تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 3 از 3

نام تاپيک: ساختلوازم جانبی پارسیکس در گیمپ

  1. #1
    در آغاز فعالیت lin@sniper's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    19

    12 ساختلوازم جانبی پارسیکس در گیمپ

    با سلام .
    لینک خبر در تکنوتاکس :

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    مقاله اصلی :
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    ساخت لوگوی پارسیکس در گیمپ
    نویسنده : محمد باقر اهتمام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    به سری اموزشهای ساخت لوازم جانبی پارسیکس خوش امدید . این اموزشها تحت gpl هستند . شاید شما هم یکی از خوانندگان مقالات گیمپ در سایتم باشید و می دونید که مقالاتی که می نویسم چجوری هست . بیشتر مواقع مقالات طولانی ولی گویا است و بیشتر از تصاویر استفاده شده . قبل از اینکه به سراغ ساخت لوگو بریم چون اینجا اکثر شما ها برنامه نویس هستید و تجربه کمتری در گرافیک دارید یک سری توضیحات مختصر بدهم . اگر به لوگوی پارسیکس نگاه کنید متوجه می شید که دارای 4 پر است که این چهار پر با رنگ های یکسان دوبه دو با یکدیگر متقارن هستند که جمعا می شوند 8 تا که از رنگهای قرمز و نارنجی و زرد ساخته شده اند . این 8 پر حول مرکز یک دایره که در وسط پر ها است می چرخند . که پرهای نارنجی به صورت علامت ضربدر و پرهای زرد و قرمز با یک دیگر نیز علامت به اضافه را درست می کنند . بنابراین برای ساخت این لوگو اول باید محور چرخش را درست کنیم . در این صورت ابتدا باید دایره را رسم کنیم و مرکزش را پیدا کنیم . سپس باید ‍ره ها را رسم کنیم . بیشتر اشکال هندسی از مربع و دایره درست می شوند و لوگو پارسیکس هم چیزی جز یک دایره و یک مستطیل نیست . باور نمی کنید . ما فقط با یک دایره و یک مستطیل این لوگو را می سازیم . روش استفاده از مربع و دایره یک روش basic technic است . اگر قرار باشد یک لوگوی فانتزی بسازیم مثلا برای استفاده در یک والپیپر بهتر از از تکنیک های digital painting استفاده کنیم تا یک لوگو فانتزی زیبا بدست اید . در اینجا قصد ندارم وارد مباحث پیشرفته گرافیک در گیمپ شوم پس وقت را تلف نکنیم و گیمپ را اجرا کنیم .


    Ready.Set.Design

    مسیر file->new را بروید و یک صفحه در اندازه 500x500 بسازید

    . رنگ زمینه فرقی نمی کند ولی بهتر است رنگ زمینه سه رنگ قرمز و زرد و نارنجی نباشد . از رنگ های سفید و سیاه استفاده کنید . من از رنگ سیاه استفاده کردم . حالا در پنجره باز شده مسیر layer->new layer را بروید و یک لایه با نام circle بسازید .

    ابزار دایره را انتخاب کنید و در قسمت tool option گزینه های زیر را تنظیم کنید

    سپس در کمی پایین تر از وسط صفحه کلید چپ موس را پایین نگه دارید و کمی به طرف بالا بکشید تا دایره رسم شود سپس کلید سمت چپ را رها کنید . برای جابجایی دایره می توانید با پایین نگه داشتن کلید alt و چپ کلیک دایره را جابه جا کنید همچنین می توانید از مکان نما های صفحه کلید نیز استفاده کنید .

    خوب حالا ابزار سطل رنگ رو بردارید و اون رو با رنگ سفید پر کنید . فعلا کاری باهاش نداریم . می رسیم بر سر ساخت ‍پر ها . یک لایه جدید بسازید و نام انرا par 1 بزارید . سپس ابزار مستطیل رو انتخاب کنید و مستطیلی مانند زیر بالای دایره بکشید .

    خوب . حالا گوشه های مستطیل ما چهار گوش هستند و هیچ شباهتی به لوگوی پارسیکس نداره . ما باید گوشه ها رو گرد کنیم . برای این منظور مسیر select->Rounded Rectangle را برید و مقدار 85 را بهش بدید و OK کنید .

    اگر توجه کنید به لوگو می بینید که قسمت پایینی لوگو دارای عرض کمتری نسبت به قسمت بالایی است برای اینکه ما این تعادل را حفظ کنیم از ابزار پرسپکتیو استفاده می کنید . این ابزار را انتخاب کنید
    و تنظیمات زیر را براییش انجام دهید :



    و یک بار بر روی منطقه انتخاب شده کلیک کنید تا چهار دستگیره انرا مشاهده کنید .

    دسته های پایینی را به خط کشی که من مشخص کرده ام بچسبانید . حالا شکل شما باید چیزی مانند زیر باشد .

    حالا نوبت دسته های بالایی می رسد . انها را نیز با توجه به شکل زیر تنظیم کنید .

    شکل شما باید چیزی شبه شکل زیر باشد :

    خوب حالا بر روی منطقه انتخاب شده (پر ) راست کلیک کنید و گزینه select->save to channel رو انتخاب کنید . برای اینکه مطمپن بشید در کانال ها قرار گرفته بر روی برگه کانال ها کلیک کنید .

    خوب حالا نوبتی هم که باشه نوبت رنگ کردن . ابزار سطل رنگ رو انتخاب کنید و پر شماره یک را با رنگ قرمز پر کنید ..

    خوب حالا مسیر select->none را بروبد تا همه چیز از حالت انتخاب خارج شود. سپس یک بار بر روی لایه par 1 کلیک کنید تا انتخاب شود . حالا مسیر layer->duplicate layer را بروید تا یک کپی از لایه گرفته شود . سپس مسیر layer->transform->flip verticaly را انتخاب کنید .

    حالا با استفاده از ابزار move و یا مکان نما های صفحه کلید مکان ان را تصحیح کنید .

    خوب حالا نوبت میرسد به ساخت پرهای دیگر می رسد . از سمت راست شروع می کنیم . ابتدا با استفاده از خط کش ها دو خط کش مانند زیر رسم کنید . اگر کار با خط کش ها را بلد نیستید کافی است در قسمت درجه بندی شده کلید سمت چپ موس را پایین نگه دارید و بکشید و در جای دلخواه راها کنید و برای از بین بردن انها نیز انها را به خارج صفحه بکشید .

    خوب به برگه کانل ها بروید و بر روی منطقه انتخاب شده راست کلیک کنید و گزینه channel to selection را انتخاب کنید .

    سپس به برگه لایه ها برگردید . یک لایه جدید با نام orange بسازید . سپس ابزار rotate واقع در جعبه ابزار را انتخاب کنید تا انتخاب شود . سپس تنظیمات زیر را انجام دهید







    با استفاده از سطل رنگ و رنگ نارنجی انرا پر کنید .

    خوب حالا می خوایم پر بعدی رو بسازیم . یک لایه جدید بسازید و نامش را yellow بگذارید . توجه داشته باشید که نقطه چین ها مانند مورچه در حال حرکت دور پر نارنجی هستند . ابزار rotate را انتخاب کننید و مانند قبل عمل کنید با این تفاوت که با رنگ زرد پر کنید :



    خوب به همین روش پر نارنجی بعدی را هم بسازید :

    خوب چون یک پر قرمز در مرحله بعد جلو ما است این بار به جای مقدار 45 در جه مقدار 90 را به چرخش می دهیم و با رنگ نارنجی پر می کنیم

    بعد ساخت پر زرد است . این بار مقدار 45 را بدهید . سپس پر اخر برای ان نیز مقدار 45 را بدهید .

    متاسفانه بین پر های لوگویی که من ساختن کمی فاصله افتاده که قابل ترمیم است .

    خوب . لایه circle رو انتخاب کنید . همون لایه دایره سفید . روش راست کلیک کنید و گزینه alpha to selection رو انتخاب کنید .

    سپس مسیر select->grow را بروید و به ان مقدار 7 را بدهید . سپس یکی لایه هر پر را انتخاب کنید و مسیر edit->clear را انتخاب کنید و به سراغ لایه بعدی بروید .

    یک بار دیگر لایه دایره را با استفاده از alpha to selection انتخاب کنید . سپس درون انرا با یک رنگ بین کرمی و زرد پر کنید .


    خوب حالا مسیر select->shrink رو برید و مقدار 2 رو بدید سپس مسیر edit->clear را برید .



    خوب حالا دوباره مسیر select->shrink را بروید و این بار مقدار 3 را بدهید و با استفاده از ابزار سطل رنگ همان رنگ کرم را بزارید تو دایره .

    خوب حالا مسیر select->shrink رو بریو و مقدار 3 رو بهش بدید و بعدش مسیر edit->clear رو برید .

    اگر بخوایم حساب کنیم طرح کلی لوگو تمام شده . اما این لوگو ما دقیقا مثل کسی که با هواپیما تصادف کرده . چاق و لاغر و اون نظم رو نداره . بنابراین ما باید این نظم رو ایجاد کنیم پس باید از ابزار scale استفاده کنیم . کافیه تنظیمات زیر رو انجام بدید .


    خوب حالا هر لایه از پر ها رو انتخاب کنید و با استفاده از این ابزار روی هر پر کلیک کنید تا یک کادر باز بشه .بعدش تنظیمات کادر رو زیاد و کم کنید تا نتیجه مطلوب حاصل بشه .
    اصلاحیه 1:
    در جایی که پر اول درست می شود قبل از رنگ کردن ان کمی انرا به مرکز دایره نزدیک کنید تا پر کاملا شبیه پرهای پارسیکس شود و بین ان فاصله ایجاد نشود .

    ------------------------------------------------------------------------------

    قرار گیری مقاله در سایت های مرتبط با لینوکس تا این لحظه :
    تکنوتاکس به ادرس :
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    بزودی بر روی سایتهای زیر قرار خواهد گرفت
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    wwww.hezardastam.org
    موفق باشید
    Last edited by lin@sniper; 08-05-2007 at 20:57.

  2. #2
    داره خودمونی میشه tux-world's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    86

    پيش فرض

    مقاله بسیار جالبی بود ایول داره واللا
    یه سئوال : من چرا نمی تونم ازش استفاده کنم . خودم فتوشاپ زیاد کار کردم . مثلا نمی تونم یه متنی که نوشتم رو با ابزارش بزرگتر کنم . تو فتوشاپ خودش راحت این کار رو می کنه و فونت رو بزرگ می کنه و کیفیتش هم حرف نداره ولی تو گیمپ نتونستم

  3. #3
    در آغاز فعالیت lin@sniper's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2007
    پست ها
    19

    پيش فرض

    خواهش می کنم . فکنم منظورتون این بود که چرا نمی تونی از گیمپ استفاده کنید . من خودم وقتی توی ویندوز بودم هم از فتوشاپ استفاده می کردم هم از ماکرومدیا فایرورکس ولی توی فایرورکس راحتی بیشتری داشتم . وقتی با گیمپ اشنا شدم زیاد با محیطش حال نکردم ولی الان می فهمم که راحتترین محیط در بین تمام نرم افزارهای گرافیکی بود که من تا حالا باهشون کار کرده بودم زیادی قابل تغییر و این برای کسی که زیاد باهاش کار کنه عالیه و اگر یک نظر سنجی بزارن بگن حاضرید کل محیط گیمپ توی یک پنجره باز بشه من مطمئن باش نظرم منفی منفی منفی .

    اما در مورد سوالتون . اگر درست فهمیده باشم شما گفتی که مثلا نوشتیدtux-world بعد از چند تا کار دیگه متوجه شدید که می خواید فونت این نوشته رو درست کنید . خوب اگر توجه داشته باشید هر نوشته در یک لایه قرار میگیره . بنابرایم اول لایه نوشتتون رو انتخاب کنید سپس ابزار متن رو انتخاب کنید و یک بار بر روی نوشتتون کلیک کنید بعد از این کار کادری باز میشه که نوشتتون داخل اون هست . کافیه در قیمت tool options تنظیمات رو انجام بدید مثلا اندازه یا نوع قلم رو تغییر بدید . سعی کنید وقتی می خواید یک قلم یا یک اندازه را تغییر بدید مثل حرفه ای های گیمپ موس رو بر روی سر اون گزینه ببرین و کلید وسط رو بچرخونید . اما در مورد اینکه گفتید کیفیت با این کار کیفیت کم نمیشه . در نسخه جدید گیمپ یعنی نسخه 2.4 نسخه ای از گیمپ رو خواهید دید که از دیدنش واقعا تعجب خواهید کرد و یک چند شبی خواب از سرتون خواهد پرید . در ضمن توی سایتم هم براتون پیغام خصوصی گذاشتم . موفق و سربلند باشید .

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •