تبلیغات :
خرید لپ تاپ استوک
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 747 از 1138 اولاول ... 247647697737743744745746747748749750751757797847 ... آخرآخر
نمايش نتايج 7,461 به 7,470 از 11376

نام تاپيک: كلوپ خودروهاي آمريكايي

  1. #7461
    داره خودمونی میشه mard1169's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    محل سكونت
    کرمان
    پست ها
    199

    پيش فرض

    علی اقا شاگردش گیربکس رو با طناب بسته بود به بدنه ولی توربین ازاد بود و افتاد، امروز شروع کردم به تمیزکاری و سرو سامان دادن محفظه موتور و در ابتدا پمپ هیدرولیک رو جدا کردم و تمیز شد:



    اما پولی اون تاب داره و کلا" وضعیتش مقبول نیس و تصمیم دارم با یه پمپ در حد نو معاوضه کنم و مقداری سر بدم.
    در مورد اون سیم سیاه عرض کنم که همون سیم کنار سیم سفید لادری منظورمه:




    همونطور که میبینید سرش هم سوکتی داره که دقیقا مشابه سوکت سیم لادری هست!!!

  2. 4 کاربر از mard1169 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  3. #7462
    در آغاز فعالیت شورولت's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    پست ها
    9

    پيش فرض

    از علی آقای عزیز (Camaro lt) به خاطر راهنمایی های خیلی خوبشون تشکر می کنم.
    در مورد گیربکس باید بگم که شیفتر در همه حالت ها کار می کند و مشکلی با آنها ندارم. فقط دنده D عمل نمی کند. توضیح اینکه حدود دو سال پیش که اولین ماشین عمرم را که همین نوا باشه را خریدم، فقط دنده عقب و L2 کار می داد. یک سال قبل سر یک پیچ که بخاطر باران خیس بود و من هم سرعت بالایی داشتم، قصد کم کردن سرعت را داشتم که با شدت به گارد ریل سمت راست جاده برخورد کردم. بعد از ترمیم بنده وقتی نوا راه افتاد متوجه شدم که دنده L1 فعال شده است.

  4. 3 کاربر از شورولت بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  5. #7463
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض

    جناب camaro lt ممنون از راهنمایی کاملتون لینک مورد نظر دو تا پین داره که یکی به پمپ شتاب وصله و یکی آزاده آیا به جایی وصل میشه؟
    امروز لاستیک پمپ شتاب به مبلغ4500 ، چکش برقی 16 ، فیلتر روغن 14! که قبلا 7 تومن میگرفتم ضربه گیر جلو دو تا ، یکی 4500، از چکش قبلی عکس گرفته بودم این چکش جدید قطعه را کم داره که در عکس مشخص کردم به فروشنده گفتم یکی دیگه را آورد آن هم این قطعه را نداشت !!! حالا باید اون را باز کنم و به جدیده ببندم چکش قبلی که مقداری سوراخ شده کاملا مشخصه که جنسش برنجه ولی این جدیده خیلی کم به اهن ربا میچسبه اما آن قسمت که برق را توزیع میکنه و مشکی رنگ هستش آهن ربا نمیچسبه حالا به نظر شما این چکش را استفاده بکنم یا خیر؟

  6. 5 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  7. #7464
    ناظر خودروهای امریکایی camaro lt's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2009
    محل سكونت
    اهواز
    پست ها
    3,608

    پيش فرض

    در مورد گیربکس باید بگم که شیفتر در همه حالت ها کار می کند و مشکلی با آنها ندارم. فقط دنده D عمل نمی کند...

    متشكرم دوست گرامي، متاسفانه من هنوز متوجه نشدم كه آيا مشكل شما با شيفتر هست يا با گيربكس؟
    الان وقتي ماشين روشن هست و شما توي D ميگذاريد، ماشين حركت ميكنه؟
    شيفتر در تمام حالات قرار ميگيره و گيربكس هم عمل ميكنه؟
    اگر بله پس مشكلي وجود نداره، اما اگر خير، پس احتمالا منظور شما اينه كه شيفتر توي همه حالتها قرار ميگيره اما گيربكس خير.
    در اين صورت بايد همان لينك ارتباطي بين شيفتر و اهرم دوشاخه گيربكس را چك كنين تا شايد خلاصي خاصي بين اونها وجود داشته باشه را پيدا كنيد، چون ضربه هم باعث راه افتادن حالت L1 شده پس احتمالا مشكل همين باشه.
    با همان آزمايشي كه گفتم عمل بكنيد( ماشين خاموش باشه ، يكي شيفتر را در حالات مختلف قرار بده و شما از زير وضعيت حركتي شيفتر و لينك و اهرم دوشاخه گيربكس را چك كنيد).
    اگر مشكل از لينك نباشه پس ايراد در داخل گيربكس هست و بايد گيربكس پياده و كاملا باز بشه.

    /////////////////////////////////////////////////////////

    متشكرم جناب KCNC

    چكش برق ماشين من هم اون قطعه را نداره اما بخوبي كار ميكنه.
    احتمال ميدم براي كمتر شدن نوسان سر لبه اتصال چكش برق تعبيه شده باشه كه البته اگر باشه بهتره.
    اگر چكش برق قبلي خيلي فرسوده شده، حتما نمونه جديد را كه گرفتيد سوار كنيد




    در مورد خروسك پمپ شتاب ،لينك دوم هم به ميله اي كه از داخل بدنه كاربراتور عبور كرده و به پيستون محرك سوزن كاربراتور وصل هست، متصل ميشه و با حركت خروسك، اين ميله هم حركت ميكنه و باعث بالا و پايين رفتن سوزن كاربراتور در حالات مختلف شده و مقدار بنزين براي موتور تغيير ميكنه.
    اين ميله وسطي كه سر كج داره ( متاسفانه قسمت پايين اون كه سوراخ مورد نظر براي اتصال لينك خروسك هست، توي عكس نيافتاده)



    در اين عكس انتهاي همان ميله را با فلش قرمز مشخص كردم و مقدار كمي از سوراخ انتهاي ميله مشخص هست.





    منظور شما از ضربه گير جلو دقيقا چي هست؟ ضربه گيرهاي پشت سپر جلو؟
    امكان داره عكس بگذاريد؟

    //////////////////////////////////

    جناب mard1169
    اون سيم به نظر من ممكنه ارتباطي با كليد لاي در نداشته باشه چون معمولا يك سري سيم كشيهاي يكسان و مشابه در خودروهاي مختلف آمريكاي استفاده شده و بعضي اوقات سوكت و فيش و سر سيمهاي مختلفي را توي سيم كشي ميبينيد كه ظاهرا بدون استفاده مانده و اين مربوط به مدلهاي ديگه است كه در ادوات برقي اونها استفاده ميشه.
    با اين حال بهتره با تست لامپ آزمايش كنيد و ببينين در وضعيت سوئيچ باز و موتور روشن برق مثبت يا منفي در اون هست يا خير؟
    ممكنه بتونيد بعدها براي موارد ديگه از اون استفاده كنيد.
    سيم كشي و برق ماشين خيلي پيچيده است و صرفا با عكس نميشه نظر قطعي داد، بهتره با دقت و حوصله توي اين مورد برق جلو بريد.


    Last edited by camaro lt; 30-09-2014 at 23:45.

  8. 6 کاربر از camaro lt بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  9. #7465
    داره خودمونی میشه mard1169's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2014
    محل سكونت
    کرمان
    پست ها
    199

    پيش فرض

    علی اقا امتحان کردم ولی نه مثبت هست و نه بدنه، اون سیم و سیم لادری متعلق به یه رشته سیم دوتایی بهم چسبیده هستن!
    این قسمت از نقشه سیم کشی شورلت رو ببینید:


    توی نقشه هم سیم سیاه و هم سفید به لادری وصلن، چرا؟

  10. 5 کاربر از mard1169 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  11. #7466
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض

    Last edited by kcnc; 01-10-2014 at 07:34.

  12. 6 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  13. #7467
    کاربر فعال خودروهای آمریکائی kcnc's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2013
    پست ها
    381

    پيش فرض

    جنابcamaro ltممنون از الطاف شما

    بعد از دیدن عکس کاربراتور شما متوجه شدم که که اون لینک به میله سوزن وصل نیست و خروسک را که تکان میدادم پاشش نداشت درمورد چکش هم این را بگم که در جاده 50 کیلومتری که رانندگی میکنم شروع به ریپ زدن میکنه و خاموش میکنه که فرمان و ترمز سفت شده چراغ دینام روشن میشه ، استارت که میزنم روشن نمیشه باید 10 دقیقه صبر کنم بعد از ده دقیقه روشن میشه باز سی چهل کیلومتری که حرکت میکنم این مشکل بوجود میاد البته صبح تا غروب داخل شهر راننگی کنم این مشکل بوجود نمیاد! کوئیل و مگنت را قیمت کردم کوئیل85 مگنت 65 روی قوطیهاشون هیچ مارک و نوشته ای نبودالبته اینجا سه تا یدکی فروش داشتیم که دو تاش تغییر کاربری دادن و این یکی هم این طور به نظر میرسه که قیمتهاش نجومیه.

  14. 4 کاربر از kcnc بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  15. #7468
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    کارکرد ماشین بعد از بازسازی کامل به 700 کیلومتر رسیده و سعی بر اینه که تا 1000 کیلومتر تمامی قطعات به حالت ایده ال برسن.
    ترمز ماشین بعد از بازسازی و تعمیرات همه کالیپرهای و سیلندرهای عقب و ... رگلاژ شد ولی به نظر میومد قدرت پدال اون جوری که باید باشه نیست.
    با توجه به اینکه پمپ ترمز نو بود و بقیه لوازم هم سالم بود فقط بوستر ترمز باقی ماند و اون هم قبلا نو بندی شده بود البته با لوازم ایرانی.
    خلاصه فرصتی پیدا شد تا از رو ماشین بازش کنم و یکبار دیگه بررسی بشه.
    نکته ای که در باز کردن بوستر وجود داره اینه که خیلی پیچهاش بد جاس و خیلی به سختی میشه از رو ماشین بازش کرد.



    اول باید با دقت پمپ ترمز جدا بشه و برای این کار اول لوله هاش باز میشه.


    بعد پیچهای اون رو باز میکنیم.



    و اون رو با دقت خارج میکنیم.اگر درب اون بسته باشه نشت روغنی نخواهیم داشت.



    شلنگ هوای بوستر هم که جدا میشه.



    یه چیز جالب.
    ببینید این ماشین که در پارس خودرو تولید شده چطوری رنگ و تودوزی رو مشخص کردن.



    یه قطعه اتصال برق کنار بوستر مزاحم بود و به همین دلیل باز شد.قطعه پلاستیکی شلنگ بوستر هم برای جلوگیری از شکستن باز شد.


    بوستر برای اتصال به سینه ماشین 4 تا مهره داشت که از پشت به پیچهای متصل شده پایه پدالها متصل هستن و با مشقت فراوان مهره ها باز شد. بعد اتصال بازوی بوستر به پدال که با یه خار متصل بود باز شد و بوستر خارج شد.


    بعد از دمیدن هوا داخل بوستر متوجه یه نشتی شدید هوا از واشر پشت پمپ ترمز شدم ولی این واشر رو تازه عوض کرده بودم و این جای تعجب داشت!


    بعد از خارج کردن این واشر علت مشکل پیدا شد.
    انگار بوستر این واشر رو جویده بود!


  16. 5 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  17. #7469
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    در ادامه با باز کردن گیره های درب بوستر البته به سختی اون رو باز کردم.
    البته رویه اصلی برای باز کردن بوستر این نیست و با لوازم مخصوص پشت بوستر باید فیکس بشه و درب اون بگرده تا باز بشه.
    اما لوازم این کار رد اختیار من نبود و به ناچار این طوری بازش کردم.باز کردن بوستر با این روش رو بهتون پیشنهاد نمیکنم چون این کار بعد از چند بار باز و بسته ممکنه باعث خرابی گیره های درب بوستر بشه.
    از طرفی اجرتهای بالای تعمیرات جوریه که من به راحتی یه بوستر دیگه میخرم تا اینکه این رو ببرم بدم تعمیر کنن.

    بعد از باز شدن درب بوستر یه فنر قوی وجود داره که دیافراگم بوستر رو عقب نگه میداره.
    مکش هوای موتور به حدیه که میتونه در دورهای بالا اون فنر رو جمع کنه.



    اون قطعه که لاستیکی بود و خراب شده بود با دهانه این سیلندر پلاستیکی اب بندی میشه.


    همین قطعه که داخلش هم یه پیستون فولادی وجود داره که با یه اورینگ معمولی اب بندی میشه.


    این هم همان پیستون فولادی و اورینگ روش


    زیر اون قطعه سیلندر پلاستیکی این قطعات وجود داره.


    نحوه چیدمان این قطعات چیز سختی نیست و اگه یه بار باز کنید متوجه میشید .



    دیافراگم بوستر رو میینید که روی یه ورق قابلمه ای شکل سوار میشه و اون قطعات پلاستیک هم روی اون ورق سوار میشن.
    خیلی جالبه این دیافراگم فابریک هست و هنوز هم در حد نو هست و در تعمیر قبلی هم باز نشد.


    این هم قسمت پشتی بوستر هست


    این هم همان ورق که عرض کردم.در این تصویر اون قطعات پلاستیکی هم میبینید که روی گیره های ورق سوار میشن.


  18. 6 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  19. #7470
    پروفشنال
    تاريخ عضويت
    Dec 2011
    پست ها
    943

    پيش فرض

    قطعه پلاستیکی عقبی شامل پیستون بازوی عقبی بوستر میشه که درونش اورینگ وجود داره و در واقع هر بخش نسبت به بخش بعدی در مقابل نفوذ هوا اب بندی شده و نباید نشتی داشته باشه.
    در بوستر من این بخش در تعمیر قبلی تعمیر شده بود و اورینگهای داخلیش نو شده بود و الان دیگه نیازی به خرد کردن اون نبود.



    دیافراگم اصلی بوستر که روی ورق فلزی سوار بود جدا شد.


    و اما علت اینکه من مجددا درب بوستر رو باز کردم این بود که علت جویده شدن این قطعه رو پیدا کنم و هنوز هم مشغول بررسی تشکیلات داخل بوستر هستم.
    اما با مقایسه ای که بین واشر خراب شده ساخت ایران با واشر قبلی اصلی داشتم به راحتی میشد اشکال در ساخت این واشر رو دید.
    سمت راستی اصلی و امریکایی و سمت چپی ایرانی





    به راحتی میشه تشخیص داد واشر ایرانی ضخیم ساخته شده و شاید به مین دلیل باشه که خراب شده.
    جالبه که واشر اصلی قبلی سالم بود و من چون به قطعه نو اطمینان بیشتری داشتم نو رو نصب کردم.

  20. 6 کاربر از MJ1970 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 3 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 3 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •