تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 817 از 1138 اولاول ... 317717767807813814815816817818819820821827867917 ... آخرآخر
نمايش نتايج 8,161 به 8,170 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #8161
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    ساخت و نصب پایه و پیچ سلو (IDLE) موتور شورلت نوا

    کاربراتور دودهنه شورلت نوا فاقد پیچ مجزایی برای تنظیم دور موتور هست و این کار به عهده چوک گاز کولر که روی کاربراتور نصب هست، واگذار شده.
    این یک عیب در طراحی به حساب میاد چون اگر تنظیم سلو را انجام بدیم، در هنگام استفاده از کولر و بکار افتادن چوک گاز، مقدار جابجایی خروسک گاز کاربراتور بشدت بالا رفته و موتور بیش از حد گاز میخوره، و اگر بخواهیم بر اساس وضعیت روشن بودن کولر، چوک گاز را تنظیم کنیم، مقدار سلو آنقدر کم میشه که باعث خاموش شدن موتور خواهد شد، و البته موقعی که پدال گاز فشار داده نشده باشه، چرخش موتور و پروانه و واترپمپ خیلی کم شده و حرارت بالا خواهد رفت و البته چرخش دینام هم کمتر شده و باعث کم شدن توان روشنایی چراغها و فن های خنک کننده اضافه و کم شدن پرتاب باد فن اتاق خواهد شد.

    برای رفع این مشکل تصمیم گرفتم پیچ مجزایی برای تنظیم سلو تعبیه بکنم و بعد از مقداری بررسی جای مناسب را پیدا کردم تا با حداقل تغییرات در وضعیت کاربراتور ، بهترین نتیجه گرفته بشه.

    بر روی پایه نگهدارنده سیم گاز دوتا سوراخ وجود داره که میشه از اونها برای بستن پایه استفاده کرد.



    این پایه مقابل بخشی از خروسک گاز کاربراتور قرار داره که سیم گاز به آن متصل شده و در قسمت پایین خروسک هم محل اتصال سیم سبقت مدلهای دارای گیربکس اتوماتیک وجود داره، بنابراین به راحتی میشه با استفاده از یک پایه مناسب که پیچ روی آن سوار شده باشه، مقدار تنظیم مورد نیاز خروسک گاز را تعیین کرد.



    یک تکه تسمه فلزی با ابعاد مناسب پیدا کردم تا از آن به عنوان پایه استفاده بکنم



    یک سمت تسمه دارای سوراخ بود و یک سوراخ اضافه برای پیچ دوم اتصال به پایه سیم گاز ایجاد کردم



    تسمه را روی پایه سوار کردم تا مقدار مناسب زوایای خم کردن بدست بیاد






    تسمه را باز کردم تا با خم کاریهای متناسب دیگه، فرم اصلی پایه پیچ سلو بوجود بیاد





    یک پیچ و مهره سایز 8MM برای استفاده به عنوان پیچ تنظیم سلو پیدا کردم



    متناسب با سایز مهره، یک سوراخ در انتهای سمت دیگه تسمه که روبروی خروسک کاربراتور بود ایجاد کردم



    مهره در روی سوراخ ایجاد شده جوش داده شد



    پایه ساخته شده را رنگ زدم



    بعد از خشک شدن رنگ، پایه پیچ سلو را در محل خودش سوار کردم



    برای ثابت ماندن مقدار تنظیم پیچ، از یک فنر و واشر مناسب جهت سوار کردن روی پیچ سلو استفاده کردم تا احیانا بواسطه تکان خوردن و لرزش تنظیم سلو بهم نخوره





    پیچ تنظیم سلو را روی پایه سوار کردم و آخرین تنظیمات و رگلاژ را انجام دادم تا انتهای پیچ دقیقا روبروی خروسک گاز کاربراتور قرار بگیره. چوک گاز کولر را آنقدر باز کردم تا هیچ تماسی با خروسک گاز نداشته باشه و مجددا تنظیم سلو را با استفاده از این پیچ سلو جدید انجام دادم.





    بعد از تنظیم دور موتور توسط پیچ مجرا، چوک گاز کولر را با توجه به وضعیت جدید و صرفا برای زمان روشن شدن کولر تنظیم کردم.





    با ساخت و نصب این پایه و پیچ سلو، تاثیرات مثبتی بوجود آمد، از جمله استفاده از یک پیچ مجزا برای تنظیم دقیق سلو موتور، استفاده از چوک گاز کولر موقع روشن شدن کولر و به طبع بالا رفتن دور موتور و گردش بیشتر موتور و جریان آب و پروانه و خنک شدن بهتر موتور،
    همینطور چرخش سریعتر دینام و افزایش توان برق تولید شده که باعث چرخش سریعتر فن های خنک کننده اضافی ، و فن کولر و بخاری شده.
    توصیه می کنم حتما این قطعه را بسازید، چون کار سختی نیست و تاثیر خیلی زیادی در کارایی ماشین بوجود خواهد آورد.







  2. 10 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #8162
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    از قبل یه رادیاتور بخاری پراید در انبار داشتم و بیرون اوردم و تستش کردم ولی با توجه به ابعادش به نظرم چندان نمیتونه قوی عمل کنه!
    البته قطعا میشه به عنوان رادیاتور روغن هم استفاده کرد ولی سایز کوچکی داره.در حدود 20*20 سانتی متر و تک لول پهن هست.

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG][IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]


  4. 7 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #8163
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    یک سری اتومبیلها دارای رادیاتور روغن هستن، مثل ژیان و یا فولکس. شاید از رادیات اونها هم بشه استفاده کرد ( نو یا اوراقی سالم)
    رادیات روغن دست دوم بلیزر هم اگر پیدا بشه بد نیست،
    همینطور سفارش بدید تا یک رادیاتور با شکل و ابعاد مورد نظر شما بسازن، هر چند گران در میاد ولی دقیقا چیزی هست که نیاز دارید.

    رادیاتور بعضی موتورسیکلتهای سنگین و حجم بالا هم ممکنه بدرد بخوره ( رادیاتور آب و یا روغن)


    Last edited by camaro lt; 15-07-2015 at 14:08.

  6. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #8164
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    نمونه های مربوط به موتورسیکلت معمولا خیلی ضعیف هستند و فکر نکنم از همین رادیاتور بخاری که تصویرش رو قرار دادم قویتر عمل کنن.نمونه های بزرگتر مربوط به موتورهای خیلی خاص و قوی هم که حتما قیمتهای فوق الاده دارن و نمیدونم تا چه حد به بازار موتور سیکلت اشنایید ولی بعضا قطعات موتورسیکلتهای خاص در تهران از لوازم خودروهای کلاسیک هم گرانتر و نایابتر هستند.

    اما نمونه مربوط به فولکس و ژیان رو تا به حال ندیدم ولی ان شالله بعد از عید فطر که نفسی برای بازار رفتن پیدا کنم بیشتر پیگیر میشم.

    راستی یک سری خودرو ها هم خنک کن روغن موتوری دقیقا مشابه خنک کن روغن گیربکس امریکایی داشتند!البته نمیدونم شاید در خودرو های دنده ای امریکایی این سیستم وجود داشته و اصلا مختص اینها بوده؟به نظر که اینطور میاد.

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]

    Last edited by MJ1970; 16-07-2015 at 03:01.

  8. 8 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #8165
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض


    اگر از دوتا رادیات روغن گیربکس استفاده کنید شاید نتیجه بگیرید البته با هزینه کمتر. مثلا رادیات دوم توی مخزن سمت چپ سوار بشه( هرچند که آب این قسمت داغ هست ) و یا با تمهیداتی هر دو رادیات داخل مخزن سمت راست نصب بشه

    و یا با شیوه ای تقریبا پیچیده این رادیات داخل جنت برگشت آب خنک به موتور سوار بشه ( مثل نصب یک لوله فلزی وسیط این جنت و ساختن و جوش دادن نیپل های مناسب برای اتصال لوله های رفت و برگشت روغن به رادیاتور گیربکس)














    Last edited by camaro lt; 30-01-2016 at 00:05.

  10. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #8166
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    گیربکسهای اتوماتیک سری 700 ( بخش 9 )


    (بخش 9 را با مبحث بسیار مهم " توربین " ادامه میدهیم که در واقع نیمی از کارایی گیربکسهای اتوماتیک، و بخصوص نمونه های دارای اوردرایو به آن مربوط می شود. از آنجا که نویسنده مقاله در این مورد توضیح مختصری داده بود، لذا برای درک بهتر این بخش بطور جداگانه و مفصل صحبت خواهد شد تا جزئیات بیشتر و دقیقتری از این قطعه و طرز کار آن مشخص شود و در ادامه به نوع جدیدتری از توربین خواهیم پرداخت که دارای کارایی بیشتری نسبت به مدلهای متداول می باشد.)
    قفل مبدل گشتاور


    مبدل گشتاور ( TORQUE CONVERTER) یا همان توربین، در گیربکسهای اتوماتیک جایگزین سیستم کلاچ در گیربکسهای دستی شده است و به واقع یک نوع کلاچ اتوماتیک بوده که نیاز به استفاده از کلاچ مکانیکی را برطرف کرده.
    برخلاف سیستم کلاچ مکانیکی که انتقال نیرو بصورت یکپارچه و مستقیم صورت میگیرد، در این نمونه از کلاچ های اتوماتیک، انتقال نیرو توسط مایع سیال مناسب ( روغن هیدرولیک ) انجام می شود که همزمان در داخل گیربکس نیز برای روانکاری، خنک کردن، تمیز کاری و البته ایجاد فشار هیدرولیکی لازم در داخل درامها، سوپاپها و مجراهای مختلف گیربکس استفاده می شود.


    اساس کار توربین به زبان بسیار ساده،استفاده از نیروی هیدرولیکی وارد شده توسط روغن از سمت یک پروانه به پره های پروانه دیگر هست تا در نهایت شافت ورودی گیربکس به چرخش در آمده و نیروی مکانیکی به گیربکس منتقل شود و این کار با استفاده از نیروی چرخش موتور انجام می شود.
    در داخل توربین تعدادی پروانه وجود دارد که روغن هیدرولیک با فرم خاصی از پروانه های یک سمت، به سوی پروانه های سمت دیگر فرستاده می شود و با این عمل نیروی جنبشی زیادی به پروانه دوم وارد می گردد.
    فرم ساده عملکرد توربین در این تصویر دیده می شود





    قطعه زرد رنگ شماره 1 بخشی از توبین است که به "مبدل گشتاور" معروف بوده و به بدنه توربین وصل شده و سرعت چرخش آن با موتور یکی است. قطعه آبی شماره 3 استاتور نامیده می شود که وظیفه آن هدایت صحیح جریان روغن هیدرولیک برای بهینه سازی توان توربین بوده و از اتلاف انرژی جنبشی می کاهد. قطعه قرمز شماه 2 " توربین " نامیده میشود که با شافت گیربکس در ارتباط بوده و نیروی چرخش حاصل از برخورد روغن هیدرولیک را به گیربکس منتقل می کند.


    در تصویر زیر نمای برش خورده یک توربین دیده می شود که بطور ساده بخشهای درونی را نشان داده.
    به ترتیب از چپ به راست: مبدل گشتاور، استاتور، توربین











    در این تصویر، سمت راست پروانه یا همان توربین آبی رنگ وجود دارد که بصورت یک تکه به بدنه توربین وصل شده و سرعت چرخش آن با سرعت چرخش میل لنگ یکی است. با چرخش موتور، میل لنگ ، فلایویل و در نهایت توربین، مبدل گشتاور ( توربین ) نیز می چرخد و روغن از سمت مرکز توربین به سمت بیرون فرستاده میشود،و بعد با ورود به توربین متصل شده به گیربکس که با رنگ سبز مشخص شده، باعث چرخش آن شده و نهایتا شافت ورودی گیربکس نیز می چرخد.






    بواسطه اینکه جهت حرکت روغن در این وضعیت مخالف جهت گردش موتور است، بنابراین باید به گونه ای این ایراد برطرف شود تا اتلاف انرژی وجود نداشته و راندمان کار توربین بالا برود. برای این کار از قطعه ای به نام استاتور ( STATOR ) استفاده میشود که باعث هدایت روغن و تغییر جهت حرکت آن از سمت اطراف به مرکز توربین میشود.
    یکی از ایرادات بزرگ مبدل گشتاور، اتلاف انرژی است که مخصوصا در سرعتهای بالا رخ میدهد و این به دلیل ماهیت سیال مورد استفاده است که در سرعتهای بالا بخاطر ایجاد آشفتگی شدید در جریان روغن داخل توربین، فاقد توان انتقال نیروی مکانیکی بصورت 100% به گیربکس می باشد.


    برای رفع این مشکل از حدود اواخر دهه 70 میلادی قطعه ای به نام TORQUE CONVERTER LOCKUP ( قفل مبدل گشتاور) در داخل مبدل گشتاور تعبیه شد.


    این قطعه معمولا از سرعت 70 کیلومتر به بالا عمل کرده و با ایجاد یک درگیری فیزیکی با بدنه مبدل گشتاور، نیروی چرخشی بدنه توربین را به شافت ورودی گیربکس منتقل کرده و باعث ایجاد سرعت چرخش یکسان گیربکس با موتور می گردد و از اتلاف بخش زیادی از انرژی جلوگیری کرده، شتاب و قدرت و سرعت خودرو بالاتر رفته و کارایی گیربکس نیز بهبود پیدا می کند.


    حال برای آشنایی بهتر با این نمونه از مبدل گشتاور، نگاهی به بخشهای داخلی آن می اندازیم :


    این یک مبدل گشتاور دارای قفل است که از نظر ظاهری تفاوتی با مبدل گشتاور بدون قفل ندارد



    با باز کردن بدنه توربین ، پره های مربوط به پمپ مبدل گشتاور در سمت راست و همچنین استاتور و توربین در سمت چپ دیده می شود




    در اینجا نمای نزدیک پره های پمپ مبدل گشتاور دیده می شود که به بدنه توربین متصل بوده و به همین خاطر می تواند با سرعت یکسان با موتور بچرخد و روغن هیدرولیک را با سرعت به سمت پره های توربین دوم مبدل گشتاور بفرستد





    در بخش دیگر مبدل گشتاور، به وضوح استاتور دیده می شود که بر روی توربین قرار گرفته.
    این بخش از مبدل گشتاور انرژی جنبشی و حرکتی اتلاف شده ای که بواسطه برگشت نامناسب در روغن هیدرولیک وجود دارد را متمرکز کرده و به سمت توربینهای متصل به شافت ورودی گیربکس و مبدل گشتاور هدایت می کند



    در این تصویر توربین را مشاهده می کنید. پره های لبه خارجی که با انگشت نشان داده شده، روغن هیدرولیک را که توسط پمپ مبدل گشتاور( تصویر سوم) با فشار به سمت آن فرستاده می شود را دریافت کرده، و در نهایت روغن را به سمت مرکز توربین و محل قرار گرفتن شافت توربین هدایت می کند.




    این استاتور است. در زمانی که موتور با سرعت کم چرخش دارد،این قطعه روغن هیدرولیک را دوباره به سمت پمپ مبدل گشتاور هدایت می کند. مبدل گشتاور با استفاده از نیروی گریز از مرکز،جهت حرکت روغن را تغییر می دهد.
    همانطور که گفته شد در سرعت کم، روغن هیدرولیک توسط استاتور به سمت پمپ مبدل گشتاور باز پس فرستاده می شود( مانند زمان توقف بوسیله ترمز و یا درجا کار کردن خودرو) اما در سرعتهای بالاتر ،مقدار چرخش استاتور برابر با مقدار گردش پمپ مبدل گشتاور است.
    توجه داشته باشید که در مرکز استاتور یک کلاچ یک طرفه وجود دارد، و این به استاتور اجازه می دهد که فقط در یک جهت و هماهنگ با ضریب گردش پمپ مبدل گشتاور ،چرخش داشته باشد.




    در این تصویر نمای نزدیک لبه های داخلی استاتور و هزارخاری ان دیده می شود.این هزار خاری باعث ایجاد یک ارتباط بسیار محکم و مناسب بین استاتور و شافت متصل به آن و پمپ مبدل گشتاور می گردد.





    این قسمت مربوط به یاتاقان محوری استاتور است. این قطعه باعث ایجاد تماس بین استاتور و پمپ مبدل گشتاور می گردد تا این دو قطعه با یکدیگر تماس فیزیکی نداشته باشند و در غیر این صورت کارایی توربین کم شده و باعث خرابی کل مجموعه مبدل گشتاور خواهد شد.
    ( این وضعیت باعث ایجاد همان صدای معروف " خش خش " حین کار کرد توربین می شود که نشان دهند فرسودگی این یاتاقان و برخورد دو بخش استاتور با مبدل گشتاور است)




    در این قسمت بخش تعدیل کننده قفل مبدل گشتاور را می بینیم که در وسط صفحه قفل شونده قرار گرفته.( به فنرهای موجود در این قطعه و تشابه آن با فنرهای صفحه کلاچ خودروهای گیربکس دستی دقت کنید)
    سیستم قفل شونده به مبدل گشتاور اجازه میدهد تا یک لینک و ارتباط مکانیکی یکپارچه و مستقیم ، از موتور تا شافت ورودی گیربکس بوجود آمده و تمامی این بخشها با سرعتی مساوی سرعت گردش موتور چرخش داشته باشند.
    تا قبل از اینکه قفل مبدل گشتاور درگیر شود، وضعیت انتقال نیرو صرفا توسط فشار روغن هیدرولیک بوجود می آید و تنها زمان درگیر شدن قفل مبدل ( در سرعتهای بالاتر از 70 یا 80 کیلومتر در ساعت) انتقال نیرو بصورت مکانیکی و مستقیم بین موتور و گیربکس صورت خواهد گرفت.





    اینجا زبانه های کناری متعادل کننده قفل مبدل گشتاور است که به هنگام درگیری قفل مبدل گشتاور، با توربین درگیر و جفت شده و باعث چرخش یکسان و هماهنگ آن با دور موتور می شود.





    در این قسمت هزارخاری وسط متعادل کننده قفل مبدل گشتاور دیده می شود




    در این تصویر بخش لبه صفحه اصطکاکی که باعث ایجاد ارتباط مستقیم مکانیکی بین بدنه مبدل گشتاور با توربین می شود را میتوان مشاهده کرد.




    این تصویر زیر صفحه قفل شونده را نشان میدهد.از بخش میانی این صفحه و محفظه وسط آن ،روغن هیدرولیک به سمت بیرون صفحه حرکت میکند و وارد گیربکس می شود.





    این تصویر نشان میدهد که بخشی از فشار تولید شده توسط روغن هیدرولیک باعث فشرده شدن صفحه قفل شونده قفل مبدل گشتاور به سمت پوسته توربین شده و باعث چسبیدن این دو بخش به یکدیگر می شود.
    در این وضعیت نسبت چرخش تقریبا مساوی 1:1 بوجود می آید که در ان سرعت گردش میل لنگ و فلایویل با توربین و شافت ورودی گیربکس یکسان می گردد.




    می توان گفت که قفل مبدل گشتاور در واقع یک نوع ساده از سیستم دیسک و صفحه کلاچ در مدلهای گیربکس دستی است که صرفا برای استفاده و درگیری در سرعتهای بالا طراحی شده و چون خودروها در سرعت بالا دارای اینرسی جنبشی زیادی هستند دیگر نیازی به وجود یک سطح تماس بزرگ همانند وضعیتی که در دیسک و صفحه کلاچ گیربکس دستی دیده می شود، نیست ( چون حرکت از حالت سکون انجام نمی شود و خودرو در حال حرکت بوده و نیروی بسیار کمتری برای در حرکت نگه داشتن آن لازم است) و انتقال قدرت با استفاده از همان سطح محدود لبه های صفحه قفل شونده کافی خواهد بود.

    در این تصاویر وضعیت کارکرد قفل مبدل گشتاور در زمان غیر فعال و فعال بودن آن نشان داده شده است










    ادامه دارد







  12. 8 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #8167
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    پست ها
    85

    پيش فرض

    کسی از دوستان طریقه نصب کمپرسور کولر ساندن رو نوا رو به صورت عکس داره؟

  14. #8168
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    کسی از دوستان طریقه نصب کمپرسور کولر ساندن رو نوا رو به صورت عکس داره؟
    برای انجام این کار روش خاص و مشخصی وجود نداره چون انواع و اقسام کمپرسورهای ساندن در بازار پیدا میشه که برای خودروهای گوناگون ساخته شده ( منهای خودروهای آمریکایی دهه های گذشته )
    بخاطر همین شما باید با نوعی ابداع و ترفند کمپرسور را سوار کنید.

    مبنای کار را هم راستا بودن پولی های کمپرسور، و سر میل لنگ قرار بدید تا تسمه بصورت کاملا مستقیم و راست در راستای تمام پولی های درگیر قرار بگیره و بعد ببینید توی این وضعیت کدام پایه ها به محل سوار شدن در نوا همخوانی داره و کدامها ممکنه نیاز به تغییراتی داشته باشند؟

    مطمئنا نیاز به ایجاد تغییراتی هست و باید با خم و راست کردن و رگلاژ بعضی از بخشهای پایه فلزی کمپرسور روی موتور نوا ، هماهنگی لازم را بوجود بیارید.
    شاید حتی لازم باشه قطعاتی را کم کنید و یا اضافه بر اونها چیز دیگه ای هم نصب کنید و یا قطعه ای بسازید تا کمپرسور جدید راحتتر سوار بشه.

    در تمام این مراحل مقدار فضای لازم برای تنظیم و کم و زیاد کردن فاصله پولی کمپرسور از بقیه پولی ها برای تغییر سایز تسمه مورد نیاز، نصب لوله های کمپرسور، دسترسی به شمع سیلندر 1، فاصله کمپرسور تا درب موتور، و مسائلی از این نوع را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را بدست بیارید.




  15. 8 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #8169
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    May 2015
    پست ها
    138

    پيش فرض

    سلام بر همگی

    چند تا سوال داشتم

    لنت های عقب تمام شده پرچ لنت ها مقداری به کاسه چرخ ها خط انداخته ، میخواستم لنت ها را تعویض کنم لطفا راهنماییم کنید با تشکر فراوان

    1- روش درآوردن لنتهای عقب به چه صورته ، اگر تصویری باشه واقعا ممنون میشم

    2- برند مشخصی برای لنت هستش یا خیر

    3- چطوری لوازم سیلندر چرخ عقب را تعویض کنم

  17. 3 کاربر از as5778 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  18. #8170
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    برای باز کردن لنتهای عقب ماشین را روی جک بالا ببرید و تکیه گاه مطمئن زیر اکسل عقب بگذارید، چرخ را باز کنید. اگر کاسه چرخ با دست راحت باز شد مشکلی نیست اما اگر سفت بود در وهله اول باید پیچ رگلاژ لنتهای عقب را ببندید تا لنتها جمع بشه و تماسی با کاسه ترمز نداشته باشه و انجام این کار از شکافی که روی کاسه ترمز هست انجام میشه.



    اگر شکاف وجود نداشت باید بوسیله اهرم از بین کاسه ترمز و طبق ترمز آرام آرام کاسه را به سمت بیرون فشار بدید تا در بیاد. این کار ممکنه زمان ببره و باید صبر و حوصله داشته باشید تا صدمه ای به بخشهای مختلف ترمز وارد نیاد



    کاسه ترمز که باز شد این بخشها دیده میشه



    برای باز کردن لنتها اول اون پیچ رگلاژ را ببندید تا فشار کمتری از فنرها به لنتها وارد بشه





    دوتا پیم و فنر نگهدارنده کفشکهای ترمز روی طبق ترمز را باز کنید





    یک تسمه فلزی که یک سر اون فنر داره بین دوتا کفشک ترمز قرار گرفته در بیارید





    سر کفشها را از محلی که با پیستون ترمز متصل شده آزاد کنید تا فشار فنرها کم بشه و بعد یکی یکی فنرها را باز کنید











    لنتها را آزاد کنید و دربیارید





    بعد از تمام شدن کار همه قطعات را با آب بشورید و خشک کنید و از نظر داشتن ترک و شکستگی و نافرم بودن بررسی کنید
    از تمام مراحل عکس بگیرید تا دقیقا محل هر قطعه و فرم سوار شدن را به یاد داشته باشید.
    برای نصب مجدد تقریبا همین روش بکار میاد البته با کمی تغییرات جزئی برای نصب راحتتر. اگر شکاف مخصوص رگلاژ لنتهای عقب نداشت برای کاسه ترمزها این شکاف را درست کنید. ممکنه داشته باشه اما باید با سنبه و چکش در بیارید.
    من مارک مشخصی برای لنت استفاده نمی کنم و هروقت نیاز باشه میدم لنت کوبی و دوباره سوار میکنم. احتمالا لنت پارس استفاده بکنن که برای عقب بد نیست و جواب میده اما اگر کفشکها ایرادی داشت باید کامل عوض کنید.

    در مورد سیلندر ترمز عقب تصاویر را پیدا میکنم و توضیح خواهم داد





  19. 7 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •