تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 6 از 7 اولاول ... 234567 آخرآخر
نمايش نتايج 51 به 60 از 68

نام تاپيک: بررسی و مقایسه ی کامپکت های حرفه ای

  1. #51
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Your Friend's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    پست ها
    200

    پيش فرض

    اگه زیاد با دوربین TZ7 کار کردین و با معایب و مزایای اون آشنا شدین ، از تجربیات مفیدتون برامون بگین

    فکر کنم دوربین خوبیه ( بجز تنظیمات دستیش )
    1) میشه با کاهش دادن رزولوشن زوم اپتیکال رو تا 21.4 افزایش داد و اینو تحت عنوان امکان EZ ( زوم اپتیکال اضافی) اعمال می کنه. بعد از اون زوم دیجیتال تا 48 هم داره که بدرد نمی خوره چون کیفیت عکس پایین می آد.
    البته این امکان در موقع فیلمبرداری عمل نمی کنه و فقط می شه تا 12 برابر حین فیلمبرداری زوم کرد.
    2) امکان iA رو در فیلمبرداری هم اعمال می کنه.
    3) سیستم اتوماتیک کاهش صدای باد ( wind cut) در موقع فیلمبرداری خوب عمل می کنه.
    4) امکان تنظیمات دستی محدودی داره و می شه مطابق شرایط از پیش تنظیم شده، تنظیمات مختلفی انجام داد.
    5) AF و ماکروش خوبه
    6) وایدش عالیه (25)
    7) با نرم افزاری که همراه دوربین داده شده میشه عکس ها رو ویرایش کرد ، کلیپ ساخت و یا فیلمها رو تبدیل یاخلاصه کرد و DVD قابل پخش در دستگاه های DVD پلیر درست کرد. البته من با نرم افزار خودم انجام می دم که سرعتش بالاست.
    8) در کل دوربین جم و جور و خوبیه و در ضمن اصل ژاپنه.

  2. این کاربر از Your Friend بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  3. #52
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Imantec's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2006
    پست ها
    274

    پيش فرض

    1) میشه با کاهش دادن رزولوشن زوم اپتیکال رو تا 21.4 افزایش داد و اینو تحت عنوان امکان EZ ( زوم اپتیکال اضافی) اعمال می کنه. بعد از اون زوم دیجیتال تا 48 هم داره که بدرد نمی خوره چون کیفیت عکس پایین می آد.
    البته این امکان در موقع فیلمبرداری عمل نمی کنه و فقط می شه تا 12 برابر حین فیلمبرداری زوم کرد.
    2) امکان iA رو در فیلمبرداری هم اعمال می کنه.
    3) سیستم اتوماتیک کاهش صدای باد ( wind cut) در موقع فیلمبرداری خوب عمل می کنه.
    4) امکان تنظیمات دستی محدودی داره و می شه مطابق شرایط از پیش تنظیم شده، تنظیمات مختلفی انجام داد.
    5) AF و ماکروش خوبه
    6) وایدش عالیه (25)
    7) با نرم افزاری که همراه دوربین داده شده میشه عکس ها رو ویرایش کرد ، کلیپ ساخت و یا فیلمها رو تبدیل یاخلاصه کرد و DVD قابل پخش در دستگاه های DVD پلیر درست کرد. البته من با نرم افزار خودم انجام می دم که سرعتش بالاست.
    8) در کل دوربین جم و جور و خوبیه و در ضمن اصل ژاپنه.
    گفتی مثل ZS3موقع فیلمبرداری هم زومش کار میکند یا اشتباه فهمیدم؟!!!!

  4. #53
    داره خودمونی میشه amirghs640's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    لارستان فارس
    پست ها
    63

    11

    گفتی مثل ZS3موقع فیلمبرداری هم زومش کار میکند یا اشتباه فهمیدم؟!!!!
    دوست عزیز

    این دوربین دو اسم داره :

    ZS3 & TZ7

  5. #54
    داره خودمونی میشه amirghs640's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    لارستان فارس
    پست ها
    63

    پيش فرض

    1) میشه با کاهش دادن رزولوشن زوم اپتیکال رو تا 21.4 افزایش داد و اینو تحت عنوان امکان EZ ( زوم اپتیکال اضافی) اعمال می کنه. بعد از اون زوم دیجیتال تا 48 هم داره که بدرد نمی خوره چون کیفیت عکس پایین می آد.
    البته این امکان در موقع فیلمبرداری عمل نمی کنه و فقط می شه تا 12 برابر حین فیلمبرداری زوم کرد.
    2) امکان iA رو در فیلمبرداری هم اعمال می کنه.
    3) سیستم اتوماتیک کاهش صدای باد ( wind cut) در موقع فیلمبرداری خوب عمل می کنه.
    4) امکان تنظیمات دستی محدودی داره و می شه مطابق شرایط از پیش تنظیم شده، تنظیمات مختلفی انجام داد.
    5) AF و ماکروش خوبه
    6) وایدش عالیه (25)
    7) با نرم افزاری که همراه دوربین داده شده میشه عکس ها رو ویرایش کرد ، کلیپ ساخت و یا فیلمها رو تبدیل یاخلاصه کرد و DVD قابل پخش در دستگاه های DVD پلیر درست کرد. البته من با نرم افزار خودم انجام می دم که سرعتش بالاست.
    8) در کل دوربین جم و جور و خوبیه و در ضمن اصل ژاپنه.

    ممنون

    معایبش چیه ؟

    چه بدیهایی داره که دوست داشتین نداشته باشه ؟؟

    شما که باهاش کار کردین میتونین خیلی خوب راهنمایی کنید.

    ضمنا صدای هنگام ضبط استریو هست یا مونو ؟؟

  6. #55
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    خیلی از این دوربینها و لنزها اطلاعات زیادی ندارم

    ولی چون دارم کلی تحقیق میکنم از دوربین قبلیم(s2 is )میخوام یه دوربین بهتر بگیرم ، که به کامپکتهای حرفه ای رسیدم ، و چون همزمان کوچک بودن و برای حمل و مسافرت آسان بودن برام مهم بود ، به این دوربین رسیدم ،
    بنابراین از لنزها سر در نمیارم.(حالا اگه معایب خیلی خاصی داره به من بگید)

    - لنز کیت همراه دوربین هست یعنی چه ؟؟ یعنی تله و وایدش چنده ) ---همونی هست که توی تصویر هست؟؟ یا اون لنز 14 -45 هست ؟

    - لنز 14 -45 ، یعنی زوم اپتیکالش 3 دیگه درسته ؟؟؟
    از این بیشتر نیست ؟( احتمالا باید لنز دیگه ای بگیرم ! )

    - لنز 20 م م دیگه برام خیلی نا آشنا هست ؟ پس عدد دیگش کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    - تحلیلهای فنی لنزها رو هم متاسفانه نمیدونم ؟ ( 2 تا لینک مربوطه )

    -وضعیت دیافراگمش چطوره ؟؟
    یعنی هر لنز دیافراگم جدایی داره یا دیافراگم به خود دوربین ربط داره ؟

    -این دوتا لنز با خود دوربین هست ، یا باید پول اضافه بدیم ؟؟؟

    -این برای استفاده خانواده که اذیت کننده نیست ، و گزینه اتوماتیکش خوب هست ؟؟



    راستی قیمت p1 ، ا 830000 تومان و GF1 ا 880000 بود !

    به نظر برای هنگام ورود به بازار ایران مناسب باشه .
    اوووه. چند تا سوال؟
    منظور از لنز کیت همون لنز همراه دوربین هست. که این دوربین همون طور که میبینی 2 تا لنز کیت داره.
    45-14 هم درسته. زومش 3X هست. البته در مورد دوربین های SLR دیگه از این X ها استفاده نمیکنند برای نشون دادن محدوده ی زوم. یک نکته ای که باید در نظر داشته باشی اینه که:
    وقتی ما میگیم 45-14 یعنی این اعداد رو بر مقیاس 35 میلیمتری یا همون ابعاد سنسور دوربین های فول فریم در نظر گرفتیم. بذار اینطوری بگم. فرض کن ما یه دستگاه ویدیو پروژکتور داریم و میخوایم تصویر رو بندازیم رو پرده. خود دستگاه مثل لنز می مونه و پرده مثل سنسور. این پرده ای که الان ما تصویر رو انداختیم روش همون سنسور فول فریم هست و تصویری که روش انداخته شده تمام پرده رو در بر گرفته. حالا اگه ما بذاریم ویدیو پروژکتور همون طوری باشه و بیایم پرده رو برداریم و به جاش یه پرده بذاریم که مساحتش نصف اون پرده اولیه. چه اتفاقی می افته؟ فقط نصف تصویری که نمایش داده میشه روی پرده می افته. چون اندازه ش نصف شده. این مثل این می مونه که شما روی اون تصویر 2 برابر زوم کرده باشی. در مورد دوربین هایی که اندازه ی سنسورشون کوچکتر از فول فریم هست دقیقا همچین اتفاقی می افته. تصویری که از لنز عبور میکنه هر چقدر سنسور کوچکتر باشه کوچکتر میشه. به این حالت میگن crop. دوربین های 4/3 کراپشون 2 هست. یعنی وقتی شما با فاصله ی کانونی 14 میلیمتر عکس میگیری عین این می مونه که با فاصله ی کانونی 28 عکس گرفتی. اصلا یک تفاوت مهم دوربین های فول فریم با دوربین های دیگه همینه که لنزها روی اینا وایدتر هستند. ولی دوربین هایی که فول فریم نیستند از اون طرف یه مزیت هم دارند. اونم اینه که وقتی فاصله ی کانونی 45 هست (حداکثر زوم) مثل این می مونه که 90 باشه. پس زوم تله ی لنز بیشتر میشه. یه مثال دیگه:
    لنزی که 200-70 هست روی دو تا دوربین که اولی کراپ 1.5X داره و دومی فول فریم هست:
    300-105
    200-70

    اگه لنز تله میخوای بگیری خوبه ولی در نظر داشته باش که از نظر اندازه دیگه مثل اینا نخواهد بود.
    لنز 20 میلیمتر هم فاصله کانونیش ثابته روی 20 میلیمتر. کنان و نیکون و اینام لنز ثابت دارن. اینا معمولا کیفیت بالایی دارند و خیلی شارپ هستند. یکی از دوستام یه 50 میلیمتر کنان چند وقت پیش واسه EOS 450Dش گرفت میگفت کیفیتش عالیه (البته میگفت دومین لنز برتر دنیاست از نظر sharpness. تحقیق نکردم ببینم صحت داره یا نه). معمولا برای عکاسی پرتره استفاده میشه. البته هر جور استفاده ای میشه ازشون کرد. این لنز pancake هم dpreview خیلی ازش تعریف کرده بود. کمتر پیش میاد اینطوری از یه لنزی تعریف کنه.

    در مورد اینم که گفتی همراه دوربین هست یا نه. خب قاعدتا باید باشه (حالا یا هر دوشون با هم یا فقط یکیشون که هر کدوم روی قیمت تاثیر میذاره) ولی خب یه وقت میبینی بدون لنز هم میفروشن که خب این حالت هم متداول هست.

    دیافراگم لنز هم معمولا روی اسم خود لنز هست. مثلا اسم این مدل 20mm اینه:

    Panasonic Lumix G 20mm F1.7 ASPH

    اون F1.7 که نوشته یعنی بازترین دیافراگمش 1.7 هست. حداقلش هم تو مشخصاتش نوشته F16

    یا اون یکی:

    Lumix G 14-45mm F3.5-5.6 OIS

    که دیافراگمش مشخصه (حداقل دیافراگمش 16 در حالت واید و 22 در حالت تله هست) و OIS هم یعنی این که لرزشگیر داره. (pancake نداره)


    این هم بررسی خوب از سایت dcresource.com


    کد:
    برای مشاهده محتوا ، لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید

    همونطور که نشون داده شده ، یه عیب گنده دوربین P1 این هست که تا 7 دقیقه فیلبرداری مداوم بیشتر نداره،
    که خیلی بده !!!!
    !!!!!!!!!!!!!
    .
    .
    .
    راستش من خودم با دوربینم طولانی ترین فیلمی که گرفتم 5 دقیقه بوده. برای من که مهم نیست. (محدودیت دوربین خودمم 8 دقیقه هست). حالا اگرم خواستی بیشتر فیلم بگیری فقط یه وقفه می افته دیگه. به نظرت خیلی مهمه؟
    Last edited by prowler88; 20-10-2009 at 23:02.

  7. #56
    داره خودمونی میشه amirghs640's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    لارستان فارس
    پست ها
    63

    11

    اوووه. چند تا سوال؟
    منظور از لنز کیت همون لنز همراه دوربین هست. که این دوربین همون طور که میبینی 2 تا لنز کیت داره.
    45-14 هم درسته. زومش 3X هست. البته در مورد دوربین های SLR دیگه از این X ها استفاده نمیکنند برای نشون دادن محدوده ی زوم. یک نکته ای که باید در نظر داشته باشی اینه که:
    وقتی ما میگیم 45-14 یعنی این اعداد رو بر مقیاس 35 میلیمتری یا همون ابعاد سنسور دوربین های فول فریم در نظر گرفتیم. بذار اینطوری بگم. فرض کن ما یه دستگاه ویدیو پروژکتور داریم و میخوایم تصویر رو بندازیم رو پرده. خود دستگاه مثل لنز می مونه و پرده مثل سنسور. این پرده ای که الان ما تصویر رو انداختیم روش همون سنسور فول فریم هست و تصویری که روش انداخته شده تمام پرده رو در بر گرفته. حالا اگه ما بذاریم ویدیو پروژکتور همون طوری باشه و بیایم پرده رو برداریم و به جاش یه پرده بذاریم که مساحتش نصف اون پرده اولیه. چه اتفاقی می افته؟ فقط نصف تصویری که نمایش داده میشه روی پرده می افته. چون اندازه ش نصف شده. این مثل این می مونه که شما روی اون تصویر 2 برابر زوم کرده باشی. در مورد دوربین هایی که اندازه ی سنسورشون کوچکتر از فول فریم هست دقیقا همچین اتفاقی می افته. تصویری که از لنز عبور میکنه هر چقدر سنسور کوچکتر باشه کوچکتر میشه. به این حالت میگن crop. دوربین های 4/3 کراپشون 2 هست. یعنی وقتی شما با فاصله ی کانونی 14 میلیمتر عکس میگیری عین این می مونه که با فاصله ی کانونی 28 عکس گرفتی. اصلا یک تفاوت مهم دوربین های فول فریم با دوربین های دیگه همینه که لنزها روی اینا وایدتر هستند. ولی دوربین هایی که فول فریم نیستند از اون طرف یه مزیت هم دارند. اونم اینه که وقتی فاصله ی کانونی 45 هست (حداکثر زوم) مثل این می مونه که 90 باشه. پس زوم تله ی لنز بیشتر میشه. یه مثال دیگه:
    لنزی که 200-70 هست روی دو تا دوربین که اولی کراپ 1.5X داره و دومی فول فریم هست:
    300-105
    200-70

    ممنون ولی ببخشید که در این زمینه علم بالایی ندارم و کلاس کار یکدفعه بالا رفت

    پس از تقسیم 90 بر 28 زوم 3.2 رو در این دوربین داریم درسته ؟

    و لنز در حالت واید هم همون 28 معمولیه خودمون هست ؟؟

    پس Lx3 که 24 هست خیلی بهتره .






    دیافراگم لنز هم معمولا روی اسم خود لنز هست. مثلا اسم این مدل 20mm اینه:

    Panasonic Lumix G 20mm F1.7 ASPH

    اون F1.7 که نوشته یعنی بازترین دیافراگمش 1.7 هست. حداقلش هم تو مشخصاتش نوشته F16

    یا اون یکی:

    Lumix G 14-45mm F3.5-5.6 OIS

    که دیافراگمش مشخصه (حداقل دیافراگمش 16 در حالت واید و 22 در حالت تله هست) و OIS هم یعنی این که لرزشگیر داره. (pancake نداره)



    راستش من خودم با دوربینم طولانی ترین فیلمی که گرفتم 5 دقیقه بوده. برای من که مهم نیست. (محدودیت دوربین خودمم 8 دقیقه هست). حالا اگرم خواستی بیشتر فیلم بگیری فقط یه وقفه می افته دیگه. به نظرت خیلی مهمه؟
    پس یکی از عیبهای دیگش در مقایسه با lLx3 دیافراگم کمتره F3.5-5.6 در مقایسه 2 و 2.8 هست.

    پس اینکه لنز 20 م م زوم نداره و فقط حالت واید 20 م م هست . برداشتم درسته ؟؟


    -این برای استفاده خانواده که اذیت کننده نیست ، و گزینه اتوماتیکش خوب هست ؟؟

    ( یه سایت میخوام که عکس 3 بعدی دوربینها رو نشون میده ، ببینم برای حمل و نقل مناسب هست یا نه؟)


    سایت ایرانی مناسب هم اگه سراغ دارین که قیمتها رو بذاره ، معرفی کنین.

    من گشتم یافت می نشد !!!

    در مورد فیلمبرداری هم در حالت یکسان برای مقایسه دو دوربین ، به نظر یه همچین چیزی میتونه یه مزیت باشه . lمگر اینکه مزیتهای P1 در موارد دیگه بهتر باشه که اینرو بپوشونه.

  8. #57
    اگه نباشه جاش خالی می مونه Your Friend's Avatar
    تاريخ عضويت
    May 2009
    پست ها
    200

    پيش فرض

    ممنون

    معایبش چیه ؟

    چه بدیهایی داره که دوست داشتین نداشته باشه ؟؟

    شما که باهاش کار کردین میتونین خیلی خوب راهنمایی کنید.

    ضمنا صدای هنگام ضبط استریو هست یا مونو ؟؟
    یه عیبش اینه که قابلیت نصب فلاش اکسترنال رو نداره. تنظیمات دستیشم کمه.
    البته تو این رده سوپر زوم ها همشون اینطورین.
    صدای ضبطش استریو هست و این هم از مزیت هاشه. مثل یه مینی هندی کمه.

  9. #58
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    ممنون ولی ببخشید که در این زمینه علم بالایی ندارم و کلاس کار یکدفعه بالا رفت

    پس از تقسیم 90 بر 28 زوم 3.2 رو در این دوربین داریم درسته ؟

    و لنز در حالت واید هم همون 28 معمولیه خودمون هست ؟؟

    پس Lx3 که 24 هست خیلی بهتره .





    پس یکی از عیبهای دیگش در مقایسه با lLx3 دیافراگم کمتره F3.5-5.6 در مقایسه 2 و 2.8 هست.

    پس اینکه لنز 20 م م زوم نداره و فقط حالت واید 20 م م هست . برداشتم درسته ؟؟


    -این برای استفاده خانواده که اذیت کننده نیست ، و گزینه اتوماتیکش خوب هست ؟؟

    ( یه سایت میخوام که عکس 3 بعدی دوربینها رو نشون میده ، ببینم برای حمل و نقل مناسب هست یا نه؟)


    سایت ایرانی مناسب هم اگه سراغ دارین که قیمتها رو بذاره ، معرفی کنین.

    من گشتم یافت می نشد !!!

    در مورد فیلمبرداری هم در حالت یکسان برای مقایسه دو دوربین ، به نظر یه همچین چیزی میتونه یه مزیت باشه . lمگر اینکه مزیتهای P1 در موارد دیگه بهتر باشه که اینرو بپوشونه.
    ببینید اصولا لنزهای دوربین های SLR معمولا دیافراگمشون روی همین حوالی میچرخه. اگه یه لنزی باشه که مثلا محدوده ی زومش زیاد باشه و دیافراگم 2.8 داشته باشه قیمتش معمولا خیلی بالاست. مثل لنزهای سری L دوربین های کنان. مهم اینه که کیفیت لنزش از کیفیت لنز LX-3 بالاتره, نه که لنز LX3 بد باشه (و البته اینم در نظر داشته باش که بسته ترین دیافراگم LX3 خیلی محدودتر از یه دوربین SLR هست). ضمنا اگه لنز وایدتر هم میخوای میتونی یه الیمپوس 18-9 بگیری واسش.
    20 هم درسته. ثابته. البته فکر نمیکنم بشه اسمش رو واید گذاشت. به نظرم به درد پرتره میخوره.
    گزینه ی اتوماتیک این دوربین خوبه. ولی اگه بخواین بهترین کیفیت رو داشته باشید بهتره عکس RAW بگیرید. چون کیفیت عکس های JPEGش اونقدرا خوب نیست.
    سایتی که 3 بعدی نشون بده سراغ ندارم. تو همون dpreview نوشته ابعادشون چقدره دیگه. تو صفحه ی اول ریویوی GF1 هم بغل LX3 ازش عکس گرفته میتونی یه مقایسه داشته باشی.
    سایت ایرانی خوب هم سراغ ندارم راستش.
    Last edited by prowler88; 21-10-2009 at 15:59.

  10. این کاربر از prowler88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  11. #59
    داره خودمونی میشه amirghs640's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2007
    محل سكونت
    لارستان فارس
    پست ها
    63

    پيش فرض

    گزینه ی اتوماتیک این دوربین خوبه. ولی اگه بخواین بهترین کیفیت رو داشته باشید بهتره عکس RAW بگیرید. چون کیفیت عکس های JPEGش اونقدرا خوب نیست.
    عکس Raw تا اونجاییکه من میدونم یعنی عکسی که بدون پردازش باشه ! عکس خام درسته ؟

    حالا ، عکسهای اتوماتیک این دوربین در حالت JPEGش ، خوب نیست ، یا اینکه تمام دوربینها در این حالت خوب نیست و کیفیت Raw ش مناسبتره ؟؟؟
    ضمن اینکه عکسهای Raw حجم خیلی بالایی رو اشغال میکنه.
    در این زمینه اگه ممکنه راهنمایی کنید.

    حالا نمیدونم ! واقعا این دوربینها به دردم میخوره یا همون سری کامپکتهای حرفه ای ؟؟

    موندم ، سراغ کدوم سری ها برم !!

    راستش از یک طرف برای خودم و خونوادم و ثبت بهترین لحظه ها با بهترین کیفیت ارزش قائل هستم .

    چون زندگی دکمه بازگشت نداره . وآدم میخواد خرج کنه ، یکی خوب و مناسب بگیره که هم حرفه ای هست و هم کوچک ، از یک طرف میگم واقعا مناسب وضعیت من هست ؟؟؟؟/


  12. #60
    آخر فروم باز prowler88's Avatar
    تاريخ عضويت
    Feb 2009
    محل سكونت
    Malaysia
    پست ها
    2,082

    پيش فرض

    عکس Raw تا اونجاییکه من میدونم یعنی عکسی که بدون پردازش باشه ! عکس خام درسته ؟

    حالا ، عکسهای اتوماتیک این دوربین در حالت JPEGش ، خوب نیست ، یا اینکه تمام دوربینها در این حالت خوب نیست و کیفیت Raw ش مناسبتره ؟؟؟
    ضمن اینکه عکسهای Raw حجم خیلی بالایی رو اشغال میکنه.
    در این زمینه اگه ممکنه راهنمایی کنید.

    حالا نمیدونم ! واقعا این دوربینها به دردم میخوره یا همون سری کامپکتهای حرفه ای ؟؟

    موندم ، سراغ کدوم سری ها برم !!

    راستش از یک طرف برای خودم و خونوادم و ثبت بهترین لحظه ها با بهترین کیفیت ارزش قائل هستم .

    چون زندگی دکمه بازگشت نداره . وآدم میخواد خرج کنه ، یکی خوب و مناسب بگیره که هم حرفه ای هست و هم کوچک ، از یک طرف میگم واقعا مناسب وضعیت من هست ؟؟؟؟/

    درسته. عکس raw همون عکس پردازش نشده هست. میشه گفت مثل فرمت WAV تو فایل های صوتی می مونه که چون فشرده شده نیست حجمش بالاست ولی کیفیتش به مراتب از MP3 بالاتره.
    به طور کلی تقریبا میشه گفت همیشه گرفتن عکس RAW کیفیت بالاتری رو به ارمغان میاره (به دلایلی از جمله DYNAMIC RANGE گسترده تر و عدم دخالت نرم افزاری داخل دوربین مثل کاهش نویز و...). پس در کل بهتر از JPEG هست. با این وجود بعضی از دوربین ها در حالت JPEG هم عکس های خوبی میگیرند. درسته که RAW نتیجه ی بهتری میده ولی JPEGشون قابل قبوله. GF1 از جمله دوربین هاییه که JPEGش کیفیت واقعیش رو نشون نمیده و باید خودت رو به RAW عادت بدی.
    حالا شما اگه میبینی که استفاده ی حرفه ای نمیخوای بکنی و حال و حوصله ی کار کردن روی عکس های RAW رو نداری و در کل یه دوبین ساده با کیفیت خوب میخوای که فقط عکس خانوادگی باهاش بگیری به نظرم روی همون سری G و LX و S فکر کنی بهتره.

  13. این کاربر از prowler88 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 1 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 1 مهمان)

User Tag List

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •