تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
راهنمای خرید پاور بانک
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 1135 از 1135 اولاول ... 13563510351085112511311132113311341135
نمايش نتايج 11,341 به 11,344 از 11344

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #11341
    داره خودمونی میشه hamid-48's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2022
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    79

    پيش فرض

    بسیار عالی است و تشکر از این دقت و ملاحظه زیاد که بکار بردید، چون اکثرا از مقدار مصرف سوخت اتومبیل خبر ندارند و گاها بجای استفاده از مقیاس مسافت و لیتر، از مقیاس " زمان!" و لیتر استفاده میکنند! به این صورت که مقدار یک باک پر را بر اساس مدت مصرف شده میسنجند و نه مسافتی که طی شده....

    با توجه به آمار مصرف سوخت نوا شما، مشخصا کاربراتور بسیار دقیق و میزان عمل میکند، بخصوص که در مدلهای اتوماتیک، مقدار مصرف کمی بیشتر از نمونه دنده دستی است.

    متاسفانه من هنوز نتوانستم ایراد مصرف زیاد را متوجه بشوم، و در طی این چند ماه، انواع آزمایشها بر روی چند نمونه ژیگلور با سایزهای مختلف و تنظیمات ارتفاع پایه سوزن از لبه کاربراتور انجام دادم که در بهترین شرایط ، نهایتا 2 لیتر مصرف کمتر شده و با ارقام اتومبیل شما فاصله زیادی دارد.

    آیا امکان دارد که سایز ژیگلور کاربراتور و مقدار فاصله پایه نگهدارنده سوزن کاربراتور از لبه بدنه کاربراتور نوا خودتان را بدست آورید؟
    اگر این ارقام را در یک نوا با مصرف استاندارد مانند شما داشته باشم، به احتمال زیاد مسیر مشخصتری برای رسیدن به تنظیم دقیق خواهم داشت



    سلام و سپاس متقابل
    با پوزش از عزیزان به جهت تاخیر، پیرو مقادیری که جهت مصرف خودرو در پست قبل نوشتم، ذکر این نکات الزامیه:
    اولا: سبک رانندگی بنده بطور کل ملایم و سرگاز بوده و از رانندگی اسپرتی و گاز و ترمزهای سریع و ناگهانی پرهیز میکنم. بدیهیه که این امر در مصرف سوخت تاثیر قابل توجهی داره (البته اطمینان دارم علی آقای گرامی نیز با توجه به سابقه و تجربه، چنین روشی دارند).
    ثانیا: در دوره های اندازه گیری مصرف، سعی شده حتی الامکان از کولر استفاده نشده یا در زمانهای کوتاه استفاده بشه (با اینکه کولر ماشین از نوع روکار یا سامسونتی با کمپرسور پاناسونیک پرایدیه که اصلا فشاری به موتور نمیاره و تاثیر چندانی هم در مصرف نداره).
    ثالثا: در اتوبان ولو خلوت و دور ازچشم پلیس و دوربین هم حداکثر سرعت بین 90 تا 100 کیلومتر حفظ شده چون در سرعت بالای 100 تا، مصرف به طور تصاعدی بالا میره.
    مصرف ماشین علی آقای عزیز که از 20 لیتر هم بیشتر میشه به طور غیرعادی بالا هست طوری که آدم تصور میکنه بخشی از اون واقعا مصرف موتور نیست و به نوعی داره اتلاف میشه (نشتی، تبخیر، ....). از سوی دیگه، با چنین مصرفی، وضعیت تنظیم موتور هم نباید چندان جالب باشه و قاعدتا قدری خامسوزی و دود سیاه باید وجود داشته باشه در حالیکه بررسی شمعها ظاهرا نشون داده دوده ای وجود نداره و تنظیم سوخت و هوا مناسبه و خود این موضوع، شک نسبت به اتلاف بنزین به طریقی غیر از مصرف موتور رو بیشتر میکنه.
    به هر تقدیر بنده هم سعی میکنم در اولین موقعیت ممکن، اندازه ها و فواصل سوزن و ژیگلور رو در کاربرات خودم مشخص و به اطلاع دوستان برسونم.

    یک نکته دیگه رو هم بد نیست اطلاع رسانی کنم. قبلا اینجا چند بار به روغن ریزی بسیار شدید گیربکس و اقداماتی که برای رفع اون کرده بودم (و البته نتیجه ای نگرفتم) اشاره کردم. پس از مشورت و بازدید یک مکانیک تخصصی ماشین آمریکایی که مدتیه با اون آشنا شدم، ایشون نظر داد که ایراد از یک نقطه نیست و از چند جا نشت روغن وجود داره لذا باید دو تا کاسه نمد کوچک (یکی مال میل ماهک و یکی سیم کیلومتر) و همچنین واشرهای مربوط به سیم سبقت و گیج روغن به همراه واشر کارتل گیربکس همگی تعویض بشه تا مشکل حل بشه.

    با توجه به نداشتن چال و سختی انجام این کارهای ظریف و حساس صرفا با جک زدن زیر ماشین، انجام کار رو به خودش سپردم. یک نکته مهم که در این بین یاد گرفتم این بود که سیم سبقت های هشت سیلندری کوتاهتر بوده و نمونه های تایوانی در بازار موجوده که خوب هم جواب میده اما نمونه شش سیلندری بلنده و متاسفانه تایوانی هم اصلا نداره و فقط ایرانی در بازار موجوده.
    ایراد بزرگ سیمهای ایرانی اینه که محل سوراخ عبور پیچ روی پایه اون دقیق زده نشده و موقع نصب وقتی پیچ رو سفت میکنیم، پایه سیم نسبت به نشیمنگاهش روی گیربکس کج قرار میگیره و از همونجا روغن ریزی زیادی ایجاد میشه. راهکاری که از این مکانیک یاد گرفتم اینه که با یک سوهان گرد کوچک، سوراخ پیچ رو قدری ساییده و به شکل بیضی در آورد در نتیجه این اختلاف فاصله محل پیچ با مرکز سیم اصلاح شد و سیم به شکل صحیح روی نشیمنگاهش قرار گرفت و با قدری چسب مزدا کاملا آب بندی شد.
    سایر واشر و کاسه نمدهای فوق الذکر هم تعویض شد و الان خوشبختانه روغن ریزی کاملا متوقف شده.

    -
    Last edited by hamid-48; 25-11-2024 at 14:21.

  2. 3 کاربر از hamid-48 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #11342
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,584

    پيش فرض

    تعویض واشر آب بندی درب روغن موتور شورلت

    درب روغن موتور برای جلوگیری از نفوذ و ترشح روغن موتور به بیرون درب سوپاپها، دارای یک واشر لاستیکی ضخیم است که متاسفانه به دلیل گرمای شدید موتور و تاثیر روغن موتور بر آن، عمر زیادی نداشته و به مرور فرسوده، و روغن موتور به بیرون و بدنه موتور نشت کرده و در نهایت آلودگی شدید موتور به روغن و غبار و..باعث میشود.



    تصمیم گرفتم بجای استفاده مجدد از واشر لاستیکی( که تهیه نمونه خوب و با کیفیت آن بسیار سخت، و خرید درب نو که بی کیفیت هم هستند، گران تمام میشود) بطور ابتکاری از واشر دست ساز چرمی استفاده کنم.

    به دلیل اینکه قبلا از چرم برای ساخت پیستون پمپ شتاب استفاده کرده بودم و بسیار عالی جواب داده، چرم را دارای قابلیت دوام بسیار بیشتر در برابر حرارت و مواد نفتی دیدم.
    از روی نمونه واشر لاستیکی، یک واشر چرمی مشابه اندازه نمونه لاستیکی، بر روی تکه ای چرم مستعمل کشیده و با قیچی برش دادم



    به دلیل محکم بودن چرم، و انعطاف پذیری کمتر نسبت به لاستیک، آن را داخل مقداری آب داغ قرار دادم تا قابلیت کششی بیشتر بدست بیاورد، زیرا باید این واشر لاستیکی را از وسط بخش پیچ شونده به درب سوپاپ عبور بدهم که کار ساده ای نیست، (که البته برعکس شد و چرم حالت محکم و سفتتری نسبت به قبل پیدا کرد)



    ولی در نهایت توانستم با مقداری ترفند و تلاش، واشر چرمی را از میانه بخش وسط درب روغن عبور داده، و در محل خودش سوار کنم





    ضخامت این واشر چرمی ، مقداری از واشر لاستیکی کمتر بود، بنابراین واشر چرمی دوم را هم ساخته و بر روی همان بخش درب روغن موتور نصب کردم
    لبه های باقیمانده که به زیر بخش میانی درب روغن نرفته بود، با آچار دو سو به آرامی در زیر همان بخش فرو کردم تا محکم در جای خودش ثابت شود




    در نهایت درب سوپاپ دارای دو واشر آب بندی چرمی شده، و در محل خودش نصب کردم





    حدود دو هفته از نصب این درب با واشرهای چرمی میگذرد، اما خوشبختانه موتور تمیز و بدون نشت روغن باقیماند، و ظاهرا مشکل نشت درب روغن موتور، حل شده.







    این تجربه باعث شد به فکر ساخت آزمایش واشر چرمی برای درب سوپاپ بیافتم ، که نیاز به مقادیر زیادتری چرم با قطر مناسب و برشکاری بسیار دقیقتر برای تعبیه تمام سوراخهای پیچ دارد



    - - - Updated - - -




    Last edited by camaro lt; 27-11-2024 at 01:07.

  4. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #11343
    داره خودمونی میشه hamid-48's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2022
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    79

    پيش فرض

    تعویض واشر آب بندی درب روغن موتور شورلت

    درب روغن موتور برای جلوگیری از نفوذ و ترشح روغن موتور به بیرون درب سوپاپها، دارای یک واشر لاستیکی ضخیم است که متاسفانه به دلیل گرمای شدید موتور و تاثیر روغن موتور بر آن، عمر زیادی نداشته و به مرور فرسوده، و روغن موتور به بیرون و بدنه موتور نشت کرده و در نهایت آلودگی شدید موتور به روغن و غبار و..باعث میشود.

    درود بر شما
    ابتکار مفید و کاربردی به خرج دادین. من هم این مشکل رو دارم و با تیوپ ماشین واشر براش درست میکنم و روی واشر فابریک (که خشک شده) اضافه میکنم. آب بندی خوبی انجام میده ولی دوامش کمه و بعد از مدت کوتاهی تیوپ در تماس با روغن داغ چروکیده و دفرمه میشه. گاهی هم محکم به قالپاق سوپاپ میچسبه و به سختی کنده میشه. باید چرم مناسبی پیدا کنم و با همین روش واشر درست کنم.

  6. 2 کاربر از hamid-48 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #11344
    داره خودمونی میشه hamid-48's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2022
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام مجدد
    صحبت از درب سوپاپ شد گفتم نکته ای رو که اخیرا تجربه کردم اینجا عنوان کنم. هفته گذشته که با ماشین بیرون رفته بودم، پس از بازگشت، گفتم بعد از مدتها نگاهی به موتور و ملحقاتش بندازم و روغن گیربکس رو چک کنم. کار که انجام شد برای اینکه دود خروجی از اگزوز رو چک کنم، گاز محکمی به موتور دادم ولی بعدش صدای چک چک بلندی که مشخصا از انگشتی سوپاپ ها بود شروع شد که سابقه نداشت.

    با توجه به اینکه کار داشتم، ماشین رو رها کردم ولی چند روز بعدش که دوباره با ماشین بیرون رفتم موقع رسیدن به مقصد دیدم صدا شدیدتر از قبل ادامه داره. به هر حال به آرومی تا منزل برگشتم چون قدری شک داشتم که نکنه یکی از انگشتی ها شکسته باشه.
    روز بعد با سلام و صلوات قالپاق سوپاپ رو باز کردم و با یک معاینه اولیه مشخص شد انگشتی سوپاپ دود سیلندر یک خیلی خلاصی داره و کاملا در جای خودش لق میزنه. به کمک بکس، مهره مربوطه رو کمی سفت کردم و موتور رو روشن کردم تا گرم بشه و ضمنا بقیه موارد رو چک کنم.
    پس از حدود دو دقیقه، روغن از تایپیت ها بالا اومد و روی انگشتی ها رو پر کرد ولی انگشتی سوپاپ بنزین سیلندر پنج روغن نمیرسید. صبر کردم تا موتور گرم شد و قدری گاز هم دادم ولی باز روغن نمیرسید. با ناامیدی مهره رو قدری شل کردم و پس از کنار زدن انگشتی، میل تایپیت رو بیرون کشیدم. به طرف نور گرفتم ولی از روزنه اون نوری دیده نمیشد و مشخص شد مسیرش بسته شده.
    به کمک یک تکه مفتول، آشغالی که مسیر رو مسدود کرده بود خارج کردم و داخل مسیر کاملا باز شد. تایپیت رو مجددا در جای خودش قرار دادم و مهره رو قدری بستم. الان باید این دوتا سوپاپ فیلرگیری میشد که متاسفانه نداشتم لذا با روش پیشنهادی علی آقا به صورت حسی با موتور روشن تنظیمشون کردم ولی به تنظیم سوپاپهای دیگه دست نزدم.
    نکته اینکه پس از باز شدن مسیر تایپیت، باز هم جریان روغن اون سوپاپ، به اندازه بقیه نیست و کم هست. فکر کنم اصلا علت گرفتگی مسیر هم همین جریان ضعیف روغن بوده که باعث شده جرمهای داخل روغن توی اون مجرای طولانی تایپیت رسوب کنن. نمیدونم اشکال از استکانی هست یا جای دیگه ولی فعلا باید باهاش بسازم چون در آوردن استکانی های جرم گرفته کار عذاب آوریه.

  8. 2 کاربر از hamid-48 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 6 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 6 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •