تبلیغات :
آکوستیک ، فوم شانه تخم مرغی، صداگیر ماینر ، یونولیت
دستگاه جوجه کشی حرفه ای
فروش آنلاین لباس کودک
خرید فالوور ایرانی
خرید فالوور اینستاگرام
خرید ممبر تلگرام

[ + افزودن آگهی متنی جدید ]




صفحه 509 از 904 اولاول ... 9409459499505506507508509510511512513519559609 ... آخرآخر
نمايش نتايج 5,081 به 5,090 از 9031

نام تاپيک: عیب یابی و تعمیر خودرو

  1. #5081
    اگه نباشه جاش خالی می مونه
    تاريخ عضويت
    Jan 2013
    پست ها
    298

    پيش فرض

    سلام

    من حدود 2-3 هفته پیش باد کولر ماشینم گرم شده بود و رفتم دادم یه مقدار گاز بهش اضافه کردند و مشکل حل شد.

    اما سوالم به این خاطره که بقیه افراد کولر رو فول گاز میکنن بین 100 تا 120 براشون هزینه میبره... و برای گاز کردنش به تعمیرات یخچال و کولر گازی مراجعه میکنن و از گاز موجود در کپسولهای سبز رنگ براشون پر میکنن.
    اما برای من با توجه به مراجعه به ایران خودرو و معرفی به یک تعمیرگاه تنظیم موتور (برای شناسایی و رفع مشکل) 50 تومن هزینه داشت و نوع گاز هم کاملا متفاوت بود! چون اکثرا میگن گازی که داخل کولرگازی اسپیلت میزنن با گاز خودرو یکیه..
    اما تعمیرکار (ایرانخودرو) ازم خواست یه کپسول نیم کیلویی گاز کولر بگیرم (فروشگاهش موجود داشت) با اندازه ی تقریبی قوطی حشره کش به قیمت 40 و 10 تومن هم مزد دست ازم گرفت... اما داخل فروشگاه کپسولهای سبز رنگ مشخص بود و وقتی هم پرسیدم گفت گاز اونا برای خودرو مناسب نیست.

    خودروی من پژو 405 هست.

    کم شدن گاز واقعا اینقدر هزینه داره؟!

    با تشکر

  2. #5082
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    سلام دوستان استوانه ای داخل موتور هم عوض کردم بازم بوی بنزین میاد البته از در باک بو بیشتر میاد و در باک هم عوض کردم ولی باز بو قطع نشد و هیچ جا نشتی هم نداره وقتی شیشه پایین است بو خیلی میاد وقتی بالا باشه کمتر. نمیدونم چکار کنم
    نمی دونم باک رو پیاده کردید یا نه ولی این مورد رو برخورد داشتم که لوله از درب به باک ترک داشته و و قتی بنزین مخصوصا یکم زیاد باشه بوی شدید می ده پس باید تک تک چک کنید اینکه می گید از پایین بودن شیشه بیشتر می شه و مطمئن هسیتیدکه از عقب این بو میاد و از جلو یا زیر ماشین نیست حتما سری به اون لوله رابط بزنید

  3. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  4. #5083
    داره خودمونی میشه shahkilid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    اصفهان-تهران
    پست ها
    43

    پيش فرض

    سلام دوستان استوانه ای داخل موتور هم عوض کردم بازم بوی بنزین میاد البته از در باک بو بیشتر میاد و در باک هم عوض کردم ولی باز بو قطع نشد و هیچ جا نشتی هم نداره وقتی شیشه پایین است بو خیلی میاد وقتی بالا باشه کمتر. نمیدونم چکار کنم
    سلام دوست من
    اتفاقا من وقتی سوال رو پرسیده بودی که بوی بنزین از کجاست و دوستان به درستی راهنماییت کردن و جاهای محتمل رو گفتن، خواستم بپرسم وقتی شیشه جلو پایینه بو بیشتر میشه یا نه. که الان خودتون گفتید شیشه که پایینه بو شدید تر میشه.
    من هم یه 405 دارم که بوی بنزین میداد اول که درب پلاستیکی زیر صندلی عقب رو بداشتم دیدم عیبی نداره شلنگ های رابط، ولی بعد از یه مدت با پایین دادن شیشه بو بیشتر میشد که مطمئن شدم از همون جاست.
    احتمالا (احتمال خیلی قوی) زیر اون درب پلاستیکی که زیر صندلی عقب و روی باک هست اون لوله های لاستیکی خشک شدن و ترک ریز دارن و نشتی بنزین مشخص نمیشه چون سریع می پره. شاید هم از همون قطعه ای که شلنگ ها بهش وصل شده باشه (اسمش یادم نیست) ولی اگر از شلنگ ها بود مواظب باش موقع تعویض شلنگ ها اون آسیب نبینه.
    برای این که بدونی چرا وقتی شیشه پایینه بو شدید میشه، کف صندلی عقب رو بردار و اون درب پلاستیکی رو هم بردار و شیشه ها رو کیپ بده بالا، با سرعت 60-70 تا برو دستتو بگیر روی اون محفظه ببین بادی نمیاد تو، حالا شیشه سمت راننده رو بده پایین و دستتو بگیر روی محفظه، میبینی که باد از زیر ماشین میاد و روی باک میگرده و از این محفظه خارج میشه و از تنها راه خروجش که پنجره سمت شما باشه خارج میشه و بوی بنزین رو پخش میکنه.
    البته باز هم میگم، این هوا کلا روی باک جریان داره وقتی پنجره باز باشه. امکانش هست شلنگها باشه یا هر اتصالات دیگه ای که اون دور و بر باک هست که دوستان بیشتر می دونن. برای مورد من شلنگ ها بود که دیگه وقتی فهمیدم زیر صندلی دریاچه بنزین بود!!!!

    راستی یه تجربه دیگه، اگر احیانا خواستی اون شلنگ ها رو باز کنی، سوییچ بسته باشه (ماشین خاموش) ترجیحا سر باطری رو بکش و مهم تر از همه که خود مکانیک ایران خودرو عقلش نرسید و من با این عقل ناقصم بهش پیشنهاد دادم این که درب باک رو باز کن و بعد شلنگ رو باز کن، چون بخار بنزین توی باک فشار میذاره پشت بنزین و بنزین از این لوله مثل فواره خارج میشه!

    (پس از ویرایش) البته یه قطعه ای ظاهرا هست (فکر کنم کنیستر) که کارش گرفتن این بخار هست اگه اشتباه نکنم، ولی با این وضع بنزین الان و گرمای هوا فکر کنم باز هم بخار پشت درب باک باشه. اگه اشتباه می کنم و این بخار زیاد طبیعی نیست لطفا منم راهنمایی کنن اساتید
    Last edited by shahkilid; 22-07-2014 at 09:06.

  5. این کاربر از shahkilid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  6. #5084
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
    نقل قول نوشته شده توسط shahkilid
    سلام آقا کسری
    نمی خوام وقتتون رو بگیرم. اگر وقتتون گرفته نمیشه میشه توی ی عکس از کاپوت پراید جای این ترموستات و رادیاتور بخاری رو مشخص کنید؟
    با باز کردن ترموستات آب توی واتر پمپ و موتور تخلیه میشه دیگه؟
    بعد یادمه توی یکی از پست های قبلی گفتید آب از دو طرف بگیرم یه جایی که رسوبات و زنگ های درشت هم خارج بشه..
    اونجا دقیقا کجا بود؟
    باید ببخشید که انقدر وقتتون رو گرفتم.
    ممنون
    دوست عزیز
    قبل از هر چیز مواظب باشید چون کهنگی و خوردگی هر کدام از قطعه ها احتمال شکستن داره!!!!!
    ماشین سرد
    ابتدا درب رادیاتور رو باز کنید
    جوینت پایین رادیاتور رو باز کنید و اب رو در ظرف پهنی مثل تشت بریزید
    سپس جوینت بالا رو هم از رادیاتور و هم از موتور باز کنیدحالا می تونید با دقت و احتیاط با باز کردن بست های رادیاتور و سیم فن اون رو از جا در بیارید و کناری بگذارید
    سمت دیگر جوینت بالای رادیاتور به جایی وصله که به اون محل ترموستات یا حوزینگ می گن که 2 یا سه پیچ اصلی داره و ممکنه روی اون بست یا پایه کویل دلکو مزاحم باشه پس اگه اینجوریه با احتیاط بازش کنید ولی سیم هاش رو جدا نکنید
    پیچ های حوزینگ رو با ضربه و همراه با هم باز کنید بدین ترتیب که هر دو یا هر سه رو ابتدا با اچار که به اون تقه می زنید شل کرده و یکی یکی باز کنید تا نشکنه و پیچ نبره که بیچارگی میاره
    سپس ترموستات رو خواهید دید و مواظب باشید جهت قرار گیری اون رو به خاطر داشته باشید
    در اینجا مقدار زیادی اب دوباره از جوینت پایین خواهد ریختحال نوبت به جوینت های بخاریه که دقیقا در پشت این سیستم قابل دیدنه دو عدد لوله باریک تر که به درون اتاق رفته اونها رو خیلی با احتیاط باز کنید
    باز هم مقداری اب خارج می شه
    حالا با یک شیلنگ آب اول ارام و بعد با فشار بیشتر به ترتیب از هرکدام از لوله ها اب وارد می کنیم تا تمامی جرم های معلق رو بتونیم خارج کنیم یعنی اول از یک لوله کهه از اون طرفی اب بیرون بریزه و بعد از اون که از اولی بریزه و این کار رواول با فشار کم و بعد با فشار اب بیشتر
    این کارو برای خود موتور از همونجا که ترموستات رو برداشتید انجام بدین
    همچنین رادیاتور رو که باز کرده اید از دو طرف همین کار رو انجام بدین
    قبلا یه موادی داشتم که فروشی نبود بنام اس دی کلیر ولی باز هم چیزی دیدم ازش که میگم از هیچی استفاده نکنید
    واشر مخصوص ترموستات و خود ترموستات هم اگه خرابه حتما تهیه کنید
    طریقه پر کردن هم که تویح دادم خدمتتون
    بستهای دور جوینتها رو چک و در صورت کهنگی نو کنید
    بعد از بستن تا یکی دو روز چک فراموش نکنید
    از لوازم یدکی قیمت رادیاتور مرغوب نو رو هم بپرسید
    بازم مشکلی بود در خدمتم
    هرجارو که نیازه باز دقیق بگم
    احتیاط فراموش نشه لطفا

  7. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  8. #5085
    داره خودمونی میشه shahkilid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    اصفهان-تهران
    پست ها
    43

    پيش فرض

    نقل قول نوشته شده توسط kasra2002
    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]
    دوست عزیز
    قبل از هر چیز مواظب باشید چون کهنگی و خوردگی هر کدام از قطعه ها احتمال شکستن داره!!!!!
    ماشین سرد
    ابتدا درب رادیاتور رو باز کنید
    جوینت پایین رادیاتور رو باز کنید و اب رو در ظرف پهنی مثل تشت بریزید
    سپس جوینت بالا رو هم از رادیاتور و هم از موتور باز کنیدحالا می تونید با دقت و احتیاط با باز کردن بست های رادیاتور و سیم فن اون رو از جا در بیارید و کناری بگذارید
    سمت دیگر جوینت بالای رادیاتور به جایی وصله که به اون محل ترموستات یا حوزینگ می گن که 2 یا سه پیچ اصلی داره و ممکنه روی اون بست یا پایه کویل دلکو مزاحم باشه پس اگه اینجوریه با احتیاط بازش کنید ولی سیم هاش رو جدا نکنید
    پیچ های حوزینگ رو با ضربه و همراه با هم باز کنید بدین ترتیب که هر دو یا هر سه رو ابتدا با اچار که به اون تقه می زنید شل کرده و یکی یکی باز کنید تا نشکنه و پیچ نبره که بیچارگی میاره
    سپس ترموستات رو خواهید دید و مواظب باشید جهت قرار گیری اون رو به خاطر داشته باشید
    در اینجا مقدار زیادی اب دوباره از جوینت پایین خواهد ریختحال نوبت به جوینت های بخاریه که دقیقا در پشت این سیستم قابل دیدنه دو عدد لوله باریک تر که به درون اتاق رفته اونها رو خیلی با احتیاط باز کنید
    باز هم مقداری اب خارج می شه
    حالا با یک شیلنگ آب اول ارام و بعد با فشار بیشتر به ترتیب از هرکدام از لوله ها اب وارد می کنیم تا تمامی جرم های معلق رو بتونیم خارج کنیم یعنی اول از یک لوله کهه از اون طرفی اب بیرون بریزه و بعد از اون که از اولی بریزه و این کار رواول با فشار کم و بعد با فشار اب بیشتر
    این کارو برای خود موتور از همونجا که ترموستات رو برداشتید انجام بدین
    همچنین رادیاتور رو که باز کرده اید از دو طرف همین کار رو انجام بدین
    قبلا یه موادی داشتم که فروشی نبود بنام اس دی کلیر ولی باز هم چیزی دیدم ازش که میگم از هیچی استفاده نکنید
    واشر مخصوص ترموستات و خود ترموستات هم اگه خرابه حتما تهیه کنید
    طریقه پر کردن هم که تویح دادم خدمتتون
    بستهای دور جوینتها رو چک و در صورت کهنگی نو کنید
    بعد از بستن تا یکی دو روز چک فراموش نکنید
    از لوازم یدکی قیمت رادیاتور مرغوب نو رو هم بپرسید
    بازم مشکلی بود در خدمتم
    هرجارو که نیازه باز دقیق بگم
    احتیاط فراموش نشه لطفا
    آقا یک دنیا ممنون.
    کامل تر از این و دقیق تر از این نمیشد. به امید خدا در اولین فرصت انجام می دم و نتیجه رو میگم خدمتتون.
    الان کاملا روشن شدم. اون پیام های قبلیتون رو هم تازه دارم می فهمم
    من خودم فکر می کردم رادیاتور بخاری توی محفظه موتور نباشه اما مطمئن نبودم. الان سیستم و طرز کارش رو هم با این توضیحات یاد گرفتم. یعنی در اصل آب گرم بعد از موتور میره توی رادیاتور بخاری که توی کابین (مثلا زیر داشبورد) هست می گرده و یه فن باد رو از اون رد می کنه و باد گرم از اون طرفش خارج میشه و آب از رادیاتور خارج میشه و به موتور بر میگرده. که با این کار ما به جای آب درون مدار، آب لوله کشی از لوله رفت میره داخل و از برگشت بر میگرده (و برعکس). درسته؟
    البته من فکر می کردم لوله های رفت و برگشت بخاری از دو جای مختلف موتور وارد و خارج میشن. یعنی فکر میکردم آب از یه جای گرم موتور خارج میشه و به جای خنک تر بر می گرده و احتمالا بقل هم نباشه. اما انگار نزدیک هم هستن و میشه جفتشون رو باز کرد.
    برای موتور هم در اصل داریم جریان بر عکس اعمال می کنیم. یعنی فکر کنم در مدار اصلی آب از پایین موتور واردش می شه و از بالا و ترموستات خارج میشه. اما ما از جای ترموستات آب رو باید وارد کنیم که از لوله پایینی (همون که از پایین رادیاتور به موتور میرفته) خارج میشه؟ درسته؟
    به شرطی که هر چی فهمیدم اشتباه باشه ) اگه اشتباه باشه خودم رو دار می زنم )))
    اقا بازم ممنون از پاسخ کاملتون. امیدوارم عوض خیرشو ببینی جای دیگه.

  9. #5086
    داره خودمونی میشه
    تاريخ عضويت
    Jun 2005
    پست ها
    36

    پيش فرض

    سلام به همه. دوستان واشر سرسیلندر 405 موتور 2000 با 1800 فرق داره؟ من یه واشر درست درمون واسه پژو 2000 میخوام. 2 ماه پیش کمپلت سرسیلندر و واشر نو انداختم بازم آب کم میکنه. هفته قبل هم رادیات نو انداختم بازم فایده نداشت. فک کنم جنس واشر آشغال بوده.البته هنوز آب روغن قاطی نکرده و سرسیلندر نیاز به تراش نداره فک کنم. فقط باید واشر خوب بندازم. خواهشا راهنمایی کنید. کارم خیلی گیره. ضمنا تعمیرکار حرفه ای تو تهران واسه 2000 کسی سراغ نداره؟

  10. #5087
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    آقا یک دنیا ممنون.
    کامل تر از این و دقیق تر از این نمیشد. به امید خدا در اولین فرصت انجام می دم و نتیجه رو میگم خدمتتون.
    الان کاملا روشن شدم. اون پیام های قبلیتون رو هم تازه دارم می فهمم
    من خودم فکر می کردم رادیاتور بخاری توی محفظه موتور نباشه اما مطمئن نبودم. الان سیستم و طرز کارش رو هم با این توضیحات یاد گرفتم. یعنی در اصل آب گرم بعد از موتور میره توی رادیاتور بخاری که توی کابین (مثلا زیر داشبورد) هست می گرده و یه فن باد رو از اون رد می کنه و باد گرم از اون طرفش خارج میشه و آب از رادیاتور خارج میشه و به موتور بر میگرده. که با این کار ما به جای آب درون مدار، آب لوله کشی از لوله رفت میره داخل و از برگشت بر میگرده (و برعکس). درسته؟
    البته من فکر می کردم لوله های رفت و برگشت بخاری از دو جای مختلف موتور وارد و خارج میشن. یعنی فکر میکردم آب از یه جای گرم موتور خارج میشه و به جای خنک تر بر می گرده و احتمالا بقل هم نباشه. اما انگار نزدیک هم هستن و میشه جفتشون رو باز کرد.
    برای موتور هم در اصل داریم جریان بر عکس اعمال می کنیم. یعنی فکر کنم در مدار اصلی آب از پایین موتور واردش می شه و از بالا و ترموستات خارج میشه. اما ما از جای ترموستات آب رو باید وارد کنیم که از لوله پایینی (همون که از پایین رادیاتور به موتور میرفته) خارج میشه؟ درسته؟
    به شرطی که هر چی فهمیدم اشتباه باشه ) اگه اشتباه باشه خودم رو دار می زنم )))
    اقا بازم ممنون از پاسخ کاملتون. امیدوارم عوض خیرشو ببینی جای دیگه.
    بله بله کاملا درست ممنون دوست گرامی محبت دارید
    البته بگم که ورودی و خروجی رادیاتور بخاری هم جداست اما از کنار هم میان بیرون در موتور هم همینطوره فقط اوردنش نزدیک به هم برای راحتی
    وقتی اب رو با شیلنگ برعکس جهت اصلی وارد کنید جرم های بزرگ که ممنکه به پره های ریز باریک رادیاتور گیر افتاده بر میگرده و بیرون می ریزه
    موفق باشید منتظر هستم

  11. این کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  12. #5088
    داره خودمونی میشه shahkilid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    اصفهان-تهران
    پست ها
    43

    پيش فرض

    بله بله کاملا درست ممنون دوست گرامی محبت دارید
    البته بگم که ورودی و خروجی رادیاتور بخاری هم جداست اما از کنار هم میان بیرون در موتور هم همینطوره فقط اوردنش نزدیک به هم برای راحتی
    وقتی اب رو با شیلنگ برعکس جهت اصلی وارد کنید جرم های بزرگ که ممنکه به پره های ریز باریک رادیاتور گیر افتاده بر میگرده و بیرون می ریزه
    موفق باشید منتظر هستم
    آقا امروز اومدم یه امتحانی کردم اما موفقیت آمیز نبود متاسفانه. یعنی اصلا به مرحله ترموستات نرسیدم و توی همون رادیاتور موندم!

    اول بگم اگر حوصله ندارید و یا گیج شدید منون ببخشید و به خوندن پستم ادامه ندین!

    مراحل کارم رو قدم به قدم می گم ببینید.
    1 - اول از همه لوله خروجی اب از رادیاتور به موتور که پایین هست رو باز کردم که آب رادیاتور خالی شد
    2- بعد سوکت رادیاتور رو از جاش جدا کردم
    3- بعد لوله ورود آب از ترموستات به رادیاتور که بالا هست رو باز کردم. (فلش شماره2 !!)
    4- بعد نگهدارنده های بالایی رادیاتور که به سینی فن با دو تا پیچ 10 میلیمیتری محکم شده رو باز کردم (فلش شماره 3)


    که با این کار ها رادیاتور کاملا آزاد شد (عکس زیر)

    که اگر دقت کنید یه 5 سانت هم به چپ منتقل شده!

    فن رو باز نکردم، حالا وقتی میخواستم رادیاتور رو بکشم بالا هیچ رقمه بالا نمیومد، چون قاب پشت فن گیر میکرد به یه لوله کوچیک مزاحم که ظاهرا از زیر ترموستات (البته اگر درست فهمیده باشم!) به لوله ای وصل میشه که به رادیاتور بخاری میره. توی شکل فلش 4 میشه لوله مزاحم و فلش 5 که نارنجی رنگ شده قاب فن هست که در عکس اول از سمت چپ گرفتم و عکس دوم رو از سمت راست گرفتم.



    حالا از جزئیات ادامه کارم میگم!!!
    وقتی در زمینه پیاده سازی رادیاتور ناکام موندم، گفتم یه کم حداقل تمیز کاری کنم! برای همین توی لوله خروجی از ترموستات که به بالای رادیاتور وصل میشه فوت کردم!!! که راه هوا نه خیلی باز بود نه بسته بود که اصلا هوا رد نشه! با این کار یه کم دیگه آب خارج شد از لوله پایین موتور که از رادیاتور خارج میشه. در حین فوت کردن انگار یه پره ای داشت اون پایین می چرخید (صدای خفیفی داشت) که فکر کنم واتر پمپ بود! کم نیوردم و یه بطری نوشابه پر رو کردم توی لوله بالایی (درست فیت لوله بود دهنه بطری) و بطری رو فشار دادم، که دیگه آب وارد لوله نشد، اما دیدم آب درون لوله داره کمک کنم میره پایین (یعنی داره میره توی ترموستات) و بعد از مدت کمی آب از لوله پایینی موتور خارج شد!
    توی عکس زیر، فلش شماره 6 همون لوله ای هست که از بالا وارد رادیاتور میشه (همون فلش 2 قبلی هست) و بنده یه بار توش فوت کردم و یه بار هم آب کردم توش. فلش شماره 7 همون لوله ای هست که لوله مزاحم بهش وصل شده بود و از سمت راست خارج میشه و به انتهاش یه لوله وصل شده که انگار میره توی رادیاتور بخاری. فلش 4 هم همون لوله مزاحم هست از یه نمای دیگه.


    عکس 6 - اینجا یه دورنما از موتور میذارم که روشن باشین چی به چیه اگه موتور پراید دم دستتون نیست ))



    توی عکس بالا فلش 2 همون فلش 6 هست که لوله ورودی به رادیاتور از ترموستات هست، فلش 4 همون لوله مزاحم خروج رادیاتور هست. فلش 5 قاب پشت فن رادیاتور هست. فلش 7 همون لوله فلزی هست که لوله مزاحم از زیر ترموستات در میاد به این لوله می خوره. فلش 8 هم یه لوله لاستیکی هست (اگه دقت کنین زیر این دوتا لوله خرتومی) که به این لوله فلزی شماره 7 وصل شده و رفته توی اتاق که ظاهرا به رادیاتور بخاری وصل شده. فلش علامت سوال هم یه چیزی هست از جنس فلش 4 مزاحم اما انگار از یه جایی پشت موتور در اومده و رفته توی لوله فلزی شماره 7.
    (عکس شماره 7)

    در عکس بالا از نمای نزدیک لوله شماره 7 رو میبینید که لوله مزاحم شماره 4 خیلی قبل تر (یعنی سمت چپ) خورده به این لوله
    لوله علامت سوال رو میبینید
    لوله لاستیکی که به رادیاتور بخاری رفته رو میبینید که با یه بست محکم شده (البته ایشون باید مشکی باشن اما چون کثیف هستن به این رنگ در اومدن)
    و فلش شماره 9 که یه بست هایی هست که خیلی این دور و بر به کار برده شده و بعدا سوالی رو در مورد مطرح می کنم.

    در عکس زیر هم ادامه لوله 8 رو می بینید که رفته توی کابین و لوله شماره 10 از کنارش در اومده (البته ممکنه برعکس باشه و اساتید باید نظر بدن که کدوم رفت هست و کدوم برگشت، اما به نظر من 8 رفت هست که از پشت ترموستات اومده تا اینجا طبق عکس های بالا و 10 هم برگشت هست که میرفت یه جایی پشت موتور)
    (این عکس از پشت موتور گرفته شده، یعنی پشت دوربین موتور هست و جلوش سینه محفظه موتور یعنی جایی که پشتش میشه داشبور)



    عکس های بعدی رو برای راهنمایی ادامه کار گذاشتم که اگر امکانش هست شما دوستان راهنماییم کنید.
    دوباره فلش2 همون لوله بالایی هست از یه نمای دیگه
    فلش 7 لوله ای هست که به فلش 8 یعنی رادیاتور بخاری می خوره
    فلش 11 و 12 هم پیچ هایی هستند که سوال دارم در موردشون! الته من سعی در باز کردن پیچ 11 کردم که اصلا انگار نه انگار که دارم کار می کنم روش! اصلا تکون نخورد!!!
    فلش y یه ماسماسکی بود که 4 تا وایر از شمع خارج شده بود و به این خورده بود.
    فلش x قسمتی هست که لوله 2 بهش خورده با یه بست (فکر کنم ترموستات همین باشه)
    (این عکس از بقل باتری گرفته شده! یعنی پشت دروبین به بدنه باتری و جلوش هم که موتور و ... هست.)



    در عکس زیر یه عکس از ترموستات (البته من فکر می کنم ترموستات باشه و نمیدونم هست یا نه!) گذاشتم که محل دوربین دقیقا پشت لوله 2 در عکس بالایی هست!!!
    بازم توضیح میدم که نخواین هی برین بالا و بیاین پایین!
    فلش 2 همون لوله ای هست که به بالای رادیاتور وصل می شه و اومده تا این پایین
    فلش 4 همون لوله مزاحم هست
    فلش 7 هم که میره سمت راست و می پیچه و میره برای رادیاتور بخاری
    فلش x هم چیزی هست که لوله 2 بهش خورده و من فکر می کنم ترموستات باشه
    (این عکس از پشت رادیاتور گرفته شده، یعنی پشت دوربین رادیاتور و کندانسور کولر هست و جلوش هم که موتور)


    در عکس بعدی هم از همون ماسماسک عکس گرفتم که وایر ها بهش منتهی میشن
    فلش y همون ماسماسک هست
    فلش 11 هم پیچی هست که به همراه پیچ 12 و 13 این مجموعه رو نگه داشته
    فلش ؟ هم که همون لوله ای هست که مصل لوله مزاحم ولی بعد از اون به لوله 7 خورده
    (این عکس هم از بالای باتری گرفته شده، یعنی باتری زیر و پشت دوربین هست)


    این هم پیچ سوم که اگه دقت کنین زیر مجموعه وایر ها قرار داره
    (در این عکس موقعیت دوربین طوریه که باتری پشتش و رادیاتور سمت چپش قرار داره)


    حالا سوالات من!
    اینایی که فلش زدم و اسمشون رو نوشتم آیا درست نوشتم؟
    اینایی که فلش دارن ولی با ؟ و x و Y مشخص شدن چی هستن؟ و حتی لوله 4 چی هست؟
    رادیاتور رو چه جوری می تونم در بیارم؟
    بست شماره 9 چه بستی هست و چه جوری باز میشه و اگه باز بشه آیا دوباره قابل استفاده هست یا باید با بست فلزی پیچی بسته بشه؟
    راستی لوله 8 که با بست به لوله 7 بسته شده رو از همین قسمتی که در عکس شماره (7) مشخصه باز کردم، و یه کم آب با بطری فشار دادم توش که آب از لوله زیر رادیاتور که به موتور میره خارج شد! آیا منظورتون از لوله های رادیاتور بخاری همین هست؟ اگر بله این یه لوله قابل دسترس بود، اون یکی لوله که مسیر برگشت هست و به موتور میره (یعنی لوله 10) معلوم نیست به کجا وصله که بازش کنم و آب بگیرم توش.
    این قطعه y با سه تا پیچ ظاهرا به بدنه موتور محکم شده- پیچ های 11، 12 و 13، که تا این قطعه باز نشه انگار نمیشه به ترموستات رسید. اما من پیچ 11 رو هم نتونستم باز کنم چه برسه به 12 و 13. چه جوری می تونم بازشون کنم و اصلا آیا باید باز بشن؟

    پیشاپیش از این که این سوال طولانی من رو خوندین ازتون عذر خواهی می کنم و تشکر هم می کنم
    ممنون.

  13. این کاربر از shahkilid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


  14. #5089
    ناظر بخش فنی و تخصصی انجمن اتومبیل kasra2002's Avatar
    تاريخ عضويت
    Nov 2007
    پست ها
    1,831

    پيش فرض

    آقا امروز اومدم یه امتحانی کردم اما موفقیت آمیز نبود متاسفانه. یعنی اصلا به مرحله ترموستات نرسیدم و توی همون رادیاتور موندم!


    ممنون.
    دوست عزیز و گرامی
    خیلی خوشحال میشم از اینکه بتونم کمک کنم
    افرین به شما که اینقدر دقیق و با حوصله عکس گرفتید و تمام جوانب رو زیر نظر گذاشتید
    اول بگم که با توجه به عکس ها و احتمال خوردگی در هر قطعه احتمال شکستن وجود داره پس با احتیاط باز کنید
    برای باز کردن رادیاتور با کمی حوصله و کمی فشار و پیچوندن رادیاتور میتونید بیرون بیارید
    برای ترموستات که کاملا درست علامت زید اون پیچ های قطعه بالایی که همون کویل دوبل و عامیانه دلکو باشه رو بدون اینکه سیم ها رو جدا کنید با اچار ( اگه جعبه اچار دارید بهتره) باز کنید و بروی موتور بذارید تا مزاحمتون نشه و بعد با احتیاط تمام روپوش ترموستات رو باز کنید که این کار باعث می شه بتونید از سلامت ترموستات مطمئن شید لوله های فلزی هم حضور ذهن ندارم اما اون ضخیم ها به واتر پمپ رفته و نازک ها میتونه گردش اب منیفولد و یا اگه گازی ماشینتون برای رگیولیتور گاز باشه
    اون هایی که دیدید بدرون بدنه رفته رفت و برگشت بخاریه که بدلیل حساسیت و خوردگی بهتره بجای اونجا از سر دیگه لوله باز کنید تا فشاری به رادیاتور بخاری وارد نشه
    با اینکه راحته ولی مواظب باشید جوینتی رو اشتباه نبندید
    اگه می بینید سخته و ابزار مناسب ندارید فقط رادیاتور رو تمیز کرده و سرجاش ببندید و قبل از بستن جوینتهای اون مقداری اب جوش بدرون لوله بالایی بریزید تا ترموستات عمل کنه و اب راحت از لوله پایینی خارج بشه بعد از اون لوله هار ا محکم کرده و به شرظی که جونت پایینی در اثر باز و بست زیاد نشکنه و یا پاره نشه چند بار ماشین رو پر کرده چند دقیقه کار کنه و خاموش کنید که البته خیلی جالب نیست این کار
    برای بستن جوینت های لاستیکی بعد از تمیز کاری حساب می تونید از مقدار بسیار کمی گریس استفاده کرده تا راحت تر جا بره البته مقدارش خیلی کم باشه
    نمی دونم به همه نکات اشاره کردم یا نه ولی هر موردی رو جا انداختم یا سوال موند بفرمایید
    احتیاط فراموش نشه و جعبه ( اچار باکس) بهترین گزینه هست ( پیچ های سفت رو بدوز زور ازمایی و با ضربه باز کنید)

    [IMG] [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ] [/IMG]

  15. 2 کاربر از kasra2002 بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند


  16. #5090
    داره خودمونی میشه shahkilid's Avatar
    تاريخ عضويت
    Oct 2011
    محل سكونت
    اصفهان-تهران
    پست ها
    43

    پيش فرض

    دوست عزیز و گرامی
    خیلی خوشحال میشم از اینکه بتونم کمک کنم
    افرین به شما که اینقدر دقیق و با حوصله عکس گرفتید و تمام جوانب رو زیر نظر گذاشتید
    اول بگم که با توجه به عکس ها و احتمال خوردگی در هر قطعه احتمال شکستن وجود داره پس با احتیاط باز کنید
    برای باز کردن رادیاتور با کمی حوصله و کمی فشار و پیچوندن رادیاتور میتونید بیرون بیارید
    برای ترموستات که کاملا درست علامت زید اون پیچ های قطعه بالایی که همون کویل دوبل و عامیانه دلکو باشه رو بدون اینکه سیم ها رو جدا کنید با اچار ( اگه جعبه اچار دارید بهتره) باز کنید و بروی موتور بذارید تا مزاحمتون نشه و بعد با احتیاط تمام روپوش ترموستات رو باز کنید که این کار باعث می شه بتونید از سلامت ترموستات مطمئن شید لوله های فلزی هم حضور ذهن ندارم اما اون ضخیم ها به واتر پمپ رفته و نازک ها میتونه گردش اب منیفولد و یا اگه گازی ماشینتون برای رگیولیتور گاز باشه
    اون هایی که دیدید بدرون بدنه رفته رفت و برگشت بخاریه که بدلیل حساسیت و خوردگی بهتره بجای اونجا از سر دیگه لوله باز کنید تا فشاری به رادیاتور بخاری وارد نشه
    با اینکه راحته ولی مواظب باشید جوینتی رو اشتباه نبندید
    اگه می بینید سخته و ابزار مناسب ندارید فقط رادیاتور رو تمیز کرده و سرجاش ببندید و قبل از بستن جوینتهای اون مقداری اب جوش بدرون لوله بالایی بریزید تا ترموستات عمل کنه و اب راحت از لوله پایینی خارج بشه بعد از اون لوله هار ا محکم کرده و به شرظی که جونت پایینی در اثر باز و بست زیاد نشکنه و یا پاره نشه چند بار ماشین رو پر کرده چند دقیقه کار کنه و خاموش کنید که البته خیلی جالب نیست این کار
    برای بستن جوینت های لاستیکی بعد از تمیز کاری حساب می تونید از مقدار بسیار کمی گریس استفاده کرده تا راحت تر جا بره البته مقدارش خیلی کم باشه
    نمی دونم به همه نکات اشاره کردم یا نه ولی هر موردی رو جا انداختم یا سوال موند بفرمایید
    احتیاط فراموش نشه و جعبه ( اچار باکس) بهترین گزینه هست ( پیچ های سفت رو بدوز زور ازمایی و با ضربه باز کنید)
    آقا کسری باز هم شرمنده کردین. خیلی ممنون.
    الان دیگه واقعا حس می کنم مشکلی ندارم )) و اگه برم سراغ کار بتونم از پسش بر بیام.
    امیدوارم سر کار هم به مشکلی نخورم. به امید خدا امتحان می کنم نتیجه رو اعلام میکنم.

    راستی اون بست ها هم با فشار انبردست باز میشه و وقتی انبردست رو ول کنی دوباره بر میگرده سر جاش. و انگار که میشه با همین بست های فلزی عوضش کرد.

    باز هم ممنون.

  17. این کاربر از shahkilid بخاطر این مطلب مفید تشکر کرده است


Thread Information

Users Browsing this Thread

هم اکنون 5 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 5 مهمان)

User Tag List

برچسب های این موضوع

قوانين ايجاد تاپيک در انجمن

  • شما نمی توانید تاپیک ایحاد کنید
  • شما نمی توانید پاسخی ارسال کنید
  • شما نمی توانید فایل پیوست کنید
  • شما نمی توانید پاسخ خود را ویرایش کنید
  •