............................................
............................................
Last edited by MJ1970; 31-08-2014 at 00:01.
شما کدام شهر هستید ؟
خیلیها مثل شما هستن که به بازار یدکی این نوع ماشینها دسترسی خوبی ندارن و اکثرا هم لیست لوازم رو به لوازم فروشها میدن و لوازم فروشهای پاساژ طوس تهران لوازم رو با تیپاکس براشون میفرستن.البته ممکنه به مقدار جزیی در قیمت اختلاف داشته باشه ولی قطعا برای شما خرید راحت تری خواهد بود.
اگر لازم بود بفرمایید تا شماره چند تا لوازم فروش بازار تهران رو برای شما بفرستم تا نیازهای فوری رو بتونید از اونها تامین کنید.
البته پیشنهاد میکنم کل خریدهای ماشین رو در یکی دو نوبت جمع کنید و اکثر اقلام مورد نیازتون رو سفارش بدید تا هزینه تیپاکس خیلی بالا نره و به صرفه تر باشه.
جناب mard1169
من بشخصه اگر كاري از دستم بر بياد، دريغ ندارم و اگر اينجا قطعه اي بود كه در جاي ديگه پيدا نميشد، حتما براي شما تهيه ميكنم، البته بايد ببينيد كه اون قطعه واقعا با قيمت مناسب داده ميشه يا نه، چون اينجا هم وضعيت خيلي بدي از نظر قيمت گذاري قطعات هست و ديگه مثل سالهاي گذشته نيست كه رقابتي باشه و قيمتها در حد منطقي.
تعداد بسيار محدودي يدكي و اوراقي هست كه بازار هم دست خودشونه و هرطور دوست داشته باشن قيمت ميدن( البته تا حدي با من كنار ميان چون همكاريم و مشتري قديمي) .
در مورد واتر پمپ، اگر به تعمير كننده هم سر بزنيد و در مورد نحوه تعمير و قيمت و كيفيت سوال كنيد، ضرر نداره، البته همانطور كه آقا محمد گفتن بايد يكي پيدا كنيد كه ادا و اطواري نباشه.
تنها چيزي كه باعث ميشه به تعميركار واتر پمپ مراجعه كنيم، صرفا نداشتن پرس قوي هست، وگرنه خودمون هم ميتونستيم انجام بديم.
براي پولي پمپ فرمان، اگر تونستيد با دست اون را صاف و تاب گيري كنيد، چون جنس نسبتا نرمي داره و صاف كردنش زياد سخت نيست، ولي دقت كنيد محل نشيمنگاه تسمه كج نشه چون به احتمال زياد مدام تسمه پاره ميكنه.
آقا محمد، اينطور كه متوجه شدم ماشين را از وضعيت فن برقي خارج كرديد، پروانه فابريك سوار كرديد، درسته؟
دليل بخاطر گرم شدن بود؟
وضعيت دينام ها بطور كلي همين بود كه شما هم اشاره كرديد و حدود 13.5 تا 14 بايد شارژ داشته باشن، اما با اضافه شدن بار سنگين( جداي از وسايلي كه بطور استاندارد نصب شده) ديگه كم ميارن و بايد ارتقاء داده بشه.
امروز ايده اي به ذهنم رسيد كه فقط در حد تئوري هست و اينكه اگر بشه جاي كندانسور با رادياتور عوض بشه، اونوقت ديگه گرماي كندانسور به رادياتور منتقل نميشه و خنك كنندگي رادياتور خيلي خوب ميشه،
اما چند مورد هست، يكي اينكه كندانسور بايد با پايه به جايي متصل باشه تا ضربه نخوره و اين كمي كار ميبره، و نكته بعدي اينكه ممكنه به راحتي نتونيم جابجا كنيم چون وضعيت جنتهاي متصل به رادياتور ممكنه به راحتي اجازه جلوتر آمدن و جاي كندانسور قرار گرفتن را نده.
از طرفي حرارت رادياتور اين بار به كندانسور منتقل ميشه و كارايي كولر مياد پايين و ناچارا بايد فن برقي بگذاريم كه بازهم برميگرديم سر جاي اول!
مورد ديگه استفاده از پولي واترپمپ با سايز كوچكتر بود تا گردش پروانه و آب رادياتور سريعتر بشه و مقداري در خنك شدن كمك بكنه، ولي تابحال نديدم كه پولي كوچكتر از چيزي كه الان دارن وجود داشته باشه مگر شايد بطور ابداعي و ابتكاري ساخته باشن كه بايد در موردش تحقيق كنم.
جناب camaro lt ممنون از راهنمایتون و ممنون از اینکه وقتتون را در اختیار ما میگذارید
حقیقتش من نمیتونم عکس آپلود کنم نمیدونم مشکل از کجاست لطفا راهنماییم کنید
1-منظورم از منجید(منجیت) لاستیک های بین اتاق و شاسی هستش که ظربه را میگرند، میرم زیر ماشین شش تاش را میبینم این طور که شنیدم هشت تاست
2-فلپ دور فرمان همان قطعه ای شبیه بوش هستش و درست زیر سویچ قار داره
3-میخواستم کمک فنرها را تعویض کنم آخه بعضیهاشون روغن زدن برای جلو و عقب چه کمک فنر و چه مارکی مناسبه
4-هنگامی که ماشین چند ساعته خاموشه گیج روغن گیربکس را نگاه میکنم حدود 2 سانتی متر روغن بالای فوله آیا این اضافه روغن مشکلی ایجاد میکنه در ضمن دنده ها را به نرمی عوض میکنه
Last edited by kcnc; 31-08-2014 at 07:02.
بله کلا تشکیلات فن برقی رو از ماشین جمع کردم.با مهره فن 68-82 دما گاهی تا حدود 100 درجه میرسید و در این دما کارایی گیربکس اتوماتیک به دلیل بالا رفتن بیش از حد دمای روغن بشدت افت میکرد و انگار که روغن گیربکس مثل اب شل میشد و کارایی خودش رو از دست میداد.
بعد از نصب موتورفن و پروانه های 405 قدرت فنها بالاتر رفت و مهره فن هم با مهره 68-75 تعویض شد و اینبار دما از 85 بالاتر نمیرفت ولی به دلایلی که قبلا عرض کردم و به طور مختصر تپلتر بودن پروانه های 405 و برخورد با فولی واترپمپ و پمپ هیدرولیک بود این سیستم هم ناکارامد بود و دیگه کلا از رو ماشین جمعش کردم و ماشین رو به حالت فابریک دراوردم.یعنی دینام فابریک هم با تعویض افتامات و دیود اصلی و نو به حالت فابریک دراوردم.
البته فعلا بادگیر پروانه رو نصب نکردم و قراره یه فابریکش رو بگیرم ولی به نظر میاد هیچ مدل فن برقی موجود در بازار ایران نتونه قدرت خنک کنندگی پروانه فنری خودش رو داشته باشه.
در حال حاضر با توجه به اینکه روغنی که در گیربکس هست مربوط به سوختن گیربکس در سری قبل بوده و من از همون روغن به دلیل ظاهر شفاف مجدد در گیربکس استفاده کردم(پس از تعمیر نهایی) و اینکه اون روغن هم ترکیبی از چند روغن هیدرولیک(بیشترش بهران-1 لیتر روغن امریکایی-2 لیتر روغن ایرانول شماره 2-1 لیتر هیدرولیک فله و 1 لیتر روغن فرمان هیدرولیک) به نظر میاد این روغن کارایی خودش رو از دست داده و حتما تعویضش میکنم.
نشانه این از دست رفتن کارایی اینه که وقتی ماشین سرده فوق الاده عالی و پرشتاب دور برمیداره و وقتی مدتی مثلا در سربالایی حرکت میکنه و حرارت در گیربکس بالا میره شتاب رفته رفته کم و کمتر میشه و گاهی ماشین میخواد در دنده 1 خلاص بشه و این حالت در حالت گیربکس سرد وجود نداره.
روغنهای مختلفی در بازار موجوده و نمونه ای هم در لوازم فروشیها هست که قیمت هر کارتون 12 لیتری اون 150 تومانه و یکی از فروشندگان لوازم که بهش اعتماد زیادی دارم همیشه میگه این روغن رو در خودروهای هیوندای اتوماتیک هم میریزن و تنها روغنیه که وقتی در گیربکس اونها استفاده میشه چراغ چک گیربکس رو روشن نمیکنه.
روغنهایی هم که در روغن فروشیها از برندهای معتبر خارجی وجود دارن بین لیتری 15 تا 30 هزار تومان قیمت دارن.
اما روغنهایی که در امارات پرمیشن قیمت مناسبتری دارن.نمیدونم هنوز روغن قوطی بهران پیدا میشه یا نه ولی شاید کیفیت روغنهای اماراتی از اینها بهتر باشه و من قبلا و در ماشین قبلیم از همینها میریختم و کیفیتش هم مشکلی نداشت و یاد ندارم در حرارت بالا و فشار زیاد به ماشین مشکلی ایجاد کرده باشن.
در مورد جابجایی کندانسور همانطور که فرمودید حرارت رادیاتور اینبار کارایی کولر رو پایین میاره و راهی برای خنک کردن اون هم وجود نداره.
محمد جان بنده کرمان هستم ، همونطور که گفتین تیپاکس میتونه یک راه حل باشه و اگه مجبور بشم باید ازش استفاده کنم،
یه سوال شماره موبایل شما 2013...0935 نیست؟
علی جان از لطف شما ممنونم، واقعا بازار لوازم یدکی امریکایی ها وضعیت بدی داره و خیلیا دارن سوء استفاده میکنن، در مورد واتر پمپ امروز صبح رفتم فیبر و فنر بعلاوه بلبرینگ رو به قیمت 40 هزارتومن خریدم و به مشهورترین تراشکار در این زمینه دادم تا پمپ رو تعمیر کنه و عصر قراره برم بگیرمشون.
امشب نتیجه رو براتون مینویسم.
در مورد آپلود تصاوير براي شما پيام خصوصي فرستادم، اميدوارم راهنمايي مفيد داده باشم.
1. بخش جلوي شاسي كه در واقع يك نيم شاسي هست داراي 4 منجيت گرد بوده كه بين شاسي و اتاق قرار گرفته و به دسته اتاق هم معروفه. بجز اونها، دوتا ضربه گير لاستيكي روي طبقهاي پايين و دو عدد ديگه هم روي طبقهاي بالا سوار شده.
در قسمت عقب هم دو ضربه گير روي شاسي سوار شده تا از برخورد پوسته اكسل عقب با زير اتاق جلوگيري بشه ، و البته يك ضربه گير ديگه هم كه مخروطي شكل هست ، درست در بالاي كله گاوي ديفرانسيل روي اتاق سوار شده تا از برخورد كله گاوي با اون قسمت جاوگيري بشه.
با اين حساب كل ضربه گيرها و دسته اتاقها روي هم 9 عدد ميشه، احتمالا منظور بقيه هم همين بوده، چون بخش عقب اتاق نوا و بيوك شاسي يك تكه متصل به اتاق داره و با شاسي جلو يكپارچه نيست، به همي دليل به نيم شاسي معروف شده.
2. بازهم متوجه نشدم! زير سوئيچ و در داخل پوسته فرمان؟ اگر توي نت تونستيد تصوير را پيدا كنيد، لينك اون را براي من بفرستيد تا ببينم.
3. من براي كمك فنر هاي جلو از مارك AC DELCO كه ساخت مكزيك بود استفاده كردم و خيلي خوب جواب داده. كلا تابحال روي هر آمريكايي سوار كردم مشكلي نداشتن.ولي كمكهاي عقب سالم بودن و تعويض نكردم. احتمالا عقب هم از همين مارك وجود داشته باشه،
4. براي اندازه گيري دقيق روغن گيربكس به روش زير عمل كنيد:
1. بعد از اينكه كمي با ماشين رانندگي كرديد و گيربكس به اندازه كافي گرم شد، توقف كنيد.
2. كمي با دنده عقب حركت كنيد( حدود 2 تا 3 متر) و بعد توقف كامل كرده و شيفتر را در وضعيت پارك قرار بديد ( موتور را خاموش نكنيد)
3. گِيج روغن گيربكس را بكشيد و اندازه روغن را چك كنيد، اگر روي فول يا كمي كمتر از آن بود، مناسب، و اگر به قسمت حداقل رسيده بود بايد به اون روغن اضافه كنيد.
وقتي موتور خاموش باشه، پمپ روغن گيربكس كار نميكنه بنابراين روغن در كارتل گيربكس جمع ميشه و مقدار اون خيلي زياد نشون داده ميشه. بايد موتور روشن و گرم باشه تا روغن در تمام مدارات گيربكس حركت بكنه و سطح اون به اندازه واقعي خودش برسه.
اگر گيربكس شتاب و كشش خوبي داره و دنده ها نرم عوض ميشه، پس ايرادي نداره، اما هميشه مراقب اون باشيد و به وضعيت روغن و صدا و مسائلي كه ممكنه براي اون پيش بياد به دقت رسيدگي و توجه كنين تا دچار هزينه هاي سنگين تعميرات نشويد.
![]()
جنابcamaro lt ممنون از الطاف شما
این هم عکس فلپ دور فرمان ، در پست قبلی نتوانسته بودم عکس فنها رو آپلود کنم که الان عکسهار را میزارم
![]()
Last edited by kcnc; 02-09-2014 at 18:34.
رفتم واتر پمپ رو گرفتم، نرخ تعمیر شد 25هزار تومن ولی چرخشش خیلی سفت شده، به تراشکار گفتم جواب داد باید همینجوری باشه قبلش چون بلبرینگش خراب بوده راحت میچرخیده، واقعا" همینطوره؟![]()
حالا متوجه شدم منظور شما از فلپ فرمان كدام قسمت بود.
دقيقا چه مشكلي داره؟
تصوير اين فن كه گذاشتيد مربوط به فن نصب شده روي پرايد هست كه فكر كنم در مدلهاي مربوط به اوائل دهه 80 استفاده ميشد.
هوادهي نسبتا خوبي داره اما مسلما به درد منطقه اي مثل خوزستان نميخوره چرا كه بايد اونقدر شدت هوادهي زياد باشه كه بتونه كندانسور و رادياتور را با هم خنك بكنه.
...............................
هزينه تعمير واتر پمپ بستگي به نوع تعمير داره، اينكه چه قطعه اي با چه قيمتي تعويض شده. مسلما بعد از تعمير يك مقداري سفت ميشه اما نه خيلي زياد. البته بعد از اينكه سوار شد و چند روزي كار كرد، نرمتر ميشه. اگر نشت آب و صدا نداشته باشه، پس درست كار ميده،
اميدوارم اندازه ها را رعايت كرده باشه تا تسمه درست در جاي خودش قرار بگيره.
![]()
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)