اگر از کمردرد رنج می برید و به پزشک مراجعه کرده اید، حتما در مورد استفاده از تشک های طبی با شما صحبت کرده اند. یا حتما دیده اید که استفاده از تشک های طبی توسط بسیاری از ورزشکاران حرفه ای جهان تبلیغ می شود.

شاید هم هیچ کدام از این موارد توجه شما را به استفاده از تشک طبی جلب نکرده باشد اما به دنبال تجربه خوابی راحت هستید. اما واقعا تشک طبی چیست؟ تشک طبی در واقع تشکی است که کمک می کند بدن شما هنگام خواب در طبیعی ترین حالت قرار بگیرد. اینکار به کاهش درد در بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند فوم های مموری فوم، لاتکس و یا فنری تولید می شوند. در این میان استفاده از لاتکس طبیعی به دلیل مزایای متعدد بسیار مورد توجه محققان و نیز مصرف کنندگان مختلف قرار گرفته است. اما چرا؟

تفاوت تشک طبی لاتکس با دیگر تشک ها چیست؟
تشک ها در ابتدا برای کمک به داشتن خوابی راحت بر روی تخت های عمدتا چوبی تولید شدند. تولید تشک های طبی نیز در همین راستا و با هدف افزایش راحتی و کاهش دردهای مزمن طراحی و آغاز شد. به عنوان مثال، مموری فوم ماده ای بسیار راحت است که از گرمای بدن برای نرم کردن سطح استفاده می کند. اما تشک های طبی مانند تشک طبی لاتکس یک قدم جلوتر می روند و برای نرم کردن نیازی به گرمای بدن ندارند. این یعنی تولید راحتی و تسکین درد فوری!


از سوی دیگر، حساس نبودن به دما یعنی این تشک های طبی، محیطی خشک و خنک ایجاد کرده و کمتر از سایر تشک ها تحت تاثیر تغییرات دمای بیرون هستند. در تشک های طبی لاتکس دانلوپیلو، این کار توسط روزنه هایی که در سراسر تشک تعبیه شده، انجام می شود. گردش هوا در طول این روزنه ها، تعرق را کاهش می دهد. در نتیجه سطح دمای مطلوب بدن حین خواب حفظ می شود.


استفاده از تشک طبی لاتکس چه مزایایی دارد؟
استفاده از تشک های طبی لاتکس مزایای بیشماری دارد و از آن مهمتر آنکه آزمایشات مختلف آن را تایید کرده اند. لاتکس اگر به صورت طبیعی استخراج و استفاده شود، می تواند خواص هایپوآلرژنیک به همراه داشته باشد. لاتکس طبیعی حاصل استخراج عصاره درختان کائوچو می باشد. استفاده از لاتکس طبیعی در کالای خواب به دهه های اول قرن بیستم باز می گردد. خوشبختانه فروشگاه ژرمن کالا این امکان را فراهم کرده تا بتوانید این محصولات خارجی را در ایران تهیه کنید.

زمانی که شرکت آلمانی دانلوپیلو برای اولین بار شروع به استفاده از این ماده در ساخت تشک نمود. گروه های تحقیقاتی مختلفی مانند دانشگاه گوتنبرگ، موسسه شرلی منچستر و دانشکده میکروبیولوژی دانشگاه لیدز انگلستان نشان دادند تشک های لاتکس طبیعی دانلوپیلو نسبت به سایر تشک ها، در برابر حشره های تختخواب مقاومت بیشتری داشته و قادر به از بین بردن بیش از هزار نوع باکتری هستند. مقاومت تشک های لاتکس طبیعی در از بین بردن آلرژن ها خصوصیت مهمی برای افرادی است که از آسم، آلرژی و سایر مشکلات تنفسی رنج می برند.


علاوه بر این، بسیاری از مصرف کنندگان تشک های لاتکس دانلوپیلو نسبت به کاهش دردهای مزمن در ناحیه کمر و شانه ها، ابراز خرسندی کرده اند. دانلوپیلو در طراحی تشک های طبی خود، تشک را به ۷ ناحیه مختلف از نظر نرمی تقسیم کرده است به گونه ای که نرمی تشک در قسمت هایی که شانه و باسن قرار می گیرد، بیشتر است.

با قرار گرفتن بدن در این نواحی، میزان پایین رفتن بدن بیشتر از سایر قسمت ها خواهد بود. در نتیجه کل ستون فقرات در راستای مناسب قرار می گیرند. از سوی دیگر لاتکس قابلیت پوشاندن بدن در سایر نواحی و پشتیبانی از کل بدن را داراست. این ویژگی ها به کاهش فشار بر بدن و در نتیجه کاهش درد کمک شایانی می کند.