تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 928 از 1138 اولاول ... 4288288789189249259269279289299309319329389781028 ... آخرآخر
نمايش نتايج 9,271 به 9,280 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #9271
    اگه نباشه جاش خالی می مونه armindevile's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2016
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    337

    پيش فرض

    سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    منظورتون از
    هواکش کدوم قسمت هست ؟
    چطور این مشکل بوجود اومد؟
    ایا روغن گیربکس عوض کردید ؟
    اگر روغن گیربکس داغ میشه ایا موقع حرکت اولیه لرزش در گیربکس ایجاد میشه؟
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    لوله های کولر سرد کن گیربکس نشتی نداره ؟

    گژ روغن را چک کنید اندازه لیتر روغن چقدر هست ایا رنگ روغن گیربکس قرمز روشن هست یا سیاه شده؟

    نشتی روغن از فولی میل لنگ هست؟

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. این کاربر از armindevile بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #9272
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jul 2016
    پست ها
    73

    پيش فرض

    تهران هستم

  4. #9273
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    سلام اقا ارمین عرض کنم خدمتتون که
    هواکش گیربکس منظورمه همونی که اندازه ی ده سانتی متر حالت لوله مانند از پوسته ی گیربکس بیرون زده سوراخش خیلی کوچیکه متاسفانه عکس ندارم
    والا گیربکسو دست کاری نکردم و مشکلی هم نداره میزون کار میکنه و لرزشم نداره
    ولی روغنشو عوض کردم اونم کامل نه فقط قسمت توربین و مقداری از کارتل
    روغن گیربکسمم قرمزه و سیاه نشده و اون موقع که عوض کردم وغن بهران دو خط گرفتم
    لوله کولر سرکن یا قسمتی دیگه اصلا نشتی نداره
    منظورم از فولی همون قسمته که گیج داره و میزان روغن گیربکسو چک میکنیم از اونجا هم روغن بالا اومد
    ممنون از پاسختون

  5. 2 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  6. #9274
    اگه نباشه جاش خالی می مونه armindevile's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2016
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    337

    پيش فرض

    سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    دوست عزیز خواهش میکنم وظیفه هست

    من میگم فعلا ماشین زیاد حرکت نده چون روغن حرارتش بالا میره ممکنه لغزش بین صفحات فورورد کلاچ و استیل ها بوجود نیاد و اسیب یا خط نیوفته چون گیربکس اتومات با روغن کارمیکنه واگر روغن کم باشه یا خاصیت و کیفیت نداشته باشه صفحات کلاچ و درام ها گیربکس روغن نمیرسه و هزینه ساز میشه
    1. روغن را کی عوض کردی فیلتر هم عوض کردی و ایا از اون موقع که روغن عوض کردی این مشکل بوجود اومده ؟

    2.الان مقدار اندازه گیج روغن در حالت موتور سرد ودر حالت موتور گرم چقدر نشون میده ؟ منظورم همون موقع که این مشکل بوجود میاد گیج روغن را بکش اندازه روغن چقدر هست از قسمت full بالا تره یا کمتر نشون میده؟

    3. وقتی گیج روغن را در میاری ایا روی لبه گیج حباب تشکیل نشده ؟

    4. ایا وقتی گیج روغن را درمیاری اندازه مقدار روغن در دوطرف گیج یک اندازه هست ؟ با یه دستمال کاغذی رنگ روغن را چک کن
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    . روغن گیربکس باید قرمز روشن باشه اگر قرمز تیره یا سیاه باشه باید عوض بشه
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    . ماشین را روشن کن و بذار گرم بشه و لوله کولر سرد کن گیربکس که به رادیات وصله( لوله بالایی ) باز کن در همین حالت باید اب با فشار مثل اسپری بیرون بزنه و اگر این وضعیت نباشه ممکنه لوله ها جرم گرفته =
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    اون هواکشی که میگی من دقیق متوجه نشدم =

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    اگراز لوله گیج روغن بیرون میزنه یا مقدارش زیاده یا روغن به دمای بالا رسیده و یا روغن کیفت نداره - یا فیلتر روغن گیربکس کثیف شده =
    درمورد روغن گیربکس مقدارش را جی ام گفته = کلا DRY یا خالی =11.8 لیتر و اگر فقط فیلتر عوض میشه و کارتر باز میشه 3.8 لیتر ریخته بشه


    کلا در ماشین اتوماتیک روغن موتور 10- 40 میریزن
    تو اتوماتیک متناسب با دمای موتورت تغییر میکنه...... اگه بهران رانا 10-40 بگیری که بهتر هم هست.......جالب اینه که روغن موتور فابریک آمریکایی خیلی شله مثل آبه.............

    20-50 چند سال تو بیوک ایران
    ریخته شده
    مشکلی پیش نیومده بود


    در مورد روغن گیربکس هم دو تا روغن به شما پیشنهاد میشه یکی بهران اتوماتیکII و دیگری acdelco automatic II .III اصل اونایی که نوشته عربی داره تخلیه روغن گیربکس هم فیلتر میخواد اگر خیلی کثیف باشه وقتی ماشین را روشن میکنی دود زیادی از گیربکس درمیاد

    بهر حال این موارد را چک کن خبرش را بده امیدوارم بتونم کمکی کنم
    ماشینت بیوک اسکای لارکه یا بیوک ایرا ن؟
    راستی موتور ماشینت موتور قرمزه یا موتور ابی ؟و دلکو جلو هست یا دلکو عقب ؟
    موتور ماشینت small block هست یا big block ؟
    ممکنه شماره موتور یا vin موتور را بنویسی decode کنیم ؟


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]




  7. 4 کاربر از armindevile بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  8. #9275
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    جناب بیوک من مدل59 بیوک ایرانه موتور ابی دلکو شم عقبه اسمال بلاک یا بیگ بلکشو نمیدونم
    مشکل اصلی من اینه که فولی و گیجم خرابه یعنی دقیقا نشون نمیده و خطا داره همین بیشتر منو اذیت میکنه
    از نظر کیفیت روغن تست کردم سالمه سالمه رنگشم قرمزه و جنسشم بهران اتوماتیک II
    در مورد گیج روغن حباب نداره و همیشه خیلی بیشتر از فول نشون میده البته گفتم که دقیق نیست و مشکل داره
    ممنونم من اون لوله رو باز میکنم نتیجه اشو میگم

  9. 2 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  10. #9276
    اگه نباشه جاش خالی می مونه armindevile's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2016
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    337

    پيش فرض

    سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    فیلتر گیربکس هم عوض کردی؟
    اگر گیج و تیوب گیج خرابه باید عوض کنی چون دقیق نشون نمیده
    اگر هم روغن گیربکس+ فیلتر گیربکس عوض کردی که معمولا 3.8 لیتر روغن گیربکس باید بریزی که میشه مقدار روغن را به علت خرابی گیج روغن تخمیل زد
    یک روزنه هم بالای پوسته گیربکس هست که برای دمای گیربکس طراحی شده تا گیربکس هوا بکشه و اگر اون گرفته باشه گیربکس داغ میکنه و براپر زیاد بودن روغن یا داغ شدن روغن یا تشکیل هوا داخل گیربکس روغن از اون روزنه بیرون میزنه و به مرور زمان اون روزنه گرفته میشه و باعث داغ شدن گیربکس میشه میتونی دستت را بزاری روی پوسته گیربکس اگر زیاد داغ بشه متوجه میشی
    میتونی دو تا لوله رفت وبرگشت کولر سرد کن به رادیات گیربکس را باز کنی بررسی کنی که ایا اب در مسیر لوله ها رفت وبرگشت جریان داره یا نداره
    علت ها ممکنه این مسائل باشه=
    1.یا کولر سرد کن گیربکس لوله هاش گرفته ودرست اب جریان نداره
    2.یا روغن گیربکس زیاد هست
    3.ممکنه فیلتر گیربکس کثیف باشه
    4.روغن کیفیت نداره
    5. ممکنه گیربکس توده هوا داره

  11. این کاربر از armindevile بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #9277
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    اقا پرویز یدونه رفیقم داره خیلی تمیزه ولی متاسفانه از شما خیلی دوره شهرهای مرزیه
    تهران ماشین خوب زیاد هست تو سایتها هم میتونی جستجو کنی مثل دیوار باما شیپور تخت گاز
    البته واسه خرید حتما دقت لازمو بکن چون ماشین سالم واقعا کمه

  13. 3 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #9278
    کاربر فعال خودروهای امریکایی diyukis's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2008
    محل سكونت
    گرگان
    پست ها
    537

    پيش فرض

    دوستان درود بر همگی.
    بی مقدمه میرم سر اصل مطلب.
    همونطور که در جریانین سیستم جرقه زنی یکی از مواردی هست که با بهبود عملکردش در خوردو ، هم در مصرف سوخت و هم در کارکرد موتور و هم در شتاب در دور بالا و پایین تاثیر خوبی داره.
    مخصوصا در خودروهای ما که قدیمی و کاربراتوری هستن و فاقد ای سی یو بوده و سیستم های پلاتینی یا مگنتی قدیمی روشون سوار هست که این سیستم ها دارای خطا بوده و البته بهره وری پایینی دارن.
    مدتیه دارم به فکر جایگزینی یک سیستم جدیدتر بجای پلاتین یا مگنت هستم.تا جایی که فهمیدم سیستم های مثل جرقه زنی مادون قرمز، سیستم جرقه زنی الکترونیکی در بازار وجود داره که میشه کیت اونها رو تهیه کرد و روی خودروهای قدیمی سوار کرد.
    خودم عملا هنوز تجربه ای در این مورد ندارم.اگر دوستان کسی تجربه ای داره ممنون میشم بیان کنه.
    جدیدترین سیستم ظاهرا سیستم بی دلکو هست که متاسفانه اطلاعات زیادی ازش توو اینترنت ندیدم.حالا یه مطلبی تو یکی از سایتها دیدم که اینجا میزارم.اگر دوستان اطلاعاتی در این مورد به هر نحوی دارن خوشحال میشم بیان کنن.

    به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، این سیستم جرقه‌زنی کمترین تداخل و هدررفت انرژی را دارد و این در حالی است که می‌توان گفت سیستم‌های قدیمی جرقه‌زنی مثل پلاتین و حتی مگنت که بسته به عوامل مختلفی مثل باز و بسته‌شدن پلاتین و آدوانس (در اصطلاح عامیانه به آوانس گفته می‌شود) و ریتارد مکانیکی و... است، ممکن است کیفیت کارکردی متفاوت به خود بگیرند. با مشاهده این ایرادات بود که امروزه حتی در سیستم برق و جرقه‌زنی خودرو‌ها، از یک کوئل برای همه سیلندر‌ها نیز استفاده نمی‌شود و به یک کوئل برای هر سیلندر رسیده‌ایم تا هم عیب‌یابی سیستم راحت‌تر صورت بگیرد و هم بیشترین شدت و بهترین جرقه را در سر شمع‌ها داشته باشیم. قابل ذکر اینکه در این مطلب اساس کار سیستم بی دلکو شرح داده شده است و منظور از آن تایید و یا عدم تایید نمونه‌های در حال رواج وطنی نیست.

    سیستمی به نام بی دلکو
    به همین خاطر امروزه برای خودرو‌های قدیمی که دارای سیستم جرقه‌زنی پلاتین و مگنت هستند، سیستمی به نام بی دلکو از اختراعات کمپانی فورد در حال رواج است که در برخی ‌مدل‌ها از سنسور‌هایی که ‌روی فلایویل قرار می‌گیرد کمک گرفته می‌شود و در برخی دیگر از همان دلکو خودرو. سیستم بی دلکو بر دو اصل استوار است که یکی استفاده از کوئل‌های چندسر مثل کوئل پراید و پژو است که برای هر سیلندر و هر شمع یک خروجی دارد، هرچند که کل کوئل یک واحد است و دیگری استفاده از سنسور‌ها برای زمان جرقه‌زنی و ارسال برق که بسته به نوع سیستم، می‌تواند این کار به کمک دلکو قدیمی انجام شود یا با کمک سنسور‌هایی که روی میل‌لنگ یا فلایویل قرار می‌گیرند. نکته دیگر در خصوص سیستم‌هایی که واقعا از نوع بی دلکو هستند یا به این نام خوانده می‌شوند، در این است که در این سیستم، جرقه در سیلندر 2 بار زده می‌شود که یک بار آن در زمان تراکم و درست زمان انفجار سیلندر است تا انرژی سوخت آزاد شود و جرقه دیگر در زمانی است که دود در حال خارج شدن از سیلندر خواهد بود.

    روش جرقه‌زنی
    در این روش جرقه‌زنی، کوئل قدیمی در خودرو‌ها حذف می‌شود و جای آن را کوئل‌هایی مثل کوئل پراید و پژو می‌گیرد. از این کوئل‌ها برای هر سیلندر یک وایر قرار می‌گیرد که وظیفه ارسال برق هزار برابر شده را مثل قدیم بر عهده دارد. اما زمان ارسال و تقسیم این برق بر عهده واحد کنترلی است که به کمک سنسور موقعیت میل‌لنگ و پیستون‌ها را می‌داند و هر جرقه را در زمان مناسب و برای سیلندر مورد نظر ممکن می‌کند. در این سیستم با حذف قطعات مکانیکی خصوصا مثل پلاتین، عیوبی همچون خال‌زدن و از تنظیم خارج شدن دهانه پلاتین یا سوختن مگنت و... عملا از بین می‌رود و سیستم کاملا ضدآب می‌شود.
    هدف اصلی از به کار گیری سیستم جرقه زنی، ایجاد جرقه در داخل سیلندر، در زمانی نزدیک به لحظه پایان تراکم، به منظور مشتعل ساختن مخلوط متراکم هوا- بنزین است.
    در فشار جو، برای آن که بتوان در شکاف هوایی به پهنای 0.6 میلیمتر جرقه ایجاد کرد، ولتاژی در حدود 2 تا 3 هزار ولت لازم است. برای ایجاد جرقه در شکاف مشابهی در داخل سلیندر موتور، با نسبت تراکم 8:1، ولتاژی در حدود 8 هزار ولت مورد نیاز است. وقتی نسبت تراکم بالاتر و مخلوط هوا- بنزین فقیر تر (کم بنزین تر) باشد، ممکن است به ولتاژی تا حدود 20 هزار ولت نیاز باشد. بنابر این سیستم جرقه زنی باید ولتاژ عادی باتری 12 ولتی را به حدود 8 تا 20 هزار ولت تبدیل کند و علاوه بر آن، این ولتاژ بالا را در لحظه مناسب به سیلندر مورد نظر برساند. در بعضی از سیستم های جرقه زنی ولتاژی که به شمع ها می رسد در حدود 40 هزار ولت است.
    سیستم های جرقه زنی پیشرفته الکترونیکی بر اساس سیستم های جرقه زنی متعارف ابداع شده اند. شایان ذکر است که اساس کار بیشتر سیستم های جرقه زنی تقریبا یکسان است. سیستم جرقه زنی کوئل دار از اجزا و زیر مجموعه های مختلفی تشکیل می شود که طرح و ساختمان آنها عمدتا به موتوری وابسته است که قرار است روی آن نصب شوند.
    در هنگام بررسی معیار های طراحی سیستم های جرقه زنی باید عوامل بسیاری را به حساب آورد. مهمترین این عوامل عبارت اند از :

    • طرح محفظه احتراق
    • نسبت هوا - سوخت
    • گستره دور موتور
    • بار موتور
    • دمای احتراق در موتور
    • کاربرد
    • مقررات مربوط به گاز های آلاینده خروجی از موتور.

    انواع سیستم جرقه زنی
    سیستم های اصلی جرقه زنی را می توان مطابق جدول 1 دسته بندی کرد.
    نوع معمولی الکترونیکی برنامه دار بی دلکو
    راه انداز مکانیکی مکانیکی الکترونیکی الکترونیکی
    آوانس مکانیکی مکانیکی الکترونیکی الکترونیکی
    منبع تامین ولتاژ القایی القایی القایی القایی
    تقسیم برق (دلکو) مکانیکی مکانیکی مکانیکی الکترونیکی

    تولید ولتاژ بالا
    جریان اولیه لحظه ای در مدار القایی کوئل بر اساس چند عامل تعیین می شود. ولتاژ بالای تولیدی عمدتا به مقدار این جریان اولیه وابسته است. آهنگ افزایش جریان اولیه مهم است زیرا همین عامل است که مقدار جریان را در لحظه «شکستن» مدار برای از بین بردن میدان مغناطیسی تعیین می کند.
    اگر ثابت های الکتریکی سیستم جرقه زنی اولیه را بدانیم، می توانیم جریان لحظه ای اولیه را محاسبه کنیم. برای این کار می توان از معادله نمایی زیر استفاده کرد :
    i = V/R ( 1 - )
    که در آن:
    i = جریان اولیه لحظه ای
    R = مقاومت اولیه کل
    L = القاییدگی سیم پیچ اولیه
    t = زمان عبور جریان
    e = مبنای لگاریتم طبیعی
    بعضی از مقادیر متداول این پارامتر ها را به منظور مقایسه ذکر می کنیم :
    سیستم جرقه زنی معمولی سیستم جرقه زنی الکترونیکی
    R = 3-4Ω R = 1Ω
    V = 14 V V = 14 V
    L = 10 mH L = 4 mH

    به عنوان مثال یک موتور چهار سیلندر را در نظر بگیرید که وقتی دور آن به 3000 دور در دقیقه می رسد، در هر قیقه به 6000 جرقه نیاز دارد(چهار شمع در هر دور چرخش میل لنگ برای کامل شدن چرخه چهار زمانه باید جرقه بزنند). این تعداد جرقه در دقیقه معادل 60/6000 یا 100 جرقه در هر ثانیه است! به عبارت دیگز هر جرقه باید در 0.01 ثانیه ایجاد و مصرف شود.
    اگر دوره مکث (خواب) دلکو را 60 درصد بگیریم، زمان t برای موتور چهار سیلمدری که 3000 دور در دقیقه کار می کند در حدود 0.006 ثانیه است. وقتی دور موتور به 6000 دور در دقیقه برسد، زمان t به 0.003 ثانیه کاهش می یابد. با استفاده از معادله نمایی، جریان لحظه ای هر سیستم را محاسبه می کنیم :
    3000 دور در دقیقه 6000 دور در دقیقه
    سیستم معمولی 3.2 آمپر 2.4 آمپر
    سیستم الکترونیکی 10.9 آمپر 7.3 آمپر

    بدین ترتیب مشاهده می شود که چگونه با استفاده از کوئل هایی با مقاومت و القائیدگی کم می توان انرژی ذخیره شده در کوئل را به شدت تقویت کرد. شایان ذکر است که جریان بالاتر سیستم های الکترونیکی برای پلاتین های معمولی قابل تحمل نیست.
    انرژی ذخیره شده در میدان مغناطیسی کوئل از رابطه زیر به دست می آید:
    E = ½ (L × i2)
    انرژی ذخیره شده سیستم الکترونیکی در 6000 دور در دقیقه معادل 0.110 ژول است؛ انرژی ذخیره شده در سیستم معمولی 0.03 ژول است. برتری سیستم الکترونیکی آشکار است زیرا انرژی جرقه با انرژی ذخیره شده در کوئل رابطه مستقیم دارد.
    زاویه آوانس
    برای آنکه موتور بازده بهینه داشته باشد، زاویه آوانس باید به اندازه ای باشد که حداکثر فشار احتراق در حدود ˚10 پس از نقطه مرگ بالایی ایجاد شود. تنظیم زمان جرقه زنی ایده آل به دو عامل مهم وابسته است: دور موتور و بار موتور. افزایش دور موتور مستلزم آوانس کردن زمان جرقه زنی است. مخلوط متراکم هوا - سوخت درون سیلندر فرصت معینی برای احتراق لازم دارد و بنابراین وقتی دور موتور بالا می رود باید زورتر آن را مشتعل کرد.
    با تغییر بار موتور نیز باید در زملن جرقه زنی تغییراتی ایجاد کرد، زیرا مخلوط هوا- سوخت فقیرتر، که تحت بار کم مصرف می شود، آهسته می سوزد بنابراین سیستم جرقه زنی باید آوانس باشد. تغییر در مقدار گاز باقیمانده و کم شدن مقدار مخلوط هوا- سخت در سیلندر سبب ایجاد تاخیر بیشتر در جرقه زنی و کاهش آهنگ احتراق مخلوط می شود، در نتیجه باز هم به آوانس نیاز است.
    جرقه زنی را می توان به روش های مختلف آونس کرد. ساده ترین روش ها عبارت اند از به کارگیری سیستم های مکانیکی آوانس گریز از مرکزی و واحد کنترل خلا. فشار منیفولد دود با بار موتور متناسب است. سیستم های جرقه زنی الکترونیکی را نیز می توان از لحاظ زمانی، متناسب با دما و غلظت مخلوط هوا - سوخت، تنظیم کرد. برای تعیین نقطه ایدئال جرقه زنی، مقادیر همه پارامتر های تنظیم زمانی حرقه زنی را باید، به صورت مکانیکی یا الکترونیکی، تلفیق کرد.
    کوئل انرژی را به صورت میدان مغناطیسی ذخیره می کند. برای اطمینان از آمادگی کامل کوئل از رسیدن به نقطه جرقه زنی نیز باید دوره مکثی را در نظر گرفت.
    مصرف سوخت و گازهای آلاینده خروجی
    تنظیم زمان جرقه زنی بر مصرف سوخت، گشتاور خروجی موتور، راندن پذیری و گاز های آلاینده خروجی اثر چشمگیری دارد. سه آلاینده مهم خروجی از موتور اتومبیل عبارت اند از هیدروکربن های نسوخته (HC)، مونوکسید کربن (CO) و اکسیدهای نیتروژن (NOx). با آوانس شدن جرقه، میزان خروج هیدروکربن های نسوخته افزایش می یابد. در این حالت میزان خروج NOx نیز افزایش می یابد. در این حالت میزان خروج NOx نیز افزایش می یابد زیرا دمای احتراق بالاتر است. تغییرات میزان CO با تنظیم زمان جرقه زنی بسیار ناچیز است و عمدتا به نسبت هوا- سوخت بستگی دارد.
    مانند همه تغییرات دیگر از این دست، تغییر تنظیم زمان جرقه زنی برای کاهش خروج گازهای آلاینده به افزایش مصرف سوخت منتهی می شود. وقتی از مخلوطهای فقیرتر استفاده می شود، که امروزه رایج است، باید آوانس جرقه را افزایش داد تا آهسته تر سوختن مخلوط جبران شود. بدین ترتیب مصرف سوخت کاهش و گشتاور موتور افزایش می یابد، اما مخلوط هوا- سوخت را باید به دقت کنترل کرد تا بهترین حالت از لحاظ میزان گازهای آلاینده خروجی حاصل شود.
    اجزای سیستم جرقه زنی معمولی

    • شمع : الکترودهایی دارد که وارد سیلندر موتور می شوند و جرقه در فاصله بین آنها ایجاد می شود. شمع باید بتواند ولتاژ، فشار و دمای بالا را تحمل کند.
    • کوئل : انرژی را به صورت مغناطیس ذخیره می کند و از طریق یک کابل ولتاژ بالا(وایر) آن را به دلکو می رساند. کوئل از دو سیم پیچ، یکی اولیه و دیگری ثانویه تشکیل شده است.
    • مغزی سوئیچ : راننده از طریق آن سیستم جرقه زنی را کنترل می کند؛ معمولا برای استارت زدن و موتور گردانی نیز از همین وسیله استفاده می شود.
    • مقاومت متعادل کننده : در هنگام استارت زدن از مدار خارج می شود تا جرقه پرتوان تری ایجاد شود. در دورهای بالا نیز سبب بهبود کیفیت جرقه می شود.
    • پلاتین: مدار اولیه سیستم جرقه زنی را قطع و وصل می کند تا کوئل پر و خالی شود.
    • فیوز دلکو (خازن) : وقتی دهانه پلاتین باز می شود، بخش عمده جرقه را حذف می کند تا جریان اولیه سریعتر قطع شود و بنابراین میدان مغناطیسی کوئل سریعتر از بین برود و ولتاژ خروجی بالاتری حاصل شود.
    • دلکو : جرقه را به ترتیب معین شده، از کوئل به سیلندر های موتور انتقال می دهد.
    • آوانس گریز از مرکزی : تنظیم زمان جرقه زنی را، متناسب با دور موتور، تغییر می دهد. با افزایش دور موتور، جرقه آوانس می شود.
    • آوانس خلائی : تنظیم زمان جرقه زنی را، متناسب با بار موتور، تغییر می دهد. در سیستم های جرقه زنی معمولی، در هنگام رانندگی با سرعت بهینه (گشت زنی) نقش آوانس خلائی مهمتر است.


    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    امیدوارم دوستان در این مورد همکاری کنن که بنظرم بحث مهمیه برای مایی که خودروهامون قدیمیه.

  15. 5 کاربر از diyukis بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #9279
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    سلام [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    فیلتر گیربکس هم عوض کردی؟
    اگر گیج و تیوب گیج خرابه باید عوض کنی چون دقیق نشون نمیده
    اگر هم روغن گیربکس+ فیلتر گیربکس عوض کردی که معمولا 3.8 لیتر روغن گیربکس باید بریزی که میشه مقدار روغن را به علت خرابی گیج روغن تخمیل زد
    یک روزنه هم بالای پوسته گیربکس هست که برای دمای گیربکس طراحی شده تا گیربکس هوا بکشه و اگر اون گرفته باشه گیربکس داغ میکنه و براپر زیاد بودن روغن یا داغ شدن روغن یا تشکیل هوا داخل گیربکس روغن از اون روزنه بیرون میزنه و به مرور زمان اون روزنه گرفته میشه و باعث داغ شدن گیربکس میشه میتونی دستت را بزاری روی پوسته گیربکس اگر زیاد داغ بشه متوجه میشی
    میتونی دو تا لوله رفت وبرگشت کولر سرد کن به رادیات گیربکس را باز کنی بررسی کنی که ایا اب در مسیر لوله ها رفت وبرگشت جریان داره یا نداره
    علت ها ممکنه این مسائل باشه=
    1.یا کولر سرد کن گیربکس لوله هاش گرفته ودرست اب جریان نداره
    2.یا روغن گیربکس زیاد هست
    3.ممکنه فیلتر گیربکس کثیف باشه
    4.روغن کیفیت نداره
    5. ممکنه گیربکس توده هوا داره
    سلام استاد من لوله رو باز کردم کاملا گردش اب رواج داشت و مشکلی نداشت
    درمورد اون روزنه میشه بیشتر بگی دقیقا کجاست شاید مشکلم اون باشه
    روغنم خیالم راحته که سالمه و تمیزه و باکیفیته
    فیلتر گیربکسم نمیدونم کجاست و منظورتون چی هست
    هوا داشتنم بازم برام گنگه دقیقا چطوری و کجا هوا گرفته و چطوری میشه هوا گیری کرد ممنون از جوابتون

  17. 2 کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #9280
    در آغاز فعالیت turboman2009's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2012
    پست ها
    12

    پيش فرض

    سلام استاد من لوله رو باز کردم کاملا گردش اب رواج داشت و مشکلی نداشت
    درمورد اون روزنه میشه بیشتر بگی دقیقا کجاست شاید مشکلم اون باشه
    روغنم خیالم راحته که سالمه و تمیزه و باکیفیته
    فیلتر گیربکسم نمیدونم کجاست و منظورتون چی هست
    هوا داشتنم بازم برام گنگه دقیقا چطوری و کجا هوا گرفته و چطوری میشه هوا گیری کرد ممنون از جوابتون
    تا جایی که بنده می دونم تو خنک کن روغن گیربکس روغن گردش می کنه! حالا چطوری این دوستمون می گن گردش آب رو چک کن؟ و دوست دیگه گردش آب رو تو لوله و خنک کن روغن گیربکس تایید می کنن

  19. 4 کاربر از turboman2009 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 14 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 14 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •