تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




نمايش نتايج 1 به 4 از 4

نام تاپيک: دزدیدن اثر انگشت از تصاویر شما

  1. #1
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Oct 2008
    پست ها
    38

    پيش فرض دزدیدن اثر انگشت از تصاویر شما

    اخیرا اخبار جالبی درباره احتمال سواستفاده از تصاویر منتشر شده در دنیای اینترنت منتشر شده است. یک تیم تحقیقاتی متشکل از متخصصان امنیت در کشور ژاپن، به نتایجی بسیار جالبی دست یافته است که نشان می دهد می توان از تصاویر برای سرقت کردن اطلاعات بیومتریک مانند اثر انگشت و سو استفاده از آن استفاده کرد.

    تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته میتواند ثابت کند نشان دادن علامت V یا همان پیروزی توسط ژاپنی‌هاو دیگر افراد دنیا با انگشتان، می‌تواند ابزاری برای هکرها باشد که با استفاده از دوربین‌های باکیفیت، اثر انگشت افراد را براحتی بدزدند.





    اين موسسه با توجه به كيفيت بالاى دوربينهاى ديجيتال هشدار می دهد که تکنولوژی تشخیص اثر انگشت در حال حاضر آنقدر پیشرفته است که حتی عکس های گاه به گاه شما با علامت V می تواند برای بازیابی اطلاعات ذخيره شده يا سرقت هويت شما دردسرساز باشد.


    تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور Isao Echizu در موسسه ملی انفورماتیک ژاپن، در حال تدوین برنامه‌ای برای مبارزه با به سرقت رفتن اثر انگشت افراد است. در ادامه این تحقیقات، پروفسور اچیزو اعلام کرده است که علاوه بر اثر انگشت، اطلاعات دیگری مانند مشخصات چهره و عنبیه نیز قابل سرقت شدن هستند. گوشی‌های اندروید پس از عرضه نسخه ۴ (بستنی حصیری)، قابلیت باز کردن قفل به‌وسیله شناسایی تصویر کاربر پیدا کردند. برخی گوشی‌های جدید نیز با اسکنر عنبیه عرضه می‌شوند که می‌تواند برای باز کردن قفل گوشی مورد استفاده قرار گیرد. محققان ثابت کرده‌اند عکس‌هایی که از فاصله حداکثر سه متری گرفته می‌شوند، خطر بیشتری دارند. این نتیجه نشان می‌دهد که عکس‌های سلفی در این مورد خطرناک‌تر هستند.در یک آزمایش، محققان قادر شدند اثر انگشت عکس هایی که به وسيله آيفون 3 متر (9 فوت) دور از سوژه گرفته شده بودند را كپى كنند.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    طبق این اطلاعات به هر حال، اگر فردی بخواهد از عکس‌های شخصی برای دزدیدن اثر انگشت استفاده کند، باید عکس مورد نظر شرایط خاصی داشته باشد. دوربین ثبت‌کننده عکس باید کیفیت بالایی داشته باشد، فوکوس تصویر باید روی انگشت کاربر باشد و شرایط نوری نیز باید در حالت ایده‌آل باشند. البته دوربین‌های گوشی‌ هوشمند در حال پیشرفت هستند و روز به روز بر کیفیت تصاویر آن‌ها افزوده می‌شود. سخت‌افزارهای بهتر، استفاده از لنزهای دوگانه،‌ سیستم‌های فوکوس پیچیده و سنسورهای بسیار حساس که با نرم‌افزارهای عالی عکاسی ترکیب می‌شوند، همه نشان‌دهنده این هستند که دوربین‌های کنونی می‌توانند در شرایط بد نیز تصاویر باکیفیت ثبت کنند. با نگاهی به سال گذشته متوجه می‌شویم که گوشی‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶، کیفیتی بسیار بهتر از محصولات سال‌های پیش از آن داشتند و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

    خبر خوب اینکه موسسه ملی انفورماتیک ژاپن، برای مقابله با این مشکلات، راه حل‌هایی نیز ارائه داده است. آن‌ها یک فیلم نازک و شفاف حاوی اکسید تیتانیوم ساخته‌اند که به انگشتان چسبانده می‌شود و بدون ایجاد خلل در عملکرد سنسورهای اثر انگشت، تشخیص آن در عکس‌ها را غیر ممکن می‌کند. البته مشخص نیست که این فناوری چقدر برای کاربران معمولی و کارهای روزمره مفید است، اما مطمئنا برای افراد حساس و آن‌هایی که در معرض سرقت اطلاعات هستند، کارگشا خواهد بود.

    موسسه ملی انفورماتیک به كاربران توصيه كرده است هر چند بسيارى از شبكه هاى اجتماعى وضوح تصاوير را پايين مى آورند و عملا استخراج اثر انگشت در اين عكسها غير ممكن است اما كاربران ابتدا وضوح تصوير عكسهايى كه اثر انگشت شان در آن نمايان است را خود كاهش داده و سپس اقدام به انتشار در شبكه هاى نمايند.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]



  2. این کاربر از mojtaba79 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #2
    در آغاز فعالیت yaHosseinDS's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2014
    محل سكونت
    استان البرز
    پست ها
    4

    پيش فرض

    این مسخره بازیارو دیگه نداشتیم که الحمدلله داره درست میشه.

  4. #3
    آخر فروم باز shangil's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2015
    محل سكونت
    ویران
    پست ها
    1,448

    پيش فرض

    زندگی روباتی
    یاد دهه های پیش به خیر!

  5. #4
    در آغاز فعالیت آقابابایی's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2017
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    8

    پيش فرض

    عجب چیزایی آدم میبینه!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •