دوستان فرق نوا سی ۵ با سی۶ چیه؟
دوستان فرق نوا سی ۵ با سی۶ چیه؟
سلام.
تنها فرقشون اینه که سی 5 دنده دستیه(4 دنده جلو)و سی 6 اتوماته.
توي چرخهاي عقب شورلت و در هر سمت، مثل اكثر خودروهاي ديفرانسيال عقب، يك بلبرينگ سوار ميشه.البته ميشه گفت دو مدل بلبرينگ كه با توجه به وضعيت سلامت پلوس از يكي از اين دو نمونه استفاده ميشه.قبل از اينكه در مورد اين دو نمونه توضيحي بدم، بهتره بدونين كه بلبرينگهاي چرخ عقب شورلت، داراي كنس داخلي نيست و محل قرار گيري ساچمه ها، مستقيما بر روي خود پلوس هست و هر بلبرينگ فقط يك كنس خارجي داره كه توي عكسهاي قبلي كاملا مشخصه.چرا به اين شكل ساخته شده، نميدونم...شايد تاثيري در حركت و قابليتهاي هدايت و مانور پذيري ماشين داشته باشه و يا به جهت ايمني و بازديد اجباري كنس اين كار رو كردن، كه البته از نظر من يك نقطه ضعف طراحي توي شورلت به حساب مياد.وقتي كه بر اثر كار كرد و فرسودگي، بخشي از پلوس كه ساچمه ها روي اون قرار ميگيرند، خورده بشه،ناچارا بايد بلبرينگ رو عوض كنن، منتها چون پلوس هنوز قابل استفاده است، و البته بخشي كه ساچمه بايد روي اون حركت كنه، به اصطلاح كچل كرده، بنابراين از نمونه دوم بلبرينگها كه مشابه اولي است استفاده ميشه منتها با اين تفاوت كه اين مدل بلبرينگ داراي كنس خارجي بزرگتري نسبت به نمونه استاندارد هست و ساچمه ها رو در محل جديدي از پلوس قرار ميده كه سالم باقي مانده.به اين نمونه دوم بلبرينگها، بلبرينگ ترميمي گفته ميشه.مابين دو فنر حلقه اي كه داخل اون وجود داره، ساچمه ها يا همان رولها قرار ميگيره و البته اين مدل بلبرينگ داراي كاسه نمد هم هست و ديگه مثل نمونه هاي قبلي نيازي به سوار كردن كاسه نمد مجزا نداره.توي عكس يك كنس بلبرينگ ترميمي رو ميبينين كه البته ساچمه هاي اون نيست.
توي تمام خودروهاي سواري آمريكايي، از اين فرم بلبرينگ كه بدون كنس هست و مستقيما روي پلوس سوار ميشه، وجود داره. البته شنيدم بعضي مدلها مثل بيوك سنچري و يا شورلت مونت كارلو داراي بلبرينگ داراي دو كنس هستند( مثل چرخ عقب پيكان)در مورد پلوسها يك نكته خيلي مهم رو بگم و اينكه وقتي خراب شدن و ديگه بخش محل بلبرينگ اونها از بين رفت، بايد عوض بشه و هرگز اونها رو تعمير نكنيد و از پلوسهاي تعميري هم هرگز استفاده نكنين چون خطرات بسياري زيادي داره كه ميتونه منجر به صدمات جاني و مالي زيادي بشه.در مورد بلبرينگهاي هوزينگ، همانطور كه گفتيد، با درآوردن كامل هوزينگ، ميتونين دوتا بلبرينگ اون رو هم عوض كنين و البته تا زماني كه كرانويل از جاي خودش ( توي هوزينگ) خارج نشه، تنظيم بهم نميخوره و مشكلي پيش نمياد.يك بار اين كار رو انجام دادم و البته چون كرانويل مشكل داشت و زوزه ميكشيد، ناچارا كل ديفرانسيال رو عوض كردم.شما گفتيد كه صدايي از كرانويل و پنيون نميشنويد، و صدا فقط مال بلبرينگ بوده، چطوري مطمئن هستين كه صدا دقيقا از كجاست؟
یه میکانیک که قبلا ازش نوشتم وقتی موتور رو جمع کرد ماشین رو تست کرد و اینو گفت (البته صدا خیلی خیلی کمه و اگر کسی دقت نکنه اصلا متوجه نمیشه).البته اون میکانیک به علت تجربه زیاد فکر کنم تشخیصش درسته.با توجه به اینکه دور بلبرینگ پینیون چند برابر بلبرینگهای پلوس هست(در حال حرکت) با دقتی که به دور تکرار صدا کردم به نظرم صدا برای همون بلبرینگهای پلوس باشه و صدا با دور چرخها تکرار میشه نه پینیون (شایدم همانطور که فرمودید پلوسها کمی خوردگی پیدا کرده).ولی صدای زوزه اصلا نداره و روغن هم نمیده.
Chevrolet Corvette C7 Stingray 2014
باز هم شورولت و بازهم کوروت
اینبار برای 2014
معروف ترین سوپر اسپرت شورولت مدل کوروت هست
که از دیرباز تا کنون عرضه شده و افرادی که علاقه مند به خودروهای آمریکایی هستن
با پیشینه این خودرو آشنایی دارن. امروزه کمتر کسی هست که در کلاس خودروهای اسپرت
نام کوروت رو نشنیده باشه و شورولت هم هر ساله نسل جدیدی از این خودرو رو با اندکی تغییرات
معرفی میکنه. کوروت با قدرتی معادل 450 اسب بخار رقیب سرسختی برای ائودی R8 و پورشه 911 Carrera
خواهد بود.
موتور : 8 سیلندر
حجم موتور : 6200 CC
قدرت : 450 اسب بخار
گیربکس : 6 دنده اتوماتیک - 7 دنده دستی
![]()
یه فیس لیفت دیگه ولی نه پراید و نه پژو بلکه تبدیل کادیلاک دهه 70 به cts
![]()
Last edited by MJ1970; 18-01-2013 at 09:36.
مبحث رادياتور بخاري در تاپيك ايمپالا 1973 جناب حجازي رو اينجا ادامه ميدم:شايد نمونه اي كه شما گرفتين، بهتر از ايني بوده كه من خريدم، چون اين گرماي خيلي كمي رو ميتونه به باد عبوري از خودش منتقل بكنه .امروز باز هم رادياتور اصلي رو كه سوراخ شده، به دقت معاينه كردم و بازم متوجه شدم كه داستان همون سطح تماس زياد اين اصلي ها با هوا است( نسبت به سطح كمتر در نوع ايراني) و البته فرمي كه باعث ميشه هوا به صورت زيگ زاگ از ميان رادياتور آمريكايي عبور بكنه و مدت بيشتري با گرماي رادياتور در تماس باشه.كلا راديات آمريكايي لوله هاي كتابي و پهني داره و با فاصله كم از همديگه قرار گرفتن و پره هاي تبادل حرارتي زيادي بين لوله ها وجود داره.خيلي گشتم اما نيست..يه اوراقچي قديمي تكه اي از رادياتور ماشين رو نشونم داد( آمريكايي) و گفت من اينو نگه داشتم تا براي خودم رادياتور بخاري درست كنم چون ايراني جواب نميده.اگر دريچه ها مشكل داشته باشن و درست كار نكنه، اون شدت كم دمش هوا رو خواهيد داشت.دوتا دريچه پشت شبكه رو هم چك كنين، همينطور دريچه اصلي كه با سيم كنترل ميشه.ديروز دنبال يه بخاري برقي بودم( مدل جيپ صحرا) تا ببينم از نظر ابعاد و اندازه ميتونه توي ماشين جاسازي بشه يا نه؟ اما پيدا نكردم.بخاري لندرور هم ديدم اما اونم آبي بود و حجيم..امروز هم به فكر افتادم كه براي تعمير رادياتور خودم آزمايشاتي بكنم و نهايتا اگر موفق نشدم، فرقي نكرده چون الان اون رادياتور عملا هيچ استفاده اي نداره و فقط يك تكه مس و برنج به حساب مياد!!
بله ممکنه یه شرکت (مثل رادیاتور ایران) برای یه ماشین تولیداتش متفاوت باشه مثلا رادیاتور 5 لول اتومات که من بستم تولید رادیاتور ایران بود و همین شرکت 2 مدل دیگه هم تولید کرده یکیش 3 لول معمولی(اتومات) هست که 90 لول ریز داشت و یه نمونه ی دیگه داشت که همین 90 لول رو داشت ولی لولهای اون بسیار قویتر و پهنتر بود که به 3 لول یخچالی مشهورن و میگفتن که از 5 لول معمولی هم قویتره ولی من پیدا نکردم و ظاهرا در یه دوره تولید شده بودن و من نمونه 5 لول خریدم که مثل فابریک حدود 160 لول کوچک داره.ممکنه مشکل رادیات شما هم چیزی مثل این باشه.
در مورد فشار پاشش باد در ماشین من تا وقتی دریچه ها رو نبسته بودم (دریچه های انتقال باد به داشبرد )باد با فشار از خروجی پایین خارج میشه ولی وقتی دریچه ها رو بستم و سعی کردم که اون اهرم روی محفظه بخاری که دریچه فلزی رو تنظیم میکنه میزون کنم ولی جای دقیقش رو نمیدونم و تنظیم نشد و علت بالا نیامدن باد هم همین قضیه هست.
ضمنا همانطور که فرمودید باز کردن مجدد سیستم بخاری و پالانی و ... خیلی دردسر داره و همون یه بخاری کوچک داخلی خیلی بهتر هست .
Last edited by MJ1970; 18-01-2013 at 16:01.
راستی بحث صافکاری چی شد؟!
من امروز رفتم پیش یک صافکار ( از خیلی ها شنیدم که صافکار ماشین آمریکایی هست و کارش تمیزه) اولش که گفت ماشین کثیفه من اینجوری کار رو نمیبینم! رفتم کارواش ..! بعدش شروع کرد به چرت پرت پرونی... منم یک کلام گفتم چند ؟؟؟ چند روزه؟! 15 روز !600 تومن !!!
همون موقع که داشت چرت و پرت میپروند داشت روی یک ام وی ام کوچیک ها میکرد. یک دستگیره به عقبش بسته بود با پیچ 6 با دیلم انداخت داخل که ورق رو بکشه بیرون پیچه یک تیکه از ورق رو جر داد!!! به قول یارو گفتی تر زد به ماشین مردم..!
از اونجا فهمیدم این بابا اون جوری که تعریف میکنن کار درست نیست..!
تقریبا 2 ماه پیش یک جا یک بنده خدایی پیر مردی بود گفتم حاجی چند میگیری اینو آماده رنگ تحویل ام بدی!؟ گفت یک هفته 100 تومن! گفتم این موج ها شو کامل درست میکنی؟! گفت موج گیری کاره من نیست کاره نقاشتهاینم از این بابا
گفتم برم یک مشت خرت پرت صافکاری بگیرم خودم شروع کنم..!
خب بجث رو ادامه بدین ما تازه وارد ها هم بتونیم شروع کنیم.!
موج گیری چه جوریه؟؟؟
یادمه یک تیکه از گیلگیر عوض شده بود میشه مراحل کار رو توضیح بدین؟!
اتفاقا امروز اولين تجربه صافكاري رو روي درب ماشين داشتم، البته درب دست دوم و كهنه اي كه پوسيدگي شديد داره و به درد نميخوره و براي تمرين نگه داشتم.عكسها رو گرفتم و با توضيح مينويسم تا يه مقداري از وضعيت كار روي بدنه آمريكايي آشنايي پيدا كنين، چون واقعا داستان كار كردن روي بدنه آمريكايي با تمام ماشينهاي فعلي موجود ايراني زمين تا آسمان فرق ميكنه.براي پيدا كردن صافكار مناسب، من فكر ميكنم بهتره اول با تعميركارها، نقاشان خودرو، و البته يدك فروش و صاحبان خودروهاي آمريكايي توي شهر خودتون صحبت كنين و هركسي رو كه پيشنهاد دادن بريد و از نزديك نمونه هاي كار، طرز برخورد و حرف زدن( كه نشون بده اصلا حرف حساب رو متوجه ميشه يا نه) و وضعيت كارگاه و روش كاري اون رو ببينين و اونوقت متوجه ميشيد كه واقعا بدرد ميخوره يا نه؟مثل هميني كه ديدين و با خرابكاري روي ماشين مردم عملا نشون داد اينكاره نيست.
هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)