگر نیازی به نصب Flight Simulator نداشته باشید و براحتی کلیدهای رجیستری را تعمیر میکند
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    Follow Me
    ماشین Follow Me که مسیر تاکسی را به شما نشان میدهد
    پسورد: bahram-choubine
    لینک تورنت است
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    FsPassengersX
    نرم افزار بسیار عالی جهت واقعی کردن پروازها با هزاران امکانات عالی که شبیه ساز را به نزدیک ترین حد خود تا واقعیت میرساند
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    و این هم کرک برنامه
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    My Traffic 2010 (FSX Only) Torrent
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    ابزار My Traffic بر روی FSX نصب میشه و باعث میشه در هر کشوری که هستید و یا در هر فرودگاهی که هستید هواپیماهای بومی اون منطقه رو مشاهده کنید. مثلا در فرودگاه مهراباد هواپیماهای ایرلاینهای ایرانی مثل ایران ایر تور رو خواهید دیدو البته این فقط بخشی از امکانات این نرم افزار 1 گیگابایتی هستش.




    My Traffic X

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    Airplane



    Boeing 737-800 next generation


    بوئینگ 737 بسیار طبیعی و بهتر از نسخه ی خود شبیه ساز


    لینک تورنت است


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    Airbus_Series_Deluxepart

    [COLOR=black]
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    رمز فایل فشرده:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    چند عکس از نماهای مختلف A380

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید






    Patch




    Texture Booster Pack


    با تغییر بعضی تکسچرهای شبیه ساز جلوه های طبیعی تری را فراهم میکند


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید




    TEHRAN Pack


    فرودگاههای طبیعی تهران برای شبیه ساز


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید





    3D Shockwave Light


    بسیار فوق العاده تمام نور پردازیها و چراغها را طبیعی میکند و جلوه های واقعی به آنها میدهد


    پسورد: bahram-choubine


    لینک تورنت است


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    رفع مشکل DLL.XML
    بعضی از کسانیکه میخوان FSP نصب کنند این مشکل رو دارند.
    به این لینک مراجعه کنید.

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید



    رها کردن بمب در FSX

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید





    Flight Video



    ویدئو کلیپ 4 دقیقه ای برای نمایش پرواز در شبیه ساز. این ویدئو جنبه ی آموزشی ندارد.


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید


    Last edited by ebicross; 18-03-2011 at 20:56. دليل: پست 2 و 3 جا به جا شد


  4. #4
    آخر فروم باز end_of_world's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2007
    محل سكونت
    فعلان همينجام
    پست ها
    1,026

    پيش فرض

    بسيار بسيار ممنون آموزش عالي بود

  5. این کاربر از end_of_world بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #5
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    14 تاریخچه ی شبیه ساز پرواز

    اون زمان که کامپیوتر به شکل امروزی وجود نداشت شبیه ساز پرواز وجود داشت.
    سیمولاتور برای سیستمهای IBM به رنگ سیاه و سفید برای خلبانان در دسترس بوده و ورژنهای اون یکی پس از دیگری می اومدند.

    تصویر زیر Microsoft Flight Simulator1 رو نشون میده و نمایی از محیط شبیه ساز:




    تصویر زیر Microsoft Flight Simulator 2 رو نشون میده و متاسفانه از محیط اون عکسی ندارم:


    تصویر زیر نسخه ی 95 هست که تغییرات گسترده توی سیمولاتور بوجود اومده:


    تصویر زیر هم نسخه ی 98 هستش:


    و این هم نسخه ی 2000 که البته این یک نسخه ی ویژه هست.


    و نسخه ی 2002:


    و نسخه ی 2004 که هنوز هم استفاده میشه:


    و سرانجام نسخه ی X که کاملترین و بهترین نسخه هستش:


    که این نسخه توسط پک زیر به یک نسخه ی قدرتمند تر تبدیل میشه:


    این هم نمایی از محیط این نسخه. با نسخه ی اول مقایسه کنید:

    Last edited by ebicross; 05-03-2010 at 17:42.

  7. 16 کاربر از ebicross بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #6
    پروفشنال Only Pes's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Kermon City
    پست ها
    713

    پيش فرض

    من یک سال پیش همچین بازی داشتم ولی مسخره بود دادمش به یکی ولی یادم نیست همین بود یانه اسمش شبیه ساز پرواز بود 4 سیدی بود یه یارو میومد حرف میزد فارسی هم بود همونه؟؟؟؟

  9. این کاربر از Only Pes بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  10. #7
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    پيش فرض

    من یک سال پیش همچین بازی داشتم ولی مسخره بود دادمش به یکی ولی یادم نیست همین بود یانه اسمش شبیه ساز پرواز بود 4 سیدی بود یه یارو میومد حرف میزد فارسی هم بود همونه؟؟؟؟
    این شبیه ساز ورژنهای مختلفش با فاصله های زیاد چند ساله میاد و این آخری تو 12 تا CD یعنی 2 DVD هست.
    از نظر مسخرگی باید ببینیم از سبکش خوشت میاد یا نه چون شبیه ساز هیچ بکش بکشی نداره و همش یک سری قوانینه ممکنه بعضیها خوششون نیاد.
    نسخه ی فارسی این شبیه ساز موجود هست.
    _____________________________________________
    گواهینامه ها:

    1- گواهینامه خلبان مبتدی یا دانش آموز یا Student Pilot License یا SPL: با گرفتن این گواهینامه، شخص قادر است که مفاهیم نخستین پرواز را تشریح کرده و هواپیما را در یک پرواز ساده کنترل نماید.

    2- گواهینامه خلبانی شخصی یا Private Pilot License یا PPL: شخص دارنده این گواهینامه قادر به انجام مانورهای مشکل هوایی با هواپیما خود و همچنین ناوبری هوایی به وسیله دستگاه های مورد استفاده است.

    3- گواهینامه آلات پروازی یا Instrument Rating: پس از طی دروس این گواهینامه، شما می توانید که یک پرواز کور را، بدون وجود دید و فقط به کمک آلات پروازی و ناوبری که در اختیار شما قرار می گیرد انجام دهید.

    4- گواهینامه خلبانی بازرگانی یا Commercial Pilot License یا CPL: با گذراندن دروس این گواهینامه، شخص پرواز ها روال های مشکل تری را گذرانده و قادر به انجام پرواز های بین کشوری و بازرگانی می باشد.

    5- گواهینامه خلبانی خطوط هوایی یا Airline Transport Pilot یا ATP: دریافت این گواهینامه از مشکل ترین گواهینامه ها می باشد، مستلزم تجربه فراوان و مطالعه دروس به دقت است. با دارابودن این گواهینامه، شخص قادر خواهد بود که پرواز های مسافرتی را با انواع هواپیماهای بوئینگ و ایرباس با طی روال کامل پروازی انجام دهد. با دریافت این گواهینامه، می توانید به خود «کاپیتان» هم بگویید!
    __________________________________________________ ____________
    SPL- درس اول: پرواز مستقیم- هواپیماها چگونه پرواز می کنند؟
    برای اینکه شما به یک خلبان تبدیل شوید و اصول پرواز یک هواپیما را بدانید، فکر نکنید که حتماً باید دکترای رشته آیرودینامیک یا هوافضا را داشته باشید. اما شناخت اصول اولیه پرواز، کمکی فوق العاده برای شماست، خصوصاً برای هدایت هواپیمایتان و هنگام پرواز. درس اول گواهینامه خلبان دانش آموز، شاید درسی طولانی باشد، اما مطالب خواندنی و جالبی نیز در این درس مطرح خواهد شد که بر جذابیت درس خواهد افزود. در مطالعه مطالب نخستین درس خلبانی تان، با ما همراه باشید.

    چهار نیرویی که همیشه با هواپیمایتان همراهند
    هر هواپیمایی که در حال پرواز باشد، بر آن چهار نیروی بسیار اساسی وارد می شود. این نیروها عبارتند از: 1-نیروی برا یا بالابرنده 2-نیروی وزن 3-نیروی پسا یا پس کشنده 4-نیروی تراست یا همان نیروی موتور. حالا به شکل 1 نگاه کنید. در این شکل این چهار نیرو و جهت وارد شدن آن ها را می بینید.

    شکل 1- چهار نیروی وارد بر هر هواپیمای در حال پرواز، 1- برا 2-تراست یا کشش 3-وزن 4-پسا
    وظیفه ی اصلی شما به عنوان یک خلبان، در حقیقت همان ایجاد تعادل میان این نیروهاست. به طوری که مثلاً در یک پرواز عادی، همه نیروها با هم برابر و در تعادل باشند و یا هنگامی که می خواهید صعود کنید، نیروی برا را به اندازه نیاز، افزایش دهید. حال به معرفی و توضیح عملکرد هر یک از این نیروها می پردازیم.

    1- نیروی برا یا Lift
    نیروی برا به عنوان نیروی اساسی پرواز، نیرویی است که در اثر حرکت بال ها در هوا به وجود می آید. با حرکت بال ها در هوا، به دلیل انحنای قسمت بالای بال، هوا روی بال داری سرعت بیشتری نسبت به زیر بال است. این اختلاف سرعت بر اساس قانون برنولی، اختلاف فشار را باعث می شود، به طوری که در قسمت بالای بال فشار کم و در قسمت پایین بال، فشار زیاد است. فشار زیاد در زیر بال، بال را به سمت بالا فشار داده و در نتیجه، نیروی برا ایجاد می شود که با بالا بردن بال، بالا رفتن کل مجموعه هواپیما را موجب می شود. در تصویر یک، نیروی شماره 1 که به سمت بالا اشاره می کند، همان نیروی برا است.

    2- نیروی وزن یا Weight
    نیروی وزن، نیرویی است که زمین بر هر جسمی وارد می کند و آن را به طرف خود می کشد. این جسم می تواند مثلاً یک هواپیما باشد. تصور می کنم نیروی وزن برای همه ما آشنا باشد. نیروی وزن در یک پرواز که هیچ گونه صعود یا نزولی وجود ندارد، با نیروی برای هواپیما برابر است، یعنی هواپیما نه بالا می رود نه پایین می آید. نیروی شماره 3 در تصویر 1 همان نیروی وزن است.

    3- نیروی تراست یا کشش موتور یا Thrust
    نیروی تراست، نیرویی است که هواپیما را به جلو می راند. این نیرو توسط یک یا چند موتور که در هواپیما تعبیه شده اند، تولید می شود. هر چه نیروی تراست بیشتر باشد، هواپیما سریعتر پرواز می کند. در تصویر شماره 1، نیروی شماره 2 همان نیروی تراست یا کشش است.

    4- نیروی پسا یا Drag
    در مقابل نیروی کشش موتور، یک نیروی مقاوم وجود دارد که در اثر حرکت هواپیما در هوا و مقاومت آن در برابر مولکول های هوا به وجود می آید. در حقیقت اگر نیروی پسا یا درگ وجود نداشت، هواپیما تا ابد بر سرعتش افزوده می شد. اما پسا مانع افزایش سرعت هواپیما بیشتر از حد معینی می شود.

    حالا با معرفی نیروی های اساسی پرواز، زمان آشنایی با کنترل پرواز یک هواپیما رسیده است.

    کنترل پرواز یک هواپیما
    اگر به شکل 2 نگاه کنید، می توانید سه محور اصلی را که هواپیما می تواند حول آن ها بچرخد را مشاهده کنید.

    شکل 2- سه محور اصلی چرخش هواپیما، 1-محور عمودی 2-محور طولی 3- محور عرضی
    محور های اصلی پرواز هواپیما عبارتند از: -محور عمودی 2-محور طولی 3- محور عرضی. محور عمودی، محوری است که درست از نقطه وسط هواپیما از بالا به پایین کشیده می شود. چرخش حول این محور، باعث به چپ یا راست حرکت کردن دماغه هواپیما می شود که اصطلاحاً به آن Yaw می گویند. محور طولی، محوری است که در طول هواپیما و از دماغه تا انتهای آن کشیده می شود. اگر چرخشی را حول این محور در ذهنتان تصور کنید، باعث بالا رفتن یک بال و پایین افتادن دیگری می شود که همان دورزدن هواپیماست و اصطلاحاً دورزدن یا Roll نامیده می شود. محور عرضی، محوری است که در عرض هواپیما و از نوک یک بال تا نوک بال دیگر کشیده می شود. چرخش حول این محور باعث بالا رفتن با پایین آمدن دماغه هواپیما در نتیجه صعود یا نزول هواپیما را موجب می شود که اصطلاحاً به آن Pitch یا پیچ می گویند.

    شهپر ها یا Ailerons
    شهپر ها باله های کوچکی در قسمت انتهایی هر بال و لبه انتهایی آن بال هستند. دورزدن یک هواپیما، اساساً به وسیله این شهپر ها صورت می گیرد. هنگامی که مثلاً هواپیما می خواهد به سمت راست دور بزند، شهپر سمت چپ پایین رفته و شهپر سمت راست بالا می رود. با پایین رفتن شهپر سمت چپ، در آن نقطه نیروی برای بیشتری ایجاد شده و با بالا رفتن شهپر سمت راست، برای کمتری ایجاد می شود. این اختلاف نیروی برا باعث می شود که بال چپ که داری نیروی برای بیشتری است، بالا رفته و بال راست که داری نیروی برای کمتری است، پایین بیفتد. این عمل، باعث می شود که هواپیما به سمت راست متمایل گشته و به همان سمت دور بزند. برای درک بهتر به شکل 3 نگاه کنید.

    شکل 3- طرز کار شهپر ها در یک دورزدن به سمت راست 1-نیروی برای بیشتر 2- نیروی برای کمتر
    دورزدن به سمت چپ نیز به همین صورت است، با این تفاوت که در دورزدن به سمت چپ، شهپر بال راست پایین رفته و برای بیشتری تولید می کند و شهپر سمت چپ بالا رفته و برای کمتری تولید می کند در نتیجه هواپیما به سمت چپ دور می زند. یادتان باشد که شهپر ها همیشه عکس هم کار می کنند. به شکل 4 نگاه کنید.

    شکل 4- طرز کار شهپر ها در یک دورزدن به سمت چپ 1-نیروی برای کمتر 2-نیروی برای بیشتر
    بالابرها یا Elevators
    بالابر ها بالچه هایی در انتهای سکان افقی هواپیما هستند.این بالچه ها با بالارفتن خود، نیروی برای کمتری تولید کرده و باعث پایین آمدن دم می شوند. پایین آمدن دم هواپیما به نوبه خود، باعث بالارفتن دماغه شده و صعود یا افزایش ارتفاع را به دنبال دارد. در حالت عکس، این بالچه ها با پایین رفتن خود، نیروی برای بیشتری را تولید کرده و باعث بالارفتن دم هواپیما می شوند. بالارفتن دم هواپیما، یعنی پایین آمدن دماغه و این خود مساویست با نزول یا از دست دادن ارتفاع. به خاطر داشته باشید که بالابر ها به طور همجهت کار می کنند، یعنی هردو باهم بالا رفته و هر دو باهم پایین می آیند. طرز کارکرد بالابرها را در شکل های 5 و 6 مشاهده می کنید.

    شکل 5- طرز کارکرد بالابر ها در یک صعود

    شکل 6- طرز کارکرد بالابر ها در یک نزول
    پرواز مستقیم یا Level Flight
    حالا که طرز کنترل هواپیما و سطوح کنترلی را یاد گرفتید، لازم است که پرواز مستقیم یا Level را نیز یاد بگیرید. پرواز مستقیم، یکی از مهم ترین مانورهای پروازی است که در هواپیماهای مسافربری اهمیت فراوانی دارد. به پروازی که در آن ارتفاع افزایش یا کاهش پیدا نکرده و همچنین جهت پرواز تغییر نکند، یعنی هواپیما دور نزند، پرواز مستقیم گفته می شود. شکل 7، آلات پروازی را در یک پرواز مستقیم در هواپیمای سسنا 172 در فلایت سیمولاتور نشان می دهد.

    شکل 7- پرواز مستقیم و آلات پروازی در حالت پرواز مستقیم
    پرواز مستقیم و آلات پروازی در Level Flight
    در این مرحله، می خواهیم آلات پروازی پرکاربرد را به شما معرفی نماییم. در اکثر هواپیماها، شش نشان دهنده اصلی وجود دارد که با استفاده از این شش نشان دهنده، می توانیم بیشتر اطلاعات لازم برای ادامه پروازمان را به دست بیاوریم. به شکل 8 که نشان دهنده های اصلی نمایش یافته اند، نگاه کنید.

    شکل 8- شش نشان دهنده اصلی وضعیت پرواز در هواپیمای سسنا 172
    1- نشان دهنده سرعت هوایی هواپیما یا Air Speed Indicator
    اگر در شکل 8، به اولین نشان دهنده از سمت چپ و بالا نگاه کنید، سرعت سنج هوایی را می بینید. این وسیله، سرعت هواپیما را نسبت به محیط اطراف آن محاسبه می کند که بر حسب نات درجه بندی شده است. شاید از خود سوال کنید که رنگ مختلف موجود در آن چه کاربردی دارند؟ رنگ سفید، نشان دهنده محدوده مجاز سرعت برای پرواز با فلپ است. رنگ سبز، محدوده مجاز سرعت برای پرواز بدون فلپ را نشان می دهد. رنگ زرد به محدوده سرعتی اشاره دارد که در صورت پرواز با این سرعت احتمال آسیب دیدن بدنه و بال های هواپیما زیاد است. در شکل 8، سرعت سنج هواپیما، سرعتی حدود 106 نات را نشان می دهد.

    2- نشان دهنده وضعیت هواپیما نسبت به افق یا Attitude Indicator
    نشان دهنده وسط در ردیف بالا در شکل 8، به نشان دهنده وضعیت هواپیما نسبت به افق شهرت دارد. این نشان دهنده عبارت است از یک کره که در داخل محیط نشان دهنده به گونه ای می چرخد که همیشه یک سمت آن موازی و روی خط افق قرار دارد. این نشان دهنده به دو بخش آبی که نشان دهنده وضعیت بالاتر از افق یا آسمان می باشد و قسمت قهوه ای که نشان دهنده پایین تر از سطح افق یا زمین است تقسیم شده است. دو خط نارنجی وسط، در حقیقت هواپیمای شماست که وضعیتش نسبت به افق تغییر می کند. این نشان دهنده به صورت هر پنج درجه یک خط کوچک تقسیم بندی شده است که از روی آن می توانید زاویه صعود یا نزول خود را بدست آورید. همچنین با این وسیله می توانید زاویه دورزدن یا به اصطلاح Bank Angle خود را نیز محاسبه نمایید.

    3- نشان دهنده ارتفاع سنج یا Altimeter
    این نشان دهنده که در تصویر 8، اولین نشان دهنده از سمت راست ردیف بالاست، یکی از اساسی ترین نشان دهنده های وضعیت پرواز است که در اختیار خلبان می باشد. این نشان دهنده، ارتفاع هواپیما را از سطح دریا اندازه گیری کرده و نمایش می دهد. ارتفاع سنج برحسب فوت درجه بندی شده است. برای خواندن آن، می بایست عقربه کوچک هر عددی را نشان داد، آن عدد را ضرب در هزار کرده و عددی را که عقربه بزرگ نشان می دهد، ضرب در صد نمایید. بدین گونه ارتفاع شما بر حسب فوت به دست می آید. برای مثال، در شکل 8، ارتفاع سنج ارتفاع 6.000 فوتی را نشان می دهد که برابر با 2.000 متر یا 2 کیلومتر است. یادتان باشد برای تبدیل فوت به متر، ارتفاع مورد نظرتان را تقسیم بر 3 نمایید.

    4- نمایش دهنده دورزدن هواپیما یا Turn Indicator
    این نمایش دهنده چیزی شبیه Attitude Indicator است، با این تفاوت که این نمایش دهنده تنها میزان غلتش بالها به چپ یا راست را نشان می دهد و توانایی نمایش زاویه صعود و نزول هواپیما را ندارد.

    5- نشان دهنده جهت پرواز یا Heading
    نشان دهنده جهت پرواز نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، چرا که جهت پرواز شما را نشان می دهد و در حقیقت یک قطب نمای بسیار دقیق است. شیوه جهت یابی با این نشان دهنده بدین گونه است که جهت های مختلف در یک پرواز، به 360 جهت یا مسیر تقسیم می شوند که در این حالت، عدد 0 یا 360 جهت شمال، عدد 90 شرق، عدد 180 جنوب و عدد 270 غرب را نشان می دهد. درجه های بین این درجه های اصلی، می توانند برای جهت یابی دقیق تر به کار روند. در نشان دهنده جهت پرواز دماغه هواپیمای سفید کوچک، عددی را نشان می دهد که این عدد در حقیقت همان جهت پرواز شماست.

    6- نشان دهنده نرخ صعود یا نزول یا Vertical Speed Indicator
    این نشان دهنده که در زیر ارتفاع سنج در شکل 8 قرار دارد، می توانند نقش بسیار مهمی را در آگاهی نسبت ارتفاعی که خلبان در آن قرار دارد ایفا کنند. این نشان دهنده، نشان می دهد که هواپیمای شما در هر دقیقه چند فوت صعود یا نزول می کند که دانستن این مسئله، مثلاً برای کاهش ارتفاع برای یک فرود، به منظور نشستن به موقع در ابتدای باند بسیار مهم است. VSI یا همین نشان دهنده، بر حسب فوت درجه بندی شده است. به منظور آگاهی از نرخ صعود یا نزولتان، عددی را که عقربه نشان می دهد ضرب در صد نمایید و البته جهت عقربه را نیز در نظر بگیرید. اگر عقربه رو به بالا باشد، شما مساوی آن عدد در دقیقه صعود کرده و اگر عقربه رو به پایین باشد، شما مساوی آن عدد ارتفاع از دست می دهید.
    امیدوارم که با مطالعه درس امروز، اصول مقدماتی پرواز با هواپیماها در فلایت سیمولاتور یا حتی پرواز واقعی را فراگرفته باشید، ساده بود، نه؟ در درس بعدی، اصول اولیه انجام یک دور زدن را خواهید آموخت.
    برای تمرین این درس، فلایت سیمولاتور را اجرا کرده و سپس به قسمت Flying Lessons بروید. در قسمت Student Pilot، قسمت Lesson 1: Straight and Level Flight را کلیک کرده و در گوشه سمت راست بالا، لینک Fly This Lesson Now را کلیک کنید. با انجام این کار، شما اولین پرواز خودتان را با کمک معلم خلبانتان انجام خواهید داد. حتماً به گفته های معلم توجه کرده و آموخته خود از این درس را به کار بگیرید.
    ______________________________________
    منتظر آموزش درس دوم باشید تا گواهینامه ی SPL را در هفت آموزش کسب کنید...

    منبع تمام آموزشها:
    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
    Last edited by ebicross; 21-02-2010 at 08:14.


  11. #8
    پروفشنال Only Pes's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2007
    محل سكونت
    Kermon City
    پست ها
    713

    پيش فرض

    آموزش هات واقعا جالبه اگه شد دی وی دیشو میگیرم

  12. این کاربر از Only Pes بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #9
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Sep 2007
    پست ها
    186

    پيش فرض

    سلام .تاپیک خوبی زدید اگر میشه اموزش auto pilot و تنظیم رادیو و ار تباط با برج مراقبت رو هم بزارید.

  14. این کاربر از Battlefield2 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #10
    حـــــرفـه ای ebicross's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    مـشـهـد
    پست ها
    3,517

    پيش فرض

    آموزش درس دوم رو هم میزارم. ولی اول چند نکته:

    کلید F1 دور موتور رو به حالت بی حرکت و یا Idle در میاره و F2 دور رو به صورت آهسته کم میکنه و F3 آهسته زیاد میکنه و F4 به سرعت به آخرین حد میرسونه.
    کلید F5 فلپ هارو ناگهان میبنده و F6 کم کم میبنده و F7 آهسته باز میکنه و F8 ناگهان باز میکنه.
    کلید END آهسته باله های کوچک رو رو به پایین میده تا هواپیما Trim شه و رو به بالا بره که برای Take Off ضروری هست و برای ثابت نگه داشتن هواپیما استفاده میشه.
    کلید Home دقیقا عکس کلید END عمل میکنه.
    کلید Shift + E موتور هواپیما رو روشن میکنه و Ctrl + . ترمز دستی هست که تا وقتی هواپیما سر جاش ثابت نشد از این کلید استفاده نکنید.
    خود کلید . ترمز معمولی هست که برای کم کردن سرعت بر روی باند باید ازش استفاده کنید.
    کلید Shift + 1 پنل اصلی هواپیما رو نشون میده و از 1 تا 0 در بالای کیبورد همراه با Shift قسمتهای دیگر از پنل رو نشون میده.
    کلید G چرخهارو باز میکنه.
    ______________________
    راهنمای دسته:
    کلید ضربدر کار کلید Home رو میکنه و مربع هم کار کلید END
    دایره نماهای هواپیماها رو عوض میکنه و مثلث همون ترمز هستش.
    R1 چرخا رو باز میکنه و R2 فلپها رو آهسته میبنده و L2 فلپ هارو آهسته باز میکنه و آنالوگ سمت چپ رو اگر به پایین بدین شهپرهای اصلی به بالا میره و هواپیما سعود میکنه و اگر آنالوگ رو به بالا بدین هواپیما نزول میکنه.
    اگر آنالوگ چپ رو به چپ و راست بدین شهپرها معکوس عمل میکنند و هواپیما چرخش میکنه.
    آنالوگ سمت راست اگر به بالا بره رادار (باله ی عقبی) عقبی رو به چپ میره و دماغه ی هواپیما به چپ میره و اگر آنالوگ راست رو به پایین بدین بر عکس اسن قضیه اتفاق می افته.
    چپ و راست کردن آنالوگ سمت راست دور موتور رو روی نیمه قرار میده.
    توجه کنید که تمام اعمال آنالوگ سمت راست برای TAXI کردن یا همون حرکت آهسته بر روی اطراف باند فرود تا رسیدن به باند هست و در هوا اگر آنالوگ سمت راست رو دست بزنید کنترل هواپیما مشکل میشه.
    فقط وقتس از بالا و پاییت کردن آنالوگ سمت رات استفاده کنید که درجه ی Turn Indicator بسیار دچار حرکت بشه که اگر جلوگیری نکنید دچار سانحه خواهید شد.
    _________________
    Last edited by ebicross; 11-12-2009 at 09:43.

  16. 10 کاربر از ebicross بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

برچسب های این موضوع

به اشتراک بگذارید

به اشتراک بگذارید