تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 9 از 21 اولاول ... 567891011121319 ... آخرآخر
نمايش نتايج 81 به 90 از 202

نام تاپيک: آموزش تئــوری عکاسـی

  1. #81
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض ساختار لنزها و انواع آن ها

    شايد به جرات بتوان گفت مهترين قسمت تشکيل دهنده هر دوربين لنز آن است چون کفيت لنز تاثير مستقيم بر تصوير خروجي ازدوربين دارد
    .يک لنز متشکل از تعدادي عدسي است که با نظمي خاص در کنار يکديگر قرار گرفتته اند.

    مهمترين نکته اي که باید در مورد لنز ها بدانيد فاصله کانوني و ميدان ديد لنز ها مي باشد.
    در جلسات قبلي در مور فاصله کانوني توضيح دادم.
    ميدان ديد هما فضائي است که در ويزور دوربين قابل مشاهده است.
    فاصله کانوني نسيت عکس با ميدان ديد و نسبت مستقيم با بزرگنمائي دارد.يعني هر چه فاصله کانونی بيشتر شود عکاس فضاي کمتري را مي تواند بر روي عکس ثبت کند ولي در عوض بزرگنمائي تصوير بيشتر خواهد شد



    همانطور که در تصوير زير مشاهده مي کنيد هرچه فاصله کانوني بيشتر شود زاويه ديد کمتر مي شود.ولي بزرگنمائي بيشتر مي شود



    ديافراگم:

    همان طور که قبلا گفته بودم ديافراگم وظيفه کنترل مقدار نور ورودي به داخل دوربين را بر عهده دارد.البته علاوه براين کار تنظيم عمق میدان وضوح را نيز انجام مي دهد.که قيلا به طور کامل به آن اشاره کرده ام
    بر روي همه لتز هاي حرفه اي حلقه اي براي تنظيم درجه ديافراگم وجود دارد.درجه هاي ديافراگم طبق يک توافق بين الملي در سال 1900 ميلادي در پاريس يه صورت زير درچه بندي شده اند.
    1، 4/1، 2 ، 8/2 ، 4 ، 6/5 ، 8 ، 11 ، 16 ، 22 ، 32 45 ، 64 و.........
    البته ممکن است تمام ين درجه ها در همه لنز ها مو جود نباشد.
    تذکر:مقدار نوري که از درجه هاي ذکر شده روزنه دافراگم مي گذرد به طور تصاعدي کاهش مي يابد.
    اين هم يک تصوير از نحوه کار ديافراگم




    لنز هاي نرمال
    اين لنز ها لنز استاندارد هر دوربيني محسوب مي شوند.فاصله کانوني اين لنز ها در دوربين هاي 35 ميليمتري حدود 50 ميليمتر است.
    اين لنزها حد واسط لنز هاي وايد (کوتاه) ولنزهاي تله (بلند) هستند.که در جلسه آینده به آن ها اشاره مي کنم.

    فاصله کانوني لنز هاي نرمال تقريبا برابر قطر تصويري است که روي فيلم تشکيل مي شود.





    لنز هاي وايد
    اين لنز ها داري زاويه ديد بسيار باز هستند. فاصله کانوني اين لنز ها از تصوير تشکيل شده روي فيام کمتر است ازاين رو به لنز هاي کوتاه معروف شده اند.مثلا تصوير فيلم هاي 35 ميليمتري نزديک به 50 ميليمتر است.بنابرين تمام لنز هي وايد دوربين هاي 35 ميليمنري بايد داري فاصله کانوني زير 50 ميليمتر باشند.

    هر لنزي که فاصله کانوني آن کمتر از فاصله کانوني لنز نرمال باشد، لنز وايد ناميده مي شود.
    لنز هاي وايد به دليل زاويه ديد وسيعي که دارند گاهي اوقات تصوير را دچار اعوجاج مي کنند.و کمی پرستپکتيو تصوير را دچار مشکل مي کند.
    اين حالت را اصطلاحا دِ فرمه شدن تصوير مي نامند و البته اين موضوع در لنز هائي با فاصله کانوني 35 و 28 ميليمتري چندان محسوس نيست.
    لنز هاي وايد بيشتر براي عکس برداري صنعتي، مجالس ، مناظر طبيعي و خلاصه هر جائي که نياز به زاويه ديد بالا مي باشد به کار مي رود.مخصوصا براي جاهائي که فاصله عکاسي محدود مي باشد.
    اين لنز ها همچنين به دليل داشتن عمق ميدان وضوح بالا براي مکان هاي کم نور عکاس مجور به استفاده از درجه های پائين ديافراگم مي باشد بسيار مناسب هستند.

    ياد آوري 1:
    محدوده فاصله اي که تصوير در آن محدوده تصوير شفاف است را عمق ميدان وضوح مي نا مند.

    ياد آوري2:
    همانطور که قبلا اشاره کرده بوم هر چه ديافراگم باز تر باشد عمق ميدان وضوح کمتر خواهد شد. از اين رو اسنفاده از لنز های وايد برای افزيش عمق ميدان وضوح بسیار مناسب اند.





    لنز هاي چشم ماهي (Fish eye)
    اين لنز ها در واقع همان لنز هاي وايد معمولي هستند، با ين تفاوت که فاصله کانوني آن ها بسيار پائين است يعني بين 6 تا 15 ميلمتر هستند.
    زاويه ديد اين لنز ها چيزی در حدود 220 درجه است يعني حتي قسمتی از فضای پشت دوربين را نيز ثبت مي کنند.
    اين لنز ها به دليل اینکه به شدت تصوير را دِ فرمه مي کنند و در آن اعوجاج ايجاد مي کنند ، فقط براي مقاصد خاص مثلا براي عکسبرداري از مناطق بسيار وسيع مورد استفاده قرار میگرند






    منبع: -----------

  2. #82
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض انواع لنز های نیکون و معنی علایم آن

    لنز های کلی نیکون نیز به انواع (DX) ، قطر تصویرشان از 5 میلیمتر کوچکتر است، روی سوژه زوم می شود (Zoom) ، ماکرو نیز سوژه را در سایز خودش شفاف و واضح با ارائه تمامی جزئیاتش می گیرد (Macro) ، زاویه واید نیز سوژه را با زاویه باز می گیرد (Wide angle) ، نرمال نیز سوژه را با زاویه نرمال طبیعی می گیرد (Normal) ، تله فتو سوژه را در زاویه بسته می گیرد (Telephoto) و لنز دیگری که سوژه را بزرگ و شفاف نشان می دهد (Fisheye) است. این لنزها به صورت اتوفوکوس کار می کنند.
    تقریبا لنز های قابل تنظیم فوکوس دستی هم مشابه همین لنزهای اتوفوکوس هستند و به دسته های Wide angle ، نرمال ، ماکرو و PC Macro تقسیم شده اند،لنز دیگری که در واقع لنزهای دیگر را روی خود وار می کند را AF Teleconvertor یا مبدل لنزها نام گذاری کرده اند که همگی در سایز های مختلف در دسترس هستند.

    علایم اختصاری لنز های نیکون بدین ترتیب هستند:
    DC، کنترل محدوده محوری تصویر مستقل از تغییر عمق میدان،مخصوص لنزهای پرتره
    DX لنزهای مخصوص دوربین های SLR دیجیتال با دایره تصویر کوچک تر نسبت به لنزهای 5 میلیمتری
    VR:کاهش اثرات لرزش دوربین معادل سه درجه سرعت سریعتر
    PC: اصلاح پرسپکتیو به وسیله چرخش و جابجایی افقی و عمودی لنز نسبت به بدنه دوربین
    D: انتقال داده های فاصله تا موضوع از لنز به بدنه جهت استفاده از روش های پیشرفته اندازه گیری سه بعدی و استفاده در عملکردهای پیشرفته فلاش
    ED: عدسی های با ضریب شکست و تفرق نوری بسیار کم، کاهش تجزیه رنگ و افزایش کنتراست تصویر حتی در دیافراگم های باز
    G: مشابه لنز های D ولی فاقد رینگ دیافراگم روی لنزی کنترل دیافراگم از طریق بدنه انجام می شود
    IF: عمل فوکوس بدون تغییر طول لنز و فقط با حرکت داخلی عدسی ها انجام می شود
    SWM: لنز های مجهز به موتور حلقوی که باعث می شوند عمل وضوح یابی با سرعت و دقت بیشتر و نیز با صدای کمتر انجام شود
    ASP: عدسی های غیر کروی که باعث شفافیت بیشتر و تقلیل کج نمایی به وسیله رفع اختلاف حاصل از عدم تمرکز نورهای عبور کرده از بخش های مختلف عدسی در یک نقطه می شوند،CRC: حرکت مستقل گروه های مختلف عدسی ها در لنز در حین وضوح یابی برای افزایش دامنه و بهبود عملکرد وضوح یابی به خصوص در فاصله نزدیک
    RF: نوع خاصی از لنزهای IF که برای عمل وضوح یابی فقط عدسی های عقبی حرکت می کنند، بدان جهت که این گروه از عدسی ها اصولا سبکتر و کوچکتر هستند، عمل وضوح یابی سریعتر و نرمتر انجام می شود
    SIC: پوشش های پیشرفته روی عدسی ها باعث کاهش هاله و درخشش های ناشی از انعکاس نور در لنز به واسطه تابش مستقیم نور در لنز می شوند، این نوع پوشش در حال حاضر تمام لنز های AF را در بر می گیرد.

    منبع: هفته نامه عصر ارتباط

  3. #83
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض كاركرد عدسي(لنز)ها در دوربينهاي ديجيتال

    اشاره :

    چرا لنز مهم است؟‌ كدام مدل لنز مناسب‌تر است؟ انواع لنز‌هاي موجود كدامند؟ پرسشهاي ساده‌اي هستند که اين مقاله مي‌کوشد پاسخهاي خلاصه‌اي براي آنها ارائه دهد.


    چرا لنز مهم است؟‌

    دوربين شما هر اندازه هم كه با كيفيت باشد، تنها وظيفه ثبت عكس را بر عهده دارد. در حقيقت لنز همان چشم دوربين است كه تمامي تصاوير از داخل آن ديده مي‌شود. در نتيجه با كيفيت بودن آن مي‌تواند موجب ثبت تصاوير بسيار شفاف‌تر و واضح‌تر شود. در بيشتر دوربين‌هاي كامپكت، امكان تعويض لنز وجود ندارد. در اين موارد بايد يك دوربين خوب تهيه نماييد و تنها چيزي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه لنز آن كاملا شيشه‌اي باشد. زيرا در برخي مدل‌هاي ارزان‌قيمت‌تر، از لنز‌هاي پلاستيكي نيز استفاده مي‌شود.‌




    كدام مدل لنز مناسب‌تر است؟

    بهتر است از لنز‌هاي متناسب با مدل دوربينتان استفاده كنيد. نوكيا، كانن، پنتكس سه شركت سازنده دوربين هستند كه در ساخت لنز هم شهرت خوبي دارند. ترجيحا از لنز‌هاي يك شركت روي دوربين همان شركت استفاده كنيد و در صورتي‌كه لنز متناسب با دوربين مورد نظرتان از سوي شركت سازنده ارائه نشده‌است و يا قيمت بالايي دارد، از لنزهاي متفرقه استفاده كنيد. اما برخي شركت‌هاي معتبر لنزسازي هم وجود دارند كه به‌طور تخصصي فقط لنز مي‌سازند. از جمله ‌Carl Zeiss،‌‌‌Leica و‌‌ Leupol.

    اگر عكاس حرفه‌اي نيستيد، بهتر است از اين لنز‌ها استفاده نكنيد. زيرا بسيار گرانقيمت هستند و معمولا تاثير آن‌ها روي كيفيت نهايي كارتان به اندازه‌ پولي نيست كه بابت آن‌ها مي‌دهيد.


    انواع لنز‌هاي موجود كدامند؟

    معمول‌ترين انواع لنز عبارتند از: ‌زاويه باز (Wide Angle)، معمولي‌ (Normal)‌ و لنز‌هاي زاويه بسته (Telephoto). معمولا نوع لنز از روي فاصله كانوني لنز مشخص مي‌شود. فاصله كانوني لنز (Lens Focal Lengh)، نشان‌دهنده مقدار بزرگنمايي و زاويه ديدي است كه لنز مي‌تواند ببيند. اين فاصله با ميلي‌متر اندازه‌گيري مي‌شود.‌

    Wide Angle: بزرگنمايي كم و زاويه ديد باز ‌‌(20تا 35 ميلي‌متر)‌‌

    ‌Normal: لنز‌هاي سنتي با فاصله كانوني ‌‌(50 ميلي‌متر)‌

    ‌‌Telephoto: بزرگنمايي زياد و زاويه ديد كوچك ‌‌‌‌(105تا 300 ميلي‌متر)

    نوع ديگري از لنزها هم وجود دارند كه قابليت تغيير فاصله كانوني خود را دارند و مي‌توانند از زاويه‌هاي باز تا بسته تغيير ديد بدهند. به اين قبيل لنز‌ها ‌Zoom گفته‌مي‌شود. لنز‌هاي زوم معمولا داراي فاصله كانوني ‌‌(35تا 150 ميلي‌متر)‌‌هستند.‌ برخي از لنز‌ها مي‌توانند هم روي دوربين‌هاي ديجيتال و هم آنالوگ بسته شوند. اما بايد توجه داشته باشيد كه فاصله كانوني لنز بين دو حالت ديجيتال و آنالوگ، تغيير مي‌كند. فاصله‌هاي كانوني‌اي كه در بالا گفته‌شد، مربوط به حالت آنالوگ و دوربين‌هاي نگاتيو است. براي اين‌كه معادل آن‌ها را در حالت ديجيتال به دست آوريد، بايد عدد آن را در 6/1 ضرب كنيد. به عنوان مثال، فاصله كانوني يك لنز 35ميلي‌متري در حالت آنالوگ روي يك دوربين ديجيتال 56‌‌ميلي‌متر خواهد بود.‌

    اما اين اعداد براي شما چه معنايي خواهند داشت؟ اين تغيير فاصله كانوني در حقيقت بدين معني است كه با يك لنز يكسان وسعت ديدي را كه روي يك دوربين فيلمي داريد، نمي‌توانيد روي يك دوربين ديجيتال هم داشته باشيد. به بيان ساده‌تر، يك لنز زاويه باز 35ميلي‌متري در دوربين‌هاي نگاتيوي، روي يك دوربين ديجيتال مثل يك لنز سنتي عمل خواهد كرد. ممكن است كمي پيچيده به نظر بيايد. اما بيشتر از اين هم نمي‌توان توضيح داد. مي‌توانيد با يك عكاس درباره اين موضوع صحبت كنيد.‌


    پارامترهاي ديگري كه درباره لنز‌ها بررسي مي‌شود عبارتند از:

    سرعت لنز (‌Lens Speed): سرعت لنز يك دوربين ديجيتال در حقيقت بيان كننده سرعت همان لنز است. اين سرعت كه با مشخصه ‌ ‌f-Stopsتعريف مي‌شود، شبيه همان چيزي است كه درباره‌ ‌f-Stops ديافراگم دوربين گفته مي‌شود. لنز‌هاي سريع‌تر، گران‌تر و عموما سنگين‌تر هستند.‌

    فاصله فوكوس (‌Focusing Distance): اين پارامتر نشان‌دهنده كمترين فاصله‌اي است كه لنز مي‌تواند تا سوژه داشته باشد و در عين حال بتواند روي سوژه فوكوس كند. سعي كنيد هزينه چنداني براي اين پارامتر صرف نكنيد. در عوض مي‌توانيد يك لنز ماكرو يا يك لنز تله‌فوتوي خوب تهيه كنيد.


    قابليت‌هاي اضافي ديگر

    برخي از لنز‌هاي گرانقيمت‌تر، قابليت‌هاي بيشتري هم دارند كه عبارتند از:

    Vibration Reduction: اين گزينه به شما كمك مي‌كند در محيط‌هايي با نور كم عكس‌هاي شفاف‌تري تهيه كنيد. اين قابليت كه عموما روي لنز‌هاي ديجيتال وجود دارد، مي‌تواند با تخمين لرزش دوربين (كه معمولا در نورهاي كم و به دليل پايين بودن سرعت شاتر اتفاق مي‌افتد) و حركت دادن اجزاي لنز در جهت مخالف، تاثير لرزش را خنثي كند.‌
    ‌موتور ماوراي صوت يا‌ Ultra Sonic Motor) USM) اين قابليت كه روي لنز‌هاي كانن وجود دارد، به كاربر امكان فوكوس‌كردن با سرعت بسيار زياد را مي‌دهد كه البته مهم‌ترين مزيت اين لنز‌ها بي‌صدا بودن آن‌هاست. بدين شكل كه در هنگام كار هيچ‌كس نمي‌تواند متوجه فوكوس‌كردن دوربين شما بشود.


    Ultra-wide-angle zoom lens for Canon EOS SLR cameras

    ‌Filter Thread: اين وسيله در حقيقت مبدل فيلتر‌ها روي لنز است و به كمك آن مي‌توانيد فيلتر‌هاي اضافي (به عنوان مثال ----- پولاريزه‌كردن تصوير) را روي لنز نصب كنيد. حتي اگر تصور مي‌كنيد كه هيچ‌وقت از فيلتر‌ها استفاده نخواهيد كرد، بهتر است يك مبدل ----- هم براي لنز خود خريداري كنيد. اين مبدل‌ها قيمت چنداني ندارند. اما در برخي موارد واقعا كاربرد دارند.‌

    نكته آخر

    هرگز تصور نكنيد صرف‌كردن هزينه بسيار زياد براي يك لنز رده‌‌بالا مي‌تواند كيفيت عكس‌هاي شما را چند‌‌برابر كند. در‌هر‌حال يك دوربين بد نمي‌تواند با يك لنز عالي عكس‌هاي بسيار خوبي تهيه كند. اما اين اصلا بدين معني نيست كه لنز‌ها بي‌اهميت هستند. اگر يك دوربين ‌‌DSLR خوب تهيه كرده‌ايد، بهتر است دنبال يك لنز خوب هم بگرديد. در هنگام تهيه لنز اين نكته را به‌ياد‌داشته‌باشيد كه تا زماني كه يك لنز خاص كاربرد دقيقي براي شما ندارد، از تهيه آن پرهيز كنيد. توجه كنيد كه براي اغلب كاربران غير حرفه‌اي دوربين‌هاي ديجيتال، معمولا بهترين گزينه براي انتخاب لنز، يك لنز زوم با محدوده متوسط است.

    منبع: shabakeh-mag.com

  4. #84
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض انواع لنز دوربين

    عدسي مختلف محدب و مقعر تشکيل شده که ترکيب آنها با يکديگر باعث ايجاد تصويري واضح برروي سطح حساس فيلم (اموليسيون) خواهد شد. محل ايجاد تصوير را سطح کانوني و حدفاصل عدسي با محل ايجاد تصوير، فاصله کانوني عدسي مي گويند. براي روشن تر شدن مطلب در اينجا درمورد يک عدسي معمولي که براي آتش زدن کاغذ استفاده مي گردد توضيح مي دهيم. براي سوزاندن کاغذ بايستي عدسي را در مقابل نور خورشيد آن قدر حرکت داد تا نور خورشيد بصورت نقطه اي کوچک برروي سطح کاغذ درآيد که در اين حالت بر اثر برخورد پرتوهاي نوري به يکديگر که از عدسي گذشته اند گرماي قابل توجه اي در محل برخورد بوجود آمده که باعث سوختن کاغذ مي گردد. محل برخورد پرتوهاي نوري را نقطه کانوني و حد فاصل عدسي با سطح کاغذ فاصله کانوني گفته مي شود. در لنزها که چندين عدسي مختلف وجود دارد هر عدسي داراي کانون جداگانه اي است اما وقتي با هم ترکيب مي شوند کانون مشترکي پيدا مي کنند که معمولا از مرکز لنز تا حدفاصل محل ايجاد تصوير را فاصله کانوني آن لنز مي گويند که مقدار آن برروي حلقه جلوي لنز نوشته مي شود. هر لنز داراي زاويه ديد خاصي مي باشد که قادر به جاي دادن فضاي مشخصي از جلو لنز در داخل دوربين و روي فيلم خواهد بود. به نسبت بلندي و کوتاهي فاصله کانوني، زاويه ديد آن متغير است. هرچقدر فاصله کانوني لنز کوتاه تر باشد زاويه ديد لنز بازتر و هرچقدر فاصله کانوني بلندتر باشد زاويه ديد کوتاه تر خواهد بود.
    انواع لنزها
    - لنز نرمال معمولي (Normal): زاويه ديد چشم انسان حدود 140 درجه مي باشد اما تمام تصاويري که در زاويه چشم قرار مي گيرند داراي وضوح کامل نيستند و انواع لنز دوربين عکاسي تنها در زاويه اي در حدود 52 درجه مي توان تصاوير را به صورت واضح ديد. لنز نرمال نيز زاويه ديدي شبيه به چشم انسان دارد به همين دليل لنز معمولي نيز گفته مي شود.
    - لنز تله فوتو (Telephoto): لنز تله از نظر شکل ظاهري طويل بوده و فاصله کانوني بلندي دارد که داراي زاويه ديد کوتاه مي باشد و تنها براي عکسبرداري از فواصل دور مثل مناظر طبيعي و حيوانات وحشي کاربرد دارد و امکان عکسبرداري از فواصل نزديک را ندارد.
    - لنز وايد انگل (angle Wibe): لنز وايد از نظر شکل ظاهر از لنز نرمال کوتاه تر بوده و داراي فاصله کانوني کمي مي باشد بنابراين داراي زاويه ديد باز مي باشد. اين لنز در مکان هايي که امکان عقب رفتن عکاس براي قرار گرفتن تمام سوژه مورد نظر در نماياب نباشد کاربرد شگرفي دارد و با استفاده از اين لنز مي توان فضاي بيشتري را در عکس جاي داد.
    - لنز زوم (Zoom): اين لنز داراي فاصله کانوني متغير مي باشد پس زاويه ديد متغير دارد. برخي از لنزهاي زوم با زاويه ديد 40تا180 که فاصله کانوني آن از 40 ميلي متر درحالت زاويه باز تا 180 ميلي متر در حالت تله فوتو مي باشد کاربرد ويژه اي دارد به همين لحاظ در بين عکاسان مورد استقبال بيشتري قرار گرفته است.
    جداي اين تقسيم بندي لنزهاي ديگري نيز هستند که کاربرد تخصصي دارند مانند لنز ماکرو که براي عکسبرداري از اجسام بسيار کوچک کاربرد دارد. با يک لنز نرمال معمولا تا فاصله 50 سانتيمتر امکان نزديک شدن به سوژه مي باشد اما براي عکسبرداري از اجسام کوچک مثل تمبر يا سکه فقط لنز ماکرو جوابگو خواهد بود. لنزي ديگر با عنوان لنز چشم ماهي وجود دارد که زاويه ديد بسيار وسيعي دارد. برخي از اين لنزها مقداري از فضاي پشت دوربين هم در کادر تصوير قرار مي دهند. عکس حاصل از اين لنزها به شکل دايره وار مي باشد از اين لنز براي ايجاد جلوه هاي ويژه تصويري استفاده مي گردد.

  5. #85
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض مزایا ی دوربین های عکاسی دیجیتال

    مزایای دوربین های عکاسی دیجیتالی:
    1- مرور فوری عکس ، بدون این که عکاس منتظر شود که عکس ظاهر شود . اگر مشکلی در عکس باشد ، عکاس میتواند مشکل را فورا تصحیح کند و عکس دیگری بگیرد .
    2- فقط عکس های خوب چاپ میشود، در نتیجه ادم میتواند تعداد زیادی عکس با اختلافات جزئی و تنظیمات مختلف از یک صحنه بگیرد و بعد بهترین ان را انتخاب و چاپ کند .
    3- اگر شخص رایانه داشته باشد ، ذخیره دائم عکسها ارزانتر از فیلم از کار در می اید.
    4- عکس ها را میتوان از یک جایی به جای دیگر کپی کرد بدون اینکه کیفیت ان کاهش یابد.
    5- هر کس میتواند با داشتن رایانه و یک پرینتر معمولی ، عکس های خودش را چاپ کند . تازه با استفاده از پرینت های مخصوص دوربین ها ، به رایانه هم نیازی نیست و دوربین را میتوان دوربین را میتوان مستقیما به پرینتر وصل کرد .
    6- د8وربین های دیجیتال میتوانند کوچکتر از دوربین های انالوگ با همان کیفیت عکس ، ساخته شوند .
    7- قابلیت استفاده کردن داده هایی مثل زمان و تاریخ عکاسی ، مدل دوربین ،سرعت شاتر ،سرعت فیلم ودیگر موارد به فایل عکس مورد نظر ، در حالی که این قابلیت در فیلم های عکاسی فقط به چاپ تاریخ روی عکس ها محدود میشود .
    8- در دوربین های دیجیتال از خیلی افکت های تصویری میتوان استفاده کرد که در دوربین های فیلمی امکان ندارد .
    9- قابلیت گرفتن صدها عکس بدون این که نیازی به تغییر چیزی باشد .در حالی که در دوربین های فیلمی بعد از 24یا 36 عکس باید فیلم را عوض کرد .
    10- خیلی از دوربین های دیجیتال،خروجی Avدارند که نشان دادن عکس ها را به دیگران در تلوزیون ممکن
    میسازد
    11- عکاسی دیجیتال این امکان را فراهم میکند که شما تنظیمات مختلف دوربین وسبکهای مختلف عکاسی را تجزیه کنید و تکنیک عکاسی تان را بهبود بخشید ، بدون این که لازم باشد هزینه زیادی بدهید از نظر زمان و از نظر وقت وانرژی .
    12- ابزار ضد تکان دوربین های دیجیتال ، گرفتن عکس های ترو تمیز با دوربین را روی دست ممکن میکند در حالی که قبلا حتما نیاز به سه پایه بود .
    13- دیگر هر کس یک تاریک خانه ، خانگی دارد و میتواند با رایانه و نرم افزار تغییرات لازم را در عکس ها بدهد.
    14- مقادیر Iso را به راحتی میتوان در وسط عکس تغییر داد . مثلا وقتی هوا افتابی است ولی یکدفعه ابری میشود ، قبلا لازم بود که فیلم را دربیاوری و فیلم جدید با مقدار Iso مناسب را داخل دوربین بگذاری ولی با دوربین دیجیتال این تغییرات فقط با فشار چند دگمه انجام میشود.
    15- برای فرستادن عکسها به داخل رایانه ، دیگر نیازی به اسکنر نیست .

    حال به ویژگی های منفی عکاسی دیجیتال نسبت به عکاسی با فیلم می پردازیم:

    1- مصرف انرژی باطری های دوربین های دیجیتال نسبت به دوربین های فیلم دار خیلی بیشتر است در نتیجه ممکن است وسط عکاسی یک دفعه با دوربین خاموش مواجه شویم . البته با پیشرفت تکنولوژی و با تولید باطریهایی با طول عمر بیشتر این مشکل تا حدودی برطرف شده است.
    2- استناد عکس های دیجیتال نسبت به عکس های فیلمی کمتر است چون میشود در انها دستکاری کرد البته بعضی از تولید کنندگان تلاش میکنند به روشهایی برای تشخیص عکس های دستکاری شده برسند تا این ضعف را جبران کنند.
    3- سنسورهای دیجیتال اغلب دامنه دینامیکی کمتری نسبت به فیلم چاپی رنگی دارند البته تعدادی از سنسور های Ccd جدیدتر مثل Fujis Super Ccd که دیودها با حساسیت های مختلف را با هم ترکیب کرده اند برای حل این مشکل به میدان امده اند .
    4- در بعضی از عکس های دیجیتالی نویز تصویری چند رنگ قابل مشاهده است .
    5- ویرایش و پردازش فایل های Raw ( فایلهای حرفه ای عکاسی ) بعضآ خیلی طول می کشد.

  6. #86
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز در فرصتی مناسب میخونم 3 تای اخر رو ...
    ممنون ...

  7. #87
    اگه نباشه جاش خالی می مونه persianastronomy's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    محل سكونت
    تهران - پشت سیستم
    پست ها
    454

    پيش فرض

    من تاحالا این تاپیکو ندیده بودم . واقعا" عالیه من خودم مدتهاست عکاسی میکنم ( از نوع آنالوگش ) . ولی جدا کار خوبی کردین . جای همچین چیزی تو فروم خالی بود . منم بزودی برمیگردم و کمکتون میکنم . موفق باشین .

  8. #88
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    راستی عکس های من رو هم اگه ببینید ممنون میشم ...

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

  9. #89
    حـــــرفـه ای karin's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2006
    محل سكونت
    Far away from here
    پست ها
    3,028

    پيش فرض

    ممنون دوست عزیز در فرصتی مناسب میخونم 3 تای اخر رو ...
    ممنون ...
    خواهش مندم

    من تاحالا این تاپیکو ندیده بودم . واقعا" عالیه من خودم مدتهاست عکاسی میکنم ( از نوع آنالوگش ) . ولی جدا کار خوبی کردین . جای همچین چیزی تو فروم خالی بود . منم بزودی برمیگردم و کمکتون میکنم . موفق باشین .
    سلام
    خوشحال می شیم از تجربیاتتون استفاده کنیم

    راستی عکس های من رو هم اگه ببینید ممنون میشم ...

    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    سلام
    زیبا بودن
    مخصوصا اولی
    همون که از ماه بود

    بعد یه سوال
    شما دوربینتون چیه؟

    چون من خودم به شدت علاقه دارم و یه دوران هم خیلی فعالیت داشتم ( چه مطالعه، چه عکاسی ) اما یه مدتیه به دلیل نداشتن دوربین خوب فعالیت هام کمرنگ شده
    چون دوربین خوب خیلی مهمه
    وقتی سوژه خوب باشه، کادر بندی و ... هم خوب باشه اما نتیجه کیفیت نداشته باشه آدم دپرس می شه
    تازه من یه دوران می خواستم HDR بگیرم که دیگه هیچی
    انقدر عکس ها نویز داشتن که کلا بی خیال شدم

  10. #90
    آخر فروم باز Benygh's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    5,721

    پيش فرض

    سلام
    زیبا بودن
    مخصوصا اولی
    همون که از ماه بود

    بعد یه سوال
    شما دوربینتون چیه؟

    چون من خودم به شدت علاقه دارم و یه دوران هم خیلی فعالیت داشتم ( چه مطالعه، چه عکاسی ) اما یه مدتیه به دلیل نداشتن دوربین خوب فعالیت هام کمرنگ شده
    چون دوربین خوب خیلی مهمه
    وقتی سوژه خوب باشه، کادر بندی و ... هم خوب باشه اما نتیجه کیفیت نداشته باشه آدم دپرس می شه
    تازه من یه دوران می خواستم HDR بگیرم که دیگه هیچی
    انقدر عکس ها نویز داشتن که کلا بی خیال شدم
    سلام
    ممنونم از نظر لطفتون ...
    بنده دوربین ندارم ...
    با دوربین دوستم که Sony - H1 هست گرفتم این عکس رو البته روی پایه ... برای عکس HDR هم کار سختی نیست من گرفتم ولی به دلیل محدودت زمانی جالب نشد و تقریبا همه عکس ها در یک زمان بودند و دیافراگم و نوردهی هم تغییر چشم گیری ایجاد نکرد ...
    من اگه خدا بخواد میخوام یک دوربین بگیرم چون به هنر علاقه و استعداد خاصی در اون دارم ...

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •