تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 794 از 1138 اولاول ... 294694744784790791792793794795796797798804844894 ... آخرآخر
نمايش نتايج 7,931 به 7,940 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #7931
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    پست ها
    85

    پيش فرض

    سلام.بله من از 2012 عضو هستم اما به این پیچ سر نمیزدم.بیشتر در تیونینگ تالک بودم
    والا دوست عزیز هزینه مهمه اما کار با کیفیت مهم تره
    الان هیچکس توو کرج کاره تعمیر کنسول انجام نمیده
    زمانی که پدر من مالیبو داشت کنسوول رو میداد تعمیر میکردن عین نمونه اصلی نرم
    قطعات پلاستیکی رو میداد ابکاری
    اما الان اینکارارو انجام نمیدن دیگه

  2. 3 کاربر از medizool بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #7932
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    .................................
    Last edited by MJ1970; 07-09-2016 at 09:32.

  4. 5 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #7933
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی hamid-r-s's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2014
    محل سكونت
    ایلام.درخدمتیم
    پست ها
    228

    پيش فرض

    سلام دوستان ، امیدوارم شاد و شنگول و تندرست باشید
    خیلی جالبه،امروز نشستم روی صندلی خواستم جایی برم دیدم یه رله زیر پامه،اولش ندانستم مال چیه،متوجه شدم بوق کار نمیکنه،تا حالا بوق کار میکرد،شاید موقعیکه ترمز پایی را پایین بردم رله را هم از جا کندم.
    فیش ها را درست جای خودشان روی رله نصب کردم اما بوق نمیزد، رله یه جریان منفی که از کلید فشاری روپوش فرمان میاد کم داشت و اگر منفی بدنه را به پایه ی روی رله که متصل به سیم منفی کلید فشاری بوق است اتصال میدادم بوق پیوسته کار میکرد، روپوش فرمان را باز کردم مشکلی ندیدم بعدش متوجه شدم هنگامیکه بدنه و به اصطلاح دایره ی فرمان را اگر در جهت محور فرمان فشار بدم جلو و فرمان یکی دو سانت بره جلو اونوقت در صورت اتصال کلید فشاری، بوق کار میکند.
    خیلی جالبه تا همین دیروز بوق کار می کرد و با جدا شدن رله از فیش ها این مشکل به وجود آمد که ظاهرا هیچ ربطی به هم ندارند!!!
    پیچ بزرگ و احتمالا شماره 16 که فرمان را به محورش محکم کرده هم خیلی سفته و محور هم بدجوری رزوه هاش تغییر کردن و پیچ در نمیاد که فرمان را باز کنم.
    به نظر شما چکار کنم؟یه کلید دیگه مثلا پیش کلید آب پاش براش درست کنم؟؟؟

    دوم اینکه فنر ها یا کمک های سپر جلو کار نمیکنند، سپر رفته بود عقب، با یه میلگرد لوله های متصل به پشت سپر که داخل لوله های قطور تر که ظاهرا باید کمک یا فنر داخلشان باشد را بیرون کشیدم،سپر 5 شش سانتیمتر آمد جلو، وقتی با فشار کف پا به سمت عقب به سپر نیرو وارد کردم سپر رفت عقب و برنگشت. چاره چیست؟؟؟

  6. 5 کاربر از hamid-r-s بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #7934
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    پست ها
    85

    پيش فرض

    سلام دوستان
    مسئله ای هست لطفا اساتید بزرگواری کنید راهنمماییم کنید
    من ماشینم موتورش نسبت به اکثر نوا های دیگه هار تره....
    سرسیلندر کف تراشی شده. پورت هاپولیش شدن
    فن برقی هستش...واشر مانیفول دوبل و سفت هستش..
    از هیچ جایی هوا نمیکشه
    حالا مشکل:ماشین 0 تا 100 رو سریع پپر میکنه در حدود 10.11 ثانیه
    ولی از 100 به بالا به سختی راه میره تا 130 تا
    سر گازش تو اتوبان 100 تا 110 تاست...تخته گازش 120 تا130
    اصلا چیزه عجیبیه...لطفا اساتید راهنمایی کنن
    خودم احساس میکنم مشکل باید از گیربکس باشه
    مخصوصا توربین که یه صدای چلق چلق میده
    روغن تازه تعویضه..بهران 2 خط
    گاورنر هم عوض کردم

  8. 4 کاربر از medizool بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #7935
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض

    مشکل آمپر بنزین با کمک و راهنمایی های شما اساتید حل شد یه ایرادش مقاومت پشت آمپر بود ودیگری زنگ زدگی مدار شناور که با برطرف کردنشون آمپر کار کرد اما عقربه در حالت خالی روی ساعت3بود و در حالت پر روی نصف میایستاد این شد که عقربه را از جاش در آوردم و شناور را در حالت پرF قرار داده و عقربه را روی F جا زدم
    اما باز در حالت پر دو خط مونده به Fعقربه وایمیستاد ،
    مشکل کجا بود ایراد مقاومت و مدار شناور حل شده بود میموند آرمیچر(آمپر بنزین) پرچهای آمپر را باز کردم آرمیچر سه تا پایه داره که لحیم شده این پایه ها سولفاته شده بودن اول با احتیاط سمباده زدم چون سیم های لحیم شده خیلی نازک و ظریف هستند بعد با اسپره خشک شستمشون وبه جای پرچ از پیچ و مهره 3 استفاده کردم و الان کاملا دقیق کار میکنه.


  10. 5 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7936
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    ........................
    Last edited by MJ1970; 07-09-2016 at 09:33.

  12. 3 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7937
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی hamid-r-s's Avatar
    تاريخ عضويت
    Apr 2014
    محل سكونت
    ایلام.درخدمتیم
    پست ها
    228

    پيش فرض

    سپاس آقا محمد جواد
    رله و سیم کشی بوق همه درست کار میکنند،ایراد کار از داخل فرمانه اما مشکل اینه که مهره ی بزرگ نگهدارنده ی فرمان اصلا باز نمیشه که فرمان را در بیارم.خیل سفت بسته شده و انگار هم مهره ی مناسب خودش نبوده.نمیدونم چه جور فرمان را باز کنم؟؟؟

    راستی ماشین احمد آقا اصلا میره دنده ی 3 ؟ نکنه فقط دو دنده پر میکنه؟؟


  14. این کاربر از hamid-r-s بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  15. #7938
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jan 2012
    پست ها
    85

    پيش فرض

    مرسی دوست عزیز.. یکی از بچه ها میگفت توربین مشکل داره ..پرش شکسته تو دوره بالا سیلیب میکنه. یعنی گریبکس دچار افت فشار شدید میشه

  16. این کاربر از medizool بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  17. #7939
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    ..........................
    Last edited by MJ1970; 07-09-2016 at 09:33.

  18. 3 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #7940
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    سلام مجدد بر همه دوستان، بواسطه كار و گرفتاري فرصت كمي براي سر زدن داشتم.

    خدمت دوست گرامي جديد، جناب medizool ، به كلوپ خودروهاي آمريكايي خوش آمديد .اميدوارم بتونيم از تجربه هاي همديگر استفاده كنيم.

    در مورد مشكل شتاب آقا محمد توضيحات خوبي دادن و من هم فكر ميكنم توربين ضعيف شده باشه كه علامت اون در ابتدا صداي خش خش مانند هست( مثل صداي كشيده شدن جارو روي زمين) و البته در شتاب گيري اوليه و سرعتهاي بالا هم تاثير زيادي داره.

    آقا حميد، من قبلا چند بار غربيلك فرمان را براي كارهاي مختلف باز كردم و شرح آخرين دفعه با عكس در اينجا هست، منتها متاسفانه تصاوير ديگه وجود نداره، بخاطر همين توضيحات را با عكسهايي كه مجددا منتشر ميكنم را دنبال كنيد تا بخوبي با روند كار آشنايي پيدا كنيد.

    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]


    امروز براي تعمير دسته راهنما فرمان را باز كردم.
    مشكل از برگردان دسته راهنما بود كه براي سمت راست كار نميكرد، و هر وقت دسته راهنما رو به سمت راست ميزدم، با برگشت فرمان به سمت چپ ، دسته راهنما برنميگشت.



    هر دسته راهنما در مدلهاي مختلف شورلت ، داراي دو فنر مجزا براي برگردان راهنما است كه احتمال ميدادم فنر مربوط به سمت راست اون شكسته يا افتاده است.
    براي شروع ابتدا بايد كاور بوق روي غربيلك فرمان را باز كنيم.دوتا پيچ در پشت غربيلك وجود داره كه اونها را باز ميكنيم.





    بعد از باز كردن كاور بوق غربيلك ، اتصال سيم منفي اون رو كه با فيش به بدنه غربيلك متصل شده را جدا ميكنيم.



    اتصال منفي توسط يك فيبر و فنر به غربيلك متصل شده كه مانند لامپهاي ترمز و اشاره خودرو بصورت نيم چرخش از جاي خود در مياد.اون را در مياريم



    خار سر ميل فرمان را هم بوسيله نوك يك آچار از جاي خودش در مياريم. دقت كنيد خار شكسته نشه.





    مهره سر ميل فرمان را هم باز ميكنيم. براي اين كار ميتونين از آچار چرخ استفاده كنيد و احيانا اگر خيلي سفت بود نياز داريد تا كسي غربيلك را ثابت نگه داشته و شما پيچ را باز كنين

    مهره باز شده



    حال نوبت باز كردن غربيلك ميرسه.
    اينجا قبل از هرچيز بايد توضيح بدم كه باز و بسته كردن غربيلك خودروهاي شورلت با ماشينهاي ديگه خيلي تفاوت داره و در واقع ميشه گفت بايد چندباري تجربه اين كار رو داشته باشيد تا با دردسرها و مشكلات و زير و بم اون آشنا بشيد.
    مثلا براي تعويض دسته راهنما يا تعمير اون، تعويض مغزي سوئيچ استارت، و تعمير مدار بوق فرمان حتما بايد كل غربيلك باز بشه .
    براي باز كردن غربيلك اول بايد ابزار مناسب اين كار رو تهيه كنيد كه يك پولي كش هست، البته اين پولي كش با انواعي كه در بازار ميبينيد تفاوت داره و مخصوص فرمان خودروهاي شورلت ساخته شده و من تا بحال در ايران نديدم، اما گويا جزو سيستم فروش قطعات و لوازم پشتيباني و تعميراتي جنرال موتورز هست و در فروشگاههاي آمريكا ميشه اون رو پيدا كرد.
    چون در ايران به اين ابزار دسترسي نداريم پس بايد يكي براي خودمون بسازيم و كار چندان مشكلي هم نيست.
    ابتدا دو تا پيچ فولادي سايز 8mm با طول حدود 3.5 تا 4 سانت تهيه ميكنيم. اين پيچها بايد به راحتي در دو سوراخي كه در دو سمت ميل فرمان و روي غربيلك وجود داره پيچيده بشه، بنابر اين دندانه و گام اين پيچها بايد دقيقا متناسب با اين دو محل باشه.
    مرحله بعدي ساخت بدنه اين پولي كش هست كه در واقع يك تكيه گاه بسيار محكم و قطور بايد باشه تا اين دو پيچ نيروي چرخشي خودشون رو به اين تكيه گاه منتقل كنند.
    شما ميتونيد از يك قطعه فولاد قطور كه حداقل 4mm قطر داشته باشه استفاده كنين.
    من از يك آچار تعميرات دوچرخه استفاده كردم



    اندازه اين آچار در حد كافي مناسب قرار گرفتن روي غربيلك هست و قطر خوبي هم داره. براي عبور اين دو پيچ فولادي بايد سوراخهايي بر روي اين پولي كش خود داشته باشيم. يكي از اين سوراخها از قبل روي آچار بوده و محل دومي را با اندازه گيري دقيق بر روي آچار مشخص كردم و در دو مرحله با درل و مته فولادي اون رو سوراخ كردم.


    سوراخ را بزرگتر كردم



    براي اطمينان از دقيق بودن اندازه سوراخ اون را با خود پيچ امتحان كردم.


    ابزار ساخته شده آماده است و اون رو روي غربيلك ميبنديم.
    بهتره كه در قسمت محل برخورد پولي كش با سر ميل فرمان يك قطعه واسطه داشته باشيم تا از فشار مستقيم و خرابي دنده هاي سر ميل فرمان جلوگيري بشه. من از يك مهره كوچك استفاده كردم.



    بعد از نصب پولي كش دست ساز، شروع به سفت كردن پيچها ميكنيم. دقت كنين كه پيچها را بايد متناسب و هماهنگ سفت كنيد تا فشار بيش از حد به يك طرف غربيلك و رزوه هاي محل پيچها وارد نشه.اندازه چرخاندن پيچها رو حدود نيم دور براي هركدام در نظر بگيريد



    كم كم و با هر چرخش كه پيچها را ميبينيد ،غربيلك از جاي خودش شروع به حركت ميكنه و از هزار خاري سر ميل فرمان جدا ميشه. اين كار رو تا زماني ادامه ميديم كه غربيلك كاملا جدا بشه و اون رو در بياريم.



    عد از درآوردن غربيلك نوبت به باز كردن بقيه قطعات ميرسه.
    اولين بخش كه از همه مهمتر هست خار نگهدارنده است كه كل وسائل رو روي ميل فرمان نگه ميداره.
    با نوك يك آچر دو سو اين خار رو از محل خودش بر روي ميل فرمان آزاد ميكنيم و در مياريم.



    بعد از آزاد كردن خار، صفحه فلزي قفل فرمان رو در مياريم.اي صفحه دارهي لبه هاي كنگره دار هست كه باعث ميشه پين قفل فرمام در زمان بستن سوئيچ لابلاي اون كنگره ها گير كنه و فرمان قفل بشه.







    بعد از اين قطعه نوبت به قيفي بوق ميرسه كه از پلاستيك ساخته شده و كار اون انتقال برق منفي بدنه به كاور بوق روي غربيلك هست تا موقع فشار دادن اون كاور بوق زده بشه،همينطور يان قيفي باعث ميشه كه در هر حالتي از غربيلك بازهم بشه بوق زد چون زير اون يك صفحه رساناي برنجي قرار داره و فيبر و فنر بوق در محل نصب خودش روي اين قيفي قرار ميگيره.





    در آخر فنر فشاري را در مياريم كه بسيار سفت و قطور هست و بيشتر به فنر سوپاپ شبيه هست



    فنر برگردان راهنما در قسمت بالاي دسته راهنما وجود نداره و افتاده. دليل برنگشتن راهنما در سمت راست هم همينه.
    چون فنر يدكي اون رو نداشتم پس يكي براش ساختم. يه فنر كه قطر سيم اون تقريبا اندازه فنر خودش باشه پيدا كردم و تكه اي از اون رو چيدم و از روي فنر سالمي كه در سمت ديگه وجود داشت قرينه درست كردم






    فنر دست ساز جديد رو در جاي خودش نصب كردم.قيفي بوق رو چند بار گذاشتم و با چرخش اون از كار كرد برگردان اشاره مطمئن شدم( قيفي بوق داراي چند زائده هست كه كار اونها فشار آوردن به فنرهاي برگردان و برگرداندن دسته اشاره هست)
    كمي اون رو رگلاژ كردم و در نهايت به درستي كار كرد

    كمي گريس نسوز براي روان شدن قطعات متحرك و قسمتهايي كه در معرض فرسايش هست زدم


    واشر انتهاي فنر رو ميگذاريم و بعد فنر انتهاي قيفي بوق سپس قيفي بوق. سمت صحيح اون رو در نظر بايد داشت.
    صفحه قفل كننده فرمان را هم گذاشتم.قسمت كنگره دار اون در عقب و سمت داراي كاور پلاستيكي در جلو قرار ميگيره


    براي نصب فنر نگهدارند به كمك نفر دومي احتياج هست كه يكي با دست كل مجموعه را به سمت داخل فشار بده تا اون فنر بزرگ جمع بشه و نفر دوم هم با لبه آچار دو سو خار رو جا بزنه.
    براي اينكه كار راحتتر انجام بشه بايد ميل فرمان رو از سمت داخل موتور با يه اهرم مناسب فشار بديد تا قسمتي از اون كه اين قطعات روش سوار ميشه بيشتر بيرون بياد و كار جا زدن خار فنري بهتر انجام بشه

    ميل فرمان شورلت حالت تلسكوپي داره و بخاطر ايمني بيشتر هنگام تصادف بصورت كشويي ساخته شده تا نيرو ضربه در طول اون كاهش پيدا كنه و به راننده منتقل نشه.

    بعد از جازدن خار فنري، مابقي قطعات را هم به همان شكلي كه باز كرديم ميبنديم.

    اميدوارم توضيحات مفيد باشه، البته اگر قصد باز كردن مغزي مكانيكي سوئيچ و متعلقات اون را داشته باشيد مراحل بيشتري داره.

    //////////////////

    اين هم رفيق آمريكايي و آمريكايي باز من كه چند وقت قبل يك بيوك وايلد كت كوپه 1969 خريد و كم كم بازسازي كرد و الان به مرحله رنگ رسيده.



    چون تب سلفي گرفتن خيلي زياد شده، اونم يه سلفي اينجوري از خودش گرفته!



    كار كه تمام شد، احتمالا همچين چيزي از آب در بياد


  20. 5 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •