اکثر جلوبندی کارها انجام میدن ...
اکثر جلوبندی کارها انجام میدن ...
درود
اگه پیش یه تعمیرکار که فقط تخصص تعمیر ترمز و بوستر داره ببرید بهتره
فقط مواظب باشید که اولین جمله بعضی از تعمیرکارا اینه( abs اینا به درد نمی خوره بیار واسط بازش کنم خودم یه تقویت درست بندازم روش) ولی اگه ترمز خالی میکنه تا خطر ساز نشده درستش کنید
اولین صدای که این مدلی دی پراید بوجود میاد بلبرینگ چرخ جلوه و اونم سمت راست
خیلی راحت قابل چک کردنه
البته با توجه به مشکل دوم شما می تونه به هم دیگه ربط داشته باشهپس این موضوع رو حتما تست کنید
شما این چک رو انجام بدین
ماشین خاموش و سوییچ باز ترجیحا در یکجای لیز مثل پارکینگ یا حیاط که کاشی داره
فرمون رو بچرخونیدچند دور
حالا ماشین رو روشن کنید خلاص
باز هم این کار رو انجام بدین
چقدر تفاوت داشت
فرمان رو تا آخر بچرخونید ( البته ضربه نزندید)
گاز بدین
صدای عجیبی نمیده؟
اگه امکانشو داید ماشین روی جک که دوچرخ جلو بالا باشه باز تست کنید
از خیلی قطعه ها می تونه باشه از تکتک اعضای جلوبندی تا برسه به روغن و شیلنگ ها رو پمپ هیدرولیک
در ضمن روغن رو چک کنید که رسوب یا غلظت بیش از حد نداشته باشه
من قبلا سمند 87 داشتم و فرمانش خیلی سفت بود ، مشکل از چرخ دنده های هیدرولیک بود ، نمایندگی بازش کرد و نتونستن جمعش کنن ، چرخ دنده ها از جنس پلی کربنات خشک بودن و خورده شده بودن و هنگام چرخاندن فرمان عملا هیدرولیک از سرویس خارج شده بود ، کل باکس رو عوض کردن از نوع زانتیا گفتم بزارن چون سمند سنگینه و فشار زیادی روی لاستیک های جلو هست . فرمون در حد قابل توجهی نرم شد . هزینه در آن سال 180 تومن شد الان فکر کنم بالای 400 تومان هزینه داشته باشد .
سلام
ماشین یا فیلرگیری لازم نداره یعنی فیلتر هاش تنظیم هست یا اصلاً فیلرگیری نداره یعنی اصلاً برایِ اسبکها که سوپاپ ها رو باز میکنند پیچ تنظیم گذاشته نشده
احتمالاً ماشین شما هم اصلاً پیچ تنظیم نداره یعنی اصلاً فیلرگیری نداره .
در مورد تعویض وایرشمع مفصلاً در تاپیک صرفه جوئی در هزینه های خودرو توضیح دادم که باید تک تکِ وایرها با اهم متر چک بشه و فقط وایری که مقاومتش زیاد شده تعویض بشه نه همه ی وایرها .
[ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
در مورد شمع هم تعویضش کیلومتر ی نیست بلکه باید چک بشه و تمیز و تنظیم بشه و اگر امریکائی یا ژاپنی یا اروپائی یا کره ای اصل باشه حداقل دو برابر مدتی که میگند کار میکنه و نیاز به تعویض بیخودی نداره
سلام
دوستان من کلاجو فشار میدم یه صدایی میده و یجورایی سفت شده
از دوستان پرسیدم ( تو همین تاپیک ) بهم گفتن از سیم کلاج
گریس بزنی درست میشه ، بردم تعمیرگاه گفت گریسی نیست که باید عوض کنی
درسته این حرف ؟؟ باید عوض کنم ؟؟؟؟
ممنون
سلام
1- سوپاپ سوخت و هوا خیلی قبل از رسیدن پیستون به بالای بالا بسته میشه وگرنه اصلاً تراکم رخ نمیده . در حقیقت به محض رسیدن پیستون به پائینِ پائین و پایان مرحله ی مکش , سوپاپ سوخت و هوا بسته میشه
سوپاپ دود هم که دو مرحله قبل بسته شده ( در پایان خروج دود و شروع مکش سوخت و هوا )
پس خیلی قبل از انفجار همه ی سوپاپ ها بسته شده و ربطی به نوع سوخت هم نداره
چیزی که به نوع سوخت ربط داره زمان جرقه زدنِ شمع هست که توسط دلکو ( در موتور دلکو دار ) و توسط کامپیوتر ( در موتور مدرنِ بی دلکو ) تعیین میشه .
2- در ماشین استاندارد که از یورو4 و یورو5 استفاده میکنه وقتی میخواین درب باک رو باز کنین صداش مثل باز کردن درب نوشابه ی گازدار هست یعنی بخارهای توی باک راه فرار نداره وقتی درب باک بسته و سالم باشه .
درضمن سیستم کانیستر هم راه نشت بخار بنزین نداره اگر سالم باشه چون وقتی ماشین خاموش هست راهِ ورود بخار بنزین به منیفولد هوا کاملاً بسته هست ( توسط یک فنر ) . وقتی ماشین روشن میشه هر 15 یا 30 ثانیه یک بار آهنربای الکتریکیِ کنار مخزن کانیستر [ CANISTER SOLENOID ] توسط کامپیوتر روشن میشه و راهِ عبور بخارها به منیفولد هوا باز میشه و با مکشِ پیستون ها بخارها کشیده میشه توی منیفولد و سپس سیلندر ها و مصرف میشه [ برای مشاهده لینک ، با نام کاربری خود وارد شوید یا ثبت نام کنید ]
پس در یک ماشین استاندارد بخارها راهِ فراری نداره .
اما وقتی شیلنگها محکم نباشه , درب باک غیر استاندارد یا خراب باشه , واشر پمپ بنزین زیر صندلی بی کیفیت یا خراب باشه و کانیستر هم مشکل داشته باشه مسلماً بخارها فرار میکنه و بوی زیادی هم تولید میکنه .
3- با گرانتر شدن بنزین , بنزین دزدی هم بیشتر میشه .
کم کم دزدگیر مخصوص درب باک هم میاد بازار
Last edited by MOHAMMAD_ASEMOONI; 07-05-2014 at 13:54.
سلام
دو تا سیم خروجی دینام رو کجا باید وصل کنیم؟البته دو سیمی که باید به آنها وصل شوند مشخصند اما میترسیم که جابجا وصل کنیم مشکل درست بشه
ممنون
سلام، چند روز پیش از تهران یه جایی که مطمئن بودم، دیسک و صفحه والئو خریدم برای پژو، والئو کارتن سبز که به گفته ی فروشنده از والئو کارتن آبی خیلی بهتر هست..
امروز که بردم پیش مکانیک، وقتی باز کرد گفت این اصلی نیست و با والئو کارتون سبز اصلی فرق میکنه.
چطور مشخص میکنه که اصلی هست یا نه؟ چه خصوصیاتی باید داشته باشه؟
هم اکنون 2 کاربر در حال مشاهده این تاپیک میباشد. (0 کاربر عضو شده و 2 مهمان)