تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 849 از 1138 اولاول ... 349749799839845846847848849850851852853859899949 ... آخرآخر
نمايش نتايج 8,481 به 8,490 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #8481
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    سرویس و تعمیر ترمزهای جلو شورلت نوا

    مشکل ترمز جلو نوا این بود که در هنگام ترمزگیری نسبتا محکم ، و در سرعتهای معمول تردد شهری، خودرو به سمت چپ منحرف می شد. این مشکل زمانی خطرناک است که ترمزهای ناگهانی انجام شود و ماشین به سمت چپ منحرف شده و کنترل چندانی روی حرکت وجود ندارد ، بخصوص در سطح خیس و لغزنده. به دلیل کمبود وقت و نیاز به آزمون و خطا، مدت زمان کار طولانی شد، و در نهایت مشکل را پیدا کردم که خیلی غیر معمول و دور از انتظار بود.در ابتدا شک من به لنتهای ترمز بود. لنتهای پارس روی ماشین به خوبی کار نمیداد و با اینکه بیشتر از نصف اونها باقی مانده بود، ولی تعویض کردم. لنتهای جدید از نوع " ایده آل لنت " و با کیفیت بالا است که سالها قبل خریده و نگه داشته بودم.














    بعد از تعویض لنتها، موقع ترمز ماشین به شدت به سمت راست منحرف میشد که بعد از بررسی متوجه شدم پیستون سمت راست به خوبی حرکت نمیکنه و خیلی سفت و محکم بوده و به راحتی حرکت نداره.
    بنابراین با باز کردن پمپ سمت راست و اوراق کردن پمپ و پیستون، و تمیز کردن کلیه قطعات و همینطور پیچها و بوشها و مقداری سوهانکاری برای روانتر شدن حرکت، سرویس را انجام دادم.













    بعد از نصب مجدد، مشکل کشیده شدن به سمت راست برطرف شد اما همچنان مشکل انحراف به سمت چپ وجود داشت. سیلندر و پیستون و مابقی قطعات ترمز سمت چپ را هم باز و سرویس کردم، با این تصور که احتمالا گیر و مشکلی داشته باشه اما پیستون به نرمی و خوب حرکت میکرد و مشکلی نداشت.
    کلیه لوله های روغن چک شد و روغن با فشار بسیار خوب و بالا به تمام پمپ ها میرسید ، همینطور تقسیم ترمز که هیچ مشکلی نداشت و بخوبی کار میکرد.















    بعد از این بازدیدها،و حل نشدن مشکل، دوباره سراغ پمپ ترمز سمت راست رفتم تا مقدار حرکت پیستون را چک کنم. بعد از یک مقایسه ساده بین مقدار حرکت دو پیستون سمت راست و چپ، متوجه شدم که کلا مقدار حرکت پیستون سمت راست کمتر از سمت چپ بوده و سفتی این پیستون موقع حرکت همچنان وجود داره و بخاطر همین ترمز ضعیفتری نسبت به سمت چپ داشته و ماشین به سمت چپ منحرف میشه.

    پیستون سمت چپ بعد از دوبار ترمز گیری ( از یک قطعه سنگ مرمر برای جلوگیری از خروج پیستون استفاده کردم)



    پیستون سمت راست و مقدار کمتر حرکت نسبت به سمت چپ بعد از دوبار ترمز گیری





    بنابراین ثابت شد که مشکل از پمپ ترمز جلو راست بوده و بقیه بخشها سالم هستند.
    دوباره پمپ باز شد و همه چیز از اول بررسی و اندازه گیری شد. ظاهرا مشکلی در کار نبود و بخصوص شک من به اورینگ پمپ معطوف شد که در این قطعه هم ایرادی ندیدم.
    با توجه به اینکه هنگام جا زدن پیستون ترمزهای جلو، تعدادضربه با توان بیشتری برای جا رفتن پیستون سمت راست نسبت به چپ مورد نیاز بود، متوجه شدم که احتمالا ایراد در پیستون باید باشه و با اندازه گیری دو پیستون سمت راست و چپ به دنبال یک اختلاف اندازه بودم که پیدا نشد.
    با استفاده از یک تکه ورق سنباده نرم شروع به سایش اورینگ داخل پمپ سمت راست کردم و با چند بار آزمایش متوجه شدم که مقدار فشار و نیرو و ضربه لازم برای جا رفتن پیستون سمت راست کمتر شده و پیستون حرکت روانتر و نرمتری پیدا کرده اما همچنان مقداری انحراف به سمت چپ وجود داره.







    آزمایش بعدی تعوض اورینگ و پیستون ترمزهای جلو با همدیگه بود، یعنی پیستون و اورینگ سمت راست و چپ با هم جا بجا شدن. موقع جا زدن پیستون سمت راست برای پمپ سمت چپ متوجه شدم که خیلی سریعتر و راحتتر از پیستون مربوط به همین پمپ جا میره و برعکس پیستون سمت چپ بسیار سفت و سخت در سمت راست جا رفت.
    با توجه به اینکه بعد از اندازه گیری دقیق با کولیس متوجه شدم پیستونها کاملا هم اندازه هستن، حدس زدم سیلندرها هم اندازه نباشند بخصوص که با مقداری سنباده زدن اورینگ سمت راست این نرمتر جا رفتن راست نسبت به چپ ، با وجود پیستونهای هم اندازه، عجیب بود.
    با اندازه گیری قطر داخلی سلندر ترمز سمت راست و چپ متوجه شدم قطر داخلی سیلندر سمت راست چیزی کمتر از 0.5 م م کمتر از قطر داخلی سیلندر سمت چپ بوده و همین باعش شده تا فشار بیشتری به اورینگ و پیستون وارد بشه و قدرت ترمزگیری کم شده و انحراف بوجود بیاد و این اختلاف اندازه مسلما بخاطر اشتباه در تولید و ساخت قطعه بوده.
    پیستونها بدون وجود اورینگ در داخل سیلندرهای ترمز بخوبی حرکت داشتن البته مقدار خلاصی پیستونها در داخل سیلندر سمت راست بطور محسوسی کمتر از سمت چپ بود که همین نشان از عدم وجود تناسب اندازه این دوتا پمپ میداد.



    برای رفع این مشکل من تا حد امکان و جایی که میشد با سنباده شروع به لاغرتر کردن اورینگ سمت راست کردم و تقریبا مماس با لبه داخلی سیلندر شد و ترمزگیری تا حد زیادی بهتر شد اما هنوز انحراف وجود داره که دیگه کاری نمیشه کرد مگر اینکه کل سیلندر تعویض بشه، چون امکان تراش دادن داخل سیلندر در بسیار جزئی وجود نداره ( بخاطر شکل خاص سیلندر و دسترسی کامل نداشتن )





    مقداری هم روی پیستون کار کردم که البته نتیجه خاصی نداشت چون نیاز به دستگاه و استفاده از روش پولیش زدن برای کم کردن قطر پیستون هست که فعلا در دسترس نیست. انجام این کار هم باید صرفا توسط خودم انجام بشه چون مدام باید پمپ را سوار و تست کنم تا ببینم به حد کافی پولیش خورده یا نه، که در غیر این صورت ممکنه بیش از حد سابیده بشه و دیگه بدرد نخوره و پمپ روغن ریزی پیدا بکنه.



    در بخش بعدی ترمزهای عقب را توضیح میدم.





    Last edited by camaro lt; 16-12-2015 at 15:19.

  2. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #8482
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    سلام به همه دوستان
    ببخشید این اولین پست من توی این تایپیک هست چون همیشه مطالب را میخوندم و استفاده زیادی میبردم
    من یه نوا c6 1985 دارم چندروزه دوتا مشکل پیدا کرده اول اینکه ماشین مدت زیادی خوابیده بوده شایدم یه مدت بود توجه نکرده بودم چون بیرون شهر نرفته بودم گیریبکسش یه دنده را عوض نمیکنه یعنی کلن الان دوتا دنده عوض میکنه و سرعت نهایی ماشین ازحدود 130 بیشتر نمیشه ولی روی این سرعت زور نمیزنه و فشار نمیاد که بخواد دنده عوض کنه اگه بیشتر گاز بدم معکوس میده البته الان کاربراتش خوب کار نمیکنه میتونه از اون باشه و سوخت خوب نرسونه که لازم بشه دنده سومی درگیر بشه
    و مشکل دوم اینکه تازگی هنگام جا زدن شیفتر دنده ها تقه میزنه مخصوصا دنده D البته عقب هم میزنه گاهی تقه هاش ارومه گاهی محکم میزنه ولی توی حرکت نمیزنه شایدم محسوس نباشه
    از دوستان میخوام راهنماییم کنن ممنونشون میشم
    سلام دوست گرامی، به کلوپ خودروهای آمریکایی خوش آمدید.

    اگر مدت زیادی ماشین خوابیده بوده، با توجه به اینکه بیشتر گیربکهسای اتوماتیک دچار مشکلات روغن ریزی و کم شدن روغن میشن، اولین کار اینکه سطع روغن گیربکس را چک کنید.
    با ماشین چند دور بزنید تا گیربکس کاملا گرم بشه بعد توقف کنید.
    حدودذ سه چهار متر دنده عقب حرکت کنید و بعد گِیج روغن گیربکس را بکشید و مقدار روغن را چک کنید. اگر از حد لازم کمتر بود اضافه کنید ( ترجیحا روغن بهران که کیفیت و قیمت مناسبتری نسبت به بقیه روغنهای ناشناخته و تقلبی داره)
    جایی که ماشین برای مدت زیادی توقف کرده را چک کنید احتمالا آثار روغن ریزی و محل اون مشخص بشه ( بیشتر از سیم سبقت و کارتل )
    در مورد تعویض نکردن دنده ممکنه وکیوم دنده روی گیربکس خراب شده باشه ( سمت راست و نزدیک گلدانی عقب گیربکس) و یا لوله اون سوراخ شده و مکش لازم نداره.
    با سرعت در سرعتهای بسیار کمتر از 130 باید دنده 3 جا میرفت و اگر نه، نشان از ایرادات کلی داخل گیربکس هست بخصوص با توجه به صدای تقه زدن.
    بهتره که نشان یک تعمیرکار حرفه ای و وارد آمریکایی بدید، چون تعمیر گیربکس حساسیت زیادی داره و باید حوصله و وقت کافی صرف کنید. گاهی تعمیر گیربکس به صرفه نیست و بهتره که با یک نمونه دست دوم سالم تعویض کنید.
    ( جناب MJ1970 تجارب بسیار خوبی در این مورد دارن)



  4. 4 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #8483
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام دوستان وبا اجازه اساتید

    درمورد کم اوردن در سربالایی توضیحی بدم در اینجا دو مسئله هست =

    1. قدرت بیشتر

    2.نیریوی بیشتر

    وقتی شما در یک جاده مستقیم در حرکت هستید دنده ها از 1به 2 و3 انتقالی پیدا میکند ودر نتیجه نیروی به چرخها صورت میگیرد وسرعت بیشتر میشود وقدرت موتور مقداری ثابت مانده است در این موقع شما با یک سربالایی روبرو میشوید که ماشین سنگین میشود ویا خودرو در انگار حال یدک کشیدن هست شما هر چقدر پدال گاز را فشار میدهید اما خودرو قدرت یا نیری کافی ندارد علت =

    1. اگر موتور سالم وتمام سیلندرها وپمپ بنزین وبرق درست عمل کنند
    2.دور کیلومتر شمار وrmp چک کنید که اگر rpm بالا باشد پس سوپاپهای هیدرولیکی در باند گیربکیس احتمالا پسبیده ومطمئن باشید که موتور قدرت کافی را انجام میدهد

    اگر موتور سالم و نیروی کافی به چرخها انتقال پیدا نمیکند علت=

    1. با دقت گوش کنید انتقال دنده ها از دنده3به 2 ویا 1 در سربالایی صورت میگیرد

    2. اگر صورت نگرفت پس سوپاپهای هیدرولیکی باند عمل معکوس را انجام نمیدهند ودنده در درایو مانده هست وهچنین سوپاپ پمپ
    سوپاپهای باند
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    پمپ=
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    اگر انتقال دنده ها درست است ولی نیروی کافی چرخها ندارد علت=

    1. یا توربین ضعیف شده
    2. یا لغزش صورت میگیرد در کلاج یک طرفه در هزارخاری استاتور که به میل شفت ورودی متصل هست ودرست نیرو انتقال صورت نمیگیرد وتا نیروی بیشتر انجام شود وrpm چه شماره ای نشان میدهد؟

    دوست عزیز ما جناب kcnc لطفا موارد را چک کنید

    یک مسئله دیگر در مورد گاورنر و وکیوم مدلاتور یا معکوس دنده در پوستر گیربکس این دو با هم شریک هسستند وبا هم کار میکنند

    در مورد گاورنر=

    1.گاورنر یک کنترل کننده چرخش که به میل شفت خروجی گیربکس متصل است

    تشکیل شده از فنر میله متحرک یا پیستون وچرخدنده و وزنه ها یا لنگر ها و یک دریچه یا روزنه که ورود وبسته شدن روغن را کنترول میکند

    2.زمانی که خودرو در حالت ایستاده است چون نیرو به شفت ورودی انتقال پیدا نمیکند( درایوd ) گاورنر وزنه ها وفنرها بسته است یعنی سنگین هست ودریچه ورود روغن هم بسته است

    3.وقتی شما دنده را در درایو قرار میدهید نیرو به میل شفت خروجی منتقل میشود چرخدنده گاورنر حس میکنه انتقال را در چرخ یا سرعت میل شفت خروجی گیربکس و فنرها باز میشند با سرعت چرخش میل شفت خروجی گیربکس =

    و کمک میکنه برای انتقال دنده ها واون دریچه یا روزنه باز میشه و روغن عبور میکنه وکیوم وگاورنر باهم در یک نقطه شریکند وعمل انتقال را انجام میدند وهر چی دور موتور بالا

    بره گاورنر سریعتر میچرخه وروغن هم سریعتر انتقال پیدا میکنه ایراد ها =

    1. اگر دنده یک دفعه با دنده بالا پرش کنه گاورنر باز نشده واو فنرها ایراد داره وفشار کم هست در باز کردن فنرها ووزنه ها صفحات قبل تست گاور را توضیح دادم باید باز کنید
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    باز وبسته شدن گاور نر
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    2. گرفتگی یا اشغال در اون روزنه ورود روغن

    3. چک کنید چرخدنده و باز وبسته شدن گاورنر

    وکیوم گیربکس سیم سبقت درست نصب شود وتنظیم شود یا سوپاپ اون گیر میکند

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  6. این کاربر از mehdi--- بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  7. #8484
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    سلام دوستان من یه تازه واردم از شما کمک میخوام

  8. این کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  9. #8485
    داره خودمونی میشه usa302's Avatar
    تاريخ عضويت
    Dec 2015
    پست ها
    100

    پيش فرض

    من میخوام بیوک بخرم بی2

  10. این کاربر از usa302 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #8486
    در آغاز فعالیت
    تاريخ عضويت
    Jan 2009
    پست ها
    8

    پيش فرض

    سلام دوست گرامی، به کلوپ خودروهای آمریکایی خوش آمدید.

    اگر مدت زیادی ماشین خوابیده بوده، با توجه به اینکه بیشتر گیربکهسای اتوماتیک دچار مشکلات روغن ریزی و کم شدن روغن میشن، اولین کار اینکه سطع روغن گیربکس را چک کنید.
    با ماشین چند دور بزنید تا گیربکس کاملا گرم بشه بعد توقف کنید.
    حدودذ سه چهار متر دنده عقب حرکت کنید و بعد گِیج روغن گیربکس را بکشید و مقدار روغن را چک کنید. اگر از حد لازم کمتر بود اضافه کنید ( ترجیحا روغن بهران که کیفیت و قیمت مناسبتری نسبت به بقیه روغنهای ناشناخته و تقلبی داره)
    جایی که ماشین برای مدت زیادی توقف کرده را چک کنید احتمالا آثار روغن ریزی و محل اون مشخص بشه ( بیشتر از سیم سبقت و کارتل )
    در مورد تعویض نکردن دنده ممکنه وکیوم دنده روی گیربکس خراب شده باشه ( سمت راست و نزدیک گلدانی عقب گیربکس) و یا لوله اون سوراخ شده و مکش لازم نداره.
    با سرعت در سرعتهای بسیار کمتر از 130 باید دنده 3 جا میرفت و اگر نه، نشان از ایرادات کلی داخل گیربکس هست بخصوص با توجه به صدای تقه زدن.
    بهتره که نشان یک تعمیرکار حرفه ای و وارد آمریکایی بدید، چون تعمیر گیربکس حساسیت زیادی داره و باید حوصله و وقت کافی صرف کنید. گاهی تعمیر گیربکس به صرفه نیست و بهتره که با یک نمونه دست دوم سالم تعویض کنید.
    ( جناب MJ1970 تجارب بسیار خوبی در این مورد دارن)


    ممنون دوست عزیز از راهنماییتون
    منتظر میمونم جناب mj1970 هم راهنمایی کنن

  12. این کاربر از exgalibor بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  13. #8487
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    سرویس و تعمیر ترمزهای عقب شورلت نوا

    مشکل ترمز عقب قفل کردن چرخ عقب سمت راست بود که در سرعتهای معمولی و با فشار متوسط و یا کمی بیشتر به پدال ترمز رخ میداد.
    این مشکل به همراه انحراف به سمت چپ ترمز جلو باعث می شد که موقع ترمزگیری نسبتا شدید و در سرعتهای معمولی تردد شهری جلوی ماشین به سمت چپ و عقب به سمت راست منحرف شده و کنترل زیادی روی حرکت وجود نداشته باشه.
    در اولین اقدام رگلاژ ترمزها را کم و زیاد کردم، یعنی گاهی رگلاژ سمت چپ و گاهی سمت راست را کمتر یا بیشتر میکردم تا نتیجه مشخص بشه، که تاثیر چندانی نداشت.



    برای بهتر دیده شدن دنده رگلاژ داخل کاسه ترمز مقداری رنگ سفید به این قطعه بزنید




    در ادامه وضعیت حرکتی کفشکها بررسی شد تا اگر گیر و یا ایرادی وجود داشته باشه را پیدا کنم که چیز خاصی دیده نشد



    یکی از احتمالات این بود که فنرهای برگشتی کفشکها شکسته یا ضعیف شده باشه. قبلا کلیه فنر تعویض و نو شده بود ولی برای اطمینان دوتا از فنرهای برگشتی اصلی را موقتی تعویض کردم و نتیجه ای نداشت.



    و در ادامه با توجه به وضعیت لبه زدن و خوردگی کاسه ترمزها و دوپهلو شدن این قطعات، تصمیم گرفتم تا با تراش دادن سطح داخلی اونها را دوباره صیقلی و وضعیت دوپهنه شدن را برطرف کنم.





    از آنجا که باید حداقل براده برداری انجام می شد ، به تراشکار مربوطه توضیح دادم که چه مقدار باید تراش بخوره تا کاسه ترمزها از حد استاندارد توصیه شده کمتر نباشه ( حداقل قطر داخلی روی لبه کاسه ترمز حک شده)
    و قبلا با کولیس اندازه دقیق گرفتم تا مقدار تفاوت مشخص بشه





    تراشکاری انجام شد و مشکل دوپهنه شدن و لبه داشتن از بین رفت



    سطح لنتها را با استفاده از سوهان هموار کردم تا آثار شیار قبل از ترمیم کاسه ترمزها وجود نداشته باشه





    بعد از انجام این تغییرات، مقداری در وضعیت ترمز بهبود بوجود آمد اما در بیشتر موارد مشکل قفل کردن چرخ راست وجود داشت.

    یکی از احتمالات اصلی خود کفشکها میتوانستن باشن که در بعضی ماشینهایی که داشتم با تعویض کامل برطرف میشن ( به دلیل تاب داشتن مختصر)
    برای اثبات این قضیه کفشکهای سمت راست را جابجا کردم، یعنی کفشک جلویی در عقب و کفشک عقبی در جلو نصب شد، اما فرق خاص بوجود نیامد.
    این بار کفشکهای هر دو سمت با هم جابجا شدن و بعد از این آزمایش بیشتر قفل شدنها به سمت چپ منتقل شد و البته گاهی هم سمت راست قفل میکرد، اما اکثرا هماهنگ و یکسان ترمز گیری انجام میشه.

    بعد از این آزمایش متوجه شدم که مشکل از کفشکها است بخصوص که این نمونه های نصب شده، کوبیده شده و حالت اصل و استاندارد کارخانه را نداره.

    در نمونه های اصلی و استاندارد، یکی از کفشکها نازکتر و کوتاهتر، و کفشک دیگه ضخیمتر و بلندتر است.





    به کفشک باریکتر اصطلاحا کفشک سرد و به نمونه ضخیمتر کفشک گرم گفته میشه.
    کفشک سرد که فشار و فرسودگی کمتری را متحمل خواهد شد، در سمت جلو ، و کفشک گرم که فشار بیشتر و سایش شدیدتری را باید تحمل بکنه، در سمت عقب طبق ترمز نصب میشه.



    دو مدل لنت عقب هست، یکی AC که احتمالا آمریکایی باشه ( احتمال بیشتر ساخت تایوان یا مکزیک) به قیمت 135000 تومان



    نمونه بعدی ارزانتر و ساخت چین به قیمت 95000 تومان




    بعد از انجام کلیه سرویسها و تعمیرات روی ترمزهای جلو و عقب، مشکل انحراف و قفل شدن تقریبا چیزی نزدیک به 100% رفع شده و فعلا نیازی به تعویض لنتها وجود نداره، اما در صورت نیاز حتما از نمونه های استاندارد استفاده میکنم .




  14. 3 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #8488
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام جناب usa302

    شما میخواهید بیوک b2بخرید =

    مدارک ماشین چک بشود
    شماره موتور دست کوب نباشد بنده این مورد را دیدم

    شما هر مدل ماشین امریکایی قصد خریدش را داشته باشید در مورد سالم بودن قطعات امکان کمی وجود داره واخرین ماشین امریکایی با کیفیت بهتر به نظر بنده کادیلاک است
    تست گیربکس در حالت سرد وصبح که موتور سرد است سریع دنده ها را جابجا گرده وگوش بدهید به صدای تقه کردن گیربکس وبعد =

    تست تورک کانورتر . 3500ا4500در حالت ایستاده rpm توضیح دادم در صفحات قبل اگر خراب باشه وماشین در هنگام حرکت زور بزنه حتی از خاج از کشور هم تهیه کنید چون نو است وشماره بندی داره با میل شفت ورودی گیربکس ممکن هست مطابقت نکنه چون دهنه باز هست میل شفت هم باید عوض کنید اگر کار کرده نصب کنید باید قبل از نصب با فشار روغن تست بشود تروربین وپروانه وبه وسیله ابزار خاص

    تست روغن موتور بعضی از افراد روغن جدید میریزن وبعد از 20دقیقه گیربکس به صدا در میاد

    بعضی افراد در دیفرانسیل خاک اره ریخته وبعد از 20دقیقه صدای دیفرانسیل در میاد

    درحرکت درسربالایی چک شود

    تعویض دنده ها باید در حرکت نرم باشد

    وخرابی قطعاتی مثل تایپیتها اسبکها تایم رد کردن بالانسرنشتی در لوله های کولر گیربکس روغن کم کردن موتور دینام امپرها طبقها خلاصی فرمان کمپرس موتور کمپرس روغن تاب داشتن کاربراتو وخیلی مسائل دیگر دوست عزیز
    البته شما دست به اچار هستید ولی این دلیل نمیشه چون همون طورکه گفتم یکی از قطعات این ماشین ایراد پیدا کنه کل ماشین سیستم بهم میخوره تورک کانورتر تعمیرشدنی نیست خیلی مشکل هست





  16. 3 کاربر از mehdi--- بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #8489
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام جناب [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    مشکل ماشن شما که دنده 3 انتقال پیدا نمیکنه =

    روغن گیربکس را جدی بگیرید چون اگر کثیف والوده بشه انتقال کثیف ممکن است فقدان قدرت هیدرولیک،بشه چون این روغن هست که تحت فشار وبا فشار جریان روغن به کلاچها در درام وباند باعث انتقال دنده وماندن در همن دنده را ایجاد میکند واگر کثیف باشه وتغیر رنگ بده مشکالتی را بوجود میاره حتی اگر سطح روغن پر باشه
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] مشکلات =

    1. دنده ها انتقال پیدا نمیکنه
    2. تقه زدن در چرخدنده ها
    3. صدای ناله از موتور یا لرزش گیربکس یا زور زدن در حرکت خودرو
    4. تاخیر در حرکت خودرو
    شما باید آگاه باشید که اگر وسیله نقلیه به این علائم نشون بدهد ،در حالت انتقال کثیف ممکن است باعث مشکلات بزرگتر بشود

    پس اگر شما در حال حرکت هستید وصدای تقه شنیده میشود همون لحظه خودرو را نگه دارید در حالت روشن ماندن خودرو وسطح روغن را چک کنید وقتی گیج روغن را از لوله در می اورید باید روغن یک مقدار به بیرون پرتاب بشود

    ایا این صدای تقه قبل از در گیر شدن دنده ها هست یا بعد از در گیرشدن دنده ها ؟

    شما وقتی دنده 3 جا نمیره وپدال گاز را تا اخر فشار میدهید وکیوم گیربکس که عمل دنده معکوس را انجام میده عمل میکنه ودنده به 2 میره چون اون وکیوم با فشار خلاء سوپاپ در داخلش هست که روغن را با فشار برمیگردانه وبه دریچه یا روزنه روی گاورنر برخورد میکنه ویک لحظه درچه گاور نر بسته میشود و جریان روغن قطع میشود و دنده به معکوس انتقال پیدا میکند

    شما گاورنر را از گیربکس دیر بیارید وتست کنید وزنه ها ودریچه گاورنر کار میکند وفنرها ایراد ندارد و وزنه ها سنگین تر نشده چون با سرعت خودرو وزنه ها باز میشوند وجریان روغن بیشتر میشود و مکن است گاورنر در دنده 3 درست عمل نمیکند وکامل بازنمیشود ودریچه بسته مانده و جریان روغن وجود ندارد و شاید اشغال گرفته چک کنید البته میتونید سیم سبقت را فعلا از کار بندازید ویک بار امتحان کنید

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    ومسائل دیگر هم هست

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  18. 3 کاربر از mehdi--- بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #8490
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    79

    پيش فرض

    سلام

    یک نکته دیگه هم اضافه کنم

    وقتی خودرو در یک جا مدتی بدون حرکت بوده برای چک کردن روغن چون روغن از چرخدنده ها محو میشه و بالا میاد
    1.ماشین را در حالت سرد چند بار به جلو وعقب حرکت دهید
    2.بیشتر دنده را در حالت خلاص باشد یا پارک خودرو ها فرق دارند

    بعد از روشن کردن وگرم شدن =

    3.موقع کشیدن کیج هر دو طرف گیج را چک کنید شاید یک طرف کم وطرف دیگر زیاد نشون بدهد
    2. چک کنید 6 یا 8 مرتبه چندین بار سطح گیج را که در میارید

    ویک بار هم بعد از حرکت 10 دقیقه ای در حالت روشن چند بار6یا8 بار گیج را در اورده و دوباره قرار دهید در لوله ودو طرف را چک کنید باید بیشتر نباشه چون صدمه میزنه به گیربکس
    رنگ روغن =
    رنگ قرمز روشن خوب است

    قرمز قهوهای نرمال هست

    قرمز قهوه ای سوخته باید عوض بشود

    قرمز سیاه باید حتما عوض بشود

    با اجازه اساتید

  20. 2 کاربر از mehdi--- بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 9 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 9 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •