تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 894 از 1138 اولاول ... 394794844884890891892893894895896897898904944994 ... آخرآخر
نمايش نتايج 8,931 به 8,940 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #8931
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض


    از وقتی که ماشین را گرفته بودم سنسور دمای بحرانی TEMP
    نداشت در واقع بریده بود وداخلش خالی بود
    برای خارج کردنش پیچ 11 را داخل سنسور قرار دادم و با پیک صافکاری (به دلیل اینکه نازلش کوچکه و شعله کمتری داره) دورش را با برنج جوش دادم چون فکر میکردم خود سنسور جنسش برنج هستش اما اینطور نبود با فشار کم به پیچ از قسمت جوشکاری شده شکست ! متوجه شدم جنسش فسفر برنز هستش

    روش دوم چپ گرد داشتم اون را امتحان کردم چند رزوه که داخل سنسور قرار گرفت انتهای سنسور را سوراخ کرد و ضد یخ سر سیلندر حدود یک لیتر خالی شد با پیچاندن چپ گرد رفته رفته محکم میشد و صدایی شبیه باز شدن پیچ می داد که یک دفعه شل شد ! چون جنس سنسور نرم و جام کرده بود رزوه هایی که درست کرده بود شکستن و در عمل نتیجه نداد

    روش سوم سوراخ کردن سنسور و قلاویز زدن (اندازه رزوه سنسور اگر اشتباه نکنم 1/2 هستش) که چون قلاویزش را نداشتم فعلا تا تهیه کنم منتفی هستش
    در بازار سنسورهای دیگری هم هست که سایزشون کوچکه و میشه بهش خوروند اما دمای آنها پایین هستش که منصرف شدم

    داخل سنسور قلاویز 14 زده شد و با پیچ و واشر مسی دور بزرگ و چسب مزدا فعلا کور شد اما شاید یک واسطه برایش درست کنم به این صورت که یک سرش به جایی که قلاویز 14 زدم بسته بشه و یک سرش به سنسور دمای بحرانی ، در واقع سنسور مقداری بیرون از سر سیلندر قرار میگیره که فکر نکنم ایرادی داشته باشه چون در هر صورت با ضد یخ در تماس هستش.


    Last edited by kcnc; 27-04-2016 at 14:20.

  2. 4 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #8932
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    ارتقاء بازدهی فن AC شورلت نوا ( بخش 1)

    یکی از مشکلات فن AC نوا، بازدهی کم اون در زمان استفاده از کولر هست. به دلیل کم بودن سرعت چرخش فن در آخرین درجه، مقدار هوای کمی از سمت بخاری و بخصوص کولر به داخل اتاق دمیده میشه که چندان مطلوب نیست.

    سالها قبل برای جبران این نقص در نوا یکی از دوستان، از یک فن شورلت کامارو استفاده کردم که بخاطر داشتن موتور بزرگتر، قدرت هوادهی بیشتری داشت، اما پیدا کردن فن کامارو سالم دیگه به این راحتی نیست و شاید فن های قویتر هم باشه که امکان استفاده داشته باشن.

    برای شروع سراغ فن بنز C200 رفتم که هوادهی خوبی داشت. امکان دسترسی به فن بخاطر نصب در داخل داشبرد نبود و فقط با باز کردن دریچه ورودی هوا در داخل موتور از پروانه عکس گرفتم که ظاهرا فرق چندانی با فن شورلت نداره، بجز اینکه ارتفاع پروانه کمتر هست، و البته بخاطر قیمت بالای بنز ( حدود 420 میلیون) مسلما خرید و استفاده از این فن بصرفه نیست.



    فن خودروهای ساخت داخل گزینه بهتری به نظر میرسه، بخاطر همین سراغ فن اتاق پژو رفتم که یکعدد کامل از اون را در فروشگاه دارم.

    سمت چپ فن پژو و سمت راست فن نوا








    همانطور که در عکسها میبینید، ابعاد این دو تا فن تقریبا شبیه هست، و از نظر قطر پروانه ها کاملا برابر هستند.
    هردو تا فن را با برق مستقیم باطری آزمایش کردم، و مشخصا سرعت گردش و شدت هوادهی فن پژو یک سر و گردن بیشتر از فن شورلت بود.

    فن پژو به راحتی و بدون هیچ دردسر خاصی در محل نصب قرار گرفت و تنها لازم بود تا سه عدد پیچ پایه ها را ببندم( احتمالا نیاز به سوراخ کردن یونیت AC داشت) اما چون صرفا این یک آزمایش بود، بدون پیچ در محل خودش سوار شد.



    موقتا برق مثبت و منفی وصل شد تا وضعیت هوادهی در زمان نصب را ببینم.



    در کمال تعجب هوادهی فن پژو بسیار کمتر از فن شورلت بود و اصلا با چیزی که قبلا امتحان کرده بودم تشابه نداشت.
    برای پیدا کردن مشکل، دوباره همه چیز را چک کردم و متوجه اشکال شدم:
    فن شورلت دارای ارتفاع بیشتری هست، و این برای ایجاد وضعیت کنترل هوای مکیده شده از سمت دریچه ورودی هوا ( دریچه های هوای بیرون و یا داخل اتاق کنار پای شاگرد) هست تا با کمترین فاصله نسبت به لبه های محل ورودی قرار بگیره ( درست مثل وضعیت قرار گرفتن پروانه کولر آبی در محفظه خودش و یا مثل پروانه بنز که در اولین تصویر دیده میشه)

    این فرم قرار گرفتن باعث میشه تا هوای مکیده شده صرفا از طریق چرخش پروانه به سمت رادیات بخاری و یا کولر دمیده بشه و هیچ راه گریزی نداشته باشه، اما با توجه به ارتفاع کمتر پروانه پژو، فاصله ای بین دهانه ورودی هوا و پروانه ایجاد میشه که هوای مکیده شده دوباره به سمت دهانه ورودی برگشت کرده و فقط مقدار خیلی کمی به طرف داخل اتاق میرسه.

    تصمیم گرفتم تا پروانه های شورلت و پژو را با هم عوض کنم که درنهایت متوجه شدم بی فایده است چون ارتفاع زیادتر پروانه شورلت بر روی موتور پژو هماهنگی نداره و باعث میشه تا پروانه به لبه های دهانه ورودی هوا گیر بکنه.
    دلیل این تفاوت بخاطر این لبه اضافه است که در یک سمت موتور پژو وجود داره.



    از طرف دیگه تعویض پروانه ها کار ساده ای نیست و برای باز کردن پروانه پژو باید از ضربه استفاده بشه چون بصورت پرس جا زده شده که فعلا بخاطر ناهماهنگی در بقیه موارد، منصرف شدم ( و ممکنه قطر شافت موتورها هم فرق بکنه)




    فکر میکنم فعلا بهتره تا انواع فن های دیگه را هم چک بکنم( مثل فن 205 و یا ال 90 و...)
    اگر فن کامارو پیدا کردم ، خیلی راحت میتونم نصب بکنم، و احتمالا فن کاپریس هم بخاطر تشابه زیاد قابل استفاده باشه بخصوص که اتاق بزرگتر کاپریس نیازمند فن قویتر هست.




    Last edited by camaro lt; 27-04-2016 at 23:19.

  4. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #8933
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jul 2007
    پست ها
    52

    پيش فرض

    فن دوو بهش می خوره اما فن بلیزر مخصوصا سابربن ها قوی تره ظاهرش یکیه سیمپیجهاش بیشتره - اما یه نکته مهم من قبلا بررسی کردم وبه این نتیجه رسیدم همین حالت دیفالت بهترین حالته
    شما در مورد کولر اگر سرعت فن رو بالا ببری خود به خود سرمای کولر رو از دست می دی تا حالتی که دور کن هست . این مورد در کولر های خونه هم صدق می کنه و یک اصل فیزیکه. متاسفانه به دلیله نبود گاز اصلی و خالص این مشکل پیش می یاد من یادم سال 1378 تو بیوک یکی از دوستان در تهران مرداد ماه از کرج به تهران همیشه سرعت فن رو کم می کرد جلوی دریچه ها ی کولر ها که هاااا می کردم بخار دهان خودم رو می دیدم اما حتی امروزه با کمپرسور فابریکی نو و گاز 12 چینی که به اسمهای مختلف می فروشن نمی شه به اون سرما رسید یکی از دوستان رو کادیلاک ساندن نصب کرد با گاز 134 به اون حالت رسید .
    Last edited by ardymary; 28-04-2016 at 09:07.

  6. 2 کاربر از ardymary بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #8934
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی hamid-r-s's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2014
    محل سكونت
    ایلام.درخدمتیم
    پست ها
    228

    پيش فرض

    من هفته پیش واسه پراید یه کمپرسور ساندن اصلی به مبلغ 780 هزار خریدم، اگه بخواهیم ساندن نصب کنیم با هزینه ی اتصالات و قطعات شاید به یه تومن برسه، مبلغ زیادیه

    قبلا سوکت شیشه بالابر جلو سمت شاگرد مشکل داشت و شیشه را بالا نمی برد.
    کمی دستکاریش کردم یعنی سعی کردم سوکت را به موتور شیشه بالابر فشار بدم ، درست شد،
    اما یکی دو روز بعد باز هم وقتی شیشه پایین بود دیگه بالا نرفت من هم از همون روز رویه در را در آوردم تا اگه جایی مشکل پیدا کرد سوکت را دستکاری کنم و شیشه را بالا ببرم.
    امروز خواستم یه کار اصولی انجام بدم اما هر کاری کردم سوکت از موتور جدا نشد زیرا سوکت به دیواره ی بین درب و بدنه چسبیده و راه عقب نشینی ندارد مگر اینکه موتور در بیاد ..
    اتصال موتور و ملحقات به درب همه ش به وسیله ی پرچ است و خارج کردنش خیلی سخته.
    حالا نمیدونم چجوری اون سوکت را جدا کنم.
    راستی یه راهنمایی کوچولو واسه سرویس کولر و بخاری هم میخوام.
    جدی میبرم بعد از اینهمه سال، فضای بین شبکه های رادیاتور بخاری و کولر کیپ شدن ..
    Last edited by hamid-r-s; 28-04-2016 at 14:30.

  8. این کاربر از hamid-r-s بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #8935
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    فن دوو بهش می خوره اما فن بلیزر مخصوصا سابربن ها قوی تره ظاهرش یکیه سیمپیجهاش بیشتره - اما یه نکته مهم من قبلا بررسی کردم وبه این نتیجه رسیدم همین حالت دیفالت بهترین حالته
    شما در مورد کولر اگر سرعت فن رو بالا ببری خود به خود سرمای کولر رو از دست می دی تا حالتی که دور کن هست . این مورد در کولر های خونه هم صدق می کنه و یک اصل فیزیکه. متاسفانه به دلیله نبود گاز اصلی و خالص این مشکل پیش می یاد من یادم سال 1378 تو بیوک یکی از دوستان در تهران مرداد ماه از کرج به تهران همیشه سرعت فن رو کم می کرد جلوی دریچه ها ی کولر ها که هاااا می کردم بخار دهان خودم رو می دیدم اما حتی امروزه با کمپرسور فابریکی نو و گاز 12 چینی که به اسمهای مختلف می فروشن نمی شه به اون سرما رسید یکی از دوستان رو کادیلاک ساندن نصب کرد با گاز 134 به اون حالت رسید .
    فن دوو را قبلا دیدم و در واقع بخاطر اینکه ساختارهای مشابهی در سیستم تولیدات دوو و جنرال موتورز بود، این تشابه دیده میشه، ولی اینکه توان دمیدن هوا به اندازه ای باشه که بتونه فضای داخل اتاق نوا را خنک بکنه، اطلاع ندارم.
    کلا نمونه های آمریکایی در حد زیادی مشابه هستن اما ترجیح میدم اول سراغ مدلهای دیگه غیر آمریکایی برم تا اگر قابلیت بیشتری داشته باشن استفاده بکنم و اگر چیزی پیدا نشد، باز برگردم سراغ آمریکایی.
    مقدار هوای عبوری برای بخاری و کولر در حال حاضر خیلی کمه و مشخصا با بیشتر شدن مقدار جریان هوا، خنکی بیشتری هم به داخل اتاق وارد میشه، که همانطور که اشاره کردید تا حدی باید بیشتر بشه که روی مقدار سرما تاثیر نگذاره، اما هنوز خیلی جا داره تا به اون حد برسم .

    گازها هم که واقعا بی کیفیت هستن، اما با همین کیفیت هم سرمای نسبتا خوبی درست میکنه و ناچارا باید به همین نمونه های گاز در دسترس اکتفا کنیم.


    من هفته پیش واسه پراید یه کمپرسور ساندن اصلی به مبلغ 780 هزار خریدم، اگه بخواهیم ساندن نصب کنیم با هزینه ی اتصالات و قطعات شاید به یه تومن برسه، مبلغ زیادیه

    قبلا سوکت شیشه بالابر جلو سمت شاگرد مشکل داشت و شیشه را بالا نمی برد.
    کمی دستکاریش کردم یعنی سعی کردم سوکت را به موتور شیشه بالابر فشار بدم ، درست شد،
    اما یکی دو روز بعد باز هم وقتی شیشه پایین بود دیگه بالا نرفت من هم از همون روز رویه در را در آوردم تا اگه جایی مشکل پیدا کرد سوکت را دستکاری کنم و شیشه را بالا ببرم.
    امروز خواستم یه کار اصولی انجام بدم اما هر کاری کردم سوکت از موتور جدا نشد زیرا سوکت به دیواره ی بین درب و بدنه چسبیده و راه عقب نشینی ندارد مگر اینکه موتور در بیاد ..
    اتصال موتور و ملحقات به درب همه ش به وسیله ی پرچ است و خارج کردنش خیلی سخته.
    حالا نمیدونم چجوری اون سوکت را جدا کنم.
    راستی یه راهنمایی کوچولو واسه سرویس کولر و بخاری هم میخوام.
    جدی میبرم بعد از اینهمه سال، فضای بین شبکه های رادیاتور بخاری و کولر کیپ شدن ..
    باید پرچها را با دریل سوراخ کنید و بعد از انجام کار بجای پرچ از پیچ و مهره مناسب( ترجیحا سایز 6م م ) استفاده کنید تا برای دفعات بعد دیگه نیازی به باز کردن پرچ نباشه.
    سرویس کردن کولر و بخاری چند مسیر مختلف برای کارهای مختلف داره، اما ساده ترین اون باز کردن بخش سمت راست یونیت کولر هست که در داخل موتور قرار گرفته و بخاطر فضای باز کنار اون میشه کاملا در بیاد ( یا به حالت نیمه باز قرار بگیره) تا ذرات خاک و پوشال و برگ و چوب و...از داخل مسیر حرکت هوا و لابلای اواپراتور خارج بشه.
    برای این کار فقط کافیه چندتا پیچ که دو بخش را به هم وصل کردن و پیچهای نگهدارنده بخش کوچک سمت راست به بدنه را باز کنید که چندان سخت نیست.



  10. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #8936
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jul 2015
    پست ها
    19

    پيش فرض

    جناب camaro lt هوزینگ چدنی کجا پیدا میشه؟؟؟

  12. #8937
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    جناب camaro lt هوزینگ چدنی کجا پیدا میشه؟؟؟
    یدک فروشهای شورلت باید داشته باشن، هرچند که بخاطر قیمت بالاتر نسبت به نوع آلومینیومی خریدار کمتری داره و ممکنه به راحتی پیدا نکنید، اما به یکبار هزینه کردن و از دردسرها و مشکلات نمونه آلومینیمی راحت شدن، میارزه.



    البته چدنی هم اگر در مدت زمان زیاد با آب معمولی و یا آب رادیاتور خالی و بدون ضد زنگ / جوش در تماس باشه خراب میشه اما در هر حال دوام خیلی بیشتری نسبت به نمونه آلومینیوم داره و در ساخت اون دقت خیلی زیادتری بکار رفته.

    اگر قصد خرید داشتید حتما درب ترموستات هم چدنی بگیرید ( ترجیحا دارای محل نصب فشنگی باشه) تا احیانا در آینده اگر نیاز به نصب فشنگی خاصی داشتید، قابل استفاده باشه.





    موقع خرید به جنس و بافت چدن دقت کنید که احیانا دارای پستی و بلندی بیش از حد و یا ترک و شیار نباشه، بخصوص در محل پیچها و نصب روی سر سیلندر.




  13. 5 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  14. #8938
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض

    می خواهم روغن گیربکس را تعویض کنم اما همان طور که میدونید مقداری روغن در توربین باقی می مونه ، فکری به نظرم رسید اینکه بعد از باز کردن پیچهای کارتر و خالی شدن روغن ، لوله رفتی که به خنک کن میره را باز کنم و سیم کوئیل را دربیارم پی در پی استارت بزنم تا روغن توربین و مسیرش خالی بشه
    یا به مدت 30 ثانیه ماشین را روشن کنم تا مقداری روغن تخلیه بشه بعد از 5 دقیقه دوباره 30 ثانیه استارت و خاموش ... اینقدر ادامه بدم تا روغن تقریبا به طور کامل خالی بشه نظر اساتید در این مورد چیه؟ا با این روش مشکلی برای درام ها پیش نمیاد؟
    با تشکر فراوان

  15. 4 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #8939
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    .................
    Last edited by MJ1970; 21-08-2016 at 09:33.

  17. 3 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #8940
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی hamid-r-s's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2014
    محل سكونت
    ایلام.درخدمتیم
    پست ها
    228

    پيش فرض

    چندین روزی بود هم مصرف بالا رفته بود هم اگزوز بوی خیلی بدی میداد، هرچی هم دست به کاربرات میزدم فایده نداشت تا اینکه دیدم فیلتر هوا تقریبا سیاه شده، بنابر این احتمالا اشکال از همینجا بوده.

    دو پروژه میان مدت دارم، یکی، درست کردن سوکت شیشه بالابر و دیگری سرویس قسمت داخل موتور مربوط به سیستم تهویه است.

  19. 3 کاربر از hamid-r-s بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 8 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 8 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •