تبلیغات :
ماهان سرور
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی ، پنل صداگیر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 65 از 356 اولاول ... 155561626364656667686975115165 ... آخرآخر
نمايش نتايج 641 به 650 از 3558

نام تاپيک: دنیای اتومبیل

  1. #641
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    مشکل: موتور ضعيف کار می کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال گاز، موتور مانند سابق حرکت نمی کند.احساس می کنيد که قدرت موتور کم شده است. اين مشکل بتدريج بدتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    ----- هوا ممکن است کثيف شده باشد. شمعها ممکن است کثيف باشند و يا خورده شده باشند. کابل شمعها ممکن است خراب شده باشد. ممکن است مشکلی در سيستم احتراق وجود داشته باشد. ----- سوخت ممکن است گرفته باشد. آب ممکن است با بنزين ترکيب شده باشد. اگر خودرو شما دارای کاربراتور است، ممکن است پمپ شتاب يا مدار قدرت آن خراب باشد. مبدل کاتاليتيک ممکن است گرفته باشد. =============مشکل: موتور در حال حرکت جهش می کند
    توضيح مشکل: موتور خوب روشن می شود و حرکت آن نيز خوب است. هنگاميکه سعی می کنيد تا با سرعت يکنواخت حرکت کنيد، موتور جهش می کند و بد کار می کند. متوجه می شود که سرد و گرم بودن در عملکرد موتور تاثير دارد.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    اگر خودروی شما کاربراتور دارد، دهانه آن ممکن است تنظيم نباشد و يا خراب شده باشد. موتور ممکن است خيلی داغ شده باشد. تنظيم کننده فشار بنزين ممکن است در فشار خيلی پايينی تنظيم شده باشد. زمانبندی احتراق ممکن است غلط تنظيم شده باشد. ممکن است در سيستم احتراق مشکلی پديد آمده باشد. ممکن است در سيستم کنترل کامپيوتری موتور مشکلی پديد آمده باشد. ----- هوا ممکن است گرفته باشد. مبدل گشتاور در گيربکس ممکن است در زمان غلط قفل کند يا ممکن است سر بخورد. ممکن است در سيستم واکيوم نشت وجود داشته باشد. موتور ممکن است مشکلات مکانيکی داشته باشد. سوپاپ EGR ممکن است باز مانده باشد. اکسلهای حرکت ممکن است شل شده باشند يا خوردگی داشته باشند. انژکتور سوخت ممکن است کثيف شده باشد. =============مشکل: خودرو به بالا و پايين می رود
    توضيح مشکل: با حرکت و عبور از روی يک دست انداز، احساس می کنيد که خودرو چند بار بالا و پايين می رود. اين مشکل معمولا تدريجی بدتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    کمک فنرها فرسوده شده اند. اتصالات کمک فنرها شکسته است. ==============مشکل: خودرو در حال حرکت به يک جهت کشيده می شود
    توضيح مشکل: در حين حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. اين مساله ممکن است جزئی باشد و ناديده گرفته شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    همه چرخها دارای فشار باد مساوی نمی باشند. چرخها تنظيم نيستند. يکی از ترمزها قفل می کند و رها نمی کند. اتصالات فرمان و يا برخی از قطعات آن شل شده است. چرخها بصورت يکسان ساييده نشده اند. ==========مشکل: خودرو به چپ و راست می رود
    توضيح مشکل: در حرکت احساس می کند که همواره بايد توسط فرمان، مسير حرکت را تنظيم کنيد. اين مشکل در سرعت های بالا بيشتر محسوس است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    خودرو بيش از حد بارگذاری شده است و يا بار در يک سمت آن بيشتر از سمت ديگر است. چرخها تنظيم نيستند. چرخ دنده فرمان از تنظيم خارج شده است و بايد تعويض شود. فنرهای خودرو ضعيف شده اند. بلبرينگهای چرخهای جلو از تنظيم خارج شده اند و يا فرسوده شده اند. ============مشکل: فرمان حرکات جهشی انجام می دهد
    توضيح مشکل: با حرکت آرام، متوجه می شويد که فرمان حرکت جهشی انجام می دهد. در هدايت خودرو مشکلی وجود ندارد. اين مشکل به تدريج بدتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    تسمه فرمان هيدروليک شل شده است. روغن پمپ هيدروليک فرمان کم شده است. دور موتور در هنگام گاز ندادن خيلی کم است. پمپ هيدروليک فرمان مشکل دارد. اتصالات فرمان با چيزی برخورد می کنند. ===============مشکل: فرمان ارتعاش می کند
    توضيح مشکل: فرمان در سرعت های بين 60 تا 100 کيلومتر در ساعت ارتعاش می کند. اين لغزش به خودرو نيز منتقل می شود. گاهی اين مشکل فقط هنگام ترمز گرفتن مشاهده می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روتورهای ترمز خراب شده است. پيچهای چرخ شل شده اند. چرخ ها از بالانس خارج شده اند. اتصال فرمان شل است. چرخ ها کج و يا خراب شده اند. چرخ ها خيلی خورده شده اند. ===========مشکل: پدال ترمز ارتعاش می کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، احساس می کنيد که پدال ارتعاش می کند. بنظر می رسد که چيزی در حال جدا شدن است. اگر خودروی شما داری سيستم ABS است، اين مساله عادی است ولی در غير اين صورت اين يک مشکل است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روتورهای ترمز خورده شده اند. اتصالات فرمان شل شده است. پيچهای چرخها شل شده اند. چرخها از بالانس خارج شده اند. چرخها خراب شده اند. چرخها خيلی خورده شده اند. ================مشکل: ترمز ها کشيده می شوند
    توضيح مشکل: با حرکت متوجه می شويد که خودرو به يک سمت کشيده می شود. ترمز شما ممکن است گرفته شده باشد، بدون اينکه شما مطلع باشيد. گاهی بوی سوختگی نيز به مشام می رسد.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    ديسک ترمز قفل کرده است. ترمز دستی رها نمی کند. يک قسمت در سيستم ترمز شکسته است و يا شل شده است. کفشک ترمز زنگ زده است. ============مشکل: چرخها در حين حرکت می لرزند
    توضيح مشکل: در حرکت، ارتعاشی را در فرمان احساس می کنيد که از چرخها منتقل شده است. اغلب اين مشکل با ارتعاشات کم آغاز می شود و به تدريج بيشتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    تايرها به بالانس احتياج دارند. تايرها خورده شده اند. چرخ کج شده است. پيچ چرخها شل شده است. قطعاتی در فرمان خراب شده است. =================مشکل: يکی يا چند تا از ترمز ها قفل می کند
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، خودرو به يک سمت شديدا کشيده می شود. بنظر می رسد که ترمزها در يک سمت خودرو خوب کار می کنند و در سمت ديگر کار می کنند. اين کشيده شدن فقط در هنگام ترمز گرفتن است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    لنت ها روغنی شده اند و بايد تعويض شوند. لنت ها شل شده اند و بايد تنظيم شوند. سيلندر چرخ خراب شده است. بلبرينگ های چرخ جلو از تنظيم خارج شده اند. =================مشکل: ارتعاشات عرضی فرمان
    توضيح مشکل: متوجه ارتعاش عرضی در فرمان می شويد، اين ارتعاشات هنگاميکه روی سطح ناهموار هستيد بدتر است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    چرخهای شما ار بالانس خارج شده اند. فشار چرخها درست نيست. چرخها خورده شده اند. يک قسمت از اتصالات فرمان شل و يا خراب شده است و بايد تعويض شود. قطعات سيستم تعليق خورده شده اند.
    [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]

  2. #642
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    مشکل: پدال ترمز با فشردن به زمين می رسد
    توضيح مشکل: با فشردن پدال ترمز، متوجه می شويد که به راحتی به زمين می رسد. ترمز نيز خيلی ضعيف عمل می کند در اين حالت.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روغن ترمز خيلی کم است و يا وجود ندارد. سيلندر اصلی ترمز خراب است. در سيستم ترمز هوا محبوس شده است. ===================مشکل: ترمز ها به سختی خودرو را متوقف می کنند
    توضيح مشکل: فشردن پدال ترمز باعث توقف خودرو نمی شود . در هنگام ايست، ترمزها بايد خيلی محکم فشرده سوند تا خودرو را ساکن نگاه دارند. اغلب برای توقف خودرو احتياج به چند بار ترمز گرفتن است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روغن ترمز خيلی کم است و يا تمام شده است. سيلندر اصلی ترمز خراب شده است. در سيستم ترمز هوا محبوس شده است. لنت های ترمز خورده شده اند و يا خيس هستند. ===============مشکل: پدال ترمز خيلی محکم شده است
    توضيح مشکل:پدال ترمز خيلی سخت شده است و ترمز گرفتن کار دشوار . اين مشکل ناگهانی پديد می آيد.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    بوستر ترمز شما خراب شده است. شيلنگ واکيوم بوستر ترمز نشت دارد و يا قطع شده است. در يکی از شيلنگهای ترمز ، خم شدگی پديد آمده است که مشکل ساز است. پدال ترمز به چيزی گير می کند و خوب نمی تواند حرکت کند. ==============مشکل: قدرت ترمز به تدريج کم می شود
    توضيح مشکل: همه چيز خوب کار می کنيد تا اينکه شما در پشت ترافيک قرار می گيريد و از ترمز زياد استفاده می کنيد . در اين هنگام احساس می کنيد که قدرت ترمز بتدريج کم می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    لنت هايي که برای شما نصب شده اند دارای کيفيت خوبی نيستند و بايد تعويض شوند. ترمز های شما بدليل قفل کردن داغ شده اند. ترمزها بدليل اينکه چيزی صد راه رسيدن هوا به آنها شده است داغ کرده اند. روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن صحيحی برای ترمز استفاده نشده است. لنت های شما روغنی شده اند و بايد تعويض شوند. ===============مشکل: ترمز خيلی پايين می گيرد
    توضيح مشکل: پدال ترمز خيلی پايين می گيرد و خيلی بايد آن را فشار داد . ترمز خوب عمل می کند و فقط گرفتن آن خيلی پايين است. اين مشکل با هر بار فشردن پدال بدتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روغن ترمز کافی نيست. مدار هيدروليک هوا گرفته است. لنت های ترمز خيلی خورده شده اند. بوستر ترمز خراب است و يا سوپاپ آن نشت دارد. روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبی استفاده شده است. ================مشکل: پدال ترمز خيلی نرم شده است
    توضيح مشکل: هرگاه که پدال ترمز را فشار می دهيد متوجه می شويد که خيلی نرم و اسفنجی شده است . ممکن است با چند بار فشردن آن، دوباره مانند اول بشود ولی به محض بداشتن پا از روی آن مجددا نرم می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    در يکی از شيلنگهای ترمز نشت وجود دارد. در مدار هيدروليک هوا وارد شده است. روغن ترمز کثيف شده است و يا از روغن نامناسبی استفاده شده است. ترمز ها خيلی خورده شده اند. =================مشکل: کلاچ به راحتی پايين می رود و دنده ها عوض نمی شوند
    توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهيد و به زمين می رسد ولی با اين حال باز قادر به عوض کردن دنده نيستيد.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    کابل کلاچ قطع شده است. کابل کلاچ خراب شده است. در مدار هيدروليک کلاچ روغنی وجود ندارد. در مدار هيدروليک کلاچ نشت وجود دارد.

  3. #643
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    مشکل: پدال کلاچ پايين نمی رود و دنده ها عوض نمی شوند
    توضيح مشکل: پدال کلاچ را فشار می دهيد ولی حرکت نمی کند، اين مشکل ناگهانی پيدا می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    کابل کلاچ به چيزی گير می کند. اتصالات کلاچ گير می کنند. ============مشکل: دنده ها به سختی عوض می شوند
    توضيح مشکل: هرگاه که دنده را عوض می کنيد صدای خش خش از گيربکس شنيده می شود و دنده خوب جا نمی رود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روغن گيربکس کم است. روغن گيربکس کثيف شده است. در درون گيربکس مشکلی پديد آمده است. دور موتور در حالت گاز ندادن خيلی بالا است. اتصالات Cv يا U خورده شده اند. پدال کلاچ تنظيم نمی باشد و يا لوازم پمپ کلاچ مشکل دارد ============مشکل: دنده کم کردن به نظر مشکل می آيد
    توضيح مشکل: در دنده اتوماتيک با رها کردن گاز دنده معکوس می دهد و دور موتور ناگهان بالا می رود. اين مساله باعث جهش خودرو می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    اتصال خرطومی گيربکس تنظيم نمی باشد. ميزان روغن گيربکس درست نيست. در درون گيربکس مشکلی پديد آمده است. در موتور مشکلی ايجاد شده است. در کنترلهای الکترونيکی گيربکس مشکلی پديد آمده است. ============مشکل: چرخاندن فرمان سخت شده است
    توضيح مشکل: برای چرخاندن فرمان نيروی زيادی لازم است. اين مشکل بتدريج بدتر می شود.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    باد چرخها کم است. چرخها از تنظيم خارج شده اند. چرخ دنده يا پمپ سيستم هيدروليک فرمان خراب شده است. روغن در مخزن روغن هيدروليک کم شده است. تسمه هيدروليک خراب شده است . چرخ دنده فرمان بايد روغنکاری يا تعويض شود. ================مشکل: چرخاندن سخت است
    توضيح مشکل: چرخاندن فرمان سخت تر از گذشته شده است و اين مساله در هنگام پارک کردن محسوس تر است.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    فشار باد در چرخها يکسان نمی باشد. اتصالات فرمان بايد روغنکاری شوند. يک قسمت اتصالات فرمان خراب شده است و راحت حرکت نمی کند. چرخ دنده فرمان احتياج به تنظيم دارد. چرخهای جلو بايد تنظيم شوند ( ميزان فرمان). در واحد هيدروليک فرمان مشکلی پديد آمده است. ================مشکل: چرخاندن شل است
    توضيح مشکل: احساس می کنيد که فرمان خيلی نرم شده است و در سرعت بالا بنظز می آيد که خوب خودرو را کنترل نمی کند.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    اتصالات فرمان خورده شده اند و بايد تعويض شوند. برخی از اتصالات فرمان شل شده اند و بايد عوض شوند. چرخ دنده فرمان بايد تنظيم شود. ==============مشکل: سيستم هيدروليک فرمان به نظر کار نمی کند
    توضيح مشکل: چرخاندن فرمان نيروی زيادی می برد. در سرعت های پايين به شختی می توان فرمان را تکان داد.
    مشکلات احتمالی عبارتند از:
    روغن در پمپ هيدروليک کم شده است. پمپ هيدروليک فرمان خراب شده است. تسمه هيدروليک فرمان شکسته است. روغن هيدروليک کثيف شده است. در خطوط هيدروليک فرمان نشت وجود دارد. در اتصال فرمان مشکلی است. فشار بادها درست نمی باشد.

  4. #644
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    مقدمه دوستان سلام بالاخره کار ترجمه مطالب در مورد انژکتور به پايان رسيد . با توجه به اينکه تمام موتورهای جديد مجهز به سيستم انژکتوری هستند و تا اونجا که من ديده ام اکثر افراد چيزي در مورد آن نمي دانند يا اطلاعات آنها ناچيز است. و با توجه به اينکه در اينترنت هم مطالب زيادي در اين مورد به زبان فارسي موجود نيست ( دست کم من که پيدا نکردم ) به همين خاطر تصميم گرفتم مطالب جامعي را در اين مورد ترجمه و براي استفاده دوستان در اينترنت قرار بدهم اميدوارم که مورد استفاده شما قرار بگيره :-) يکي از مهترين مسايلي که هميشه مورد توجه بوده کاهش مصرف سوخت و کم کردن آلايندگي موتورها و استفاده بهينه بوده و به همين خاطر طراحان خودروها چه در طراحي موتور و چه در طراحي بدنه هميشه اين مسائله را در نظر دارند.در همين راستا يکي از دستاوردها مهم خودروسازان در دهه 90 ميلادي طراحي و توليد موتورهاي EGI بود که اين موتورها در کشورهاي پيشرفته به سرعت جاي موترهاي کاربراتوري را گرفت .( در ايران هم چند سالي است که خودرو سازان يا همان مونتاژ کاران ! از اين نوع موترهاي استفاده مي کنند. ا اونجا که من يادمه البته دقيق نيست ولي فکر کنم از سال 80 بود که توليد خودروهاي انژکتوري در ايران آغاز شد و با توليد وانت نيسان با موتور انژکتوري که همين چند وقت پيش صورت گرفت نسل موترهاي کاربراتوري براي هميشه در ايران منقرض شد. ) جالب است بدانيد که در بسياری از کشورهای پيشرفته استفاده از انژکتور در همان سالهای اول ساخت آن اجباری شد.موتور EGI يا انژکتوريکلمه EGI مخفف Electronic Gasoline Injection به معناي تزريق الکترونيکي سوخت است .طرز کار اصلي اين سيستم استفاده از مخلوط بهينه سوخت و هوا در شرايط کارکرد مختلف موتور و بستگي به شرايط است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث افزايش قدرت و کاهش قابل توجه گازهاي آلاينده هوا نيز مي گردد . به طور مثال يک موتور 1600 سي سي معمولي در شرايط مطلوب داراي قدرتي در حدود 70 تا 80 اسب بخار با مصرف 10 تا 12 ليتر در 100 کيلومتر هست ( البته منظور از موتور 1600 موتور پيکان نيست! موتور پيکان خودشو بکشه تا نهايت 70 اسب نيرو توليد ميکنه و گاهي با مصرفي در حدود 15 ليتر! ) اما يک موتور انژکتوري با گنجايش 1600 سي سي داراي قدرتي در حدود 90 تا 95 اسب بخار هست و مصرفي در حدود 7.5 تا 8 ليتر در 100 کيلومتر هست . به علاوه ميزان آلايندگي اين موتر از يک موتر کاربراتوري 1100 سي سي هم کمتر هست . :-( چنين اختلاف فاحشي در قدرت و مقدار مصرف به اين علت است که بازده موتر بستگي کاملي به نسبت هوا و سوخت دارد . در يک موتور کاربراتوري در شرايط مختلف رانندگي نسبت سوخت و هوا ثابت است و تنها با دستکاري مکانيکي مي توان آن را تغيير داد اما تفاوت اصلي موتور انژکتوري در همين جاست که با توجه به شرايط مختلف بار زياد استارت سرد شتاب مثبت يا منفي نسبت سوخت و هوا همواره در بهترين شرايط قرار دارد.
    __________________

  5. #645
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    نحوه عملکرد انژکتور انژکتور به سه قسمت اصلي تقسيم مي شود.1 سيستم مربوط به هواي ورودي به موتر 2 سيستم سوخت رساني3 سيستم کنترل که شامل يک کامپيوتر مرکزي که به اختصار PCM يا ECU ناميده ميشود و تعدادي سنسور براي مشخص کردن وضعيت موتر .سيستم هواي ورودي :هواي ورودي ابتدا از مجرايي گذشته و وارد محفظه ----- مي شود و سپس از محفظه کنترل جرم هواي ورودي گذشته در اين محفظه دريچه متحرک در مسير هواي مکيده شده قرار دارد که با ميزان تغيير حجم هواي ورودي زاويه آن تغيير پيدا مي کند. يک سنسور به اين دريچه متصل است که با توجه به ميزان باز و بسته بودن اين دريچه سيگنالهاي را به ECU ارسال مي کند.اين محفظه به گونه اي طراحي شده که درون آن مقداري هواي ذخيره شده وجود دارد که از يک مجراي جانبي تامين مي شود ( By Pass ) از اين هواي اضافه براي شتاب گيري ناگهاني استفاده ميشود که علاوه بر کارکرد بهتر موتر در شرايط شتاب ناگهاني و افزايش شتاب موجب کاهش گاز سمي منو اکسيد کربن در گازهاي خروجي مي شود. در همين مرحله يک سنسور دماي هواي ورودي را به ECU ارسال مي کند تا کامپيوتر مرکزي با توجه به دما و حجم به دست آمده جرم هواي ورودي به موتر را اندازه گيري کند.عملکرد پمپ بنزين هم در اين محفظه و به وسيله علائم ارسالي از دريچه متحرک کنترل مي گردد. بعد از اين مرحله هواي ورودي از دريچه گاز مي گذرد که به پدال گاز متصل است در اينجا نيز سنسور کنترل شتاب خودرو به دريچه گاز متصل است و مقدار فشرده شدن پدال گاز را به ECU گزارش مي کند. همچنين در هنگام استارت سرد يک شير هوا و کمکي بر اساس دماي موتر فعال شده و عملکرد آن توسط ECU کنترل مي گردد .هوا پس از عبور از دريچه گاز وارد محفظه تنظيم مي شود در اين محفظه نوسان فشار هوا از بين رفته و هوا در اختيار سيلندري که در حال مکش است قرار مي گيرد . به اين ترتيب که هوا وارد منيفولد سيلندر در حال مکش شده و درست قبل از ورود به درون سيلندر مقدار سوخت مورد نياز که توسط ECU کنترل مي شود از سوزن انژکتور با فشار تزريق مي شود سوخت در اين حالت به صورت پودر در مي آيد.و سپس مخلوط سوخت و هوا وارد سيلندر مي شود. طراحي مسيرهاي جريان هوا به گونه اي صورت گرفته که کمترين ميزان فشار و نوسان و يا مقاومت را در برابر جريان هوا داشته باشد.ادامه دارد ...

  6. #646
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    انژکتور:زمانی که سوخت با فشار زیاد از پمپ انژکتور توسط المنت هاو سوپاپ فشار و لوله به انژکتور میرسه فشار بنزین به حدی زیاده که فنر رو از نشیمنگاه خودش بلند میکنه و در این مقع است که سوخت از سوراخهای ریز سر انژکتور به صورت پودر بیرون میپاشه.پس این قطعه وظیفه داره سوخت مایع رو تبدیل به پودر و به صورت اسپری با زاویه 30 درجه به شکل مخروطی از پشت سوپاپ هوا به داخل سیلندر به پاشه.هر کدوم از انژکتور ها روی سر سیلندر و نزدیک سوپاپ های ورودی نصب هستن و بنزین مورئ نیاز سیلند رو تا حد فشار 3 اتمسفر از ریل سوخت دریافت میکنن.یعنی همیشه بنزین با فشار 3 اتمسفر در اطراف سوزن انژکتئر آماده پاشش است.هنگامی که پالس ایی سی یو به انژکتور میرسه بوبین مغناطیسی میشه و سلونوئید در خلاف جهت نیروی فنر بالا میکشد و این حرکت سبب بلند شدن سوزن از نشیمنگاه میشود و بنزین با عبور از روزنه و برخورد با پخش کننده پودرشده و با زاویه 30 درجه داخل سیلندر تزریق میشود .انژکتور ها عمل تزریق رو به شکل دوتایی انجام میدن یعنی انژکتور های سیلندر 1 و 4 یک بار در سیکل مکش سیلندر 1 و بار دوم بعد از 360 درجه گردش میل لنگ در سیکل مکش سیلندر 4 شرکت میکنن.و به همین صورت انژکتورهای 2و3 یک بار در سیکل مکش سیلندر و بار دوم پس از 360 درجه گردش میل لنگ در سیکل مکش سیلندر 3 قرار میگیرند.سوکت یا اتصال برق انژکتور 2 پایه دارد که یکی از انها به رله دوبل و پایه دیگر ان به ایی سی یو وصله.یه چیز خیلی مهمه و اونهم در ارتباط با انژکتور های فشار بنزین در ریل سوختی است.همونطور که میدونین میزان پاشش به مدت زمان ربط دارد و در صورتی که تحت تاثیر نوسانات فشار ریل سوختی منیفولد ورودی قرار بگیرد،میزان پاشش از کنترل خارج میشود و درنتیجه کار موتور با مشکل مواجه میشود.برای همین از یه رگلاتور تنظیم فشار در انتهای ریل سوختی استفاده شده .میدونم که میدونین پمپ بنزین تو باکه و بنزین رو با هشار 5 اتمسفر وارد مدار سوخت رسانی میکنه و با عبور از فیلتر فشار قوی به ریل سوختی میرسه .برای کاهش فشار تا 3 اتمسفر و تنظیم آن در مواقعی که فشار هوای منیفلد ورودی دچار نوسان میشود از یک رگلاتور دیگر در انتهای ریل سوختی استفاده میشود علت استفاده از این رگلاتور ثابت نگه داشتن فشار اختلاف فشار بین خلا منیفولد و فشار ریل سوختی تا 3 اتمسفر میشود.





    دلکوهای احتراق الکترونیکی یا ماگنتی یا ترنزیستوری:
    طرز کار احتراق الکترو نیک عین سیستم دلکوی پلاتینی هستش به جزئ طریقه قطع و وصل مدار اولیه کوئل.در دلکوی پلاتینی برای قطع و وصل مدار اولیه کوئل از پلاتین کمک گرفته میشد که پلاتین مثل یه کیلید بود ولی در سیستم دلکوی مغناطیسی کلید یا پلاتین به کار نرفته است بلکه از ترانزیستور کمک گرفته شده. یه ترانزیستور میتونه با استفاده از یه جریان ضعیف ، یه جریان بسیار قوی رو قطع و وصل کنه. من میدونم که تو یه مدل قدیمی کرایسلر یک عدد روتر {گردنده} فلزی هست که دندانه دار و به جای بادامک میل دلکو بوده و تعداد دندانه ها به تعداد سیلندر بستگی دارد.در داخل کوئل یه آهنربه هستش که دورش بوبین گرفته و مجموعه این دو را (پیکاب بوبین ) میگن.هنگامی که میل دلکو میچرخه ،رتور رو هم با خودش می چرخونه و وقتی هر دندونه رتور از جلوی پیکاب بوبین عبور میکنه چون آهنربائی شدیدی داره (توسط آهنربای وسط بوبین) باعث میشه که خطوط مغناطیسی شدیدی از طریق آن عبور کنه و این میدان مغناطیسی القائی در هر دندانه رتور ایجاد شده و به هنگام عبور از جلوی پیکاب بوبین تولید یک ضربان جریان الکتریسیته میشه.گرچه این ضربان ضعیفه ولی ولی به راحتی میتونه سیستم کنترلر که یک ترانسزیستور هستش رو قطع کنه و این قطع و وصل شدن جریان باطری مدار اولیه کوئل رو قطع میکنه که در نتیجه ولتاژ تو مدار ٍانویه 1000 برابر میشود.وبه محض عبور دندانه رتور از مقابل پیکاب بوبیبن جریان باطری دوباره به کوئل وصل میشه و که میدان مغناطیسی القائی داخل کوئل رو به وجود میاره تا اینکه دندانه بعدی مقابل پیکاب بوبین قرار بگیره و دوباره همه اعمال تکرار بشه.در این سیستم هیچ گونه پلاتین یا وسیله ای برای تعویض وجود نداره به جز تایمینگ دلکو (میزان آدوانس و ریتارد بودن) که همه اینها باید بعدا تو همین تاپیک مورد بررسی قرار بگیره. خوبی دلکوی ترانزیستوری اینکه چون پلاتین نداره پس نیاز به روغنکاری میل دلکو هم نیست. تازه ترانزیستور میتونه ولتاژ قوی تری رو قطع و وصل کنه و این باعث میشه ولتاز سر شمع زیاد تر از پلاتینی باشد.و ولتاژ بیشتر یعنی فاصله الکترود شمع بیشتر=جرقه طولانی تر و این در ماشین های کم مصرف خیلی عالیه.تازه یه جرقه قوی میتونه یک شمع نیمه معیوب رو مدت بیشتری رو موتور نگه داره

  7. #647
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    TAS : Travel Assist System. اين سيستم توسط يك خط GSM در مواقع تصادف به صورت اتوماتيك پيغام S.O.S ميفرستد.
    TCS : ASR-ETC. سيستم كنترل پاتيناژ.
    TDI : Turbo Dizel Injection.
    TIPTRONIC : گيرباكس دو حالته يع ني به دلخواه ميتوان دنده را دستي و يا اتوماتيك عوض كرد.
    TPC : سيستم الكترونيك كنترل فشار (باد) لاستيك.
    TURBO : سيستمي كه باعث ورود هواي بيشتر به موتور ميشود و با آفزايش ميزان هواي ورودي قدرت موتور افزايش ميابد. پروانه توربو توسط گازهاي خروجي از اگزوز چرخانده ميشود.
    Twin Spark : استفاده از يك جفت شمع براي هر سيلندر كه باعث سوخت بهتر تركيب سوختي ميشود و همچنين با كاهش زمان احتراق تراكم نيز افزايش ميابد.Alfa romeo و بنز (محمد بزن قدش) از اين سيستم استفاده ميكنند.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------V

    Vanos : سيستم كنترل زمان متغيير سوپاپ در BMW
    VTEC : موتورهاي هوندا كه مجهز به ميل سوپاپهاي با زمانهاي متفاوت هستند. در اين موتور ها زمانهاي سوپاپ در دورهاي متفاوت تغيير كرده و بهترين كارايي و مصرف سوخت ايجاد ميشود.
    VTG : Variable Turbo geometry. توربوي متغيير. اين توربو در دورهاي كم نيز كارايي دارد.هوايي كه از مانيفولد اگزوز مي آيد توسط پره هاي كوچكي كه درون بدنه اين توربو قرار دارد به مركز پروانه هدايت ميشود.اين پره ها با دستوراتي كه از سيستم كنترل موتور ميگيرند به بالا پائين حركت ميكنند و باعث ميشوند در دورهاي پائين نيز پرپانه توربو با سرعت خوبي بچرخد. (همانطور كه براي افزايش فشار آب بايد لوله قطر كمتري داشته باشد)
    VVT-I : سيستم كنترل زمان متغيير سوپاپ در Toyota
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------W

    WHEELBASE : (فاصله محور) فاصله بين مركز چرخهاي جلو تا مركز چرخهاي عقب.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- لغات فارسي

    استاندارد آلايندگي گازها: براي تبديل گازهاي مختلف خروجي از اگزوز به مواد غير مضر از كاتاليزور استفاده ميشود. استاندارد يورو مشخص كرده است كه اتومبيلها چقدر ميتوانند گاز توليدكنند. از اول سال 2000 استاندارد Euro3 و از اول سال 2005 و در سال 2006 استاندارد آلايندگي Euro4 اجرا ميشوند.
    موتور سوخت سلولي: با واكنش بين هيدروژن و اكسيژن برق توليد مي شود و اين برق مورد استفاده موتور برقي اتومبيل قرار مي گيرد.
    موتور 4 زمانه : موتورهايي كه سيستم كاركرد آنها به ترتيب : مكش , تراكم , كار ( نيرو , احتراق , باز شدن) و اگزوز ميباشد.
    موتور مربعي : موتوري كه Stork و اندازه آن يكي باشد (موتورهاي Ecotec اپل)
    ميزان تراكم : از تقسيم كل حجم يك سيلندر بر موقيت پيستون در پايينترين و بالاترين نقطه بدست مي آيد.بدليل ساختار سوخت ديزل موتورهاي ديزلس ميزان تراكمي بيشتري نسبت به موتورهاي بنزيني دارند.
    موتور سري : شكلي از موتور كه سيلندرها در يك راستا و كنار هم در داخل بلوك سيلندر قرار گرفته باشند.نوع ديگري از موتور سري موتور V شكل است.
    سنسور باران: سنسور اپتيكي كه خيس شدن شيشه را دريافت ميگكند و برف پاك كن را به كار مي اندازد و چنانچه سقف باز باشد سقف را ميبندد.
    گيرباكس نيمه اتوماتيك : در اين گيرباكس پدال كلاچ وجود ندارد و اين كار توسط پدال الكترونيك و يا هيدروليكي انجام ميشود.امروزه از اين گيرباكس در بسياري از اتومبيلها استفاده ميشود و آخرين نوع آن Easytronic است كه در اپل كورسا استفاده شده است.
    وزن خالص و يا خالي اتومبيل: مجموع وزن خود اتومبيل و راننده كه 75 كيلو گرم در نظر گرفته ميشود و باك سوخت كه 90% آن پر باشد.
    زمان متغيير سوپاپ : موتور در دورهاي متفاوت يكي از زمان هاي سوپاپ را كه كارايي بهتري دارد را انتخاب ميكند و بدين ترتيب موتور در تمام دورها با مصرف كمتر كارايي بهتري خواهد داشت.
    سيستم شست و شوي چراغ : اين تجهيزات كه ظرف آب و موتور مستقلي دارد با پاشش آب بر روي چراغها آنها را تميز كرده و جلوي كاهش ديد را ميگيرد.در بعضي از مدلها چراغها مجهز به برف پاك كن نيز هستند.
    لوله ترمز : شيلنگهاي فلزي كه در بعضي براي محافظت از زنگ زدگي پوشش پلاستيكي دارند. قطر داخلي اين لوله ها 2.5mm و قطر خارجي آنها 4.5mm ميباشد و وظيفه رساندن روغن ترمز را از مركز اصلي به المانهاي ترمز واقع در چرخها را دارند.
    ديسك ترمز : ديسكهاي ترمز معمولا براي چرخهاي جلوي اتومبيل نصب ميشوند و در بعضي از اتومبيلها نيز هر 4 چرخ مجهز به ترمزهاي ديسكي هستند. جنس آنها معمولا فلزي و يا از آلياژ آهن است و چون در زمان ترمز حرارت زيادي ايجاد ميشود حنك كردن ديسكها اهميت زيادي دارد.امروزه ترمزهاي ديسكي از جنس سراميك پيشرفته ترين و بهترين نوع ترمز هستند.
    تقسيم نيروي ترمز : نيروي ترمزها به چرخهاي جلو بيشتر از چرخهاي عقب منتقل ميشود.
    فرمان هيدروليك : فشار هيدروليكي كه با كمك موتور ايجاد ميشود به راننده امكان ميدهد با نيروي كمي فرمان را بچرخاند.
    ----- گازوئيل : ----- گازوئيل در موتورهاي انژكتور ديزلي كه جلوي ورود ذرات را به موتور ميگيرد.
    خفه شدن موتور: رفتن بيش از اندازه سوخت به موتور ( موتور كاربراتوري و يا انژكتوري ميتواند باشد) اين مشكل ميتواند در نتيجه ايراد در ----- هوا , تنظيم نبودن كاربراتور , فعال بودن بيش از اندازه ساسات و كم بودن هواي ورودي به موتور به وجود آيد.
    روغن موتور سنتتيك : روغن موتورهايي كه در داخل آنها از مواد نفت استفاده نشده و كارايي بهتري دارند.
    سرسيلندر : در بالاي بلوك سيلندر موتور قرار ميگيرد و معمولا قابل جدا سازي است.در برخي موتورها سوپاپها نيز در سرسيلندر نصب ميشوند. همچنين مسير آب و روغن موتور و شمعها در سر سيلندر است.
    ضريب آيروديناميك: ضريب آيرو ديناميكي يك اتومبيل با طراحي بدنه آن ارتباط مستقيم دارد و نقش مهمي در رسيدن اتومبيل به سرعتهاي بالا و ميزان مصرف سوخت اتومبيل دارد. در طراحي اتومبيل با كمك اسپويلر و ساير قطعات ميتوان ضريب آيروديناميك را كم كرد.براي محاسبه آن از تونلهاي هوا استفاده ميشود.
    نقطه مرگ پائيني : پائينترين نقطه اي حركت پيستون در داخل سيلندر كه براي بالا آمدن يك لحظه توقف ميكند
    __________________

  8. #648
    داره خودمونی میشه danial_2006's Avatar
    تاريخ عضويت
    Jun 2006
    محل سكونت
    شهر قلمدان هاي مرصع
    پست ها
    142

    پيش فرض

    اولا فكر كنم براي امروز ديگه بس باشه چون اينقدر تايپ كردم انگشتام ديگه حس نداره.
    اما چند تا گله از شما كاربران ومديران دارم:
    اول از مديرا
    1-چرا براي اين موضوع تالار جداگانه اي تشكيل نميدين چون هم مطالب با هم قر وقاطي ميشه وديگه كسي نمي تونه موضوع خاصي تشكيل بده وجواباشو يك جا بگيره بعدشم من به جهنم كسانيكه اين همه مطلب قشنگ ميذارن واقعا ازش استفاده نميشه ومورد بي توجهي قرار ميگيره ودلسرد ميشه وجزو پست هاش هم به حساب نمياد و واقعا افتضاحه كه با اون همه ارسال مطالب زيبا با يك شخص تازه وارد يكيه.
    2- چرا دكمه سپاس نداره چون با استفاده از اون ما ميفهميم به چه موضوعاهي علاقه دارن يا ندارن تا از اون جنس مطلب بذاريم يا نذاريم يا مطب بيشتر شرح بديم يا نديم تازه خستگي از تن ما درمياد وباعث ميشه با شوق بيشتر كار كنيم ودلسرد نشيم واين به گرم موندن تالار خيلي كمك ميكنه.
    واما شما كار بران
    چرا سوال نميكنيد آخه نمي شه ما همش مقاله يا اطلاعات بذاريم كه ندونينم به درد شما ميخوره يا نه ودر كل با سوال وجواب بهتر ميشه كار كرد. شما مشكلات يا سوال ها و يا اگه اطلاعاتي ميخواهيد با سوالاتون به ما بگيد.

  9. #649
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Feb 2005
    پست ها
    107

    1 درخواست

    سلام دوست عزیز دانیال
    از مطالب خوبتان متشکرم
    اگر برایتان امکان پذیر است سایتی فارسی زبان معرفی کنید که مشخصات کامل تمامی خودروهای جهان را داشته باشد.

  10. #650
    آخر فروم باز MaliN's Avatar
    تاريخ عضويت
    Aug 2006
    محل سكونت
    تهران
    پست ها
    1,149

    پيش فرض

    سلام اگه لطف کنید از Hummer H1 مطلب عکس یا فیلم بزارید ممنون میشم

Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •