تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 986 از 1138 اولاول ... 48688693697698298398498598698798898999099610361086 ... آخرآخر
نمايش نتايج 9,851 به 9,860 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #9851
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    ساخت پمپ شتاب کاربراتور راچستر مونو جت تک دهانه شورلت نوا ( بخش 3)

    تکه ای از یک کیف چرمی قدیمی انتخاب کردم که دارای قطر بیشتر و بافت مستحکمتر نسبت به نمونه چرم قبلی بود.



    مجددا بعد از قرار دادن در آب گرم، و تحت فشار قرار گرفتن در قالب به مدت یک روز، به این شکل در آمد





    لبه های اضافه چیده ، و توسط سنبه سوراخ شده و بر روی پمپ سوار شد









    لبه های این نمونه جدید را خیلی بلندتر گرفتم تا جبران نرم بودن چرم نسبت به لاستیک و شکل پذیری بیشتر این ماده ، شده باشه.
    مقدار بلندی در حدی هست که مزاحمتی برای نصب و حرکت آزاد در داخل سیلندر پمپ شتاب ایجاد نمیکنه.



    مقداری روغن موتور به پیستون زدم و آزمایش کردم که بسیار خوب عمل کرد.



    برای اطمینان از صحت کارکرد بقیه اجزاء کاربراتور، کل مجموعه باز و سرویس شد و با پمپ جدید بسته شد.



    در حال حاضر کاربراتور از نظر شتاب و کارایی بسیار خوب عمل میکنه و مشکلی از نظر پمپ و پاشش سوخت در دهانه نداره.

    توصیه میکنم اگر مشکلی با این نمونه پمپهای شتاب داشتید، حتما از این روش برای ساخت پیستون پمپ شتاب چرمی استفاده کنید که هم بسیار ساده است و هم کیفیت بسیار بالایی داره.

    عمده وسیله مورد نیاز برای ساخت این قطعه، تکه ای چرم با قطر مناسب، و یک قالب برای فشردن و شکل دادن به چرم هست که به راحتی میشه با استفاده از قطعات مختلف متفرقه ( مثل چیزهایی که من پیدا کردم و یا هر وسیله دیگه) استفاده کرد.

    جهت تحت فشار مداوم قرار دادن هم میشه از انبر قفلی، تنگ دستی، و یا حتی بستن دو بخش قالب به هم توسط مفتول آهنی استفاده کرد و حتما نیازی به داشتن یک پرس دستی نیست.



  2. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #9852
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    سلام باتشکر آفتامات بوق با موفقیت نصب شد دینام رو باز کردم برا سرویس فقط نمیدونم ذغالهاشو دوباره چجوری جا بزم توی عکسی که شما گذاشته بودید ذغالها داخل جاش بند بود ولی برا من اومده بیرون و داخل سوراخ هم نمیمونه اینم عکسش[IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
    [IMG][URL=http://img.upload724.com/][/URL[/IMG]
    [IMG][URL=http://img.upload724.com/][/URL[/IMG]

  4. 4 کاربر از pejy666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #9853
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    سلام باتشکر آفتامات بوق با موفقیت نصب شد دینام رو باز کردم برا سرویس فقط نمیدونم ذغالهاشو دوباره چجوری جا بزم توی عکسی که شما گذاشته بودید ذغالها داخل جاش بند بود ولی برا من اومده بیرون و داخل سوراخ هم نمیمونه اینم عکسش[/URL[/IMG]
    ذغالها تمام شده و حتما باید تعویض بشه.
    روی جا ذغالی یک سوراخ وجود داره که برای عبور دادن یک مفتول باریک یا سوزن تعبیه شده. وقتی ذغالهای جدید را سوار کردید، از این سوراخ یک سیم باریک محکم و یا سنجاق قفلی باز شده و یا هر چیزی که طول و قطر مناسب داشته باشه عبور بدید تا جلوی خروج ذغالها را بگیره.



    در اینجا از یک پیم فلزی استفاده شده



    در قسمت ته دینام هم یک سوراخ برای عبور دادن همین پیم یا سوزن وجود داره تا بعد از بستن دینام، با بیرون کشیدن سوزن، ذغالها آزاد شده و با کلکتور دینام تماس پیدا کنند.




    قبل از جا زدن ته دینام، از آزاد حرکت کردن ذغالها و قرار گیری سیم ذغالها در شکاف جا ذغالی مطمئن باشید
    و در بلبرینگ ته دینام هم مقدار کمی گریس نسوز بزنید. گریس زیاد نباشه چون موقع بستن دینام، مانع جا رفتن شافت آرمیچر خواهد شد.




  6. 5 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #9854
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    واقعا ممنون از راهنماییتون انقدر روغنی بود فقط ۲ ساعت داشتم با بنزین میشستمش برای تست باقی لوازمش چجوری میتونم عمل کنم

  8. #9855
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    واقعا ممنون از راهنماییتون انقدر روغنی بود فقط ۲ ساعت داشتم با بنزین میشستمش برای تست باقی لوازمش چجوری میتونم عمل کنم
    بهترین آزمایش روی خود ماشین انجام میشه. اگر چراغ دینام روشن شد، یعنی ایرادی در دینام و کلا بخش شارژ وجود داره.
    متاسفانه بیشتر ماشینها فاقد آمپرمتر هستن که مقدار شارژ دقیق دینام را نشان بده، بخاطر همین برای سنجش دقیق مقدار شارژ از آمپرمترهای دستی و جداگانه استفاده میشه که اگر به برقکار اتومبیل یا فروشندگان باطری خودرو مراجعه کنید، این کار را انجام میدن و مقدار دقیق شارژ دینام را اعلام میکنن.

    برق اتومبیل 12 ولت هست بنابراین دینام باید مقدار بیشتری شارژ داشته باشه که معمولا بین 13.5 ولت تا 14.5 ولت متغییر هست و اگر از این مقدار 13.5 ولت کمتر باشه یعنی ایرادی در دینام وجود داره.

    یکی از ایرادات متداول خرابی آفتمات هست که در همین موارد مشخص میشه، ایراد در دیودها هم میتونه باشه که اکثرا در ظاهر دیده میشه مثل سوخته شدن دیودها که کاملا مشخصه.
    کوتاه شدن مقدار ذغالها هم باعث کم شدن مقدار شارژ خواهد شد.

    روغنی شدن دینام باعث ایجاد اتصال کوتاه و نبود کنتاکت مناسب در بخشهای مختلف میشه پس باید جلوی روغنی شدن دینام را بگیرید.
    مشکل نوا ، نصب دینام در زیر پمپ هیدرولیک هست که اگر پمپ ایراد نشت روغن داشته باشه، دینام را به روغن آلوده میکنه. بهتره بعد از نصب دینام، برنامه ای برای رفع ایراد پمپ هیدرولیک فرمان بگذارید تا هم دینام سالم بمونه و هم خود پمپ بواسطه کم شدن روغن آسیب نبینه.





  9. 5 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #9856
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    بهترین آزمایش روی خود ماشین انجام میشه. اگر چراغ دینام روشن شد، یعنی ایرادی در دینام و کلا بخش شارژ وجود داره.
    متاسفانه بیشتر ماشینها فاقد آمپرمتر هستن که مقدار شارژ دقیق دینام را نشان بده، بخاطر همین برای سنجش دقیق مقدار شارژ از آمپرمترهای دستی و جداگانه استفاده میشه که اگر به برقکار اتومبیل یا فروشندگان باطری خودرو مراجعه کنید، این کار را انجام میدن و مقدار دقیق شارژ دینام را اعلام میکنن.

    برق اتومبیل 12 ولت هست بنابراین دینام باید مقدار بیشتری شارژ داشته باشه که معمولا بین 13.5 ولت تا 14.5 ولت متغییر هست و اگر از این مقدار 13.5 ولت کمتر باشه یعنی ایرادی در دینام وجود داره.

    یکی از ایرادات متداول خرابی آفتمات هست که در همین موارد مشخص میشه، ایراد در دیودها هم میتونه باشه که اکثرا در ظاهر دیده میشه مثل سوخته شدن دیودها که کاملا مشخصه.
    کوتاه شدن مقدار ذغالها هم باعث کم شدن مقدار شارژ خواهد شد.

    روغنی شدن دینام باعث ایجاد اتصال کوتاه و نبود کنتاکت مناسب در بخشهای مختلف میشه پس باید جلوی روغنی شدن دینام را بگیرید.
    مشکل نوا ، نصب دینام در زیر پمپ هیدرولیک هست که اگر پمپ ایراد نشت روغن داشته باشه، دینام را به روغن آلوده میکنه. بهتره بعد از نصب دینام، برنامه ای برای رفع ایراد پمپ هیدرولیک فرمان بگذارید تا هم دینام سالم بمونه و هم خود پمپ بواسطه کم شدن روغن آسیب نبینه.

    با تشکر از توضیحاتتون همین آفتامات و دیودها رو تک به تک نمیشه تست کرد قبل از بستن روی دینام ؟باطریسازها باچی تست میکنن وصل میکنن بهشون که یک لامپ هم داره؟
    روغنی شدنش بخاطر این بود که یمدت شیلنگ هیدرولیک ماشین از قسمت فلزیش چند بار شکست، یعنی عوض میکردم 2 بار سوار میشدم دوباره میشکست 5بار پیاپی این اتفاق افتاد ، که بعد از کلی جستجو برای پیدا کردن شیلنگ جنس خوب متوجه شدم پیچ پایه پمپ هیدرولیک شل شده و هنگام گاز دادن، پمپ لرزش پیدا میکنه و باعث شکستگی میشه،که بعد از سفت کردن پیچ ایراد برطرف شد،اما کل قسمت موتور روغنی شده بود، دیگه موتور با شستشو ردیف شد ولی داخل دینام و بعضی قسمتها که دردسترس نبود روغنی موند البته دینام خیلی وقت بود که سرویس نشده بود، خلاصه شل بودن پیچ مثبت دینام از داخل باعث شد که 1سرویس بشه و ذغال هاشم عوض کنم فعلا که بازش کردم تا امروز برم از چراغ برق ذغال و تسمه بگیرم تا درستش کنم تازه بعد از تمیز شدنشم فهمیدم که متاسفانه دینام 37 آمپره و باید به فکر 1دینام آمپر بالا باشم فکر کنم بخاطر این بود که وقتی بخاری روشن میکردم بوق کار نمیکرد.البته قبلا سیم مثبت بوق از سر باطری بود حالا من آوردم از سر مثبت دینام شاید بهتر بشه
    حالا بعد از بستن دینام باید برم سراغ ترمز دستی و نصب تجهیزات بخاری که دوباره هنگام رسیدن به اون بخشها مزاحمتون میشم اول ترمز دستی بعد بخاری ترمز دستی قسمت عقبش کلا سیمهاش بازه که باید نصب کنم و بخاری هم که هم داخل اتاق باز شده و هم قسمت بیرون اتاق.راستی برای بهبود سرعت فن بخاری کاری که انجام دادید رضایت بخش بود؟چقدر هزینه شد براش؟
    ببخشید زیاد حرف زدم
    با تشکر

  11. این کاربر از pejy666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #9857
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    ۱سوال ماشینای کولر دار با بدون کولر پولی سر میل لنگ و پولی پروانشون باهم فرق داره برا نصب تسمه سوم برای کمپرسور کولر

  13. #9858
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    با تشکر از توضیحاتتون همین آفتامات و دیودها رو تک به تک نمیشه تست کرد قبل از بستن روی دینام ؟باطریسازها باچی تست میکنن وصل میکنن بهشون که یک لامپ هم داره؟
    برقکار اتومبیل با استفاده از مدار برقی که مشابه ماشین هست دینام را آزمایش میکنه و وقتی دینام با چرخش سریع شارژ بده، تست لامپ خاموش میشه، مشابه خاموش شدن چراغ دینام در ماشین.

    اما برای آزمایش قطعات داخلی دینام دلکو رمی مدل 10SI که روی بیشتر مدلهای دهه 60 و 70 نصب شده چند روش وجود داره که در ادامه توضیح میدم:
    قبل از هرکار نیاز به یک اهمتر دارید که نمونه های زیادی در بازار هست.

    برای آزمایش مقدار ولتاژ دینام، اهمتر را روی حدود 15 تا 20 ولت مستقیم تنظیم کنید( با استفاده از سوئیچ چرخان اصلی وضعیت اهمتر) و موقعی که ماشین روشن هست ، پایه مثبت اهمتر را به ترمینال BAT+ و پایه منفی را به بدنه یا قطب منفی باطری بزنید. بطور معمول شارژ باید حدود 13.5 تا 14.5 یا 14.8 باشه و مقدار کمتر یا بیشتر از این، حتی با وجود روشن یا خاموش بودن وسائل برقی خودرو نشانه ایراد در دینام هست.

    برای آزمایش دیود شانه ای، اهمتر را روی جریان ضعیف مستقیم حدود 20 میلی اهم تنظیم کنید و سر مثبت را به پایه یکی از دیودها و سر منفی را به بدنه بزنید در این حال جریان عبوری حدود 8 تا 10 میلی اهم هست. اگر منفی را به پایه دیود و مثبت را به بدنه بزنید نباید هیچ جریانی عبور بکنه.
    همه دیودها را یکی یکی آزمایش کنید و در صورت ایراد در یکی از آنها کل دیود باید تعویض بشه.
    معمولا دیودها بواسطه فرسودگی دچار سوختگی و شل شدن پایه ها میشن که از نظر ظاهری مشخصه و کلا باید تعویض بشه




    برای آزمایش دیود 4 پایه ( یا اصطلاحا دیود خرچنگی) طبق تصویر زیر سر مثبت و منفی اهمتر را باید به پایه هایی که در شکل نشان داده شده وصل کنید و جریان عبوری حدود وضعیت قبلی باید باشه که در تصویر دیده میشه.
    این قطعه هم گاهی بواسطه فرسودگی و فشار جریان شدید ممکنه سوختگی ظاهری پیدا بکنه اما کلا کمتر از بقیه موارد صدمه میبینه و ایراد کمتری پیدا میکنه





    خازن دینام که بیشتر وظیفه پارازیت گیری به عهده داره و گاهی این وسیله بطور جداگانه در مدار برق ماشین نصب میشه( بریا رفع پارازیت دینام در پخش صوت و رادیو) که اینهم ایراد کمی پیدا میکنه و چندان در معرض خراب شدن نیست.
    برای تست این قطعه معمولا از یک وسیله دیگه که مخصوص آزمایش خازنها طراحی شده استفاده میکنن که در تصویر میبینن و البته با اهمتر هم میشه تا حدی متوجه شد که سالم هست یا نه که اگر اشتباه نکنم باید یک مقدار جریان ضعیف در خودش ذخیره کنه و دوباره در مدار بفرسته و یا اینکه اتصالی بین بدنه و سیم در حد بسیار کمی باشه.




    اما در مورد آفتمات به مورد جالبی رسیدم که ظاهرا یک روش استاندارد برای آزمایش این قطعه در این مدل دینام هست.

    در پشت دینام این روزنه وجود داره که موقع روشن بودن ماشین باید یک وسیله فلزی( مثل آچار) وارد این روزنه بشه و همزمان مقدار ولتاژ را اندازه گیری کنیم .




    این روزنه در پشت دینام من هم وجود داره اما چون روی ماشین نصب نیست امکان این آزمایش وجود نداره



    در بخش داخلی دینام این روزنه به پشت آفتمات راه داره که بخشی فلزی هست



    هنگامی که آچار را در این روزنه وارد کنیم احتمالا باعث ایجاد یک اتصال کوتاه بین بدنه دینام و آفتمات خواهد شد و وضعیت آزمایش اینطور هست که اگر در حین این آزمایش مقدار ولتاژ بالاتر رفت، آفتمات باید تعویض بشه و اگر مقدار ولتاژ کمتر شد، دینام باید باز شده و قطعات بطوری که توضیح داده شد آزمایش بشه.



    اگر قصد ارتقاء دینام دارید بهتره از نمونه های جدید با توان بالاتر از 100 آمپر استفاده کنید که در بخشهای گذشته این کلوپ نوشته شده.

    در مورد فن کولر و بخاری در اتاق، قیمت خرید نمونه جدید 90.000 تومان بود و تا حدی مقدار جریان باد بیشتر شد اما هنوز در حدی که من انتظار دارم نیست و مسلما به فن قویتر نیاز هست، البته این فن و حتی فن قبلی برزای زمان استفاده از بخاری بخوبی کار میکنه اما در وضعیت کولر به لحاظ نیاز به وجود جریان بیشتر هوا، توانایی قابل قبول نسبت به خودروهای دیگه نداره.

    در مورد پولی سر میل لنگ و پروانه ، در نمونه های کولر دار، این تفاوت وجود داره ، البته اگر بصورت فابریک باشه، یعنی مثلا در نوا C1 که کولر نداره، پولی سر میل لنگ و پروانه فقط دارای جای تسمه دینام هست و حتی بخاطر عدم وجود پمپ هیدرولیک فرمان، تسمه پمپ هیدرولیک هم نداره،




    Last edited by camaro lt; 05-03-2017 at 15:29.

  14. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #9859
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    با تشکر از توضیحات جامع و کاملتون به دلیل نداشتن اهم متر (انشاالله خرید در آینده نزدیک) نتونستم قطعات رو چک کنم به همین دلیل بعد از خرید ذغال به مبلغ 5000 تومان از جناب آقای یزدانی و خرید دو تسمه (دینام و هیدرولیک) هرکدام به مبلغ 12000 تومان دیشب ساعت 11:30 دقیقه بعد از رسیدن به منزل، دینام جمع شد تا انشاالله اگر امرو بعد از ظهر به موقع به منزل رسیدم دینام رو روی ماشین ببندم و تست اصلی انجام بشه متشکرم از راهنمایی هاتون








  16. 3 کاربر از pejy666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #9860
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Dec 2013
    پست ها
    76

    پيش فرض

    دینام من این قطعه که این 2 تا پیچ رو بهم وصل کرده نداره ،این برا چی هستش؟


  18. 2 کاربر از pejy666 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •